Постанова
від 10.08.2015 по справі 233/3586/15-а
КОСТЯНТИНІВСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

233 № 233/3586/15

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10 серпня 2015 року Костянтинівський міськрайонний суд Донецької області у складі :

головуючої судді Бєлостоцької О.В.,

при секретарі Теліціній О.О.,

за участю

представників позивача ОСОБА_1, ОСОБА_2,

представника відповідача ОСОБА_3,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Сільськогосподарське підприємство «Восьме» до Миколаївської сільської ради Костянтинівського району про визнання протиправним та скасування рішення, -

ВСТАНОВИВ:

18 червня 2015 року позивач звернувся до суду з позовом до Миколаївської сільської ради Костянтинівського району про визнання протиправним та скасування рішення, в якому з урахуванням заяви про зміну позовних вимог від 16 липня 2015 року (а.с.60-63) зазначено, що 23 січня 2015 року відповідачем по справі було прийнято рішення № УI/60-2 «Про місцеві податки та збори на 2015 рік» відповідно до якого встановлені місцеві податки та збори, зокрема, збір за паркування транспортних засобів, туристичний збір, ставки податку на земельні ділянки, які знаходяться під житловим фондом, транспортний податок, єдиний податок, акцизний податок, ставки податку на земельні ділянки та пільги по земельному податку на 2015 рік. При прийнятті рішення № УI/60-2 від 23 січня 2015 року «Про місцеві податки та збори на 2015 рік», відповідач порушив вимоги п.п. 12.3.4 п.12.3 ст.12, п.п.4.1.9 п.4.1. ст.4 Податкового кодексу України та ч.3 ст.27 Бюджетного кодексу України в частині процедури прийняття та офіційного оприлюднення рішення про встановлення або зміну місцевих податків і зборів на 2015 рік. Крім того, оскаржуване рішення було прийнято 23 січня 2015 року, а ставки податків встановлюються на 2015 рік, тобто, зворотнім часом в порушення ст.58 Конституції України. Зазначене рішення порушує права позивача шляхом збільшення податкового навантаження, як на власника земельних ділянок кадастровий № 1422484000:04:000:0002 площею 3,6723га; № 1422484000:14:000:0004 площею 3,6323га; кадастровий № 1422484000:04:000:0016 площею 6,9872га. Позивач просить визнати протиправним та скасувати рішення Миколаївської сільської ради від 23 січня 2015 року №УІ/60-2 «Про місцеві податки та збори на 2015 рік».

В судовому засіданні представники позивача ОСОБА_1 та ОСОБА_2 підтримали заявлені позовні вимоги, посилаючись на обставини, викладені в позовній заяві і зазначили, що позивач є власником трьох земельних ділянок сільськогосподарського призначення, розташованих на території Миколаївської сільської ради поза межами населеного пункту, тому рішення відповідача стосовно ставок земельного податку, прийняте з порушенням діючого законодавства безпосередньо зачіпає його права. Платником інших податків, встановлених рішенням Миколаївської сільської ради № УI/60-2 від 23 січня 2015 року «Про місцеві податки та збори на 2015 рік» позивач не являється.

Представник відповідача ОСОБА_3 в судовому засіданні заперечувала проти задоволення позову, посилаючись на його безпідставність та дотримання Миколаївською сільською радою вимог законодавства та встановленої процедури при прийнятті оскаржуваного рішення. Пояснила, що копія рішення Миколаївської сільської ради від 23 січня 2015 року № УІ/60-2 із додатками, які наявні в матеріалах справи на аркушах справи 4-12 не відповідають оригіналу фактично прийнятого рішення «Про місцеві податки», оскільки позивачу по справі була помилково надана копія проекту рішення, яке згодом було прийняте в іншій редакції.

Заслухавши пояснення представників позивача ОСОБА_1 та ОСОБА_2, представника відповідача ОСОБА_3, дослідивши матеріали справи, суд встановив наступні факти та відповідні їм правовідносини.

Судовим розглядом встановлено, що 23 січня 2015 року Миколаївська сільська рада прийняла рішення № УI/60-2 «Про місцеві податки та збори на 2015 рік» (а.с.6-48), відповідно до п.п.1,2 якого з 01 січня 2015року на території Миколаївської сільської ради встановлені місцеві податки і збори та визначено механізм їх справляння, а саме: збір за місця для паркування транспортних засобів згідно з додатком № 2; туристичний збір згідно з додатком № 3; податок на земельні ділянки, що зайняті під жилим фондом у межах граничних норм, передбачених Земельним кодексом по селам згідно з додатком № 4; транспортний податок згідно з додатком № 5.

Крім того, пунктом 2 оскаржуваного рішення встановлено з 01 січня 2015 року ставки єдиного податку згідно з додатком № 1.

Відповідно до п.3 рішення Миколаївської сільської ради від 23 січня 2015 року № УI/60-2 з 01 січня 2015 року встановлено акцизний податок з реалізації суб*єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів згідно з додатком № 6.

Пунктом 4 оскаржуваного рішення встановлено ставки податку на земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено у розмірі 1 % від їх нормативної грошової оцінки, для сільськогосподарських угідь -0,3% від їх нормативної грошової оцінки, для особистого селянського господарства -0,1% від їх нормативної грошової оцінки з урахуванням коефіцієнта 1,249% для всіх видів земельних ділянок. Встановлено ставку земельного податку на земельні ділянки, розташовані за межами населених пунктів, нормативну грошову оцінку яких не проведено у розмірі 3 % від нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по області.

Згідно п. 5 оскаржуваного рішення встановлено, що річна сума орендної плати за землю не може бути меншою 3% нормативної грошової оцінки.

Відповідно до п.6 рішення № УI/60-2 з 01 січня 2015 року пільги по земельному податку на 2015 рік передбачені в додатку № 7.

10 липня 2015 року Миколаївська сільська рада прийняла рішення № У1/66-2 «Про внесення змін до рішення сесії від 23 січня 2015 року № У1/60-2 «Про місцеві податки та збори на 2015 рік» відповідно до якого в п.п.1,2,3 в додатку № 7 виключені слова з 01 січня 2015 року; в п.6, в додатку № 1 та №7 виключені слова на 2015 рік (а.с.59).

Як вбачається із витягів з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності (а.с.13-15) ТОВ «Сільськогосподарське підприємство «Восьме» є власником земельних ділянок з цільовим призначенням для ведення товарного сільськогосподарського виробництва кадастровий № 1422484000:04:000:0002 площею 3,6723га; № 1422484000:14:000:0004 площею 3,6323га; кадастровий № 1422484000:04:000:0016 площею 6,9872га.

Згідно довідки від 10 серпня 2015 року № 1191/01-29 (а.с.69) вказані земельні ділянки знаходяться за межами населеного пункту Миколаївської сільської ради.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ст. 25 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21 травня 1997 року сільські, селищні, міські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання.

Згідно до п. 24 ч. 1 ст. 26 вказаного Закону виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються такі питання, як встановлення місцевих податків і зборів відповідно до Податкового кодексу України.

Податковим кодексом України визначені принципи, на яких ґрунтується податкове законодавство, зокрема, пп. 4.1.9 п. 4.1 ст. 4 визначено принцип стабільності, відповідно до якого зміни до будь-яких елементів податків та зборів не можуть вноситися пізніш як за шість місяців до початку нового бюджетного періоду, в якому будуть діяти нові правила та ставки. Податки та збори, їх ставки, а також податкові пільги не можуть змінюватися протягом бюджетного року.

Відповідно до п. 12.3 ст. 12 Податкового кодексу України, сільські, селищні і міські ради у межах повноважень та з урахуванням граничних розмірів ставок встановлюють своїми рішеннями місцеві податки і збори, які є обов'язковими до сплати на території відповідних територіальних громад.

Підпунктом 12.3.4. п. 12.3 ст. 12 Податкового кодексу України передбачено, що рішення про встановлення місцевих податків та зборів офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування встановлюваних місцевих податків та зборів або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом.

З урахуванням вимог чинного законодавства зміни до будь-яких елементів податків та зборів не можуть вноситися пізніш як за шість місяців до початку нового бюджетного періоду, в якому будуть діяти нові правила та ставки. Податки та збори, їх ставки, а також податкові пільги не можуть змінюватися протягом бюджетного року.

Таким чином, суд дійшов висновку про те, що рішення Миколаївської сільської ради Костянтинівського району Донецької області від 23 січня 2015 року № УI/60-2 «Про місцеві податки і збори на 2015 рік», яким встановлені ставки місцевих податків і зборів, прийняте з порушенням передбаченої законодавством процедури та принципу стабільності податкового законодавства, оскільки ставка земельно податку фактично змінюється пізніше, ніж за 6 місяців до початку нового бюджетного періоду.

Відповідно до ст.2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

Частиною 1 ст.6 КАС України передбачено, що кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або інтереси.

З усіх встановлених оскаржуваним рішенням Миколаївської сільської ради місцевих податків і зборів позивач по справі є платником лише податку на земельну ділянку сільськогосподарського призначення, нормативну грошову оцінку якої проведено тому, оскільки в межах Кодексу адміністративного судочинства України захисту підлягає порушене право позивача, суд дійшов висновку про часткове задоволення позову - визнання протиправним та скасування пункту 4 рішення Миколаївської сільської ради від 23 січня 2015 року № У1-60-2 «Про місцеві податки і збори на 2015 рік» в частині встановлення податку на земельну ділянку сільськогосподарського призначення, нормативну грошову оцінку якої проведено в розмірі 0,3% від її нормативної грошової оцінки .

Прийняття відповідачем по справі рішення від 10 липня 2015 року, яким внесені зміни до оскаржуваного рішення в частині виключення з його змісту словосполучення «з 01 січня 2015 року» суд до уваги не приймає, оскільки це не впливає на вищевикладені висновки, до яких дійшов суд, бо назва оскаржуванного рішення № У1/60-2 від 23 січня 2015 року свідчить про те, що ним встановлені місцеві податки і збори саме на 2015 рік.

Суд не бере до уваги наявну в матеріалах справи неналежним чином посвідчену копію рішення Миколаївської сільської ради № У1-60-2 від 23 січня 2015 року «Про місцеві податки і збори» з додатками (а.с.4-12) оскільки, як було встановлено з пояснень представника позивача, це копія з проекту рішення, яке фактично було прийнято в іншій редакції, що не заперечувалось представником відповідача в судовому засіданні.

В силу ст. 94 КАС України судові витрати слід віднести на позивача по справі.

Згідно ч.11 ст.171 КАС України резолютивна частина постанови суду про визнання нормативно-правового акта незаконним або таким, що не відповідає правовому акту вищої юридичної сили, і про визнання його нечинним невідкладно публікується відповідачем у виданні, в якому його було офіційно оприлюднено, після набрання постановою законної сили.

На підставі ст.ст. 25,26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», п.п.4.1.9 п.4.1 ст.4, п.п.12.3.4 п.12.3 ст.12 Податкового кодексу України, керуючись ст. 6, 71, 86, 94, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ПОСТАНОВИВ :

Позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Сільськогосподарське підприємство «Восьме» до Миколаївської сільської ради Костянтинівського району про визнання протиправними та скасування рішення задовольнити частково.

Визнати протиправним та скасувати пункт 4 рішення Миколаївської сільської ради Костянтинівського району Донецької області від 23 січня 2015 року № У1/60-2 «Про місцеві податки і збори на 2015 рік» в частині встановлення податку на земельну ділянку сільськогосподарського призначення, нормативну грошову оцінку якої проведено в розмірі 0,3% від її нормативної грошової оцінки.

В задоволенні іншої частини позовних вимог - відмовити.

Зобов*язати відповідача - Миколаївську сільську раду Костянтинівського району після набрання постановою законної сили опублікувати резолютивну частину цієї постанови у виданні, в якому оскаржуване рішення мало бути офіційно оприлюднено.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького Апеляційного адміністративного суду через Костянтинівський міськрайонний суд. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Вступна та резолютивна частини постанови проголошені в судовому засіданні 10 серпня 2015 року, повний текст постанови по справі виготовлений 11 серпня 2015 року.

Суддя

СудКостянтинівський міськрайонний суд Донецької області
Дата ухвалення рішення10.08.2015
Оприлюднено14.08.2015
Номер документу48203537
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —233/3586/15-а

Постанова від 06.10.2015

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Блохін Анатолій Андрійович

Постанова від 06.10.2015

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Блохін Анатолій Андрійович

Ухвала від 14.09.2015

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Блохін Анатолій Андрійович

Ухвала від 14.09.2015

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Блохін Анатолій Андрійович

Постанова від 10.08.2015

Адміністративне

Костянтинівський міськрайонний суд Донецької області

Бєлостоцька О. В.

Постанова від 10.08.2015

Адміністративне

Костянтинівський міськрайонний суд Донецької області

Бєлостоцька О. В.

Ухвала від 07.07.2015

Адміністративне

Костянтинівський міськрайонний суд Донецької області

Бєлостоцька О. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні