10.08.2015
Справа № 720/1532/15-а
Провадження № 2-а/720/24/15
У Х В А Л А
про відмову у відкритті провадження у справі
10 серпня 2015 року м. Новоселиця
Суддя Новоселицького районного суду Чернівецької області Оленчук І.В. розглянувши адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Нове життя», інтереси якого представляє ОСОБА_1 до Кам'янець-Подільської районної державної адміністрації Хмельницької області про визнання незаконною бездіяльність, зобов'язання прийняти розпорядження про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі та надання в оренду нерозподілені земельні частки, -
ВСТАНОВИВ:
Позивач - ТОВ «Нове життя», інтереси якого представляє ОСОБА_1 звернулось до суду з адміністративним позовом про визнання незаконною бездіяльність, зобов'язання прийняти розпорядження про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі та надання в оренду нерозподілені земельні частки до відповідача - Кам'янець-Подільської РДА Хмельницької області.
Судом встановлено, що предметом спору у даній справі є бездіяльність голови Кам'янець-Подільської РДА Хмельницької області щодо прийняття розпорядження про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі та надання в оренду нерозподілені земельні частки, тобто спір між сторонами виник по суті з приводу володіння та користування земельної ділянки.
Відповідно до статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод від 4 листопада 1950 року (далі - Конвенція) кожен має право на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, встановленим законом.
Європейський суд з прав людини у справі «Zand v. Austria» від 12 жовтня 1978 року вказав, що словосполучення «встановлений законом» поширюється не лише на правову основу самого існування «суду», але й на дотримання таким судом певних норм, які регулюють його діяльність. Поняття «суд, встановлений законом» у частині першій статті 6 Конвенції передбачає «усю організаційну структуру судів, включно з питаннями, що належать до юрисдикції певних категорій судів ». З огляду на це не вважається «судом, встановленим законом» орган, котрий, не маючи юрисдикції, судить осіб на підставі практики, яка не передбачена законом.
Відповідно до ч.2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС) до адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією чи законами України встановлено інший порядок судового провадження.
Відповідно до п. 1 ч. 2 ст. 17 КАС юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори, зокрема спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів або правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності. Вжитий у цій процесуальній нормі термін «суб'єкт владних повноважень» позначає орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхню посадову чи службову особу, інший суб'єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень (п. 7 ч. 1 ст. 3 КАС).
Отже, до компетенції адміністративних судів належать спори фізичних чи юридичних осіб з органом державної влади, органом місцевого самоврядування, їхньою посадовою або службовою особою, предметом яких є перевірка законності рішень, дій чи бездіяльності цих органів (осіб), відповідно, прийнятих або вчинених ними при здійсненні владних управлінських функцій.
Відтак, у разі прийняття суб'єктом владних повноважень рішення про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі та надання в оренду нерозподілені земельні частки (тобто ненормативного акту, який вичерпує свою дію після його реалізації) подальше оспорювання правомірності набуття фізичною чи юридичною особою спірної земельної ділянки має вирішуватися у порядку цивільної (господарської) юрисдикції, оскільки виникає спір про цивільне право.
Відповідно до ч. 6 ст. 319 ЦК держава не втручається у здійснення власником права власності. Тобто пряме адміністрування з боку органів влади є неприпустимим.
Таким чином правовідносини, які склалися між сторонами, стосуються права та підстав набуття права на спірну земельну ділянку. Відповідач владних управлінських функцій не здійснював і суб'єктом владних повноважень у цих відносинах не виступав.
За таких обставин суд вважає, що районна адміністрація у справі, є суб'єктом цивільних правовідносин і має такий самий правовий статус, що й інші учасники цих відносин. Реалізуючи право розпорядження земельною ділянкою, районна адміністрація відповідно до ст. 5 ЗК України має рівні права з громадянами та юридичними особами, з якими вона вступає у відносини щодо володіння, користування і розпорядження землею. Тобто при здійсненні повноважень власника землі відповідач є рівноправним суб'єктом земельних відносин, дії якого спрямовані на реалізацію права розпоряджатися землею. У цьому випадку відсутня підпорядкованість одного учасника земельних правовідносин (позивач) іншому (районна адміністрація), яка має місце під час здійснення органом виконавчої влади владних управлінських функцій. А тому вказану справу потрібно розглядати в порядку цивільного судочинства.
Відповідно до вимог ст.109 ч.1 п.1 КАС України суддя відмовляє у відкритті провадження в адміністративних справах, якщо заяву не належить розглядати в порядку адміністративного судочинства.
В зв'язку з чим суд вважає необхідним відмовити в відкритті провадження.
Керуючись ст.ст. 2, 3, 17, 109 КАС України, суддя, -
УХВАЛИВ:
Відмовити в відкритті провадження за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Нове життя», інтереси якого представляє ОСОБА_1 до Кам'янець-Подільської районної державної адміністрації Хмельницької області про визнання незаконною бездіяльність, зобов'язання прийняти розпорядження про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі та надання в оренду нерозподілені земельні частки.
Ухвала може бути оскаржена до Винницького окружного апеляційного суду через Новоселицький районний суд в п'ятиденний строк з дня її проголошення, а у випадку відсутності зацікавлених осіб при її проголошенні, в той же час з моменту її отримання.
СУДДЯ:
Суд | Новоселицький районний суд Чернівецької області |
Дата ухвалення рішення | 10.08.2015 |
Оприлюднено | 14.08.2015 |
Номер документу | 48200557 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Новоселицький районний суд Чернівецької області
Оленчук І. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні