Постанова
від 20.07.2015 по справі 808/2500/15
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

20 липня 2015 року Справа № 808/2500/15 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд, у складі головуючого судді Нечипуренка О.М., за участю секретаря Резніченко А.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовною заявою Дочірнього підприємства "Запорізький облавтодор" ВАТ "Державної акціонерної компанії "Автомобільні дороги України"

до Спеціалізованої державної податкової інспекції з обслуговування великих платників у м. Запоріжжі Міжрегіонального управління Міндоходів України

про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,

за участі представників сторін:

від позивача - ОСОБА_1 (довіреність №23/03 від 23.06.2015)

від відповідача - ОСОБА_2 (довіреність 41/28-04-10-017 від 22.04.2015)

ВСТАНОВИВ:

Дочірнє підприємство «Запорізький облавтодор» ВАТ «Державної акціонерної компанії «Автомобільні дороги України» звернулось до суду із позовом до Спеціалізованої державної податкової інспекції з обслуговування великих платників у м. Запоріжжі Міжрегіонального управління Міндоходів України про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення №0000014210 від 14.01.2015, яким позивачу визначено суму податкового зобов'язання з податку на додану вартість у розмірі 1957,50 грн., у т.ч. штрафні санкції - 652,50 грн.

Ухвалою суду від 12.05.2015 відкрито провадження в адміністративній справі №808/2500/15, закінчено підготовче провадження та справу призначено до судового розгляду на 25.05.2015. За клопотанням сторін провадження у справі було зупинено. Судове засідання призначено на 20.07.2015.

Представник позивача у судовому засіданні позов підтримав з підстав, зазначених у позові. Зокрема вказав, що операції із постачання металобрухту звільнені від оподаткування податком на додану вартість, що передбачено п. 23 підрозділу 2 розділу ХХ Податкового кодексу України. Відсутність у спірному періоді затвердженого переліку відходів та брухту чорних і кольорових металів не є підставою, яка б зобов'язувала платника податків оподатковувати вказані операції за загальними правилами. Також посилались на позицію, викладену у листі Державної фіскальної служби України від 04.08.2014 №1134/7/99-99-10-04-02-17, відповідно до якого, відсутність переліку відходів та брухту металів не дає підстав вважати такі операції такими, що підлягають оподаткуванню. Просив позов задовольнити.

Представник відповідача проти позовних вимог заперечила та надала пояснення, аналогічні викладеним у письмових запереченнях на позов. Зокрема зазначила, що у перевіряємому періоді встановлений факт оподаткування за нульовою ставкою операцій з постачання металобрухту на підставі п. 23 підрозділу 2 розділу ХХ Податкового кодексу України. Проте, у цей час був відсутній затверджений перелік відходів та брухту металів, які звільняються від оподаткування ПДВ. З урахуванням викладеного, вважає, що відповідачем правомірно донараховано податкове зобов'язання та штрафні санкції. Крім того, зазначив, що про необхідність оподаткування ПДВ операцій з постачання відходів та брухту чорних металів і кольорових металів за ставкою 20 відсотків зазначено й у листах ДФС України від 02.07.2014р. №15600/7/99-99-19-03-02-17 від 02.07.2014р. та від 18.09.2014р. №4914/7/99-99-222- 01-01-17. Просив відмовити у задоволенні позову.

Відповідно до ст. 41 КАС України, у судовому засіданні здійснювалось повне фіксування судового засідання за допомогою технічних засобів, а саме: комплексу «Камертон».

Відповідно до ст.160 КАС України, в засіданні 20.07.2015 сторонам проголошено вступну та резолютивну частини постанови і оголошено про час виготовлення постанови у повному обсязі.

Розглянувши матеріали справи та документи, надані сторонами додатково, заслухавши пояснення представників сторін, суд вважає позовні вимоги необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню, з наступних підстав.

Завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, у т.ч. на виконання делегованих повноважень.

Відповідно до ст.9 КАС України, суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Суд вирішує справи на підставі Конституції та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України. Суд застосовує інші нормативно-правові акти, прийняті відповідним органом на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною 2 ст. 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами УкраїниВ» .

Підставами для визнання незаконними (нечинними) актів в судовому порядку та їх скасування є невідповідність їх вимогам чинного законодавства та/або визначеній законом компетенції органу, який видав цей акт. Обов'язковою умовою визнання акта недійсним (його скасування) є також порушення у зв'язку з прийняттям відповідного акта прав та охоронюваних законом інтересів фізичної особи, підприємства чи організації - позивача у справі.

Як свідчать матеріали справи, ДПІ у Жовтневому районі м. Запоріжжя ГУ Міндоходів у Запорізькій області проведено позапланову виїзну перевірку ДП «Запорізький облавтодор» (код ЄДРПОУ 32025623) з питань дотримання вимог податкового законодавства по операціям з постачання відходів та брухту кольорових металів, у тому числі з їх імпорту за період з 01.01.2014р. по 28.02.2014р. Результати перевірки оформлено актом від 25.122014р. № 122/08-26-22-01 /32025623.

За наслідками перевірки складено ОСОБА_3 №122/08-26-22-01/32025623, яким встановлено порушення ДП «Запорізький облавтодор» п. 185.1 ст.185, п. 186.1 ст.186, ст.,187, ст.,188, ст.,194 Податкового кодексу України та заниження суми ПДВ, що підлягає сплаті бюджету всього 1305, 20 грн. в т.ч. за період січень 2014 - 748,80 грн.; лютий 2014 - 556,40 грн..

Висновки перевірки базуються на наступному:

Згідно наданих до перевірки первинних документів та даних додатку 6 встановлено, що за період з 01.01.2014р. по 28.02.2014р. підприємством ДП «Запорізький облавтодор» ВАТ «ДАК «Автомобільні дороги України» ( код ЄДРПОУ 32025623), було реалізовано брухт чорних металів на загальну суму 6 526,00 грн. без ПДВ, а саме за період:

січень 2014р. контрагенту-покупцю ТОВ «Альфа-Втормет» (код за ЄДРПОУ 37604263) на загальну суму 3 744,00 грн. без ПДВ. ( через філію «Приазовський райавтодор» (код за ЄДРПОУ 26249671)).

лютий 2014р. контрагенту-покупцю ТОВ «Альфа-Втормет» (код за ЄДРПОУ 37604263) на загальну суму 2 782,00 грн. без ПДВ. ( через філію «Пологівський райавтодор» (код за ЄДРПОУ 26249665)).

До перевірки ДП «Запорізький облавтодор» ВАТ «ДАК «Автомобільні дороги України» щодо взаємовідносин з покупцем ТОВ «Альфа-Втормет» (37494275) за січень 2014р. на загальну суму 3 744,00грн. без ПДВ надано договір купівлі-продажу №30-кп від 05.12.2013р., згідно якого продавцем є філія ДП «Запорізький облавтодор» ВАТ «ДАК «Автомобільні дороги України» - філія «Приазовський райавтодор» (код за ЄДРПОУ 26249671), «покупець» ТОВ «Альфа-Втормет» (код за ЄДРПОУ 37604263)»

Загальна сума реалізації брухту чорних металів на загальну суму 3 744,00 грн. ДП «Запорізький облавтодор» ВАТ «ДАК «Автомобільні дороги України» віднесено до рядку 5. «Операції, які звільнені від оподаткування (стаття 197 розділу V Кодексу, підрозділ 2 розділу ХХ Кодексу, міжнародні договори (угоди))» по Декларації по податку на додану вартість за січень 2014р. суми без ПДВ та включено до додатку 6 в Таблицю 3. Пункт 5 декларації "Операції, які звільнені від оподаткування (стаття 197 розділу V Кодексу, підрозділ 2 розділу XX Кодексу, міжнародні договори (угоди))" по гр..З «Стаття Кодексу» з позначкою р. XX п.26 по платнику - покупцю ТОВ «Альфа-Втормет» (ІПН 376042605684) в сумі 3744,00 грн.

Також, у підтвердження факту передачі/реалізації брухту контрагенту-покупцю ТОВ «Альфа-Втормет» підприємством ДП «Запорізький облавтодор» ВАТ «ДАК «Автомобільні дороги України» до перевірки надано довіреності на отримання товару у загальній кількості 2 080,0 кг., виписані ТОВ «Альфа-Втормет» на гр. ОСОБА_3

Розрахунки між між суб'єктами господарювання ТОВ «Альфа-Втормет» підприємством ДП «Запорізький облавтодор» ВАТ «ДАК «Автомобільні дороги України» за товар (брухт чорного металу) за січень 2014р. проведено у безготівковій формі на загальну суму 3 744,00 грн. без. ПДВ, згідно наданого в ході перевірки платіжного доручення № 258 від 15.01.2014р. Розрахунки проведені у повному обсязі, заборгованість відсутня.

До перевірки ДП «Запорізький облавтодор» ВАТ «ДАК «Автомобільні дороги України» щодо взаємовідносин з покупцем ТОВ «Альфа-Втормет» (37494275) за лютий 2014р. на загальну суму 2 782,00грн. без ПДВ надано договір купівлі-продажу №45-кп від 12.02.2014р., згідно якого продавцем є філія ДП «Запорізький облавтодор» ВАТ «ДАК «Автомобільні дороги України» - філія «Пологівський райавтодор» (код за ЄДРПОУ 26249665), «покупець» ТОВ «Альфа-Втормет» (код за ЄДРПОУ 37604263)».

Загальна сума реалізації брухту чорних металів на загальну суму 2 782,00 грн. Дії «Запорізький облавтодор» ВАТ «ДАК «Автомобільні дороги України» віднесено до рядку 5. «Операції, які звільнені від оподаткування (стаття 197 розділу V Кодексу, підрозділ 2 розділу ХХ Кодексу, міжнародні договори (угоди))» по Декларації по податку на додану вартість за лютий 2014р. суми без ПДВ та включено до додатку 6 в Таблицю 3. Пункт 5 декларації "Операції, які звільнені від оподаткування (стаття 197 розділу V Кодексу, підрозділ 2 розділу XX Кодексу, міжнародні договори (угоди))" по гр..З «Стаття Кодексу» з позначкою р. XX п.23 по платнику-покупцю ТОВ «Альфа-Втормет» (ІПН 376042605684) в сумі 2 782.00 грн.

Розрахунки між суб'єктами господарювання ТОВ «Альфа-Втормет» підприємством ДП «Запорізький облавтодор» ВАТ «ДАК «Автомобільні дороги України» за товар (брухт чорного металу) відбулась у безготівковій формі. Розрахунки проведені у повному обсязі, заборгованість відсутня.

Враховуючи вищенаведене, на порушення пп. 185.1 ст.185, п. 186.1 ст.186, ст.187, ст. 188. ст. 194 Податкового Кодексу України ДП «Запорізький облавтодор» безпідставно застосовано пільговий режим оподаткування з ПДВ по операціях з постачання, у тому числі операцій з імпорту, відходів та брухту чорних і кольорових металів на загальну суму 1 305 грн.,

Внаслідок порушення п. 185.1 ст.185, п. 186.1 ст.186, ст.187, ст.188, ст.194 ПКУ. ДП "Запорізький облавтодор" занижено податок на додану вартість, що підлягає сплаті до Державного бюджету України, на загальну суму 1 305,00 грн.

Зважаючи на явлені порушення на підставі ОСОБА_3 перевірки, 14.01.2015 СДПІ з обслуговування великих платників у м. Запоріжжі (оскільки з 01.01.2015 позивач перебуває на обліку в СДПІ) було прийняте податкове повідомлення-рішення № НОМЕР_1 від 14.01.2015 р., яким було збільшено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість в розмірі 1957,50 грн. в тому числі штрафні (фінансові) санкції у розмірі 652,50 грн.

Вважаючи вказане повідомлення-рішення протиправним, позивач звернувся до суду.

Приймаючи рішення у справі, суд виходив з наступного:

Законом України В«Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо ставок окремих податківВ» від 19.12.2013 №713-VII внесено зміни до абзацу 1 пункту 23 підрозділу 2 розділу XX Податкового кодексу України, а саме: цифри та слова В« 1 січня 2014 рокуВ» замінено на цифри та слова В« 1 січня 2015 рокуВ» .

Отже, вказана норма з 01 січня 2014 року викладена у такій редакції: В«Тимчасово до 1 січня 2015 року від оподаткування податком на додану вартість звільняються операції з постачання, у тому числі операції з імпорту відходів та брухту чорних та кольорових металів та деревини товарних позицій 4401, 4403, 4404 згідно з УКТ ЗЕД (крім брикетів та гранул товарної підкатегорії УКТ ЗЕД 4401 30 90 00), а також паперу та картону для утилізації (макулатури та відходів) товарної позиції 4707 згідно з УКТ ЗЕД. Переліки таких відходів та брухту чорних і кольорових металів затверджуються ОСОБА_4 Міністрів УкраїниВ» .

Тобто, п. 23 підрозділу 2 Розділу XX Податкового кодексу України встановлено право на застосування пільги, проте механізм реалізації якого визначається Постановою ОСОБА_4 Міністрів України і застосувати дане право без переліку таких товарів не можливо.

Постановою ОСОБА_4 Міністрів України від 12.01.2011 №15 було затверджено переліків відходів та брухту чорних і кольорових металів, операції з постачання яких, зокрема операції з імпорту, тимчасово, до 1 січня 2014 року, звільняються від обкладання податком на додану вартість.

Водночас, дія постанови ОСОБА_4 Міністрів України від 12 січня 2011 року № 15, якою затверджені переліки відходів та брухту чорних і кольорових металів, операції з постачання яких тимчасово звільнялися від оподаткування податком на додану вартість, обмежувалась лише 2013 роком та діяла до 01.01.2014.

Станом на 01.01.2014 відповідного нормативно-правового акта Уряду, який визначав би переліки відходів та брухту чорних і кольорових металів, операції з постачання яких звільняються від оподаткування податком на додану вартість, або продовжував би дію постанови № 15, прийнято не було.

Таким чином, з 01.01.2014 були відсутні діючі переліки відходів та брухту чорних і кольорових металів, до операцій з яких міг застосовуватись режим звільнення від оподаткування податком на додану вартість, визначений пунктом 23 підрозділу 2 Розділу XX Податкового кодексу України.

Постановою ОСОБА_4 Міністрів України від 05.02.2014 № 43, внесено зміни до постанови ОСОБА_4 Міністрів України №15 від 12.01.2011, а саме: у назві, пункті 1 та у додатках 1 і 2 постанови, цифри і слово В« 1 січня 2014В» замінено цифрами і словом В« 1 січня 2015В» .

Відповідно до п.5 Указу Президента України від 10.06.97 №503/97 В«Про порядок офіційного оприлюднення нормативно-правових актів та набрання ними чинностіВ» встановлено, що нормативно-правові акти ОСОБА_4 Міністрів України набирають чинності з моменту їх прийняття, якщо більш пізній строк набрання ними чинності не передбачено в цих актах. ОСОБА_4 Міністрів України, які визначають права і обов'язки громадян, набирають чинності не раніше дня їх опублікування в офіційних друкованих виданнях.

Постанова ОСОБА_4 Міністрів України від 05.02.2014 № 43 була опублікована 18.02.2014, тому вона набула чинності саме з цієї дати.

Аналізуючи вище зазначені положення, суд приходить до висновку, що хоча положення абзацу 1 п. 23 підрозділу 2 розділу XX ПК України і містять посилання щодо звільнення він оподаткування податком на додану вартість звільняються операції з постачання, у тому числі операції з імпорту відходів та брухту чорних та кольорових металів та деревини товарних позицій 4401, 4403, 4404 згідно з УКТ ЗЕД (крім брикетів та гранул товарної підкатегорії УКТ ЗЕД 4401 30 90 00), а також паперу та картону для утилізації (макулатури та відходів) товарної позиції 4707 згідно з УКТ ЗЕД до 01 січня 2015 року, але застосування вище зазначеного положення унеможливлюється без відповідної постанови ОСОБА_4 Міністрів України яка затверджує перелік відходів та брухту чорних і кольорових металів, операції з постачання яких, зокрема операції з імпорту, звільняються від обкладання податком на додану вартість.

Суд не погоджується з позицією позивача, що постанова ОСОБА_4 Міністрів України від 12.01.2011 №15 не втратила своєї сили 01.01.2014, а продовжила свою дію до винесення постанови ОСОБА_4 Міністрів України від 05.02.2014 №43, яка набрала чинності з 18.02.2014, оскільки постанова ОСОБА_4 Міністрів України від 05.02.2014 №43 не вносить зміни до п.1 постанови ОСОБА_4 Міністрів України від 12.01.2011 №15, а затверджує новий перелік відходів та брухту чорних і кольорових металів, операцій з постачання яких, зокрема операції з імпорту, та встановлює новий термін, а саме до 1 січня 2015 року, звільняються від обкладання податком на додану вартість, згідно з додатками 1 і 2.

Отже, відсутність переліку відходів та брухту чорних і кольорових металів, затвердженого постановою ОСОБА_4 Міністрів України, в період з 01.01.2014 по 17.02.2014, за умови наявності норми Кодексу, що регулює питання звільнення від оподаткування операцій з постачання зазначених товарів в той самий період, не дає підстав вважати вказані операції такими, що не підлягають оподаткуванню, а отже висновки відповідача викладені акті та податкове повідомлення рішення №0000014210 від 14.01.2015 є таким, що винесено на підставі і відповідності до вимог чинного законодавства України.

Щодо посилання позивача на лист Державної фіскальної служби України від 04.08.2014 № 1134/7/99-99-10-04-02-17, суд зазначає наступне.

Листом Державної фіскальної служби України від 13.10.2014 № 7066/7/99-99-10-04-02-17 надано нові роз'яснення з даного питання, а саме: з 01.01.2014 були відсутні переліки відходів та брухту чорних і кольорових металів, до операції з постачання яких міг застосовуватись режим звільнення від оподаткування ПДВ, визначений п. 23 підрозділу 2 Розділу XX Податкового кодексу України. З метою приведення нормативно правових актів у відповідність до Закону № 713 ОСОБА_4 Міністрів України постановою від 05.02.2014 № 43 вніс зміни до Постанови №15, згідно з якими продовжено дію вказаних переліків до 01.01.2015. Постанова набула чинності з дня її офіційного опублікування (газета В«Урядовий кур'єрВ» ), а саме 18.02.2014.

Отже, операції з постачання, у тому числі з імпорту, відходів та брухту чорних і кольорових металів, що здійснювались суб'єктами господарювання з 01.01.2014 до 17.02.2014 (включно), підлягали оподаткуванню ПДВ у загальновстановленому порядку з нарахуванням податку за основною ставкою (20 відсотків).

Крім того, Державною фіскальною службою зазначено, що усі інші листи та роз'яснення використовуються у частині, що не суперечить листу Державної фіскальної служби України від 13.10.2014 № 7066/7/99-99-10-04-02-17.

Оскільки, лист Державної фіскальної служби України від 04.08.2014 № 1134/7/99- 99-10-04-02-17 протирічить даному, його неможливо застосовувати.

З урахуванням викладеного вище, суд дійшов висновку, що позивач під час продажу брухту металу у період з 01.01.2014 по 17.02.2014 не мав права застосовувати нульову ставку ПДВ до таких операцій, у зв'язку із відсутністю затвердженого переліку відходів та брухту чорних і кольорових металів, операції з постачання яких звільнялися від оподаткування податком на додану вартість.

Надаючи правову оцінку спірному рішенню відповідача суд виходить з приписів частини 3 статті 2 КАС України, відповідно до яких, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень, адміністративні суди перевіряють: чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноважень з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно з частинами 1, 2 статті 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Таким чином, суд дійшов висновку, що відповідачем доведена правомірність оскаржуваного податкового повідомлення-рішення, а тому позовні вимоги ДП «Запорізький облавтодор» ВАТ «Державної акціонерної компанії «Автомобільні дороги України» задоволенню не підлягають.

Керуючись ст. ст. 94, 158, 160, 162, 163, 167 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

В задоволенні позову Дочірнього підприємства "Запорізький облавтодор" ВАТ "Державної акціонерної компанії "Автомобільні дороги України" до Спеціалізованої державної податкової інспекції з обслуговування великих платників у м. Запоріжжі Міжрегіонального управління Міндоходів України про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення №0000014210 від 14.01.2015 відмовити у повному обсязі.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України, або прийняття постанови у письмовому провадженні - з дня отримання копії постанови, апеляційної скарги з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції

Суддя О.М. Нечипуренко

Дата ухвалення рішення20.07.2015
Оприлюднено18.08.2015
Номер документу48330059
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —808/2500/15

Ухвала від 24.11.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Прокопчук Т.С.

Постанова від 20.07.2015

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Нечипуренко Олександр Михайлович

Постанова від 20.07.2015

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Нечипуренко Олександр Михайлович

Ухвала від 06.07.2015

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Нечипуренко Олександр Михайлович

Ухвала від 06.07.2015

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Нечипуренко Олександр Михайлович

Ухвала від 12.05.2015

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Нечипуренко Олександр Михайлович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні