Постанова
від 03.08.2015 по справі 826/1099/15
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

03 серпня 2015 року № 826/1099/15

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Погрібніченка І.М., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовомОСОБА_1 доГоловного управління Держземагентства у місті Києві третя особа,що не заявляє самостійних вимог на предмет спору: Державне агентство земельних ресурсів України провизнання протиправними та скасування наказу та рішення, зобов'язання вчинити певні дії, -

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

26 січня 2015 року до Окружного адміністративного суду м. Києва звернулась ОСОБА_1 (далі - ОСОБА_1, позивач) з адміністративним позовом про:

- визнання протиправним та скасування наказу Головного управління Держземагентства у місті Києві (далі - ГУ Держземагентства у м. Києві, відповідач) від 03.07.2014 № 2/0/13-14 «Про затвердження Інформаційних та Технологічних карток до кожної адміністративної послуги, які надаються Головним управлінням Держземагентства у місті Києві» в частині затвердження інформаційної картки адміністративної послуги «Надання довідки з державної статистичної звітності про наявність земель та розподіл їх за власниками земель, землекористувачами, угіддями (за даними форми 6-зем)» (далі - оскаржуваний наказ);

- визнання протиправним та скасування рішення Головного управління Держземагентства у місті Києві оформленого листом від 16.12.2014 № 31-26-0.21-7244/2-14 про повернення без розгляду заяви ОСОБА_1 щодо надання їй довідки з державної статистичної звітності про наявність земель та розподіл їх за власниками земель, землекористувачами, угіддями (за даними форми 6-зем) відносно земельної ділянки, що зазначена на доданих до заяви графічних матеріалах (далі - оскаржуване рішення);

- зобов'язання Головного управління Держземагентства у місті Києві (ідентифікаційний код 38516867) на підставі поданої заяви видати ОСОБА_1 довідку з державної статистичної звітності про наявність земель та розподіл їх за власниками земель, землекористувачами, угіддями (за даними форми 6-зем) відносно земельної ділянки, що зазначена на доданих до заяви графічних матеріалах.

Справа перебувала в провадженні судді Клочкової Н.В. Справі був присвоєний № 826/1099/15.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 31 березня 2015 року до участі у справі в якості третьої особи, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору залучено Державне агентство земельних ресурсів України (далі - Держземагентство України, третя особа).

У зв'язку з перебуванням судді у відпустці, в провадженні якої перебувала адміністративна справа № 826/1099/15 і не була нею розглянута, на підставі розпорядження Окружного адміністративного суду міста Києва «Щодо призначення повторного автоматичного розподілу справ» від 27.04.2015 № 439 вказану справу за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Держземагентства у місті Києві про визнання протиправними та скасування наказу та рішення, зобов'язання вчинити певні дії передано на повторний автоматичний розподіл справ між суддями.

Згідно Протоколу повторного автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 28 квітня 2015 року, справу № 826/1099/15 передано судді Погрібніченку І.М.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 29 квітня 2015 року справу № 826/1099/15 прийнято до провадження суддею Погрібніченком І.М.

Позовні вимоги мотивовано тим, що з метою реалізації свого права на безоплатне отримання у власність земельної ділянки із земель комунальної власності міста Києва для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки) ОСОБА_1 в листопаді 2014 року звернулась до ГУ Держземагентства у м. Києві з заявою про надання їй довідки з державної статистичної звітності про наявність земель та розподіл їх за власниками земель, землекористувачами, угіддями (за даними форми 6-зем) відносно земельної ділянки, що була зазначена на доданих до заяви графічних матеріалах. У відповідь на свою заяву ОСОБА_1 було отримано листа відповідача від 16.12.2014 № 31-26-0.21-7244/2-14, в якому, на думку позивача, від неї протиправно вимагались плата за отримання довідки (за даними форми 6-зем) та додаткові документи. Вказаним листом відповідача подані позивачем документи були повернені останньому без розгляду. Повернення документів позивачу без розгляду було обумовлено необхідністю подання документів для отримання адміністративної послуги з надання довідки з державної статистичної звітності про наявність земель та розподіл їх за власниками земель, землекористувачами, угіддями (за даними форми 6-зем), вичерпний перелік яких визначений в інформаційній картці адміністративної послуги, затвердженої наказом ГУ Держземагентства у м. Києві від 03.07.2014 № 2/0/13-14.

Позивач вважає, що вказаним вище наказом не можуть бути встановлені вимоги до заяви та додатків до заяви про видачу довідки з державної статистичної звітності про наявність земель та розподіл їх за власниками земель, землекористувачами, угіддями (за даними форми 6-зем), оскільки приписами норм чинного законодавства чітко встановлений перелік адміністративних послуг, що надаються територіальними органами Державного агентства земельних ресурсів на безоплатній основі, серед них, зокрема, передбачено надання довідки з державної статистичної звітності про наявність земель та розподіл їх за власниками земель, землекористувачами, угіддями (за даними форми 6-зем).

За вказаних обставин, на переконання позивача, наказ ГУ Держземагентства у м. Києві «Про затвердження Інформаційних та Технологічних карток до кожної адміністративної послуги, які надаються Головним управлінням Держземагентства у місті Києві» від 03.07.2014 № 2/0/13-14 має бути визнаний протиправним та скасований в частині затвердження інформаційної картки адміністративної послуги «Надання довідки з державної статистичної звітності про наявність земель та розподіл їх за власниками земель, землекористувачами, угіддями (за даними форми 6-зем)» як такий, що не відповідає та суперечить вимогам норм чинного законодавства.

Також, рішення ГУ Держземагентства у м. Києві оформлене листом від 16.12.2014 № 31-26-0.21-7244/2-14 про повернення без розгляду заяви ОСОБА_1 щодо надання їй довідки з державної статистичної звітності про наявність земель та розподіл їх за власниками земель, землекористувачами, угіддями (за даними форми 6-зем) відносно земельної ділянки, що зазначена на доданих до заяви графічних матеріалах, на думку позивача, має бути визнане протиправним та скасоване, як таке, що ґрунтується на протиправному наказі ГУ Держземагентства у м. Києві від 03.07.2014 № 2/0/13-14 та яким порушені його права, свободи та інтереси.

Як наслідок, на думку позивача, задля відновлення її порушених прав, свобод та інтересів, виникла необхідність зобов'язати ГУ Держземагентства у м. Києві на підставі поданої заяви видати ОСОБА_1 довідку з державної статистичної звітності про наявність земель та розподіл їх за власниками земель, землекористувачами, угіддями (за даними форми 6-зем) відносно земельної ділянки, що зазначена на доданих до заяви графічних матеріалах.

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги повністю підтримав та просив їх задовольнити з підстав викладених як в адміністративному позові, так і в додаткових письмових поясненнях.

ГУ Держземагентства у м. Києві подало заперечення проти адміністративного позову, в яких стосовно позовних вимог позивача щодо визнання протиправним та скасування оскаржуваного наказу зазначає, що наказ ГУ Держземагентства у м. Києві «Про затвердження Інформаційних та Технологічних карток до кожної адміністративної послуги, які надаються Головним управлінням Держземагентства у місті Києві» від 03.07.2014 № 2/0/13-14 втратив чинність на підставі наказу ГУ Держземагентства у м. Києві «Про затвердження Інформаційних та Технологічних карток адміністративних послуг, що надаються Головним управлінням Держземагентства у м. Києві через Центри надання адміністративних послуг» від 19.12.2014 № 30/0/13-14, як наслідок, підстави для визнання протиправним та скасування оскаржуваного наказу відсутні.

Стосовно позовних вимог позивача щодо визнання протиправним та скасування оскаржуваного рішення відповідач зазначає, що оскаржуваний документ від 16.12.2014 № 31-26-0.21-7244/2-14 є листом, а не рішенням, а тому, не підлягає визнанню протиправним та скасуванню.

Стосовно позовних вимог позивача щодо зобов'язання суб'єкта владних повноважень на підставі поданої заяви видати ОСОБА_1 довідку з державної статистичної звітності про наявність земель та розподіл їх за власниками земель, землекористувачами, угіддями (за даними форми 6-зем) відносно земельної ділянки, що зазначена на доданих до заяви графічних матеріалах відповідач зазначає, що такі вимоги є безпідставними, оскільки ГУ Держземагентства у м. Києві діяло в межах чинного законодавства і не порушувало прав позивача.

На переконання відповідача, вимоги позивача є необґрунтованими, а тому, за вказаних обставин, він в наданих запереченнях проти адміністративного позову просив в задоволенні позовних вимог відмовити в повному обсязі, в судовому засіданні проти задоволення адміністративного позову представник відповідача заперечував.

Третя особа подала письмові пояснення від 03.06.2015 вих. № 45, в яких зазначає що наказ ГУ Держземагентства у м. Києві «Про затвердження Інформаційних та Технологічних карток до кожної адміністративної послуги, які надаються Головним управлінням Держземагентства у місті Києві» від 03.07.2014 № 2/0/13-14 виданий на виконання наказу Держземагентства України від 29.03.2013 № 133, однак визначає перелік та вимоги до документів, які ні Держземагентством України, ні чинним законодавством України не визначені.

З огляду на зазначене, третя особа вважає, що оскаржуваний наказ відповідача не відповідає наказу Держземагентства України від 29.03.2013 № 133 та суперечить статті 5 Закону України «Про адміністративні послуги» від 06.09.2012 № 5203-VI.

В судовому засіданні представник третьої особи проти задоволення адміністративного позову не заперечував.

Відповідно до вимог частини шостої статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України, в зв'язку з неявкою в судове засідання 11.06.2015 представника відповідача, суд дійшов висновку про розгляд справи у письмовому провадженні.

Розглянувши подані особами, які беруть участь у справі документи і матеріали, заслухавши пояснення їх представників, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд, -

ВСТАНОВИВ:

17 листопада 2014 року ОСОБА_1 звернулася до Головного управління Держземагентства у місті Києві з клопотанням про надання їй відповідної довідки з державної статистичної звітності про наявність земель та розподіл їх за власниками земель, землекористувачами, угіддями (за даними форми 6-зем) відносно земельної ділянки зазначеної на доданих графічних матеріалах, до якого долучено графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки.

Листом від 16 грудня 2014 року № 31-26-0.21-7244/2-14 (оскаржуване рішення) Головне управління Держземагентства у місті Києві за результатами розгляду вказаних вище документів, повернуло їх заявнику, у зв'язку із залишенням без розгляду.

Зазначене рішення мотивовано тим, що відповідно до статті 50 Закону України «Про землеустрій» проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок включають в себе, в тому числі, довідку з державної статистичної звітності про наявність земель та розподіл їх за власниками земель, землекористувачами, угіддями та розробляються на підставі рішення органу місцевого самоврядування про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (у випадках, передбачених законом).

Згідно інформаційної картки адміністративної послуги, затвердженої наказом ГУ Держземагентства у м. Києві від 03 липня 2014 року № 2/0/13-14 (оскаржуваний наказ), умовою отримання адміністративної послуги надання довідки з державної статистичної звітності про наявність земель та розподіл їх за власниками земель, землекористувачами, угіддями (за даними форми 6-зем) є вичерпний перелік документів, а також вимоги до них, а саме: 1) копія паспорта та ідентифікаційного коду заявника; 2) копія документа, що підтверджує повноваження діяти від імені заявника (у разі подання заяви уповноваженою заявником особою); 3) копія паспорта та ідентифікаційного коду (у разі подання заяви уповноваженою особою); 4) копія документа, що посвідчує право на земельну ділянку (за наявністю) або копії рішень уповноважених органів про передачу земельної ділянки у власність/користування (у випадку якщо земельна ділянка передана до 2013 року); 5) копія дозволу на розроблення проекту землеустрою; 6) графічні матеріали, на яких зазначено місце розташування земельної ділянки (черговий кадастровий план).

Позивачу запропоновано повторно звернутись для подачі заяви щодо надання довідки з державної статистичної звітності про наявність земель та розподіл їх за власниками земель, землекористувачами, угіддями разом із вказаними вище документами до ГУ Держземагентства у м. Києві у визначені дні прийому.

Вважаючи наказ відповідача від 03.07.2014 № 2/0/13-14 в частині затвердження інформаційної картки адміністративної послуги та прийняте на підставі нього рішення, оформлене листом від 16 грудня 2014 року № 31-26-0.21-7244/2-14 протиправними, маючи на меті відновити, на його думку, порушені права та охоронювані законом інтереси, позивач звернувся до адміністративного суду з цим позовом.

Оцінивши за правилами статті 86 Кодексу адміністративного судочинства України надані особами, які беруть участь у справі докази та пояснення їх представників, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, суд частково погоджується з доводами ОСОБА_1, виходячи з наступного.

Спірні правовідносини врегульовано нормами Конституції України, Земельного кодексу України (далі - ЗК України), Закону України «Про землеустрій» від 22.05.2003 № 858-IV (далі - Закон № 858-IV), Закону України «Про адміністративні послуги» від 06.09.2012 № 5203-VI (далі - Закон № 5203-VI), Постанови Кабінету Міністрів України «Деякі питання надання Державною службою з питань геодезії, картографії та кадастру та її територіальними органами адміністративних послуг» від 01.08.2011 № 835 (далі - Постанова № 835).

Стосовно позовних вимог щодо визнання протиправним та скасування наказу Головного управління Держземагентства у місті Києві від 03.07.2014 № 2/0/13-14 «Про затвердження Інформаційних та Технологічних карток до кожної адміністративної послуги, які надаються Головним управлінням Держземагентства у місті Києві» в частині затвердження інформаційної картки адміністративної послуги «Надання довідки з державної статистичної звітності про наявність земель та розподіл їх за власниками земель, землекористувачами, угіддями (за даними форми 6-зем)», суд зазначає наступне.

Положенням про Державне агентство земельних ресурсів України, затвердженого Указом Президента України від 08.04.2011 № 445/2011 (далі - Положення № 445/2011), визначено, що Державне агентство земельних ресурсів України (Держземагентство України) є центральним органом виконавчої влади з питань земельних ресурсів та топографо-геодезичної і картографічної діяльності, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра аграрної політики та продовольства України (далі - Міністр), входить до системи органів виконавчої влади і забезпечує реалізацію державної політики у сфері земельних відносин та топографо-геодезичної і картографічної діяльності (п. 1 Положення № 445/2011).

Згідно з п. 4 Положення № 445/2011 Держземагентство України відповідно до покладених на нього завдань: здійснює землеустрій відповідно до Закону України «Про землеустрій», у тому числі забезпечує проведення державної інвентаризації земель (пп. 12); здійснює ведення і адміністрування державного земельного кадастру та отримує інформацію про відведення земельних ділянок (пп. 15); веде поземельні книги та надає витяги із Державного земельного кадастру про земельні ділянки (пп. 17 1 ); створює інформаційну базу даних з питань реформування земельних відносин, землеустрою, охорони та проведення моніторингу земель, ведення державного земельного кадастру, оціночної діяльності і земельних торгів (пп. 20).

Відповідно до п. 3 Положення про Головне управління Держкомзему у місті Києві, затвердженого наказом Державного агентства земельних ресурсів України від 21.09.2012 № 452, завданням Головного управління є реалізації повноважень Держземагентства України на території міста Києва.

Згідно з п. 8 Положення Головне управління у межах своїх повноважень видає накази організаційно-розпорядчого характеру. Акти Головного управління можуть бути скасовані Головою Держземагентства України повністю чи в окремій частині, у тому числі за дорученням Міністра, а також Міністром у разі відмови Голови Держземагентства України скасувати такий акт.

У відповідності до п. 4 Наказу Головного управління Держземагентства у місті Києві «Про затвердження Інформаційних та Технологічних карток адміністративних послуг, що надаються Головним управлінням Держземагентства у м. Києві через Центри надання адміністративних послуг» від 19.12.2014 № 30/0/13-14 (наказ набрав чинності 01.01.2015), Накази Головного управління Держземагентства у місті Києві від 03.07.2014 № 4/0/13-14 «Про надання адміністративних послуг через центри надання адміністративних послуг» та від 03.07.2014 № 2/0/13-14 «Про внесення змін до наказу Головного управління Держземагентства у м. Києві від 08.04.2013 № 40» визнано такими, що втратили чинність.

З аналізу матеріалів справи та норм законів вбачається, що оскаржуваний наказ станом на 01.01.2015 втратив чинність згідно з Наказом Головного управління Держземагентства у місті Києві від 19.12.2014 № 30/0/13-14.

Таким чином, суд вважає, що на час звернення позивача з адміністративним позовом (26.01.2015) предмет спору відсутній.

Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги ОСОБА_1 в частині вимог щодо визнання протиправним та скасування наказу Головного управління Держземагентства у місті Києві від 03.07.2014 № 2/0/13-14 «Про затвердження Інформаційних та Технологічних карток до кожної адміністративної послуги, які надаються Головним управлінням Держземагентства у місті Києві» в частині затвердження інформаційної картки адміністративної послуги «Надання довідки з державної статистичної звітності про наявність земель та розподіл їх за власниками земель, землекористувачами, угіддями (за даними форми 6-зем)» задоволенню не підлягають.

Стосовно позовних вимог щодо визнання протиправним та скасування рішення Головного управління Держземагентства у місті Києві оформленого листом від 16.12.2014 № 31-26-0.21-7244/2-14 про повернення без розгляду заяви ОСОБА_1 щодо надання їй довідки з державної статистичної звітності про наявність земель та розподіл їх за власниками земель, землекористувачами, угіддями (за даними форми 6-зем) відносно земельної ділянки, що зазначена на доданих до заяви графічних матеріалах та зобов'язання Головного управління Держземагентства у місті Києві (ідентифікаційний код 38516867) на підставі поданої заяви видати ОСОБА_1 довідку з державної статистичної звітності про наявність земель та розподіл їх за власниками земель, землекористувачами, угіддями (за даними форми 6-зем) відносно земельної ділянки, що зазначена на доданих до заяви графічних матеріалах, суд зазначає наступне.

Приписами ч. 2 ст. 14 Конституції України (в редакції, чинній в момент виникнення спірних правовідносин) визначено, що право власності на землю гарантується. Це право набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону.

Частиною першою статті 116 ЗК України (в редакції, чинній в момент виникнення спірних правовідносин) визначено, що громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом, або за результатами аукціону.

Відповідно до абзацу другого частини 7 статті 118 ЗК України проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки розробляється за замовленням громадян суб'єктами господарювання, що є виконавцями робіт із землеустрою згідно із законом, у строки, що обумовлюються угодою сторін.

Норми статті 50 Закону № 858-IV (в редакції, чинній в момент виникнення спірних правовідносин) визначають, що проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки розробляється у разі формування нової земельної ділянки (крім поділу та об'єднання) або зміни цільового призначення земельної ділянки. Проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок включають, зокрема, довідку з державної статистичної звітності про наявність земель та розподіл їх за власниками земель, землекористувачами, угіддями.

Постановою № 835 (в редакції, чинній в момент подання позивачем клопотання) затверджено перелік адміністративних послуг, що надаються Державним агентством земельних ресурсів та його територіальними органами на безоплатній основі, згідно з додатком 3.

Так, згідно з пунктом 3 додатку 3 до вказаної Постанови до адміністративних послуг, що надаються Державним агентством земельних ресурсів та його територіальними органами на безоплатній основі, відноситься надання довідки з державної статистичної звітності про наявність земель та розподіл їх за власниками земель, землекористувачами, угіддями (за даними форми 6-зем).

За приписами статті 1 Закону № 5203-VI (в редакції, чинній в момент виникнення спірних правовідносин) адміністративна послуга - це результат здійснення владних повноважень суб'єктом надання адміністративних послуг за заявою фізичної або юридичної особи, спрямований на набуття, зміну чи припинення прав та/або обов'язків такої особи відповідно до закону.

Відповідно до положень статті 3 Закону № 5203-VI надання адміністративних послуг здійснюється відповідно до цього Закону з урахуванням особливостей, визначених законами, які регулюють суспільні відносини у відповідних сферах. Вимоги цього Закону поширюються на надання суб'єктом надання адміністративних послуг витягів та виписок з реєстрів, свідоцтв, довідок, копій, дублікатів документів та інші передбачені законом дії, у результаті яких суб'єкту звернення, а також об'єкту, що перебуває в його власності, володінні чи користуванні, надається або підтверджується певний юридичний статус та/або факт.

Статтею 5 Закону № 5203-VI визначено, що виключно законами, які регулюють суспільні відносини щодо надання адміністративних послуг, встановлюються: 1) підстави для одержання адміністративної послуги; 2) суб'єкт надання адміністративної послуги та його повноваження щодо надання адміністративної послуги; 3) перелік та вимоги до документів, необхідних для отримання адміністративної послуги; 4) платність або безоплатність надання адміністративної послуги; 5) граничний строк надання адміністративної послуги; 6) перелік підстав для відмови у наданні адміністративної послуги.

Згідно з частиною першою статті 8 Закону № 5203-VI суб'єктом надання адміністративних послуг на кожну адміністративну послугу, яку він надає відповідно до закону, затверджуються інформаційна і технологічна картки, а у разі якщо суб'єктом надання є посадова особа, - органом, якому вона підпорядковується.

Як передбачено у частині другій вказаної вище статті, інформаційна картка адміністративної послуги містить інформацію про: 1) суб'єкта надання адміністративної послуги та/або центр надання адміністративних послуг (найменування, місцезнаходження, режим роботи, телефон, адресу електронної пошти та веб-сайту); 2) перелік документів, необхідних для отримання адміністративної послуги, порядок та спосіб їх подання, а у разі потреби - інформацію про умови чи підстави отримання адміністративної послуги; 3) платність або безоплатність адміністративної послуги, розмір та порядок внесення плати (адміністративного збору) за платну адміністративну послугу; 4) строк надання адміністративної послуги; 5) результат надання адміністративної послуги; 6) можливі способи отримання відповіді (результату); 7) акти законодавства, що регулюють порядок та умови надання адміністративної послуги.

Згідно з нормами статті 9 Закону № 5203-VI адміністративні послуги надаються суб'єктами надання адміністративних послуг безпосередньо, через центри надання адміністративних послуг та/або через Єдиний державний портал адміністративних послуг.

Фізична особа, у тому числі фізична особа - підприємець, має право на отримання адміністративної послуги незалежно від реєстрації її місця проживання чи місця перебування, крім випадків, установлених законом.

Юридична особа має право на отримання адміністративної послуги за місцезнаходженням такої особи або у випадках, передбачених законом, - за місцем провадження діяльності або місцезнаходженням відповідного об'єкта.

Заява на отримання адміністративної послуги (далі - заява) подається в письмовій чи усній формі. Письмова заява може бути подана суб'єкту надання адміністративної послуги особисто, надіслана поштою або у випадках, передбачених законом, за допомогою засобів телекомунікаційного зв'язку.

Перелік та вимоги до документів, необхідних для отримання адміністративної послуги, визначаються законом.

Забороняється вимагати від суб'єкта звернення документи або інформацію для надання адміністративної послуги, не передбачені законом.

Таким чином, з аналізу наведених норм, вбачається, що суб'єкт звернення (в даному випадку позивач) має право на отримання адміністративних послуг на підставі відповідної заяви та за правилами, визначеними в інформаційній картці адміністративної послуги, у тому числі на отримання такої безоплатної адміністративної послуги, як надання довідки з державної статистичної звітності про наявність земель та розподіл їх за власниками земель, землекористувачами, угіддями (за даними форми 6-зем).

Так, наказом Державного агентства земельних ресурсів України від 29 березня 2013 року № 133 «Про затвердження Примірних Інформаційних та Технологічних карток адміністративних послуг, які надаються територіальними органами Держземагентства України» затверджено серед іншого Примірні Інформаційні картки адміністративних послуг, які надаються територіальними органами Державного агентства земельних ресурсів України та доручено Голові Рескомзему АР Крим, керівникам Головних управлінь Держземагентства в областях, м. Києві та м. Севастополі в термін до 10 квітня 2013 року затвердити Інформаційні картки до кожної адміністративної послуги, які надаються територіальними органами Державного агентства земельних ресурсів України на регіональному рівні.

Зокрема, зі змісту Примірної Інформаційної картки адміністративної послуги «Надання довідки з державної статистичної звітності про наявність земель та розподіл їх за власниками земель, землекористувачами, угіддями (за даними форми 6-зем)» (норми чинні на момент звернення позивача із заявою) вбачається, що вичерпного переліку документів, необхідних для отримання адміністративної послуги, а також вимоги до них, не визначено.

Разом з тим, із листа відповідача від 16 грудня 2014 року № 31-26-0.21-7244/2-14 вбачається, що умовою отримання адміністративної послуги надання довідки з державної статистичної звітності про наявність земель та розподіл їх за власниками земель, землекористувачами, угіддями (за даними форми 6-зем) є надання наступного вичерпного переліку документів, а також вимоги до них: 1) копія паспорта та ідентифікаційного коду заявника; 2) копія документа, що підтверджує повноваження діяти від імені заявника (у разі подання заяви уповноваженою заявником особою); 3) копія паспорта та ідентифікаційного коду (у разі подання заяви уповноваженою особою); 4) копія документа, що посвідчує право на земельну ділянку (за наявністю) або копії рішень уповноважених органів про передачу земельної ділянки у власність/користування (у випадку якщо земельна ділянка передана до 2013 року); 5) копія дозволу на розроблення проекту землеустрою; 6) графічні матеріали, на яких зазначено місце розташування земельної ділянки (черговий кадастровий план).

Наведене свідчить, що відповідачем затверджено інформаційну картку адміністративної послуги «Надання довідки з державної статистичної звітності про наявність земель та розподіл їх за власниками земель, землекористувачами, угіддями (за даними форми 6-зем)», яка передбачає додаткові умови отримання такої адміністративної послуги у порівнянні із Примірною Інформаційною карткою адміністративної послуги «Надання довідки з державної статистичної звітності про наявність земель та розподіл їх за власниками земель, землекористувачами, угіддями (за даними форми 6-зем)», що затверджена наказом Державного агентства земельних ресурсів України від 29 березня 2013 року № 133 «Про затвердження Примірних Інформаційних та Технологічних карток адміністративних послуг, які надаються територіальними органами Держземагентства України», а саме передбачає подання документів, необхідних для отримання адміністративної послуги, а також вимоги до них, вичерпний перелік яких не визначений.

Крім того, суд звертає увагу, що за приписами статті 5 Закону № 5203-VI перелік та вимоги до документів, необхідних для отримання адміністративної послуги, встановлюються виключно законом, який регулює суспільні відносини щодо надання адміністративних послуг.

Водночас перелік та вимоги до документів, необхідних для отримання адміністративної послуги «Надання довідки з державної статистичної звітності про наявність земель та розподіл їх за власниками земель, землекористувачами, угіддями (за даними форми 6-зем)» законом не визначений, а тому, на думку суду, достатньою умовою для отримання такої адміністративної послуги є подання відповідної заяви.

Як було встановлено вище, звертаючись до відповідача із клопотанням про надання довідки з державної статистичної звітності про наявність земель та розподіл їх за власниками земель, землекористувачами, угіддями (за даними форми 6-зем), позивачем додано до нього графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки.

Враховуючи викладене, суд приходить до висновку, що ГУ Держземагентства у м. Києві протиправно залишило без розгляду клопотання позивача про надання їй довідки з державної статистичної звітності про наявність земель та розподіл їх за власниками земель, землекористувачами, угіддями (за даними форми 6-зем) відносно земельної ділянки, що вказана на доданих до клопотання графічних матеріалах.

Відтак, у суду наявні всі підстави для задоволення позовних вимог про визнання протиправним та скасування рішення Головного управління Держземагентства у місті Києві оформленого листом від 16.12.2014 № 31-26-0.21-7244/2-14 про повернення без розгляду заяви ОСОБА_1 щодо надання їй довідки з державної статистичної звітності про наявність земель та розподіл їх за власниками земель, землекористувачами, угіддями (за даними форми 6-зем) відносно земельної ділянки, що зазначена на доданих до заяви графічних матеріалах та про зобов'язання Головного управління Держземагентства у місті Києві (ідентифікаційний код 38516867) на підставі поданої заяви видати ОСОБА_1 довідку з державної статистичної звітності про наявність земель та розподіл їх за власниками земель, землекористувачами, угіддями (за даними форми 6-зем) відносно земельної ділянки, що зазначена на доданих до заяви графічних матеріалах.

З підстав того, що відповідачем не доведено правомірності та обґрунтованості залишення без розгляду клопотання позивача щодо видачі довідки з державної статистичної звітності про наявність земель та розподіл їх за власниками земель, землекористувачами, угіддями (за даними форми 6-зем), суд дійшов висновку, що адміністративний позов ОСОБА_1 підлягає задоволенню частково.

Згідно з ч. 3 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Частиною першою статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого: 1) суд вирішує справи відповідно до Конституції та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України; 2) суд застосовує інші нормативно-правові акти, прийняті відповідним органом на підставі, у межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. ч. 1, 2 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, суд дійшов висновку про часткову обґрунтованість позовних вимог і на підставі п. п. 1 ч. 2 ст. 162 Кодексу адміністративного судочинства України вважає за необхідне адміністративний позов ОСОБА_1 задовольнити частково.

Відповідно до ч. 3 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України якщо адміністративний позов задоволено частково, судові витрати, здійснені позивачем, присуджуються йому відповідно до задоволених вимог, а відповідачу - відповідно до тієї частини вимог, у задоволенні яких позивачеві відмовлено.

Відповідно до ч. 3 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України суд присуджує на користь позивача здійснені ним документально підтверджені витрати по сплаті судового збору у розмірі 48,72 грн. з Державного бюджету України.

Керуючись ст. ст. 69-71, ст. 94, ст. 128, ст. ст. 158-163, ст. 167, ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

1. Адміністративний позов ОСОБА_1 задовольнити частково.

2. Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління Держземагентства у місті Києві, оформлене листом від 16.12.2014 № 31-26-0.21-7244/2-14 про повернення без розгляду заяви ОСОБА_1 щодо надання їй довідки з державної статистичної звітності про наявність земель та розподіл їх за власниками земель, землекористувачами, угіддями (за даними форми 6-зем) відносно земельної ділянки, що зазначена на доданих до заяви графічних матеріалах.

3. Зобов'язати Головне управління Держземагентства у місті Києві на підставі поданої заяви надати ОСОБА_1 довідку з державної статистичної звітності про наявність земель та розподіл їх за власниками земель, землекористувачами, угіддями (за даними форми 6-зем) відносно земельної ділянки, що зазначена на доданих до заяви графічних матеріалах.

4. В задоволенні решти позовних вимог ОСОБА_1 відмовити.

5. Присудити з Державного бюджету України на користь ОСОБА_1 понесені нею витрати по сплаті судового збору у розмірі 48,72 грн. (сорок вісім гривень 72 коп.).

Постанова набирає законної сили відповідно до ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 КАС України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги.

Суддя І.М. Погрібніченко

Дата ухвалення рішення03.08.2015
Оприлюднено14.08.2015
Номер документу48249582
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/1099/15

Постанова від 03.08.2015

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Погрібніченко І.М.

Ухвала від 29.04.2015

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Погрібніченко І.М.

Ухвала від 31.03.2015

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Клочкова Н.В.

Ухвала від 29.01.2015

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Клочкова Н.В.

Ухвала від 29.01.2015

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Клочкова Н.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні