Постанова
від 25.09.2009 по справі 2а-3348/09/1370
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

 

    

 ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа 2а-3348/09/1370

       ПОСТАНОВА

                                                              

ІМЕНЕМ  УКРАЇНИ

  

                25 вересня 2009 року                                                                                                         

м. Львів

                Львівський окружний  адміністративний суд в складі:

               головуючого - судді Гулика А.Г.,

               при

секретарі  Андрушакевич Т.В.,

за

участю:

від

прокуратури: Майорчака В.М. (службове посвідчення);

представника

позивача: Нирки В.М. (довіреність від 09.12.2008 року № 03-3158);

представник відповідача: не з'явився,

розглянувши у відкритому судовому засіданні

адміністративну справу за позовом заступника військового прокурора Львівського

гарнізону в інтересах держави, в особі Державної екологічної інспекції в

Львівській області до військової частини А 1642 про зобов'язання розробити та

погодити паспорти відходів, -

в с т а н о в и в :

Заступник військового прокурора Львівського гарнізону

звернувся з позовом в інтересах держави, в особі Державної екологічної

інспекції в Львівській області до військової частини А 1642, в якому просить

зобов'язати військову частину А 1642 розробити та погодити паспорти відходів.

Позовні вимоги мотивовані тим, що в ході проведення

Державною екологічною інспекцією в Львівській області перевірки щодо дотримання

вимог природоохоронного законодавства України службовими особами військової

частини А 1642, встановлено, що всупереч статті 26 Закону України «Про відходи»

та п.п. 4, 9 постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження порядку

ведення державного обліку та паспортизації відходів» від 01.11.1999 року №

2034, військовою частиною А 1642 не розроблено та не погоджено паспорти

відходів, що не дає змоги ідентифікувати їх та визначити оптимальні оптимальні

шляхи поводження з ними або може спричинити шкоду здоров'ю населення та

навколишньому природному середовищу.

В судовому засіданні представник позивача позов

підтримав з підстав, викладених в позовній заяві. Просить суд задоволити

позовні вимоги в повному обсязі.

Відповідач явки уповноваженого представника в судове

засідання не забезпечив, про причини своєї неявки суду не повідомив. Подав до

суду відзив на позовну заяву по справі          

№ 3348/09/1370 від 20.08.2009 року № 916, в якому позовні вимоги визнає

в повному обсязі, мотивуючи це тим, що планування потреб фінансового забезпечення

для військової частини А 1642 здійснюється один раз на рік, а виділення коштів

на виготовлення та погодження паспортів заплановано лише у 2010 році, в зв'язку

з чим просить відстрочити виконання рішення Львівського окружного

адміністративного суду по даній справі до 31.01.2010 року.

Прокурор в судовому засіданні позов підтримав, з підстав

викладених в позовній заяві. Просить суд задоволити позовні вимоги в повному

обсязі.

Відповідно до частини 1 статті 71 Кодексу

адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини,

на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Розглянувши матеріали справи, дослідивши та оцінивши

докази, які мають значення для справи, суд дійшов наступних висновків.

Згідно з довідкою з Єдиного державного реєстру

підприємств та організації України (ЄДРПОУ) від 15.05.2009 року № 12/09,

виданої Головним управлінням оборонного планування Генерального штабу Збройних

Сил України, військова частина А 1642 є юридичною особою, ідентифікаційний код

- 07737643 та знаходиться за адресою: 80200, Львівська область, м. Радехів.

10.02.2009 року, за результатами перевірки військової

частини А 1642, що знаходиться за адресою: 80200, Львівська область, м.

Радехів, щодо дотримання вимог природоохоронного законодавства, в порядку

статті 20 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища» від

25.06.1991 року № 1264-ХІІ, Державною екологічною інспекцією в Львівській

області, складено акт, яким встановлено, що всупереч статті 26 Закону України

«Про відходи» та п.п. 4, 9 постанови Кабінету Міністрів України «Про

затвердження порядку ведення державного обліку та паспортизації відходів» №

2034 від 01.11.1999 року, військовою частиною А 1642 не розроблено та не

погоджено паспорти відходів.

На підставі вказаного акту від 10.02.2009 року,

Державною екологічною інспекцією в Львівській області, керуючись статями 16, 19

Конституції України, статтями 15, 35, 20 Закону України «Про охорону

навколишнього природного середовища», положення «Про державну екологічну

інспекцію Міністерства природи України», з метою усунення недоліків та порушень

природоохоронного законодавства, виявлених під час перевірки дотримання вимог

законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища, винесено

припис № 5 від 13.02.2009 року, яким відповідача зобов'язано розробити та погодити

в встановленому порядку паспорти відходів на всі відходи військової частини, в

строк до 01.04.2009 року (пункт 2 припису), з зазначенням про те що даний

припис підлягає обов'язковому виконанню у встановлені терміни.

Згідно з листом від 01.04.2008 року № 331, на припис

Державної екологічної інспекції в Львівській області від 13.02.2009 року № 5,

військова частина А 1642, що знаходиться у              м. Радехів Львівської області,

паспорти відходів на всі види відходів частини не розроблені в зв'язку з

відсутністю коштів (пункт № 2 припису), що також підтверджується листом від

05.05.2009 року № 10-2224 Державного управління охорони навколишнього

природного середовища в Львівській області.

             Відповідно до Положення про

державну екологічну інспекцію, затвердженого постановою Кабінету Міністрів

України від 17.11.2001 року № 1520, Державна екологічна інспекція   (Держекоінспекція) є урядовим органом

державного управління, який діє у складі

Мінприроди

і йому підпорядковується.

             Державна екологічна інспекція,

згідно п. 4 зазначеного вище Положення, відповідно до покладених на неї завдань

організовує та здійснює державний контроль за: додержанням вимог законодавства

про охорону навколишнього природного середовища, раціональне використання,

відтворення та охорони  природних

ресурсів, екологічну та в межах своєї компетенції  радіаційну безпеку, у сфері поводження з

відходами (крім  поводження з

радіоактивними  відходами) та

небезпечними хімічними речовинами центральними та місцевими органами виконавчої

влади, органами місцевого самоврядування в частині здійснення делегованих

їм    повноважень органів виконавчої

влади, підприємствами, установами і організаціями,   громадянами; додержанням правил, нормативів,

стандартів у сфері охорони навколишнього природного середовища, екологічної

безпеки, поводження з відходами  

(крім   поводження  з  радіоактивними

відходами)  та небезпечними хімічними

речовинами; виконанням вимог висновків 

державної  екологічної експертизи

у сфері використання, відтворення і охорони природних ресурсів; додержанням

умов виданих дозволів,  лімітів  та 

квот  на спеціальне використання

природних ресурсів,  викиди  та 

скиди  забруднюючих  речовин у навколишнє природне середовище та

допустимі рівні шкідливого впливу фізичних і біологічних  факторів 

на  його стан, транскордонне

переміщення об'єктів  рослинного та

тваринного світу.

          Згідно

з п.п. 5, 6 зазначеного Положення, Державна екологічна інспекція має право:

складати акти перевірки і протоколи про адміністративні правопорушення та

розглядати справи   про   адміністративні правопорушення у межах

повноважень, визначених законом; давати обов'язкові для виконання приписи з

питань, що належать до її повноважень.

              Відносини, пов'язані з

утворенням, збиранням і заготівлею, перевезенням, зберіганням, обробленням

(переробленням), утилізацією, видаленням, знешкодженням та захороненням

відходів, що утворюються в Україні, перевозяться через її територію, вивозяться

з неї, а також з перевезенням, обробленням та утилізацією відходів,  що ввозяться в Україну як вторинна сировина,

регулюються Законом України «Про відходи» від 05.03.1998 року № 187/98 ВР.  

Відповідно до статті 13 цього Закону, суб'єктами у сфері

поводження з відходами є громадяни України, іноземці та особи без громадянства,

а також підприємства, установи та організації усіх форм власності, діяльність

яких пов'язана із поводженням з відходами.

Обов'язки суб'єктів господарської діяльності у сфері

поводження з відходами передбачені статтею 17 зазначеного Закону, відповідно до

якої, суб'єкти господарської діяльності у сфері поводження з відходами

зобов'язані: запобігати утворенню та зменшувати обсяги утворення відходів;

визначати склад і властивості відходів що утворюються, а також за погодженням

із спеціально уповноваженими органами виконавчої влади у сфері  поводження з відходами ступінь їх

небезпечності для навколишнього природного середовища та здоров'я людини;

на  основі  матеріально-сировинних  балансів 

виробництва виявляти і вести первинний поточний облік кількості, типу і

складу відходів, що утворюються, збираються, перевозяться, зберігаються,

обробляються, утилізуються, знешкоджуються та видаляються, і подавати щодо них

статистичну звітність у встановленому порядку; здійснювати  контроль 

за   станом  

місць   чи об'єктів розміщення

власних відходів; виконувати інші обов'язки, передбачені  законодавством, щодо запобігання забрудненню

навколишнього природного середовища відходами.

Державний облік і паспортизація відходів здійснюються

згідно з статтею 26 Закону України «Про відходи». Так, державному обліку та

паспортизації підлягають в обов'язковому порядку всі відходи, що утворюються на

території України і на які поширюється дія цього Закону. Державний облік та

паспортизація  відходів здійснюються у

порядку, що встановлюється Кабінетом Міністрів України. Система і форми

звітності, порядок надання і використання відповідної інформації про відходи, а

також порядок перегляду їх номенклатури розробляються на основі державного

класифікатора відходів і затверджуються спеціально уповноваженим центральним

органом виконавчої  влади з питань

статистики за поданням спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої

влади у сфері поводження з відходами та інших заінтересованих центральних

органів виконавчої влади.

Порядок ведення державного обліку та паспортизації

відходів, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 01.11.1999

року № 2034, встановлює єдині правила ведення 

державного обліку та паспортизації відходів, дія яких поширюється на підприємства,

установи, організації всіх форм власності, громадян - суб'єктів підприємницької

діяльності,  діяльність яких пов'язана з

утворенням відходів та здійсненням операцій 

поводження  з  ними (далі - підприємства), відповідно до

яких: державний облік  відходів  - єдина державна система збирання,

узагальнення,  всебічного аналізу та  зберігання відомостей про відходи під час їх

утворення та здійснення операцій поводження з ними;

первинний облік відходів 

-  реєстрація у формах первинних

облікових  документів  (картки, 

журнали,  анкети) відомостей про

відходи під час їх утворення на підприємстві та 

здійснення операцій поводження з ними; паспортизація відходів - процес

послідовного   збирання,

узагальнення  та  зберігання 

відомостей про кожний конкретний вид відходів,  їх походження,  технічні, фізико-хімічні, технологічні,

екологічні, санітарні, економічні  та

інші показники, методи їх вимірювання і контролю, а також про технології їх

збирання,

перевезення, зберігання, оброблення, утилізації, видалення,

знешкодження і захоронення.

    Згідно з п. 4 зазначеного Порядку,

первинний облік відходів ведуть підприємства відповідно до типових форм

первинної облікової документації (картки, 

журнали, анкети) з використанням 

технологічної,  нормативно-технічної,

планово-економічної,  

бухгалтерської   та іншої

документації. Відомості для первинного обліку відходів, що заносяться до

зазначених документів, обумовлюються системою показників, необхідних для

заповнення форм державної статистичної звітності та ведення паспорта відходів.

Типові форми первинної  облікової  документації 

про відходи згідно з державним класифікатором ДК  010-98 "Класифікатор управлінської

документації та інструкції щодо їх заповнення розробляються  Міністерства екологічної безпеки України за

участю Державного комітету підприємництва України, інших заінтересованих

центральних органів виконавчої влади, погоджуються з Міністерством охорони

здоров'я України і  затверджуються

спільним  наказом  Державного комітету статистики України та

Міністерства екологічної безпеки України.

    Паспортизація відходів, згідно п. 9

Порядку, ведеться підприємствами з метою їх вичерпної ідентифікації та

визначення оптимальних шляхів поводження з ними. Паспортизація відходів   передбачає складення і ведення паспортів

відходів, паспортів місць видалення відходів, реєстрових карт об'єктів

утворення, оброблення та утилізації відходів відповідно до державного

класифікатора ДК 005-96 "Класифікатор відходів".

    Відповідно до п. 10 зазначеного Порядку,

контроль за веденням підприємствами первинного обліку відходів та за їх

паспортизацією здійснюється Міністерства екологічної безпеки України, а також

іншими спеціально уповноваженими органами виконавчої влади у сфері поводження з

відходами відповідно до їх компетенції.

У передбачений приписом Державної екологічної інспекції

у Львівській області термін (до 01.04.2009 року) відповідачем - військовою

частиною А 1642 паспорти відходів військової частини не розроблені та

погоджені. Припис Державної екологічної інспекції у Львівській області від

13.02.2009 рок № 5 щодо дотримання вимог природоохоронного законодавства, до

вищого за підпорядкуванням органу державного контролю або безпосередньо до суду

не оскаржувався.

Таким чином, суд дійшов висновку про те, що відповідача

- військову частину                  А

1642, слід зобов'язати розробити та погодити, у встановленому чинним

законодавством України порядку, паспорти відходів на всі відходи військової

частини.

Оскільки, спір вирішено на користь суб'єкта владних

повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності

витрат позивача, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових

експертиз, судові витрати (судовий збір), відповідно до статті 94 Кодексу

адміністративного судочинства України, стягненню з відповідача не підлягають.

На підставі викладеного та керуючись статтями 122, 123,

127, 130, 135, 143, 151-154, 160, 161, 163, 167 Кодексу адміністративного

судочинства України, суд -

 

постановив:

1.Позов задоволити повністю.

2.Зобов'язати військову частину А 1642

(місцезнаходження: 80200, Львівська область, м. Радехів, код ЄДРПОУ - 07737643)

розробити та погодити, у встановленому чинним законодавством України порядку,

паспорти відходів на всі відходи військової частини.

Постанова  може

бути оскаржена в апеляційному порядку до Львівського апеляційного

адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд шляхом

подачі в десятиденний строк з дня постановлення постанови заяви про апеляційне

оскарження і подання після цього протягом двадцяти днів апеляційної скарги, або

в порядку частини 5 статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова набирає законної сили в строк та в порядку,

передбаченому статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

 

    

  Повний текст постанови виготовлений та

підписаний 29 вересня 2009 року.

 

                 

 

                        Суддя                                                                                  

Гулик А.Г.  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа 2а-3348/09/1370

       ПОСТАНОВА

                                                              

ІМЕНЕМ  УКРАЇНИ

         (вступна

та резолютивна частини)

 

                25 вересня 2009 року                                                                                                          м.

Львів

                Львівський окружний  адміністративний суд в складі:

               головуючого - судді Гулика А.Г.,

               при

секретарі  Андрушакевич Т.В.,

за

участю:

від

прокуратури: Майорчака В.М. (службове посвідчення);

представника

позивача: Нирки В.М. (довіреність від 09.12.2008 року № 03-3158);

представник відповідача: не з'явився,

розглянувши у відкритому судовому засіданні

адміністративну справу за позовом заступника військового прокурора Львівського

гарнізону в інтересах держави, в особі Державної екологічної інспекції в

Львівській області до військової частини А 1642 про зобов'язання розробити та

погодити паспорти відходів, -

встановив:

 

Зважаючи на складність у викладенні повного тексту

рішення суду, пов`язаного з потребою в обґрунтуванні доводів сторін, на що може

бути витрачений значний час, суд вважає за необхідне проголосити його вступну

та резолютивну частини, а з повним текстом постанови особи, які беруть участь у

справі зможуть ознайомитись 29 вересня 2009 року.

На підставі викладеного та керуючись статтями 122, 123,

127, 130, 135, 143, 151-154, 160, 161, 163, 167 Кодексу адміністративного

судочинства України, суд, -

 

                                                                      постановив:

 

1.Позов задоволити повністю.

2.Зобов'язати військову частину А 1642

(місцезнаходження: 80200, Львівська область, м. Радехів, код ЄДРПОУ - 07737643)

розробити та погодити, у встановленому чинним законодавством України порядку,

паспорти відходів на всі відходи військової частини.

Постанова  може

бути оскаржена в апеляційному порядку до Львівського апеляційного

адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд шляхом

подачі в десятиденний строк з дня постановлення постанови заяви про апеляційне

оскарження і подання після цього протягом двадцяти днів апеляційної скарги, або

в порядку частини 5 статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова набирає законної сили в строк та в порядку,

передбаченому статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

 

 

                        Суддя                                                                             

Гулик

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.09.2009
Оприлюднено07.10.2009
Номер документу4817106
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-3348/09/1370

Постанова від 25.09.2009

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулик Андрій Григорович

Постанова від 25.09.2009

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулик А.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні