Україна
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
13 липня 2009 р. спр ава № 2а-10048/09/0570
час прийняття постанови :
Донецький окружний адмін істративний суд в складі:
головуючого судді Логойд и Т. В.
при секретарі Пальчикова І.Г.,
з участю представника по зивача Плітана А.О., представн ика відповідачаОрлова В.В.,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом Єна кіївської об' єднаної держа вної податкової інспекції у Донецькій області до товарис тва з обмеженою відповідальн істю «УГК 2000» про зобов' язан ня вчинити дії,
в с т а н о в и в :
У червні 2009 року Єнакіївськ а об' єднана державна податк ова інспекція у Донецькій об ласті звернулася в суд з вказ аним адміністративним позов ом, в якому зазначала, що 29 груд ня 2008 року Алчевською ОДПІ у До нецькій області на адресу Єн акіївської ОДПІ у Донецькій області направлено лист №47971/231 -03 «Щодо встановлення фактів к ористуванням послугами «под аткових ям» при формуванні п одаткового кредиту підприєм ствами реального сектору еко номіки» з переліком підприєм ств та сум податкового креди ту, що мали взаємовідносини з суб' єктом господарської ді яльності «податкової ями» ТО В «Роял-Бі», в якому зазначено відповідача.
Листом заступника голови Д ПА у Донецькій області від 19 б ерезня 2009 року №3995/7/23-713-3 на адресу ДПІ у містах та районах Донец ької області, в тому числі Єна кіївської ОДПІ у Донецькій о бласті, направлено лист, в яко му повідомлялося про те, що ви знано «податковою ямою» ТОВ «РТІ-Трейд». З метою руйнуван ня схем мінімізації податков их зобов' язань підприємств контрагентів, які задіяні у с хемі постачання вказаного то вариства, зобов' язано надат и інформацію про проведення відповідних перевірок (заход ів).
25 березня 2009 року й 27 квітня 2009 року на адресу відповідача п одатковим органом направлял ися письмові запити щодо над ання документів по взаємовід носинам з контрагентами ТОВ «РТІ-Трейд» та ТОВ «Роял-Бі».
Наказом начальника Єнакії вської ОДПІ у Донецькій обла сті від 28 травня 2009 року №123 прий нято рішення про проведення позапланової виїзної переві рки ТОВ «УГК-2000», і на підставі наказу виписані відповідні н аправлення на проведення пер евірки.
Однак відповідач відмовив ся отримати копії наказу та н аправлень, посадових осіб Єн акіївської ОДПІ у Донецькій області до перевірки не допу стив.
Просила зобов' язати ТОВ « УГК 2000» надати до Єнакіївсько ї ОДПІ у Донецькій області вс і первинні бухгалтерські, по даткові документи, журнали, о рдери, які свідчать про госпо дарську діяльність у взаємов ідносинах з ТОВ «РТІ-Трейд» (к од ЄДРПОУ 32136019) та ТОВ «Роял-Бі» (код ЄДРПОУ 34166113) за період з 29 тра вня 2006 року по 28 травня 2009 року.
Відповідач проти позову за перечував, зокрема, зазначав , що законодавство не містить правову норму, яка б регулюва ла питання надання податково му органу за його письмовим з апитом завірених копій фінан сово-господарської та бухгал терської документації підпр иємства. Вважав, що податкови й орган вимогами про зобов' язання підприємства надати в сі первинні бухгалтерські, п одаткові документи, журнали та ордери виходить за межі по вноважень, визначених законо давством. Просив в задоволен ні позову відмовити.
В судовому засіданні сторо ни підтримали свої вимоги ти заперечення.
Судом встановлено, що ТОВ «У ГК 2000» як платник податків пер ебуває на обліку в Єнакіївсь кій ОДПІ у Донецькій області .
29 грудня 2008 року Алчевською О ДПІ у Донецькій області на ад ресу Єнакіївської ОДПІ у Дон ецькій області направлено ли ст №47971/231-03, в якому повідомлялос я про те, що за березень-листоп ад 2008 року виявлені факти кори стування послугами «податко вої ями», утвореної платника ми податків, які в Алчевській ОДПІ у Донецькій області зна чаться такими, що мають ознак и фіктивності (здійснення фі нансово-господарських опера цій з ознаками сумнівних, нез находження за юридичною адре сою і т. і.), при формуванні пода ткового кредиту підприємств ами реального сектору економ іки платниками податків, які є на обліку у Єнакіївської ОД ПІ у Донецькій області. В пере ліку підприємств та сум пода ткового кредиту зазначено ТО В «УГК 2000», яке скористалося по слугами «податкової ями» ТОВ «Роял-Бі». Містилося проханн я надати відповідну інформац ію стосовно контрагента.
Листом заступника голови Д ПА у Донецькій області від 19 б ерезня 2009 року №3995/7/23-713-3 ДПІ у міст ах та районах Донецької обла сті, в тому числі Єнакіївську ОДПІ у Донецькій області, пов ідомлено про те, що визнано «п одатковою ямою» ТОВ «РТІ-Тре йд». З метою руйнування схем м інімізації податкових зобов ' язань підприємств контраг ентів, які задіяні у схемі пос тачання вказаного товариств а, зобов' язано надати інфор мацію про проведення відпові дних перевірок (заходів).
Позивачем на адресу відпов ідача направленні письмові з апити за підписом заступника начальника Єнакіївської ОДП І у Донецькій області, зокрем а, від 25 березня 2009 року №10462/10/23-413-4/478 щ одо надання копій документів по взаємовідносинам з контр агентом ТОВ «РТІ-Трейд»; від 27 квітня 2009 року №14718/10/23413-1/10 щодо над ання копій документів по вза ємовідносинам з контрагенто м ТОВ «Роял-Бі».
Однак копії документів від повідачем надані не були та б ули надані не в повному обсяз і, у зв' язку з чим 28 травня 2009 ро ку на ім' я начальника Єнакі ївської ОДПІ у Донецькій обл асті подано доповідну записк у з проханням надання дозвол у на проведення позапланової виїзної перевірки позивача з питань взаємовідносин з вк азаними контрагентами.
Наказом начальника Єнакії вської ОДПІ у Донецькій обла сті від 28 травня 2009 року №123 прий нято рішення про проведення з 29 травня 2009 року по 12 червня 2009 р оку позапланової виїзної пер евірки ТОВ «УГК-2000» з питань вз аємовідносин з ТОВ «РТІ-Трей д» (код ЄДРПОУ 32136019) та ТОВ «Роял -Бі» (код ЄДРПОУ 34166113) за період з 29 травня 2006 року по 28 травня 2009 ро ку.
На підставі наказу посадов им особам виписані направлен ня від 29 травня 2009 року №89 на про ведення перевірки.
Однак відповідач відмовив ся від допуску до перевірки п осадових осіб Єнакіївської О ДПІ у Донецькій області, про щ о перевіряючими Єнакіївсько ї ОДПІ у Донецькій області 29 т равня 2009 року складено акт від мови від допуску на перевірк у №483/23/33/27749 та акт про неможливіс ть здійснення перевірки №484/23/33 /27749.
Перевіривши матеріали спр ави, вирішивши питання чи мал и місце обставини, якими обґр унтовувалися вимоги та запер ечення, та якими доказами вон и підтверджуються, чи є інші ф актичні дані, які мають значе ння для вирішення справи, та д окази на їх підтвердження, як у правову норму належить зас тосувати до цих правовідноси н, суд приходить до висновку п ро те, що позов не підлягає зад оволенню з таких підстав.
Статтею 10 Закону України «П ро державну податкову службу в Україні» визначені функці ї державних податкових інспе кцій в районах, містах без рай онного поділу, районах у міст ах, міжрайонних та об'єднаних державних податкових інспек цій. Зокрема, відповідно до п. 1 ч. 1 ст.10 вказаного Закону вони мають право здійснюють конт роль за своєчасністю, достов ірністю, повнотою нарахуванн я та сплати податків та зборі в (обов'язкових платежів).
Відповідно до п.1 ч.1 ст. 11 вказа ного Закону органи державної податкової служби у випадка х, в межах компетенції та у пор ядку, встановлених законами України, мають право здійсню вати документальні невиїзні перевірки (на підставі подан их податкових декларацій, зв ітів та інших документів, пов 'язаних з нарахуванням і спла тою податків та зборів (обов'я зкових платежів) незалежно в ід способу їх подачі), а також планові та позапланові виїзн і перевірки своєчасності, до стовірності, повноти нарахув ання і сплати податків та збо рів (обов'язкових платежів), до держання валютного законода вства юридичними особами, їх філіями, відділеннями, іншим и відокремленими підрозділа ми, що не мають статусу юридич ної особи, а також фізичними о собами, які мають статус суб'є ктів підприємницької діяльн ості чи не мають такого стату су, на яких згідно із законами України покладено обов'язок утримувати та/або сплачуват и податки і збори (обов'язкові платежі), крім Національного банку України та його устано в (далі - платники податків).
Відповідно до п.1 ч.6 ст. 11-1 Зако ну позаплановою виїзною пере віркою вважається перевірка , яка не передбачена в планах р оботи органу державної подат кової служби і проводиться з а наявності хоча б однієї з об ставин, зокрема, за наслідкам и перевірок інших платників податків виявлено факти, які свідчать про порушення плат ником податків законів Украї ни про оподаткування, валютн ого законодавства, якщо плат ник податків не надасть пояс нення та їх документальні пі дтвердження на обов'язковий письмовий запит органу держа вної податкової служби протя гом десяти робочих днів з дня отримання запиту.
Відповідно до ч.9 й 10 ст. 11-1 вказ аного Закону позапланова виї зна перевірка здійснюється н а підставі виникнення обстав ин, викладених у цій статті, за рішенням керівника податков ого органу, яке оформляється наказом.
Тривалість позапланової в иїзної перевірки не повинна перевищувати 10 робочих днів, а щодо суб'єктів малого підпри ємництва - 5 робочих днів.
Згідно ст. 11-2 Закону посадові особи органу державної пода ткової служби вправі приступ ити до проведення планової а бо позапланової виїзної пере вірки за наявності підстав д ля їх проведення, визначених цим та іншими законами Украї ни, та за умови надання платни ку податків під розписку:
1) направлення на перевірку, в якому зазначаються дата йо го видачі, назва органу держа вної податкової служби, мета , вид (планова або позапланова ), підстави, дата початку та да та закінчення перевірки, пос ади, звання та прізвища посад ових осіб органу державної п одаткової служби, які провод итимуть перевірку. Направлен ня на перевірку є дійсним за у мови наявності підпису керів ника органу державної податк ової служби, скріпленого печ аткою органу державної подат кової служби;
2) копії наказу керівника по даткового органу про проведе ння позапланової виїзної пер евірки, в якому зазначаються підстави проведення позапла нової виїзної перевірки, дат а її початку та дата закінчен ня.
Ненадання цих документів п латнику податків або їх нада ння з порушенням вимог, встан овлених частиною першою цієї статті, є підставою для недоп ущення посадових осіб органу державної податкової служби до проведення планової або п озапланової виїзної перевір ки.
За наслідками перевірок ін ших платників податків виявл ено факти, які свідчать про по рушення відповідачем як плат ником податків законів Украї ни про оподаткування, відпов ідач не надав пояснення та їх документальні підтвердженн я на обов'язковий письмовий з апит органу державної податк ової служби протягом десяти робочих днів з дня отримання запитів, що відповідно до вим ог законодавства було підста вою для проведення позаплано вої виїзної перевірки.
Суб' єкт владних повноваж ень діяв на підставі, у межах п овноважень та у спосіб, що пер едбачені законодавством, вик онав передбачені Законом Укр аїни «Про державну податкову службу в Україні» умови для д опущення його до проведення перевірки відповідача, однак допущений не був.
Відповідно до п. 1 ч. 4 ст. 17 Коде ксу адміністративного судоч инства України компетенція а дміністративних судів пошир юється на спори за звернення м суб'єкта владних повноваже нь у випадках, встановлених з аконом.
Законодавством, яке регулю є спірні правовідносини, не п ередбачено такого способу за хисту порушеного права, як зо бов' язання платника податк ів надати податкової інспекц ії бухгалтерських, податкови х та інших документів.
Тому, обраний у цій справі с посіб захисту (відновлення) п орушеного права суд вважає т аким, що не відповідає вимога м законодавства.
Керуючись статтями 23, 94, 162, 163 Ко дексу адміністративного суд очинства України, суд
п о с т а н о в и в :
Позов Єнакіївської об' є днаної державної податкової інспекції у Донецькій облас ті до товариства з обмеженою відповідальністю «УГК 2000» пр о зобов' язання вчинити дії залишити без задоволення.
Постанова набирає законно ї сили у строк та у порядку, що визначені статтею 254 КАС Укра їни, і може бути оскаржена до Д онецького апеляційного адмі ністративного суду через суд першої інстанції у порядку, в изначеному статтею 186 КАС Укра їни, шляхом подачі заяви про а пеляційне оскарження протяг ом десяти днів з дня проголош ення постанови, а в разі склад ення постанови у повному обс язі відповідно до статті 160 ць ого Кодексу - з дня складення в повному обсязі. Апеляційна с карга на постанову подається протягом двадцяти днів післ я подання заяви про апеляцій не оскарження. Апеляційна ск арга може бути подана без поп ереднього подання вказаної з аяви, якщо скарга подається у строк, встановлений для пода ння заяви про апеляційне оск арження.
Заява про апеля ційне оскарження постанови с уду подається протягом десят и днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі - з дня складе ння в повному обсязі - до Донец ького апеляційного адмініст ративного суду через Донецьк ий окружний адміністративни й суд.
Апеляційна скарга на постанову суду подається до Донецького апеляційного адм іністративного суду через До нецький окружний адміністра тивний суд протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.
Апеляційна скарга мо же бути подана без попереднь ого подання заяви про апеляц ійне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановле ний для подання зяви про апел яційне оскарження.
Суддя Логойда Т. В.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.07.2009 |
Оприлюднено | 12.11.2009 |
Номер документу | 4819844 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Логойда Т.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні