ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
і м е н е м У к р а ї н и
16 липня 2015 рокусправа № 804/119/15
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого судді: Кругового О.О.
суддів: Уханенка С.А. Богданенка І.Ю.
за участю секретаря судового засідання: колишева О.О..
розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Дніпропетровську апеляційну скаргу Східно-Дніпровської об'єднаної Державної податкової інспекції Дніпропетровської області Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області
на постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 13 лютого 2015 року у справі №804/119/15 за позовом Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю «Агрофірма «Вікторія» до Східно-Дніпровської об'єднаної Державної податкової інспекції Дніпропетровської області Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області про скасування податкових повідомлень - рішень , -
в с т а н о в и в :
12 січня 2015 року Сільськогосподарське товариство з обмеженою відповідальністю «Агрофірма «Вікторія» звернулось з адміністративним позовом в якому просило скасувати податкові повідомлення - рішення Східно - Дніпровської ОДПІ від 21.11.2014 р. №000491421 про збільшення суми грошового зобов'язання за платежем «Орендна плата з юридичних осіб» у розмірі 365.70 грн., у тому числі штраф у розмірі 10% - 365.70 грн., та №000490421 про збільшення суми грошового зобов'язання за платежем «Орендна плата з юридичних осіб» у розмірі 1985.96 грн., у тому числі штраф у розмірі 20%-1985.96 грн..
Адміністративний позов обґрунтовано тим, що податковим органом при прийнятті оскаржуваних податкових повідомлень - рішень залишено поза увагою те, що позивачем було вчасно сплачено платежі оренди за землю з юридичних осіб самостійно визначені шляхом подання податкових декларацій та їх уточнень та з урахуванням наявної станом на 01.01.2013 року переплати з даного платежу. Відтак, на думку позивача, податкові повідомлення - рішення прийняті у відношенні Сільськогосподарського ТОВ «Агрофірма «Вікторія» підлягають скасуванню в судовому порядку.
Постановою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 13 лютого 2015 року адміністративний позов задоволено: скасовано податкові повідомлення - рішення Східно-Дніпровської об'єднаної державної податкової інспекції ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області від 21.11.2014 року №000491421 про збільшення суми грошового зобов'язання за платежем «Орендна плата з юридичних осіб» у розмірі 365.70 грн. у тому числі штраф у розмірі 10%-365.70 грн. та №000490421 про збільшення суми грошового зобов'язання за платежем «Орендна плата з юридичних осіб» у розмірі 1985.96 грн., у тому числі штраф у розмірі 20% - 1985.96 грн..
Не погодившись з рішенням суду першої інстанції відповідач звернувся з апеляційною скаргою, в якій посилаючись на порушення судом першої інстанції вимог норм матеріального та процесуального права просить оскаржувану постанову суду скасувати та прийняти нове рішення про відмову в задоволенні позовних вимог у повному обсязі.
Апеляційна скарга обґрунтована тим, що податкові повідомлення - рішення прийняті податковим органом у відношенні Сільськогосподарського ТОВ «Агрофірма «Вікторія» є правомірними та обґрунтованими, прийнятими із дотриманням вимог норм податкового законодавства, а тому підстави для їх скасування відсутні.
Сторони, які були належним чином повідомлені про час та місце проведення розгляду справи, в судове засідання не з'явились, у зв'язку з чим, відповідно до ч. 1 ст. 41 Кодексу адміністративного судочинства України фіксування судового процесу не здійснювалось.
Дослідивши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, перевіривши правильність застосування судом норм матеріального права, надану правову оцінку досліджених судом доказів по справі, суд апеляційної інстанції приходить до висновку про відсутність підстав для задоволення апеляційної скарги з огляду на наступне.
Судом першої інстанції встановлено та матеріалами справи підтверджено, що старшим державним ревізором-інспектором Межівського відділення Східно-Дніпровської ОДПІ Зіненко Т.В. проведено перевірку дотримання ТОВ «Агрофірма «Вікторія» граничних строків сплати узгодженого податкового зобов'язання по податках та зборах, за результатами якої складено акт від 21.11.2014 року №602.
В ході перевірки встановлено несвоєчасну сплату суми грошового зобов'язання орендної плати на землю, яке самостійно задекларовано у поданій декларації. В порушення пп. 57.1 ст. 57 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755-УІ платник податку не сплатив суму податкового зобов'язання, зазначеного у поданій ним податковій звітності протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку.
На підставі висновків акту перевірки податковим органом прийнято податкові повідомлення - рішення:
№000491421 від 21.11.2014 року, яким позивачу збільшено суму грошового зобов'язання з оренди на землю на суму 356.70 грн., в тому числі за штрафними (фінансовими) санкціями у розмірі 10% на суму 365.70 грн..
№0004901421 від 21.11.2014 року, яким позивачу збільшено суму грошового зобов'язання з оренди на землю на суму 1985.96 грн., в тому числі за штрафними (фінансовими) санкціями у розмірі 20% на суму 1985.96 грн..
Правомірність та обґрунтованість податкових повідомлень - рішень №000491421 та №0004901421 від 21.11.2014 року є предметом спору переданого на вирішення суду.
Вирішуючи спір між сторонами та задовольняючи позовні вимоги суд першої інстанції виходив з того, що позивачем своєчасно та в повному обсязі сплачено самостійно визначені зобов'язання з орендної плати на землю, тому достатніми є підстави для скасування податкових повідомлень - рішень.
Згідно із п. 287.3 ст. 287 ПК України податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.
Згідно з п. 38.1. ПК України виконанням податкового обов'язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов'язань у встановлений податковим законодавством строк.
Відповідно до п. 9.3. ПК України зарахування загальнодержавних податків та зборів до державного і місцевих бюджетів здійснюється відповідно до Бюджетного кодексу України.
Пунктом 9.1.10. ст.9 Податкового кодексу України передбачено, що до загальнодержавних податків та зборів належить плата за землю.
Згідно із ч. 5 ст. 45 Бюджетного кодексу України податки і збори (обов'язкові платежі) та інші доходи державного бюджету визнаються зарахованими до державного бюджету з дня зарахування на єдиний казначейський рахунок.
Положеннями п. 290.1. ст. 290 ПК України, що є загальною нормою як для земельного податку так і для орендної плати, плата за землю зараховується до відповідних місцевих бюджетів у порядку, визначеному Бюджетним кодексом України для плати за землю. Тобто, саме Бюджетним кодексом України визначаються загальні вимоги до порядку та процедури здійснення платежів до відповідного бюджету.
Згідно ч. 5 ст. 78 БК України податки і збори (обов'язкові платежі) та інші доходи місцевого бюджету визнаються зарахованими до місцевого бюджету з дня зарахування на єдиний казначейський рахунок і не можуть акумулюватися на рахунках органів, що контролюють справляння надходжень бюджету.
Відповідно до Положення про єдиний казначейський рахунок, затвердженого наказом Державного казначейства України 26.06.2002 N 122 (далі Положення), зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 18 липня 2002 р. за N 594/6882 єдиний казначейський рахунок (далі ЄКР) - це консолідований рахунок, відкритий Державному казначейству України в Національному банку України для обліку коштів та здійснення розрахунків у системі електронних платежів Національного банку України (далі - СЕП).
Відповідно до пункту 31.11 статті 31 Податкового кодексу України строком сплати податку та збору визнається період, що розпочинається з моменту виникнення податкового обов'язку платника податку із сплати конкретного виду податку і завершується останнім днем строку, протягом якого такий податок чи збір повинен бути сплачений у порядку, визначеному податковим законодавством. Податок чи збір, що не був сплачений у визначений строк, вважається не сплаченим своєчасно.
Встановлені обставини справи свідчать про те, що у листопаді 2013 року позивачем була подана відповідачу декларація від 29.11.13р. №9002484199 за 2013 рік.
В подальшому СГ ТОВ «Агрофірма «Вікторія» подало до податкового органу уточнюючу декларацію з плати за землю від 27.06.2013р. №9038114680 за 2013 рік та від 27.11.2013р. № 99076896829 за 2013 рік, які були прийняті як податкова звітність та відповідно то яких було зменшено податкове зобов'язання з орендної плати за земельну ділянку.
Судом також встановлено, що позивачем, як платником орендної плати за землю державної власності, було самостійно задеклароване податкове зобов'язання згідно декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) від 27.01.2013 року реєстраційний номер документа 9002484199, що підтверджується Квитанцією №2 про отримання податкової декларації у разі її подання засобами електронного зв'язку, в якій було самостійно визначено податкове зобов'язання у розмірі річної суми 28505,85 грн., у тому числі 2375,63 грн. на місяць - за лютий-грудень 2013 року, та у розмірі 2375,62 грн. за грудень 2013 року .
27.06.2013 року позивачем було подано до Східно-Дніпровської ОДПІ уточнюючу податкову декларацію щодо зменшення суми грошового зобов'язання з плати за землю за 2013 рік, реєстраційний номер документа 9038114680, що підтверджується Квитанцією №2 про отримання податкової декларації у разі її подання засобами електронного зв'язку, відповідно до якої раніше задеклароване податкове зобов'язання зі сплати за землю згідно декларації від 27.01.2013 року №9002484199 на 2013 рік зменшено на 11128,30 грн., у тому числі по строку:30.06.2013р. - на 1391,25 грн.; 30.07.2013р. - на 1391,25 грн.; 30.08.2013р. - на 1391,25 грн.; 30.09.2013р. - на 1391,25 грн.; 30.10.2013р. - на 1391,25 грн.; 30.11.2013р. - на 1391,25 грн.; 30.12.2013р. - на 1391,25 грн.; 30.01.2014р. - на 1389,55 грн.
Згідно методичних рекомендацій щодо приймання та комп'ютерної обробки податкової звітності платників податків в органах ДПС України (затверджених наказом Міністерство доходів і зборів України від 14.06.2012 року № 516) декларація, надана платником, вважається прийнятою за умови дотримання вимог, встановлених ст. ст. 48 і 49 Податкового кодексу України . За відсутності зауважень до оформлення податкової звітності, зазначених у пункті 4.7 Методичних рекомендацій, інспектори, що здійснюють приймання такої звітності, реєструють датою її фактичного отримання ОДПС. Така податкова звітність вважається прийнятою. Цей факт засвідчують відповідні відмітки: штамп, реєстрації документа та реєстраційний номер. Обробка та занесення інформації електронних баз виконується підрозділом приймання та обробки податкової звітності, у разі відсутності зазначеного підрозділу - підрозділами, на які покладено цю функцію. За відповідність інформації у базах податкової звітності даним податкових документів, наданих платником податків на паперових (електронних) носіях, несуть відповідальність підрозділи, що приймають податкову звітність.
Отже, обов'язок платника податків подати декларацію узгоджується обов'язком податкового органу прийняти таку декларацію та, при відсутності зауважень до її оформлення, відобразити показники цієї декларації у відповідних базах податкової звітності.
Внесення змін до облікових даних платників податків здійснюється порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує, державну податкову і митну політику. (Пункт 66.1 ст. Податкового кодексу України .)
Відповідно до абзацу четвертого пункту 4.3 розділу 4 Інструкції про поряд ведення органами державної податкової служби оперативного обліку платежів , бюджету, контроль за справлянням яких здійснюється органами держави податкової служби України, затвердженої наказом Державної податкової адміністрації України від 18 липня 2005 року № 276 (надалі - Інструкція №27( при поданні уточнюючого розрахунку, що збільшує або зменшує податкового зобов'язання минулих податкових періодів платника, нарахування в особовому рахунку платника проводиться датою його подання, тобто цією датою погашається податковий борг.
Виправлення помилок в майбутніх періодах здійснюється з урахування строків давності, визначених ст. 102 ПК України . В загальному випадку такий строк визначено не пізніше закінчення 1095 дня, наступного за останнім днем граничного строку подання податкової декларації, а у разі, коли така податкова декларація була надана пізніше, - за днем її фактичного подання.
При цьому, кількість показників в деклараціях, що можуть бути уточнен платниками податків у наступних періодах, законодавством не обмежена.
Результатом помилки може бути не лише заниження податкового зобов'язання, що підлягає сплаті до бюджету, але завищення попередньо задекларованого податкового зобов'язання, як такого що підлягало сплаті до бюджету.
27.11.2013 року позивачем було подано до Східно-Дніпровської ОДПІ уточнюючу податкову декларацію щодо зменшення суми грошового зобов'язання з плати за землю за 2013 рік, реєстраційний номер документа №907689682 підтверджується Квитанцією №2 про отримання податкової декларації у разі її подання засобами електронного зв'язку, відповідно до якої раніше задеклароване податкове зобов'язання зі сплати за землю згідно декларації від 27.01.2013 р. №9002484199 на 2013 рік зменшено на 2953,14 грн., у тому числі по строку: до 30.11.2013р. - на 984,38 грн., до 30.12.2013р. - на 984,38 грн., до 30.01.2014р. - на 984,38 грн.
Законодавцем не обмежено характеру помилок, які можуть бути виправлені платником податків, а абзацом 1 п. 50.1 ст. 50 Податкового кодексу України прямо передбачено обов'язок платника податків надіслати уточнюючий розрахунок податкової декларації, у якій ним самостійно виявлено помилку, і позивач виконав свій обов'язок, визначений п. 50.1 ст. 50 Податкового кодексу України .
Таким чином, саме податковий орган, в якому платник податків перебуває і податковому обліку, здійснює внесення інформації до відповідних облікові карток, тому й корегування таких даних є повноваження такого органу.
Всупереч приписам пп. 66.1.5 п. 66.1 ст. 66 , п. 50.1 . ст. 50 , ст. 102 Податкового кодексу України податковий орган при розрахунку штрафних санкцій не врахував дані уточнюючих податкових декларацій за 2013 рік від 27.0б.2013р. №9038114681 та від 27.11.2013р. №9076896829, що вбачається із додатків до акта перевірки "Розрахунок штрафних санкцій".
Саме вказане неврахування відповідачем податних ТОВ «Агрофірма «Вікторія» уточнюючих податкових декларації, а також наявної у позивача станом на 01.01.2013 року переплати з вказаного платежу, що підтверджується актом від 13.12.2013 року, стало підставою для прийняття оскаржуваних податкових повідомлень - рішень про застосування до позивача штрафних санкцій у розмірі 10% та 20% від самостійно визначеної суми грошового зобов'язання.
Відтак, обставини справи свідчать на користь правомірності висновків суду першої інстанції про необхідність скасування податкових повідомлень-рішень від 21.11.2014 року про нарахування штрафних санкцій.
З огляду на викладене, суд апеляційної інстанції приходить до висновку про законність та обґрунтованість рішення суду першої інстанції та відсутність підстав для його скасування.
Керуючись ст.195, ст.196, п.1 ч.1 ст.198, ст.200, ст.205, ст.206 КАС України суд, -
у х в а л и в :
Апеляційну скаргу Східно-Дніпровської об'єднаної Державної податкової інспекції Дніпропетровської області Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області - залишити без задоволення.
Постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 13 лютого 2015 року у справі №804/119/15 - залишити без змін.
Ухвала суду апеляційної інстанції набирає законної сили з моменту проголошення, але може бути оскаржена в касаційному порядку до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів.
Головуючий: О.О. Круговий
Суддя: С.А. Уханенко
Суддя: І.Ю. Богданенко
Суд | Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.07.2015 |
Оприлюднено | 12.08.2015 |
Номер документу | 48074146 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Круговий О.О.
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Ніколайчук Світлана Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Ніколайчук Світлана Василівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні