ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа 2а-3605/09/1370
П О С Т А
Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
15 вересня 2009 року
м. Львів
Львівський
окружний адміністративний суд в складі:
головуючого
- судді Гулика А.Г.;
при
секретарі Андрушакевич
Т.В.,
за
участю представників сторін:
від
позивача: Лозова Я.М. (довіреність від 13.01.2009р. № 334/14);
від відповідача: не
з'явився,
розглянувши у відкритому судовому засіданні
адміністративну справу за позовом Львівського міського центру зайнятості до
Малого підприємства ремонтно-будівельних робіт «Перебудова» про стягнення
штрафу в сумі 9297 грн. 60 коп., -
в с т а н о в и в :
Львівський міський центр зайнятості
звернувся до Львівського окружного адміністративного суду з позовом до Малого
підприємства ремонтно-будівельних робіт «Перебудова», в якому просить стягнути
з відповідача, на користь Львівського міського центру зайнятості, штраф у сумі
9297 грн. 60 коп.
Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідачем - Малим
підприємством ремонтно-будівельних робіт «Перебудова», при вивільненні
працівника не подано до Державної служби зайнятості звіт форми 4-ПН (план) та
4-ПН (факт), чим порушено вимоги Закону України «Про зайнятість населення».
Представник позивача в судовому
засіданні позовні вимоги підтримала, з мотивів, викладених в позовній заяві.
Просить суд задоволити позов в повному обсязі.
В зв'язку з повторним неприбуттям, без поважних причин, в судове
засідання належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду
відповідача - Малого підприємства ремонтно-будівельних робіт «Перебудова», та
не повідомлення ним про причини свого неприбуття, суд ухвалив розглядати справу
за його відсутності, на підставі наявних у ній доказів.
Відповідно до
ч.1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона
повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Оскільки,
відповідач жодних заперечень проти позову не подав, суд розглядає справу на
підставі наявних доказів.
Суд, заслухавши пояснення
представника позивача, з'ясувавши обставини, на які сторони посилаються як на
підставу своїх вимог та заперечень, та дослідивши докази, якими вони
обґрунтовуються, вважає, що позов підлягає до задоволення, виходячи з наступного.
Львівський міський центр зайнятості є
робочим органом виконавчої дирекції Фонду загальнообов'язкового державного
соціального страхування України на випадок безробіття та діє від імені Фонду,
відповідно до Законів України «Про загальнообов'язкове державне соціальне
страхування на випадок безробіття», «Про зайнятість населення», «Про державну
службу» та Положення про Державну службу зайнятості, затвердженого постановою
Кабінету Міністрів УРСР від 24 червня 1991 року № 47.
Згідно з п. 4 статті 1 Закону України “Про
загальнообов'язкове державне соціальне страхування України на випадок
безробіття”, відповідач є платником страхових внесків на загальнообов'язкове
державне соціальне страхування України на випадок безробіття і у відповідності
до пп. 2 п. 2 статті 35, вказаного закону, зобов'язаний своєчасно та в повному
розмірі сплачувати страхові внески.
Відповідач - Мале підприємство
ремонтно-будівельних робіт «Перебудова» , відповідно до свідоцтва про державну
реєстрацію юридичної особи серії НОМЕР_1, 17.06.1991 року, зареєстроване
Виконавчим комітетом Львівської міської ради як юридична особа, з присвоєнням
ідентифікаційного коду - НОМЕР_2.
Згідно з довідкою № 6045 з Єдиного
державного реєстру підприємств та організацій України (ЄДРПОУ) Головного
управління статистики у Львівській області, юридична особа - Мале підприємство
ремонтно-будівельних робіт «Перебудова», ідентифікаційний код - НОМЕР_2,
знаходиться за адресою: АДРЕСА_1.
08 квітня 2009 року Львівським міським центром
зайнятості складений акт № 4 проведення перевірки щодо дотримання вимог чинного
законодавства про зайнятість населення, зокрема п. 5 статті 20 Закону України
«Про зайнятість населення», юридичною особою - Малим підприємством
ремонтно-будівельних робіт «Перебудова», ідентифікаційний код - НОМЕР_2, що
знаходиться за адресою: АДРЕСА_1, в період з 01 січня 2008 року до 08 квітня
2009 року, відповідно до якого встановлено факт звільнення 06.02.2009 року
громадянина ОСОБА_1, у зв'язку з скороченням штату, відповідно до п. 1 статті
40 Кодексу законів про працю України. Відповідачем при вивільненні працівника
не подано до Державної служби зайнятості звіт форми 4-ПН (план) та 4-ПН (факт),
чим порушено вимоги Закону України «Про зайнятість населення». В ході перевірки,
підприємством не представлено жодних документів, які б свідчили про те, що
ОСОБА_1. був персонально попереджений 06.02.2009 року про звільнення. Окрім
того, не представлено жодних документів, які свідчили б про те, що
підприємством доведено до відома державну службу зайнятості про звільнення
ОСОБА_1., чим порушено статтю 49-2 Кодексу законів про працю України.
Факт звільнення громадянина ОСОБА_1 з
Малого підприємства ремонтно-будівельних робіт «Перебудова» підтверджується,
наявним в матеріалах справи, наказом № 2 від 06 лютого 2009 року.
Згідно
довідки Малого підприємства ремонтно-будівельних робіт «Перебудова», річна
заробітна плата вивільненого працівника - ОСОБА_1 становить 9297 грн. 60 коп.
Стаття
49-2 Кодексу законів про працю України містить норму, відповідно до якої, про
наступне вивільнення працівників персонально попереджають не пізніше ніж за два
місяці. При вивільненні працівників у випадках змін в організації виробництва і
праці враховується переважне право на залишення на роботі, передбачене
законодавством. Одночасно з попередженням про звільнення у зв'язку із змінами в
організації виробництва і праці власник або уповноважений ним орган пропонує
працівникові іншу роботу на тому ж підприємстві, в установі, організації. При відсутності
роботи за відповідною професією чи
спеціальністю, а також у разі відмови працівника від переведення на іншу роботу
на тому ж підприємстві, в установі, організації працівник, за своїм розсудом,
звертається за допомогою до державної служби зайнятості або працевлаштовується
самостійно. Водночас власник або уповноважений ним орган доводить до відома
державної служби зайнятості про наступне вивільнення працівника із зазначенням
його професії, спеціальності, кваліфікації та розміру оплати праці. Державна
служба зайнятості пропонує працівникові
роботу в тій же чи іншій місцевості за його професією, спеціальністю, кваліфікацією, а при її
відсутності - здійснює підбір іншої роботи з урахуванням індивідуальних
побажань і суспільних потреб. При
необхідності працівника може бути направлено, за його згодою, на навчання новій
професії (спеціальності) з наступним
наданням йому роботи.
Відповідно до п. 2 статті 13 Закону України
«Про зайнятість населення», на території України запроваджується збір статистичної
інформації та адміністративних даних, які відображають стан ринку праці та
становище в сфері зайнятості населення.
Згідно
п. 5 статті 20 Закону України «Про зайнятість населення», при вивільненні
працівників (у тому числі
працюючих пенсіонерів та інвалідів) у
зв'язку із змінами в організації виробництва і праці, у тому числі
ліквідацією, реорганізацією або перепрофілюванням підприємств, установ,
організацій, скороченням чисельності або штату працівників, підприємства,
установи, організації, незалежно від форми власності, повідомляють про це не
пізніш як за два місяці в письмовій формі
державну службу зайнятості, вказуючи підстави і строки вивільнення,
найменування професій, спеціальностей, кваліфікації, розмір оплати праці, а в
десятиденний строк після вивільнення - направляють списки фактично
вивільнених працівників, зазначаючи
в них інвалідів. У разі неподання
або порушення строків подання цих даних стягується штраф у розмірі річної заробітної плати за кожного
вивільненого працівника. Ці кошти
зараховуються до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на
випадок безробіття і використовуються для фінансування заходів по працевлаштуванню та соціального захисту
вивільнюваних працівників.
На
виконання статті 19-1 Закону України «Про інформацію», статті 20 Закону України
«Про зайнятість населення» наказом Міністерства праці та соціальної політики
України від 19.12.2005 року № 420, зареєстрованого в Міністерстві юстиції
України від 21.12.2005 року, № 1534/11814 «Про затвердження форм звітності та
інструкції щодо їх заповнення», затверджено форми звітності: № 4-ПН (план)
«Звіт про заплановане вивільнення працівників»; № 4-ПН (факт) «Звіт про
фактичне вивільнення працівників».
Згідно
Інструкції щодо заповнення форми звітності № 4-ПН (план) «Звіт про заплановане
вивільнення працівників», відповідно до Закону України «Про зайнятість
населення» при вивільненні працівників, у зв'язку зі змінами в організації
виробництва і праці, у тому числі ліквідацією, реорганізацією або
перепрофілюванням, підприємства, установи, організації, їх структурні
підрозділи та філії, незалежно від форми власності та господарювання, а також
фізичні особи, у тому числі підприємці, повинні не пізніше ніж за два місяці до
вивільнення працівників інформувати про це центри зайнятості за місцем їх
реєстрації як платника страхових внесків. Звіт підписується керівником
підприємства /установи, організації/. Указується дата заповнення форми та
ставиться печатка. Зазначаються прізвище, ініціали, посада і номер телефону
виконавця.
Як вбачається зі змісту Інструкції щодо заповнення форми
звітності № 4-ПН (факт) «Звіт про фактичне вивільнення працівників», відповідно
до Закону України «Про зайнятість населення» при вивільненні працівників, у зв'язку
зі змінами в організації виробництва і праці, у тому числі ліквідацією,
реорганізацією або перепрофілюванням, підприємства, установи, організації, їх
структурні підрозділи та філії, незалежно від форм власності, повинні у
десятиденний строк після вивільнення інформувати про це центри зайнятості за
місцем їх реєстрації як платника страхових внесків. Звіт підписується
керівником підприємства (установи, організації). Указується дата заповнення
форми та ставиться печатка. Зазначаються прізвище, ініціали, посада і номер
телефону виконавця.
В матеріалах справи відсутні
докази подання Малим підприємством ремонтно-будівельних робіт «Перебудова» до
Державної служби зайнятості звіту форми 4-ПН (план) та 4-ПН (факт), що свідчить
про порушення вимог п. 5 статті 20 Закону України «Про зайнятість населення».
Окрім того, суд
вважає за необхідне наголосити на тому, що Інструкції щодо заповнення форми
звітності № 4-ПН (план) «Звіт про заплановане вивільнення працівників» та щодо
заповнення форми звітності № 4-ПН (факт) «Звіт про фактичне вивільнення
працівників» від 21.12.2005 року, № 1534/11814, затверджені наказом
Міністерства праці та соціальної політики України від 19.12.2005 року № 420, є
підзаконним нормативно-правовими актами компетентного органу, у сфері
оспорюваних правовідносин, що видані на підставі закону, відповідно до нього і
для його виконання.
Суд звертає увагу на те, що усі рішення та дії суб'єкта
владних повноважень мають підзаконний характер, тобто повинні бути прийнятті
(вчинені) на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що визначені законом.
Відповідно до вимог статті 19 Конституції України органи
державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи
зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією України
та законами України.
Положення статті 19 Конституції України закріплене у
стаття 9 Кодексу адміністративного судочинства України, яка передбачає, що суди
при вирішенні справи керуються принципом законності, відповідно до якого органи
державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові
особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що
передбачені Конституцією та законами України.
Згідно частини 3 статті 9 Кодексу адміністративного
судочинства України, суд застосовує інші нормативно-правові акти, прийняті
відповідним органом на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що
передбачені Конституцією та законами України.
Враховуючи наведене, суд прийшов
до висновку про обґрунтованість позовних вимог і вважає їх такими, що
підлягають задоволенню.
Відповідно до
частини 4 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України, судові
витрати з відповідача не стягуються.
Керуючись
статтями 7-11, 14, 69-71, 86, 87, 94, 159, 160-163 Кодексу адміністративного
судочинства України, суд, -
п о с т а н о в и в:
1.Позов
задоволити повністю.
2.Стягнути з Малого підприємства ремонтно-будівельних
робіт «Перебудова» (місцезнаходження: АДРЕСА_1, код ЄДРПОУ - НОМЕР_2) на
користь Львівського міського центру зайнятості (місцезнаходження: 79060, м.
Львів, вул. Княгині Ольги, буд. 122, код ЄДРПОУ - 25555035) штраф у розмірі
9297 грн. 60 коп. (дев'ять тисяч двісті дев'яносто сім гривень, шістдесят
копійок).
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до
Львівського апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний
адміністративний суд шляхом подачі в десятиденний строк з дня постановлення
постанови заяви про апеляційне оскарження і подання після цього протягом
двадцяти днів апеляційної скарги, або в порядку ч. 5 статті 186 Кодексу
адміністративного судочинства України.
Постанова набирає законної сили в
строк та в порядку, передбаченому статтею 254 Кодексу адміністративного
судочинства України.
Повний текст постанови виготовлений
та підписаний 21 вересня 2009 року.
Суддя
Гулик А.Г.
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа 2а-3605/09/1370
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
(вступна та резолютивна частини)
15 вересня 2009 року
м. Львів
Львівський
окружний адміністративний суд в складі:
головуючого
- судді Гулика А.Г.;
при
секретарі Андрушакевич
Т.В.,
за
участю представників сторін:
від
позивача: Лозова Я.М. (довіреність від 13.01.2009р. № 334/14);
від відповідача: не
з'явився,
розглянувши у відкритому судовому засіданні
адміністративну справу за позовом Львівського міського центру зайнятості до
Малого підприємства ремонтно-будівельних робіт «Перебудова» про стягнення
штрафу в сумі 9297 грн. 60 коп., -
встановив:
Зважаючи на складність у викладенні повного тексту
рішення суду, пов`язаного з потребою в обґрунтуванні доводів сторін, на що може
бути витрачений значний час, суд вважає за необхідне проголосити його вступну
та резолютивну частини, а з повним текстом постанови особи, які беруть участь у
справі зможуть ознайомитись 21 вересня 2009 року.
Керуючись
статтями 7-11, 14, 69-71, 86, 87, 94, 159, 160-163 Кодексу адміністративного
судочинства України, суд, -
постановив:
1.Позов задоволити повністю.
2.Стягнути з Малого підприємства ремонтно-будівельних
робіт «Перебудова» (місцезнаходження: АДРЕСА_1, код ЄДРПОУ - НОМЕР_2) на
користь Львівського міського центру зайнятості (місцезнаходження: 79060, м.
Львів, вул. Княгині Ольги, буд. 122, код ЄДРПОУ - 25555035) штраф у розмірі
9297 грн. 60 коп. (дев'ять тисяч двісті дев'яносто сім гривень, шістдесят
копійок).
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до
Львівського апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний
адміністративний суд шляхом подачі в десятиденний строк з дня постановлення
постанови заяви про апеляційне оскарження і подання після цього протягом
двадцяти днів апеляційної скарги, або в порядку ч. 5 статті 186 Кодексу
адміністративного судочинства України.
Постанова набирає законної сили в
строк та в порядку, передбаченому статтею 254 Кодексу адміністративного
судочинства України.
Суддя
А.Г. Гулик
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.09.2009 |
Оприлюднено | 07.10.2009 |
Номер документу | 4817104 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Гулик Андрій Григорович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Гулик А.Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні