cpg1251
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Держпром, 8-й під'їзд, майдан Свободи, 5, м. Харків, 61022,
тел. приймальня (057) 705-14-50, тел. канцелярія 705-14-41, факс 705-14-41
УХВАЛА
"05" серпня 2015 р.Справа № 5023/4049/12
Господарський суд Харківської області у складі:
судді Чистякової І.О.
при секретарі судового засідання Березкіній А.Д.
за участю сторін:
представника кредитора - Юзвенко В.Г., довіреність №55/16 від 15.06.2015р. (Дочірня компанія "Газ України" Національної акціонерної компанії "Нафтогаз України");
ліквідатора - арбітражного керуючого Севостьянова Є.В., свідоцтво № 981 від 23.05.2013р.
розглянувши у відкритому судовому засіданні заяву Державної податкової інспекції у Зміївському районі Головного управління ДФС у Харківській області (вх.27540 від 08.07.2015 р.) з вимогами до банкрута на загальну суму 1020,00 грн.
По справі за заявою Фермерського господарства "АЛЬЯНС", м. Зміїв
до Колективного сільськогосподарського підприємства "РОЗДОЛЬНЕ", с. Роздольне
про визнання банкрутом
ВСТАНОВИВ:
Постановою господарського суду Харківської області від 10 грудня 2012 року визнано юридичну особу - колективне сільськогосподарське підприємство "РОЗДОЛЬНЕ", ідентифікаційний код 19461494, банкрутом та відкрито ліквідаційну процедуру. Призначено ліквідатором банкрута арбітражного керуючого Севостьянова Євгена Вікторовича (ліцензія на право здійснення діяльності арбітражного керуючого серія АВ № 600567 від 16.12.2011, ідентифікаційний номер 2448800810, місце проживання: м. Харків, вул. Тухачевського, 7, кв. 78), якого зобов'язано в строк до "10" червня 2013 року виконати ліквідаційну процедуру.
Ухвалою господарського суду Харківської області від 03 червня 2013 року продовжено строк ліквідаційної процедури до 10 грудня 2013 року.
Ухвалою господарського суду Харківської області від 09 грудня 2013 року продовжено строк ліквідаційної процедури до 10 червня 2014 року.
Суд неодноразово відкладав судове засідання з розгляду звіту ліквідатора, у зв`язку з тим, що ліквідаційна процедура не завершена з об`єктивних підстав, які перешкоджають ліквідатору завершити їх у визначені Законом строки.
Востаннє ухвалою господарського суду Харківської області від 22 квітня 2015 року відкладено судове засідання з розгляду звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу на 05 серпня 2015 р. о 10:00 год.
08 липня 2015 року на розгляд до господарського суду надійшла заява від Державної податкової інспекції у Зміївському районі Головного управління ДФС у Харківській області (вх. №27540) з вимогами до банкрута на загальну суму 1020,00 грн.
Розпорядженням в.о. голови господарського суду Харківської області №915 від 10 липня 2015 року, у зв'язку з відпусткою судді Чистякової І.О. та необхідністю розгляду питання щодо призначення до слухання заяви Державної податкової інспекції у Зміївському районі Головного управління ДФС у Харківській області з вимогами до банкрута (вх. №27540 від 08.07.2015р.), заяву Державної податкової інспекції у Зміївському районі Головного управління ДФС у Харківській області з вимогами до банкрута було передано судді Швидкіну А.О. для вирішення питання щодо призначення її до розгляду.
Ухвалою господарського суду Харківської області від 10 липня 2015 року прийнято до розгляду заяву Державної податкової інспекції у Зміївському районі Головного управління ДФС у Харківській області з вимогами до банкрута та призначено її розгляд в судовому засіданні на 05 серпня 2015 р. о 10:00 год.
Ліквідатор у судовому засіданні, а також у наданому до суду повідомленні заперечував проти визнання вимог Державної податкової інспекції у Зміївському районі Головного управління ДФС у Харківській області області, зокрема посилаючись на те, що за приписами ст. 23 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" в редакції, яка діяла до набрання чинності змінами згідно із Законом України від 22 грудня 2011 року № 4212-VI з дня прийняття господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури строк виконання всіх грошових зобов'язань банкрута та зобов'язання щодо сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, податків і зборів (обов'язкових платежів), повернення коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності вважається таким, що настав, а також припиняється нарахування неустойки (штрафу, пені), процентів та інших економічних санкцій по всіх видах заборгованості банкрута. Отже, у банкрута не виникає жодних додаткових грошових зобов`язань з дня прийняття господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури.
Представник кредитора, присутній у судовому засіданні, також заперечував проти визнання вимог Державної податкової інспекції у Зміївському районі Головного управління ДФС у Харківській області області, вважає їх безпідставними та необґрунтованими.
Державна податкова інспекція у Зміївському районі Головного управління ДФС у Харківській області та представники членів комітету кредиторів у судове засідання не з'явились, хоча належним чином були повідомлені про час і місце розгляду справи ухвалою господарського суду Харківської області від 10 липня 2015р.
Зважаючи на вищевикладене, враховуючи належне повідомлення учасників справи про час та місце розгляду справи, та оскільки явка в судове засідання згідно зі статтею 22 Господарського процесуального кодексу України - це право, а не обов'язок сторін, справа може розглядатися без їх участі, якщо нез'явлення цих представників не перешкоджає вирішенню спору. Ухвалою господарського суду Харківської області від 10 липня 2015 р. явку представників судом обов'язковою визнано не було, а тому суд вважає за можливе розглядати справу в даному судовому засіданні за відсутності представника Державної податкової інспекції у Зміївському районі Головного управління ДФС у Харківській області та представників членів комітету кредиторів.
З'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються вимоги Державної податкової інспекції у Зміївському районі Головного управління ДФС у Харківській області до банкрута, дослідивши матеріали справи, всебічно та повно дослідивши надані учасниками судового процесу докази, вислухавши пояснення ліквідатора та представника кредитора суд встановив наступне.
Ухвалою господарського суду Харківської області від 10 вересня 2012 року прийнято заяву Фермерського господарства "АЛЬЯНС" про порушення справи про банкрутство до розгляду, порушено провадження у справі та призначено проведення підготовчого засідання суду на 24 вересня 2012 року о 16:00, введено процедуру розпорядження майном боржника та призначено розпорядником майна боржника арбітражного керуючого Севостьянова Євгена Вікторовича, ліцензія серії АВ №600567 від 16.12.2011р., зобов`язано розпорядника майна виконувати належним чином обов'язки у відповідності до п.9 та п. 10 ст. 13 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом". Введено мораторій на задоволення вимог кредиторів.
Ухвалою господарського суду Харківської області від 26 вересня 2012 року зобов'язано кредитора - Фермерське господарство "Альянс" в п`ятиденний строк з дня прийняття даної ухвали опублікувати в офіційному друкованому органі України газеті "Голос України" або "Урядовий Кур'єр" оголошення про порушення справи про банкрутство Боржника - Колективне сільськогосподарське підприємство "Роздольне", с. Роздольне, ідентифікаційний код 19461494 із зазначенням повного найменування боржника, його поштової адреси, банківських реквізитів, найменування та адреси господарського суду, номера справи, відомості про розпорядника майна.
В газеті "Голос України" № 188 від 06 жовтня 2012 року було опубліковано оголошення про порушення господарським судом Харківської області ухвалою від 10.09.2012р. справи №5023/4049/12 про банкрутство колективного сільськогосподарське підприємство "Роздольне", с. Роздольне, ідентифікаційний код 19461494.
26 листопада 2012 року було проведено попереднє засідання, за результатом якого винесено ухвалу, якою затверджено реєстр вимог кредиторів колективного сільськогосподарське підприємство "Роздольне", с. Роздольне, ідентифікаційний код 19461494. Визнано вимоги конкурсних кредиторів боржника, що не були заявлені в тридцятиденний строк з моменту публікації оголошення в газеті "Голос України" №188 від 06 жовтня 2012 року про порушення господарським судом Харківської області ухвалою від 10 вересня 2012 року справи №5023/4049/12 про банкрутство колективного сільськогосподарського підприємства "РОЗДОЛЬНЕ", с. Роздольне, код ЄДРПОУ 19461494, погашеними.
Постановою господарського суду Харківської області від 10 грудня 2012 року визнано юридичну особу - колективне сільськогосподарське підприємство "РОЗДОЛЬНЕ", ідентифікаційний код 19461494, банкрутом та відкрито ліквідаційну процедуру.
08 липня 2015 року на розгляд до господарського суду надійшла заява від Державної податкової інспекції у Зміївському районі Головного управління ДФС у Харківській області (вх. №27540) з вимогами до банкрута на загальну суму 1020,00 грн.
Свої вимоги Державна податкова інспекція у Зміївському районі Головного управління ДФС у Харківській області обґрунтовує наступними обставинами.
Посадовими особами Державної податкової інспекції у Зміївському районі Головного управління ДФС у Харківській області була проведена камеральна перевірка з питань порушення термінів подання звітності податкової декларації з плати за землю на 2015 рік КСП "Раздольне", за наслідками чого складений акт №280/15/19461494 від 12.03.2015р.
На підставі зазначеного акта перевірки Державною податковою інспекцією у Зміївському районі Головного управління ДФС у Харківській області було складено податкове повідомлення-рішення №0002901500 від 22.04.2015р., за яким нараховано штрафні санкції в розмірі 1020,00 грн.
Відповідно до статті 1 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (далі - Закон), в редакції, яка діяла до набрання чинності змінами згідно із Законом України від 22 грудня 2011 року № 4212-VI кредитор - юридична або фізична особа, яка має у встановленому порядку підтверджені документами вимоги щодо грошових зобов'язань до боржника, щодо виплати заборгованості із заробітної плати працівникам боржника, а також органи державної податкової служби та інші державні органи, які здійснюють контроль за правильністю та своєчасністю справляння єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, податків і зборів (обов'язкових платежів). Конкурсні кредитори - кредитори за вимогами до боржника, які виникли до порушення провадження у справі про банкрутство. До конкурсних кредиторів відносяться також кредитори, вимоги яких до боржника виникли внаслідок правонаступництва за умови виникнення таких вимог до порушення провадження у справі про банкрутство. Поточні кредитори - кредитори за вимогами до боржника, які виникли після порушення провадження у справі про банкрутство.
У відповідності до абз.8 ч. 1 ст. 23 Закону вимоги за зобов'язаннями боржника, що виникли під час проведення процедур банкрутства, можуть пред'являтися тільки в межах ліквідаційної процедури.
Стаття 23 Закону також визначає, що з дня прийняття господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури строк виконання всіх грошових зобов'язань банкрута та зобов'язання щодо сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, податків і зборів (обов'язкових платежів), повернення коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності вважається таким, що настав; припиняється нарахування неустойки (штрафу, пені), процентів та інших економічних санкцій по всіх видах заборгованості банкрута.
Згідно ч.1 ст.25 Закону ліквідатор з дня свого призначення здійснює такі повноваження, зокрема заявляє в установленому порядку заперечення по заявлених до боржника вимогах поточних кредиторів за зобов'язаннями, які виникли під час провадження у справі про банкрутство, і є неоплаченими.
Отже, з системного аналізу вказаної норми права слідує, що поточні вимоги кредитора - це неоплачені боржником вимоги, які виникли в процедурах банкрутства, за період після порушення господарським судом провадження у справі про банкрутство і до винесення постанови про визнання боржника банкрутом, відкриття ліквідаційної процедури і призначення ліквідатора.
Після визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури у банкрута під час ліквідаційної процедури не виникає жодних додаткових грошових зобов`язань, так як, строк виконання усіх грошових зобов`язань вважається таким, що настав з дня прийняття господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури.
До того ж, з дня прийняття господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури припиняється нарахування неустойки (штрафу, пені), процентів та інших економічних санкцій по всіх видах заборгованості банкрута.
Відповідно до п. п. 14.1.175 п.14.1 ст. 14 Податкового кодексу України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Згідно п.54.1. ст. 54 Податкового кодексу України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.
Відповідно пункту 57.3 статті 57 Податкового кодекс України у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1-54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
Пунктом 58.18 статті 58 Податкового кодекс України визначено, що при зверненні платника податків до суду з позовом щодо визнання недійсним рішення контролюючого органу грошове зобов'язання вважається неузгодженим до дня набрання судовим рішенням законної сили.
Згідно підпунктів 54.3.1-54.3.6 пункту 54.3 статті 54 Податкового кодексу України контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо: платник податків не подає в установлені строки податкову (митну) декларацію; дані перевірок результатів діяльності платника податків, крім електронної перевірки, свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов'язань, суми бюджетного відшкодування та/або від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, заявлених у податкових (митних) деклараціях, уточнюючих розрахунках; згідно з податковим та іншим законодавством особою, відповідальною за нарахування сум податкових зобов'язань з окремого податку або збору, застосування штрафних (фінансових) санкцій та пені, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, є контролюючий орган; рішенням суду, що набрало законної сили, особу визнано винною в ухиленні від сплати податків; дані перевірок щодо утримання податків у джерела виплати, в тому числі податкового агента, свідчать про порушення правил нарахування, утримання та сплати до відповідних бюджетів податків і зборів, передбачених цим Кодексом, у тому числі податку на доходи фізичних осіб таким податковим агентом; результати митного контролю, отримані після закінчення процедури митного оформлення та випуску товарів, свідчать про заниження або завищення податкових зобов'язань, визначених платником податків у митних деклараціях.
Враховуючи вищевикладене та приймаючи до уваги те, що після визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури у банкрута під час ліквідаційної процедури не виникає жодних додаткових грошових зобов`язань, так як, строк виконання усіх грошових зобов`язань банкрута, в тому числі податків і зборів (обов'язкових платежів) вважається таким, що настав з дня прийняття господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури, а також те, що з дня прийняття господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури припиняється нарахування неустойки (штрафу, пені), процентів та інших економічних санкцій по всіх видах заборгованості банкрута, суд повністю відхиляє вимоги Державної податкової інспекції у Зміївському районі Головного управління ДФС у Харківській області до Колективного сільськогосподарського підприємства "Роздольне".
Керуючись ст. ст. 14, 23, 25 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", ст. 86 ГПК України,
УХВАЛИВ:
Відхилити повністю вимоги Державної податкової інспекції у Зміївському районі Головного управління ДФС у Харківській області до Колективного сільськогосподарського підприємства "Роздольне".
Копію ухвали направити заявнику та комітету кредиторів.
Суддя Чистякова І.О.
Суд | Господарський суд Харківської області |
Дата ухвалення рішення | 05.08.2015 |
Оприлюднено | 12.08.2015 |
Номер документу | 48071344 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Харківської області
Чистякова І.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні