Постанова
від 15.09.2009 по справі 2а-3605/09/1370
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АД МІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа 2а-3605/09/1370

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

15 вересня 2009 року м. Львів

Львівський окружний адмі ністративний суд в складі:

головуючого - судді Гу лика А.Г.;

при секретарі Анд рушакевич Т.В.,

за участю представникі в сторін:

від позивача: Лозова Я.М. (довіреність від 13.01.2009р. № 334/14);

від відповідача: не з ' явився,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом Льв івського міського центру зай нятості до Малого підприємст ва ремонтно-будівельних робі т «Перебудова» про стягнення штрафу в сумі 9297 грн. 60 коп., -

в с т а н о в и в :

Львівський місь кий центр зайнятості звернув ся до Львівського окружного адміністративного суду з поз овом до Малого підприємства ремонтно-будівельних робіт « Перебудова», в якому просить стягнути з відповідача, на ко ристь Львівського міського ц ентру зайнятості, штраф у сум і 9297 грн. 60 коп.

Позовні вимоги мотивован і тим, що відповідачем - Малим підприємством ремонтно-буді вельних робіт «Перебудова», при вивільненні працівника н е подано до Державної служби зайнятості звіт форми 4-ПН (пл ан) та 4-ПН (факт), чим порушено в имоги Закону України «Про за йнятість населення».

Представник позива ча в судовому засіданні позо вні вимоги підтримала, з моти вів, викладених в позовній за яві. Просить суд задоволити п озов в повному обсязі.

В зв' язку з повторним н еприбуттям, без поважних при чин, в судове засідання належ ним чином повідомленого про дату, час і місце судового роз гляду відповідача - Малого підприємства ремонтно-будів ельних робіт «Перебудова», т а не повідомлення ним про при чини свого неприбуття, суд ух валив розглядати справу за й ого відсутності, на підставі наявних у ній доказів.

Відповідно до ч.1 статті 71 Ко дексу адміністративного суд очинства України, кожна стор она повинна довести ті обста вини, на яких ґрунтуються її в имоги та заперечення.

Оскільки, відповідач жодн их заперечень проти позову н е подав, суд розглядає справу на підставі наявних доказів .

Суд, заслухавши п ояснення представника позив ача, з' ясувавши обставини, н а які сторони посилаються як на підставу своїх вимог та за перечень, та дослідивши дока зи, якими вони обґрунтовують ся, вважає, що позов підлягає д о задоволення, виходячи з нас тупного.

Львівський міський центр зайнятості є робочим органо м виконавчої дирекції Фонду загальнообов' язкового дер жавного соціального страхув ання України на випадок безр обіття та діє від імені Фонду , відповідно до Законів Украї ни «Про загальнообов' язков е державне соціальне страхув ання на випадок безробіття», «Про зайнятість населення», «Про державну службу» та Пол оження про Державну службу з айнятості, затвердженого пос тановою Кабінету Міністрів У РСР від 24 червня 1991 року № 47.

Згідно з п. 4 статті 1 Закону України “Про загальнообов' язкове державне соціальне ст рахування України на випадок безробіття”, відповідач є пл атником страхових внесків на загальнообов' язкове держа вне соціальне страхування Ук раїни на випадок безробіття і у відповідності до пп. 2 п. 2 ст атті 35, вказаного закону, зобо в'язаний своєчасно та в повно му розмірі сплачувати страхо ві внески.

Відповідач - Мале підпр иємство ремонтно-будівельни х робіт «Перебудова» , відпов ідно до свідоцтва про держав ну реєстрацію юридичної особ и серії А00 № 381596, 17.06.1991 року, зареєст роване Виконавчим комітетом Львівської міської ради як ю ридична особа, з присвоєнням ідентифікаційного коду - 13806696.

Згідно з довідкою № 6045 з Єди ного державного реєстру підп риємств та організацій Украї ни (ЄДРПОУ) Головного управлі ння статистики у Львівській області, юридична особа - Ма ле підприємство ремонтно-буд івельних робіт «Перебудова» , ідентифікаційний код - 13806696, з находиться за адресою: 79026, м. Львів, вул. Рубчака, 2, кв. 78.

08 квітня 2009 року Львівським міським центром зайнятості складений акт № 4 проведення п еревірки щодо дотримання вим ог чинного законодавства про зайнятість населення, зокре ма п. 5 статті 20 Закону України « Про зайнятість населення», ю ридичною особою - Малим під приємством ремонтно-будівел ьних робіт «Перебудова», іде нтифікаційний код - 13806696, що зн аходиться за адресою: м. Льв ів, вул. Рубчака, 2, кв. 78, в періо д з 01 січня 2008 року до 08 квітня 2009 р оку, відповідно до якого вста новлено факт звільнення 06.02.2009 р оку громадянина ОСОБА_2, у зв' язку з скороченням штат у, відповідно до п. 1 статті 40 Ко дексу законів про працю Укра їни. Відповідачем при вивіль ненні працівника не подано д о Державної служби зайнятост і звіт форми 4-ПН (план) та 4-ПН (фа кт), чим порушено вимоги Закон у України «Про зайнятість на селення». В ході перевірки, пі дприємством не представлено жодних документів, які б свід чили про те, що ОСОБА_2 був п ерсонально попереджений 06.02.2009 року про звільнення. Окрім то го, не представлено жодних до кументів, які свідчили б про т е, що підприємством доведено до відома державну службу за йнятості про звільнення ОС ОБА_3, чим порушено статтю 49-2 К одексу законів про працю Укр аїни.

Факт звільнення громадян ина ОСОБА_2 з Малого підпр иємства ремонтно-будівельни х робіт «Перебудова» підтвер джується, наявним в матеріал ах справи, наказом № 2 від 06 люто го 2009 року.

Згідно довідки Малого підприємства ремонтно-будів ельних робіт «Перебудова», р ічна заробітна плата вивільн еного працівника - ОСОБА_2 становить 9297 грн. 60 коп.

Стаття 49-2 Кодексу закон ів про працю України містить норму, відповідно до якої, про наступне вивільнення праців ників персонально попереджа ють не пізніше ніж за два міся ці. При вивільненні працівни ків у випадках змін в організ ації виробництва і праці вра ховується переважне право на залишення на роботі, передба чене законодавством. Одночас но з попередженням про звіль нення у зв'язку із змінами в ор ганізації виробництва і прац і власник або уповноважений ним орган пропонує працівник ові іншу роботу на тому ж підп риємстві, в установі, організ ації. При відсутності роботи за відповідною професією чи спеціальністю, а також у разі відмови працівника від пере ведення на іншу роботу на том у ж підприємстві, в установі, о рганізації працівник, за сво їм розсудом, звертається за д опомогою до державної служби зайнятості або працевлаштов ується самостійно. Водночас власник або уповноважений ни м орган доводить до відома де ржавної служби зайнятості пр о наступне вивільнення праці вника із зазначенням його пр офесії, спеціальності, квалі фікації та розміру оплати пр аці. Державна служба зайнято сті пропонує працівникові р оботу в тій же чи іншій місцев ості за його професією, спеці альністю, кваліфікацією, а пр и її відсутності - здійснює пі дбір іншої роботи з урахуван ням індивідуальних побажань і суспільних потреб. При нео бхідності працівника може бу ти направлено, за його згодою , на навчання новій професії (с пеціальності) з наступним н аданням йому роботи.

Відповідно до п. 2 статті 13 З акону України «Про зайнятіст ь населення», на території Ук раїни запроваджується збір с татистичної інформації та ад міністративних даних, які ві дображають стан ринку праці та становище в сфері зайнято сті населення.

Згідно п. 5 статті 20 Закон у України «Про зайнятість на селення», при вивільненні пр ацівників (у тому числі прац юючих пенсіонерів та інвалід ів) у зв'язку із змінами в орга нізації виробництва і праці, у тому числі ліквідацією, рео рганізацією або перепрофілю ванням підприємств, установ, організацій, скороченням чи сельності або штату працівни ків, підприємства, установи, о рганізації, незалежно від фо рми власності, повідомляють про це не пізніш як за два міся ці в письмовій формі державн у службу зайнятості, вказуюч и підстави і строки вивільне ння, найменування професій, с пеціальностей, кваліфікації , розмір оплати праці, а в деся тиденний строк після вивільн ення - направляють списки фак тично вивільнених працівни ків, зазначаючи в них інвалі дів. У разі неподання або пору шення строків подання цих да них стягується штраф у розмі рі річної заробітної плати з а кожного вивільненого праці вника. Ці кошти зараховуютьс я до Фонду загальнообов' язк ового державного соціально го страхування України на ви падок безробіття і використо вуються для фінансування зах одів по працевлаштуванню та соціального захисту вивільн юваних працівників.

На виконання статті 19-1 З акону України «Про інформаці ю», статті 20 Закону України «П ро зайнятість населення» нак азом Міністерства праці та с оціальної політики України в ід 19.12.2005 року № 420, зареєстрованог о в Міністерстві юстиції Укр аїни від 21.12.2005 року, № 1534/11814 «Про за твердження форм звітності та інструкції щодо їх заповнен ня», затверджено форми звітн ості: № 4-ПН (план) «Звіт про запл ановане вивільнення працівн иків»; № 4-ПН (факт) «Звіт про фак тичне вивільнення працівник ів».

Згідно Інструкції щодо з аповнення форми звітності № 4-ПН (план) «Звіт про запланова не вивільнення працівників» , відповідно до Закону Україн и «Про зайнятість населення» при вивільненні працівників , у зв'язку зі змінами в органі зації виробництва і праці, у т ому числі ліквідацією, реорг анізацією або перепрофілюва нням, підприємства, установи , організації, їх структурні п ідрозділи та філії, незалежн о від форми власності та госп одарювання, а також фізичні о соби, у тому числі підприємці , повинні не пізніше ніж за два місяці до вивільнення праці вників інформувати про це це нтри зайнятості за місцем їх реєстрації як платника стра хових внесків. Звіт підписує ться керівником підприємств а /установи, організації/. Указ ується дата заповнення форми та ставиться печатка. Зазнач аються прізвище, ініціали, по сада і номер телефону викона вця.

Як вбачається зі змісту Інс трукції щодо заповнення форм и звітності № 4-ПН (факт) «Звіт п ро фактичне вивільнення прац івників», відповідно до Зако ну України «Про зайнятість н аселення» при вивільненні пр ацівників, у зв'язку зі змінам и в організації виробництва і праці, у тому числі ліквідац ією, реорганізацією або пере профілюванням, підприємства , установи, організації, їх стр уктурні підрозділи та філії, незалежно від форм власност і, повинні у десятиденний стр ок після вивільнення інформу вати про це центри зайнятост і за місцем їх реєстрації як п латника страхових внесків. З віт підписується керівником підприємства (установи, орга нізації). Указується дата зап овнення форми та ставиться п ечатка. Зазначаються прізвищ е, ініціали, посада і номер тел ефону виконавця.

В матеріалах справи відсутні докази подання Мал им підприємством ремонтно-бу дівельних робіт «Перебудова » до Державної служби зайнят ості звіту форми 4-ПН (план) та 4- ПН (факт), що свідчить про пору шення вимог п. 5 статті 20 Закону України «Про зайнятість нас елення».

Окрім того, суд вважає за н еобхідне наголосити на тому, що Інструкції щодо заповнен ня форми звітності № 4-ПН (план ) «Звіт про заплановане вивіл ьнення працівників» та щодо заповнення форми звітності № 4-ПН (факт) «Звіт про фактичне в ивільнення працівників» від 21.12.2005 року, № 1534/11814, затверджені на казом Міністерства праці та соціальної політики України від 19.12.2005 року № 420, є підзаконним нормативно-правовими актами компетентного органу, у сфер і оспорюваних правовідносин , що видані на підставі закону , відповідно до нього і для йог о виконання.

Суд звертає увагу на те, що у сі рішення та дії суб' єкта в ладних повноважень мають під законний характер, тобто пов инні бути прийнятті (вчинені ) на підставі, в межах повноваж ень та у спосіб, що визначені з аконом.

Відповідно до вимог статті 19 Конституції України органи державної влади та органи мі сцевого самоврядування, їх п осадові особи зобов' язані д іяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що п ередбачені Конституцією Укр аїни та законами України.

Положення статті 19 Конститу ції України закріплене у ста ття 9 Кодексу адміністративн ого судочинства України, яка передбачає, що суди при виріш енні справи керуються принци пом законності, відповідно д о якого органи державної вла ди, органи місцевого самовря дування, їхні посадові і служ бові особи зобов' язані діят и лише на підставі, в межах пов новажень та у спосіб, що перед бачені Конституцією та закон ами України.

Згідно частини 3 статті 9 Код ексу адміністративного судо чинства України, суд застосо вує інші нормативно-правові акти, прийняті відповідним о рганом на підставі, у межах по вноважень та у спосіб, що пере дбачені Конституцією та зако нами України.

Враховуючи наведен е, суд прийшов до висновку про обґрунтованість позовних ви мог і вважає їх такими, що підл ягають задоволенню.

Відповідно до частини 4 ст атті 94 Кодексу адміністратив ного судочинства України, су дові витрати з відповідача н е стягуються.

Керуючись статтями 7-11, 14, 69-71, 86, 87, 94, 159, 160-163 Кодексу адміністратив ного судочинства України, су д, -

п о с т а н о в и в:

1.Позов задоволити повністю.

2.Стягнути з Малого підприє мства ремонтно-будівельних р обіт «Перебудова» (місцезнах одження: 79026, м. Львів, вул. Рубч ака, 2, кв. 78, код ЄДРПОУ - 13806696) на користь Львівського міськог о центру зайнятості (місцезн аходження: 79060, м. Львів, вул. Княг ині Ольги, буд. 122, код ЄДРПОУ - 25555035) штраф у розмірі 9297 грн. 60 коп . (дев' ять тисяч двісті дев' яносто сім гривень, шістдеся т копійок).

Постанова може бут и оскаржена в апеляційному п орядку до Львівського апеляц ійного адміністративного су ду через Львівський окружний адміністративний суд шляхом подачі в десятиденний строк з дня постановлення постано ви заяви про апеляційне оска рження і подання після цього протягом двадцяти днів апел яційної скарги, або в порядку ч. 5 статті 186 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и.

Постанова набирає зак онної сили в строк та в порядк у, передбаченому статтею 254 Ко дексу адміністративного суд очинства України.

Повний текст постанови ви готовлений та підписаний 21 ве ресня 2009 року.

Суддя Гулик А.Г.

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКР УЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа 2а-3605/09/1370

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

(вступна та резолютивна ча стини)

15 вересня 2009 року м. Львів

Львівський окружний адмі ністративний суд в складі:

головуючого - судді Гу лика А.Г.;

при секретарі Анд рушакевич Т.В.,

за участю представникі в сторін:

від позивача: Лозова Я.М. (довіреність від 13.01.2009р. № 334/14);

від відповідача: не з ' явився,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом Льв івського міського центру зай нятості до Малого підприємст ва ремонтно-будівельних робі т «Перебудова» про стягнення штрафу в сумі 9297 грн. 60 коп., -

встановив:

Зважаючи на складність у викладенні повного тексту р ішення суду, пов`язаного з пот ребою в обґрунтуванні доводі в сторін, на що може бути витра чений значний час, суд вважає за необхідне проголосити йо го вступну та резолютивну ча стини, а з повним текстом пост анови особи, які беруть участ ь у справі зможуть ознайомит ись 21 вересня 2009 року.

Керуючись статтями 7-11, 14, 69-71, 86, 87, 94, 159, 160-163 Кодексу адміністратив ного судочинства України, су д, -

постановив:

1.Позов задоволити повніс тю.

2.Стягнути з Малого підприєм ства ремонтно-будівельних ро біт «Перебудова» (місцезнахо дження: 79026, м. Львів, вул. Рубча ка, 2, кв. 78, код ЄДРПОУ - 13806696) на користь Львівського міськог о центру зайнятості (місцезн аходження: 79060, м. Львів, вул. Княг ині Ольги, буд. 122, код ЄДРПОУ - 25555035) штраф у розмірі 9297 грн. 60 коп . (дев' ять тисяч двісті дев' яносто сім гривень, шістдеся т копійок).

Постанова може бут и оскаржена в апеляційному п орядку до Львівського апеляц ійного адміністративного су ду через Львівський окружний адміністративний суд шляхом подачі в десятиденний строк з дня постановлення постано ви заяви про апеляційне оска рження і подання після цього протягом двадцяти днів апел яційної скарги, або в порядку ч. 5 статті 186 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и.

Постанова набирає зак онної сили в строк та в порядк у, передбаченому статтею 254 Ко дексу адміністративного суд очинства України.

Суддя А.Г. Гулик

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.09.2009
Оприлюднено19.04.2010
Номер документу7897892
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-3605/09/1370

Постанова від 15.09.2009

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулик Андрій Григорович

Постанова від 15.09.2009

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулик А.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні