ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"05" січня 2011 р. Справа № 2a-4283/10/0970
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:
Судді Панікара І.В.
при секретарі Богусевич А.С.
за участю сторін:
представника позивача - ОСОБА_1,
представника відповідача - не з"явився,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу
до відповідача: Зарічанської сільської ради Надвірнянського району Івано-Франківської області
про стягнення штрафу в сумі 1020 грн.,-
ВСТАНОВИВ:
Міністерство палива та енергетики України Державне підприємство «Національна енергетична компанія «Укренерго»в особі відокремленого підрозділу «Держенергонагляд у Західному регіоні» ДП НЕК «Укренернго» (надалі - позивач) звернулося в суд з адміністративним позовом до Зарічанської сільської ради (надалі - відповідач) про стягнення штрафу в сумі 1020 гривень.
Позовні вимоги мотивовані тим, що за відповідачем рахується заборгованість зі сплати штрафу, накладеного позивачем відповідно до Постанови №15 за порушеня законодавства про електроенергетику в розмірі 1020 гривень, а саме - за невиконання припису №20-23/10 від 21.04.10 року.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав з підстав викладених в позовній заяві. Просив позов задовольнити повністю.
Відповідач в судове засідання не з'явився та заперечень на позов не подав, хоча про час, місце та дату судового засідання повідомлявся належним чином. Про причину неявки суд не повідомляв, клопотання про перенесення судового засідання суду не надсилав.
Розглянувши матеріали справи, вислухавши пояснення представника позивача, дослідивши подані письмові докази, суд вважає, що позов слід задовольнити, виходячи з наступних мотивів.
Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов"язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Закон України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» визначає правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов'язки та відповідальність суб'єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю).
Згідно пункту 9 статті 4 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» невиконання приписів, розпоряджень та інших розпорядчих документів органу державного нагляду (контролю) тягне за собою застосування штрафних санкцій до суб'єкта господарювання згідно із законом.
Відповідно до пунктів 4, 5 статті 8 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» орган державного нагляду (контролю) в межах повноважень, передбачених законом, під час здійснення державного нагляду (контролю) має право надавати (надсилати) суб'єктам господарювання обов'язкові для виконання приписи про усунення порушень і недоліків та накладати штрафні санкції та вживати заходи, передбачені законом.
Закон України "Про електроенергетику" визначає правові, економічні та організаційні засади діяльності в електроенергетиці і регулює відносини, пов'язані з виробництвом, передачею, постачанням і використанням енергії, забезпеченням енергетичної безпеки України, конкуренцією та захистом прав споживачів і працівників галузі.
Відповідно до статті 5 Закону України "Про електроенергетику" державна політика в електроенергетиці базується на принципах створення умов безпечної експлуатації об'єктів електроенергетики, додержання єдиних державних норм, правил і стандартів усіма суб'єктами відносин, пов'язаних з виробництвом, передачею, постачанням і використанням енергії, забезпечення відповідальності енергопостачальників та споживачів.
Згідно частини 1 статті 9 вищевказаного Закону, Державний нагляд в електроенергетиці здійснюють Державна інспекція з експлуатації електричних станцій і мереж та Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, та інші органи, визначені законодавством України.
Відповідно до частини 5 статті 9 Закону України "Про електроенергетику" державні інспектори з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії мають право давати споживачам та суб'єктам електроенергетики обов'язкові для виконання приписи про усунення порушень нормативно-правових актів; давати споживачам та суб'єктам електроенергетики приписи про приведення засобів обліку, контролю та регулювання споживання електричної і теплової енергії у відповідність з нормами, правилами і стандартами в електроенергетиці; застосовувати в установленому законодавством України порядку санкції до суб'єктів господарської діяльності за порушення нормативно-правових актів та складати протоколи про адміністративні правопорушення.
Відповідно до абзацу 2 частини 3 статті 27 Закону України "Про електроенергетику" суб'єкти господарської діяльності несуть відповідальність за правопорушення в електроенергетиці за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень чи приписів Національної комісії регулювання електроенергетики України, Державної інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж, Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії та порушення умов ліцензій -штраф у розмірі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Постанова Кабінету Міністрів України від 21.07.1999 року за №1312 "Про затвердження Положення про порядок накладення на суб'єктів господарювання штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання" (далі -Положення) визначає порядок накладення Національною комісією регулювання електроенергетики, державними інспекторами з експлуатації електричних станцій і мереж, державними інспекторами з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії на суб'єктів господарювання незалежно від форм власності штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання.
Відповідно до абзацу 2 пункту 2 Положення, штрафи за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання накладаються на суб'єктів господарювання за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень, приписів, розпоряджень, інших розпорядчих документів Національної комісії регулювання електроенергетики, Державної інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж, Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії та порушення умов ліцензій.
Згідно пункту 5 Положення старші державні інспектори з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії мають право накладати на суб'єктів господарювання штрафи за правопорушення, передбачені в абзаці другому пункту 2 цього Положення, - у розмірі до п'ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Відповідно пункту 7 Положення Рішення про накладення штрафу приймається на підставі акта перевірки суб'єкта господарювання, складеного посадовими особами Національної комісії регулювання електроенергетики, та акта перевірки (протоколу) суб'єкта господарювання, складеного посадовими особами Державної інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж або Держенергонагляду.
Згідно пункту 8 Положення рішення про накладення штрафу оформляється постановою Національної комісії регулювання електроенергетики, Державної інспекції з експлуатації електричних станцій та мереж і постановою (розпорядженням) Держенергонагляду.
В пункті 10 Положення зазначено, що суб'єкт господарювання сплачує штраф за порушення законодавства в галузі електроенергетики протягом 30 днів з дня прийняття постанови (розпорядження) про його накладення. У разі несплати штрафу у зазначений термін він стягується в судовому порядку.
Відповідно до частини 1 статті 76 Закону України В«Про місцеве самоврядування в УкраїніВ»органи та посадові особи місцевого самоврядування несуть відповідальність у разі порушення ними Конституції або законів України.
З матеріалів справи слідує, що 21 квітня 2010 року на підставі статті 9 Закону України «Про електроенергетику» та на підставі Акту від 21.04.2010 року, Коломийським відділенням державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Івано-Франківській області до Зарічанської сільської ради винесено припис № 20-23/10 щодо дотримання законодавства про електроенергетику.
30.08.2010 року державною інспекцією з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії було здійснено перевірку дотримання законодавства про електроенергетику та встановлено невиконання вимог припису інспекції Держенергонагляду № 20-23/10 від 21.04.2010 року згідно погоджених термінів.
31.09.2010 року, враховуючи допущені порушення, начальником державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Івано-Франківській області винесено постанову № 15 за порушення передбачені статею 27 Закону України "Про електроенергетику" та накладено штраф у розмірі шістдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян на суму 1020 гривень.
Вказана постанова направлялась відповідачу 07.09.2010 року та отримана 14.09.2010 року уповноваженою особою особисто, що підтверджується копією супровідного листа та копією поштового повідомлення про вручення.
Таким чином, позивач реалізовуючи свої владні повноваження у сфері державного енергетичного нагляду та контролю правомірно, у відповідності до пункту 5 Положення та статті 27 Закону України В«Про електроенергетикуВ» застосував до відповідача штраф, за порушення законодавства про електроенергетику в розмірі 1020 гривень.
Суд вважає за необхідне зазначити, що позивач, як суб'єкт владних повноважень, наділений правом звернутися до адміністративного суду, з позовними вимогами про стягнення сум накладених штрафів за порушення законодавства про електроенергетику, у відповідності до пункту 10 Положення та статті 27 Закону України В«Про електроенергетикуВ» .
Наявність заборгованості відповідача перед Державним бюджетом України підтверджується копією постанови № 15 від 03.09.2010 року про накладення штрафу за порушення законодавства про електроенергетику, копіяю акта перевірки від 30.08.2010 року, та іншими матеріалами справи.
В судовому засіданні встановлено, що на момент розгляду справи відповідачем не погашено штраф в розмірі 1020 гривень.
Виходячи з викладеного, суд вважає вимоги позивача обгрунтованими, а позов таким, що підлягає до задоволення, шляхом стягнення з відповідача суми штрафу в розмірі 1020 гривень в судовому порядку.
На підставі ст. 124 Конституції України, керуючись ст. ст. 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд ,-
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити повністю.
Стягнути з Зарічанської сільської ради Надвірнянського району Івано-Франківської області, код ЄДРПОУ 04354605, вул. Незалежності, 3, с. Заріччя, Надвірнянського району, Івано-Франківської області, в дохід державного бюджету України штраф в розмірі 1020 (одна тисяча двадцять гривень).
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбаченому частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.
Постанова набирає законної сили в порядку та строки встановлені статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя: /підпис/ ОСОБА_2
Постанова складена в повному обсязі 10.01.2011 року.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.01.2011 |
Оприлюднено | 18.08.2015 |
Номер документу | 48330309 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Панікар І.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні