Ухвала
від 04.08.2015 по справі 826/16371/14
ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

cpg1251

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

04 серпня 2015 року м. Київ К/800/9813/15

Колегія суддів Вищого адміністративного суду України в складі:

Головуючого: Маслія В.І. (суддя-доповідач)

Суддів: Розваляєвої Т.С., Чумаченко Т.А.

При секретарі: Зубенко Д.В.

За участю представника позивача - Чернецької Г.М., представника відповідача - Макової О.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за касаційною скаргою Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Київській області на постанову Київського апеляційного адміністративного суду від 05 лютого 2015 року у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Деланта» до Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Київській області про визнання протиправними дій, скасування припису,

в с т а н о в и л а:

У жовтні 2014 року ТОВ «Деланта» звернулось до суду з позовом до Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Київській області про визнання неправомірними дій Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Київській області по проведенню 01.08.2014 року перевірки на об'єкті будівництва «багатоквартирний житловий будинок» за адресою: Київська область, Києво-Святошинський район, с. Крюківщина вул. Дружби, 1; визнання неправомірним та скасування припису про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил № С-0408/3 від 04.08.2014 року.

Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 17.11.2014 року в задоволенні позову відмовлено.

Постановою Київського апеляційного адміністративного суду від 05.02.2015 року постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 17.11.2014 року скасовано та ухвалено нову постанову, якою позовні вимоги задоволено: визнано неправомірними дії департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Київській області по проведенню 01.08.2014 року перевірки об'єктів будівництва "багатоквартирний житловий будинок" за адресою: Київська область, Києво-Святошинський район, с. Крюківщина, вул. Дружби 1; визнано неправомірним та скасовано припис про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил від 04.08.2014 року № С-0408/3.

Не погоджуючись з рішенням суду апеляційної інстанції, Інспекція державного архітектурно-будівельного контролю у Київській області звернулась до Вищого адміністративного суду України з касаційною скаргою, в якій, посилаючись на порушення апеляційним судом норм матеріального та процесуального права, просить скасувати постанову суду апеляційної інстанції та залишити в силі постанову суду першої інстанції.

В запереченнях на касаційну скаргу, що надійшли до суду, ТОВ «Деланта» просить залишити касаційну скаргу без задоволення, а оскаржувану постанову апеляційного суду залишити без змін.

Заслухавши доповідача, пояснення сторін, обговоривши доводи касаційної скарги, перевіривши правильність застосування судами норм матеріального та процесуального права, колегія суддів вважає, що касаційна скарга не підлягає задоволенню виходячи з наступного.

Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судами попередніх інстанцій, Інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю у Київській області відповідно до ст. 41 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" та згідно з Порядком здійснення державного архітектурного контролю, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2011 року № 553, на підставі направлення № 1878.14/08/01 від 28.07.2014 року проведено позапланову перевірку виконання вимог припису № С-2204/3 від 22.04.2014 року та дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, державних будівельних норм, стандартів і правил ТОВ "Деланта", яке зареєстроване за адресою: м. Київ, вул. О.Пчілки, 2-Б, за результатами якої складено акт від 01.08.2014 року.

Так, в акті перевірки від 01.08.2014 року встановлено, що вимоги припису № С-2204/2 від 22.04.2014 року про усунення порушень містобудівного законодавства не виконано, чим позивачем порушено вимоги ч. 4 ст. 41 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності».

З метою усунення виявлених порушень відповідачем видано припис №С-0408/3 від 04.08.2014 року з вимогою зупинити з 08.08.2014 року будівництво багатоквартирного житлового будинку за адресою: вул. Дружби, 1, с. Крюківщина, Києво-Святошинського району Київської області.

Вказуючи на протиправність дій та припису відповідача, ТОВ "Деланта" звернулось до суду із зазначеним позовом.

Відмовляючи у задоволенні позову, суд першої інстанції виходив з правомірності оскаржуваних дій та припису відповідача, як таких, що вчинено на підставі, в межах та у спосіб, що передбачені законами України.

Скасовуючи рішення суду першої інстанції та задовольняючи позов, суд апеляційної інстанції виходив з того, що позапланова перевірка, за результатами якої відповідачем винесено оскаржуваний припис, проведена за відсутності передбачених законом підстав. Зокрема, апеляційним судом зазначено, що оскільки постановою Київського апеляційного адміністративного суду від 06.11.2014 року визнано неправомірними дії Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Київській області по проведенню 22.04.2014 року перевірки об'єктів будівництва "багатоквартирний житловий будинок" за адресою: Київська область, Києво-Святошинський район, с. Крюківщина, вул. Дружби 1, а також скасовано припис № С-2204/2 від 22.04.2014 року та постанови №3-2404/6-7/10-36/2404/08/04 від 24.04.2014 року, №3-2404/7-7/10-37/2404/08/04 від 24.04.2014 року , то у відповідача не було законних підстав для проведення перевірки 01.08.2014 року та винесення припису від 04.08.2014 року № С-0408/3.

Колегія суддів, виходячи з меж касаційного перегляду, встановлених статтею 220 Кодексу адміністративного судочинства України, погоджується із позицією суду апеляційної інстанції щодо наявності підстав для задоволення позову, з огляду на наступне.

Відповідно до статті 41 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» державний архітектурно-будівельний контроль це сукупність заходів, спрямованих на дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил. При цьому, державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється органами державного архітектурно-будівельного контролю в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2011 року № 553 затверджено Порядок здійснення державного архітектурно-будівельного контролю.

Згідно з даним Порядком контроль здійснюється за територіальним принципом (у межах областей) у порядку проведення планових та позапланових перевірок. Однією із підстав для проведення позапланової перевірки є звернення фізичних або юридичних осіб про можливе порушення законодавства у сфері містобудівної діяльності.

Як встановлено судами, Інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю у Київській області була проведена позапланова перевірка дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил на об'єкті будівництва, зокрема, будівництва багатоквартирного житлового будинку по Київська область, Києво-Святошинський район, с. Крюківщина, вул. Дружби 1, за результатами якої складено акт від 22 квітня 2014 року.

Під час перевірки 22.04.2014 року встановлено, що генеральним підрядником ТОВ "Деланта" виконуються будівельні роботи з будівництва багатоквартирного житлового будинку за адресою: вул. Дружби, 1, с. Крюківщина, Києво-Святошинського району Київської області без проекту виконання робіт; виконавча документація не ведеться, а саме: відсутні загальний журнал робіт, журнали по видам робіт, журнал вхідного контролю будівельних матеріалів, виробів та конструкцій. Дані обставини призвели до порушення вимог п.1.17 та п.3.3.1 ДБН А.3.1-5-2009 "Організація будівельного виробництва". За вказані порушення містобудівного законодавства Інспекцією було притягнуто ТОВ "Деланта" до відповідальності (постанови №3-2404/6-7/10-36/2404/08/04 від 24.04.2014 року та №3-2404/7-7/10-37/2404/08/04 від 24.04.2014 року), видано припис № С-2204/2 від 22.04.2014 року про усунення порушень містобудівного законодавства та припис № С-2204/3 від 22.04.2014 року про зупинення з 22.04.2014 року виконання будівельних робіт з будівництва багатоквартирного житлового будинку за адресою: вул. Дружби, 1, с. Крюківщина, Києво-Святошинського району Київської області.

Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 10.07.2014 року у справі № 826/6438/14 відмовлено в задоволені позову ТОВ "Деланта" до Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Київській області про визнання дій неправомірними, визнання неправомірними та скасування припису та постанов.

Постановою Київського апеляційного адміністративного суду від 06.11.2014 року постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 10.07.2014 року скасовано та ухвалено нову, якою позов задоволено повністю: визнано неправомірними дії Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Київській області по проведенню 22.04.2014 року перевірки об'єктів будівництва "багатоквартирний житловий будинок" за адресою: Київська область, Києво-Святошинський район, с. Крюківщина, вул. Дружби 1; визнано неправомірним та скасовано припис про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил від 22.04.2014 року № С-2204/2; визнано неправомірною та скасовано постанову про накладення штрафу за порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності від 22.04.2014 року № 3-2404/7-7/10-37/2404/08/04; визнано неправомірною та скасовано постанову про накладення штрафу за порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності від 22.04.2014 року №3-2404/6-7/10-36/2404/08/04.

Відповідно до вимог ч. 1 ст. 72 КАС України, обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.

За змістом частини першої статті 72 КАС України учасники адміністративного процесу звільнені від надання доказів на підтвердження обставин, які встановлені судом при розгляді іншої адміністративної, цивільної чи господарської справи. Натомість такі учасники мають право посилатися на зміст судового рішення у відповідних справах, що набрало законної сили, в якому відповідні обставини зазначені як установлені.

Враховуючи викладене, колегія суддів погоджується з доводами суду апеляційної інстанці, що у відповідача не було законних підстав для проведення перевірки 01.08.2014 року та винесення припису від 04.08.2014 року № С-0408/3, оскільки судовими рішеннями, що набрали законної сили визнано неправомірними дії Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Київській області по проведенню 22.04.2014 року перевірки об'єктів будівництва "багатоквартирний житловий будинок" за адресою: Київська область, Києво-Святошинський район, с. Крюківщина, вул. Дружби 1, а також скасовано припис № С-2204/2 від 22.04.2014 року та постанови №3-2404/6-7/10-36/2404/08/04 від 24.04.2014 року, №3-2404/7-7/10-37/2404/08/04 від 24.04.2014 року .

Доводи касаційної скарги висновків суду апеляційної інстанції щодо наявності підстав для задоволення позову не спростовують.

Правова оцінка встановлених обставин справи судом апеляційної інстанції дана вірно, порушень норм матеріального чи процесуального права при ухваленні оскаржуваного судового рішення судом не допущено.

Відповідно до частини першої статті 224 Кодексу адміністративного судочинства України суд касаційної інстанції залишає касаційну скаргу без задоволення, а судові рішення - без зміни, якщо визнає, що суди першої та апеляційної інстанцій не допустили порушень норм матеріального і процесуального права при ухваленні судових рішень чи вчиненні процесуальних дій.

Керуючись статтями 160, 167, 220, 221, 224, 231 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -

у х в а л и л а :

Касаційну скаргу Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Київській області залишити без задоволення, а постанову Київського апеляційного адміністративного суду від 05 лютого 2015 року - залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути переглянута в порядку ст.ст.235-239-1 Кодексу адміністративного судочинства України.

Судді:

СудВищий адміністративний суд України
Дата ухвалення рішення04.08.2015
Оприлюднено10.08.2015
Номер документу48116469
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/16371/14

Ухвала від 04.08.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Маслій В.І.

Ухвала від 05.03.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Маслій В.І.

Постанова від 05.02.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Коротких А. Ю.

Постанова від 17.11.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шулежко В.П.

Ухвала від 28.10.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шулежко В.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні