ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
20 січня 2012 р. Справа № 2а/0470/1460/12 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді ОСОБА_1 розглянувши у письмовому провадженні у місті Дніпропетровську адміністративну справу за адміністративним позовом Західно-Донбаської об'єднаної державної податкової інспекції до приватного підприємства завод "Укрпластпром" про зупинення видаткових операцій платника податків на рахунках платника податків та зобов'язання допустити податкового керуючого для опису майна у податкову заставу, -
ВСТАНОВИВ :
19.01.2012р. Західно-Донбаська об'єднана державна податкова інспекція звернулася до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з поданням до приватного підприємства завод «Укрпластпром» про зупинення видаткових операцій платника податків на рахунках платника податків та зобов'язання допустити податкового керуючого для опису майна у податкову заставу.
В обґрунтування подання зазначено, що податковим керуючим головним державним податковим ревізор-інспектором відділу організації погашення податкового боргу управління погашення прострочених податкових зобов'язань ОСОБА_2, на підставі рішення № 3445/10/24/960-34773399 від 21.12.2011 року про опис майна у податкову заставу приватного підприємства завод «Укрпластпром», здійснено вихід на підприємство з метою опису активів у податкову заставу. Провести опис виявилося неможливим, про що податковим керуючим було складено акт № 40/24-1 від 05.01.2012 року про відсутність директора за адресою підприємства та акт № 156/24-1 від 12.01.2012 року відмови платника податків від опису майна у податкову заставу.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 19.01.2012 року було відкрито провадження за поданням та призначено справу до розгляду у судовому засіданні.
Позивач в судове засідання не прибув, про відкриття провадження за поданням та дату, час та місце розгляду справи повідомлявся належним чином, що підтверджується матеріалами справи, а саме: розпискою від 19.01.2012р., надав до суду 19.01.2012р. клопотання про розгляд справи без його участі.
Відповідач в судове засідання не прибув, про відкриття провадження за поданням та дату, час та місце розгляду справи повідомлявся належним чином, що підтверджується матеріалами справи, а саме: телефонограмою від 19.01.2012р., про причини неявки суд не повідомив, заперечень проти подання, заяв, клопотань до суду не надав.
Відповідно до ч. 7 ст. 183-3 Кодексу адміністративного судочинства України неявка сторін у судове засідання не перешкоджає розгляду подання.
З огляду на викладене, враховуючи скорочені строки розгляду і вирішення справи, встановлені ст. 183-3 Кодексу адміністративного судочинства України, зважаючи на клопотання позивача про розгляд справи без його участі від 25.10.2011р., належне повідомлення відповідача про час і місце розгляду справи у відповідності до вимог ст. 38 Кодексу адміністративного судочинства України, суд вважає за можливе розглядати справу за відсутності представника відповідача.
Згідно ч. 6 ст. 128 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Таким чином, суд дійшов висновку про розгляд справи у письмовому провадженні.
Дослідивши матеріали справи, дослідивши подані до суду докази, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному та об'єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи, суд встановив таке.
Судом встановлено, що приватне підприємство завод «Укрпластпром» зареєстроване Виконавчим комітетом Павлоградскої міської ради Дніпропетровської області 25.12.2006р., що підтверджується матеріалами справи.
Відповідно до вимог чинного законодавства України відповідач є платником податків, зборів (обов'язкових платежів) і перебуває на податковому обліку в Західно-Донбаській об'єднаній державній податковій інспекції.
Приватне підприємство завод «Укрпластпром» станом на 12.01.2012р. має заборгованість перед бюджетом на загальну суму 60356,50 грн. (по податку на додану вартість - 16075,00 грн., по податку на прибуток - 44207,87 грн., по податку на доходи найманих працівників - 73,63 грн.).
Податковий борг по податку на прибуток приватних підприємств виник внаслідок донарахування основного платежу за актом перевірки - податкові повідомлення-рішення від 22.11.2011р. за № 000712341 на суму 35366,00 грн. та за № 000712341 на суму 8842,00 гривень.
У зв'язку з несплатою податкових зобов'язань та наявною переплатою в обліковій картці платника в розмірі 0,13 грн., податковий борг зменшено на відповідну суму та складає 44208,00 гривень.
Податковий борг по податку на додану вартість виник внаслідок донарахування основного платежу за актом перевірки - податкові повідомлення-рішення від 22.11.2011р. за № 000762341 на суму 12861,00 грн. та за № 000762341 на суму 3215,00 гривень.
У зв'язку з несплатою податкових зобов'язань та наявною переплатою в обліковій картці платника в розмірі 1,00 грн., податковий борг зменшено на відповідну суму та складає 16076,00 гривень.
Податковий борг по податку з доходів найманих працівників виник внаслідок донарахування основного платежу за актом перевірки - податкові повідомлення-рішення від 22.11.2011р. за № НОМЕР_1 на суму 58,90 грн. та за № НОМЕР_1 на суму 14,73 гривень.
У зв'язку з несплатою податкових зобов'язань податковий борг складає 73,63 гривень.
Відповідно до ст.36 Податкового кодексу України податковим обов'язком визнається обов'язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи. Податковий обов'язок виникає у платника за кожним податком та збором.
Відповідно до ст.46 Податкового кодексу України податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.
Відповідно до ст.54 Податкового кодексу України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом.
Відповідно до п.57.1 ст.57 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
При несплаті зобов'язання у встановлений строк виникає податковий борг, який відповідно до п. 14.1.175. ст. 14 Податкового кодексу України податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Відповідно до ст.59 Податкового кодексу України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення. Податкова вимога може не надсилатися, якщо загальна сума податкового боргу платника податків не перевищує одного неоподатковуваного мінімуму доходів громадян. Податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання. Податкова вимога надсилається також платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов'язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
У зв'язку з несплатою приватним підприємством завод «Укрпластпром» податкових зобов'язань, Західно-Донбаською ОДПІ 05.12.2011 року сформовано податкову вимогу за №960 про обов'язок погасити податковий борг в розмірі 60356,50 грн., яка була надіслана поштою, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення від 12.10.2011 року.
Податкова вимога ні в адміністративному, ні в судовому порядку відповідачем не оскаржена, отже, є узгоджена.
Першим заступником начальника Західно-Донбаської об'єднаної державної податкової інспекції прийнято рішення № 3445/10/24/960-34773399 від 21.12.2011 року про опис майна у податкову заставу приватного підприємства завод «Укрпластпром».
На підставі вказаного рішення податковим керуючим головними державним податковим ревізор-інспектором відділу організації погашення податкового боргу управління погашення прострочених податкових зобов'язань ОСОБА_2 здійснено вихід на адресу приватного підприємства завод «Укрпластпром» з метою опису активів у податкову заставу.
У зв'язку з неможливістю проведення опису активів, податковим керуючим було складено акт № № 40/24-1 від 05.01.2012 року про відсутність директора за адресою підприємства та акт № 156/24-1 від 12.01.2012 року відмови платника податків від опису майна у податкову заставу.
Відповідно до змісту ст. 88 Податкового кодексу України, з метою забезпечення виконання платником податків своїх обов'язків, визначених цим Кодексом, майно платника податків, який має податковий борг, передається у податкову заставу.
Згідно ст. 89 Податкового кодексу України, право податкової застави виникає у разі: несплати у строки, встановлені цим Кодексом, суми грошового зобов'язання, самостійно визначеної платником податків у податковій декларації, - з дня, що настає за останнім днем зазначеного строку; несплати у строки, встановлені цим Кодексом, суми грошового зобов'язання, самостійно визначеної контролюючим органом, - з дня виникнення податкового боргу.
З урахуванням положень цієї статті право податкової застави поширюється на будь-яке майно платника податків, яке перебуває в його власності (господарському віданні або оперативному управлінні) у день виникнення такого права і балансова вартість якого відповідає сумі податкового боргу платника податків, крім випадків, передбачених пунктом 89.5 цієї статті, а також на інше майно, на яке платник податків набуде прав власності у майбутньому.
У разі якщо балансова вартість такого майна не визначена, його опис здійснюється за результатами оцінки, яка проводиться відповідно до Закону України "Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні".
У разі збільшення суми податкового боргу складається акт опису до суми, відповідної сумі податкового боргу платника податків, у порядку, передбаченому цією статтею.
Право податкової застави не поширюється на майно, визначене підпунктом 87.3.7 пункту 87.3 статті 87 цього Кодексу, на іпотечні активи, що належать емітенту та є забезпеченням відповідного випуску іпотечних сертифікатів з фіксованою дохідністю, на грошові доходи від цих іпотечних активів до повного виконання емітентом зобов'язань за цим випуском іпотечних сертифікатів з фіксованою дохідністю, а також на склад іпотечного покриття та грошові доходи від нього до повного виконання емітентом зобов'язань за відповідним випуском звичайних іпотечних облігацій.
Майно, на яке поширюється право податкової застави, оформляється актом опису.
До акта опису включається ліквідне майно, яке можливо використати як джерело погашення податкового боргу.
Опис майна у податкову заставу здійснюється на підставі рішення керівника органу державної податкової служби, яке пред'являється платнику податків, що має податковий борг.
Акт опису майна, на яке поширюється право податкової застави, складається податковим керуючим у порядку та за формою, що затверджені центральним органом державної податкової служби.
Відмова платника податків від підписання акта опису майна, на яке поширюється право податкової застави, не звільняє такого платника податків від поширення права податкової застави на описане майно. У такому випадку опис здійснюється у присутності не менш як двох понятих.
Відповідно до п. 89.4 ст. 89 Податкового кодексу України, у разі якщо платник податків не допускає податкового керуючого для здійснення опису майна такого платника податків у податкову заставу та/або не подає документів, необхідних для такого опису, податковий керуючий складає акт відмови платника податків від опису майна у податкову заставу.
Орган державної податкової служби звертається до суду щодо зупинення видаткових операцій на рахунках платника податків, заборону відчуження таким платником податків майна та зобов'язання такого платника податків допустити податкового керуючого для опису майна у податкову заставу.
Зупинення видаткових операцій на рахунках платника податків та заборона відчуження таким платником податків майна діють до дня складення акта опису майна платника податків у податкову заставу податковим керуючим або акта про відсутність майна, що може бути описано у податкову заставу, або погашення податкового боргу в повному обсязі. Податковий керуючий не пізніше робочого дня, що настає за днем складення зазначених у цьому пункті актів, зобов'язаний надіслати банкам та іншим фінансовим установам рішення про складення таких актів. Таке рішення є підставою для поновлення видаткових операцій на рахунках платника податків.
Згідно пп. 20.1.16 п.20.1 статті 20 Податкового кодексу України, органи державної податкової служби мають право звертатися до суду, у разі якщо платник податків перешкоджає виконанню податковим керуючим повноважень, визначених цим Кодексом, щодо зупинення видаткових операцій на рахунках платника податків шляхом накладення арешту на кошти та інші цінності такого платника податків, що знаходяться в банку, та зобов'язання такого платника податків виконати законні вимоги податкового керуючого, передбачені цим Кодексом.
Суд вважає, що позивач правомірно та у строки, визначені законодавством, звернувся до суду з поданням про зупинення видаткових операцій на рахунках приватного підприємства завод «Укрпластпром».
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 183-3 Кодексу адміністративного судочинства України, провадження у справах за зверненням органів державної податкової служби при здійсненні ними передбачених законом повноважень здійснюється на підставі подання таких органів щодо зупинення видаткових операцій платника податків на рахунках платника податків.
За наведених обставин вимоги подання підтверджені належними та допустимими доказами і підлягають до задоволення повністю.
Вирішуючи питання про розподіл судових витрат, суд виходить із того, що відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України у справах, у яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем -фізична чи юридична особа, судові витрати з відповідача не стягуються. Крім того, судом враховується, що позивач звільнений від сплати судового збору відповідно до Декрету Кабінету Міністрів України «Про державне мито», у зв'язку з чим, судових витрат ним не понесено.
Керуючись ст.ст. 10-11, 12, 71, 86, 122, 94, 159-163, 160, 167, 183-3 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Подання Західно-Донбаської об'єднаної державної податкової інспекції до приватного підприємства завод «Укрпластпром» про зупинення видаткових операцій платника податків на рахунках платника податків та зобов'язання допустити податкового керуючого для опису майна у податкову заставу - задовольнити повністю.
Зупинити видаткові операції на рахунках приватного підприємства завод «Укрпластпром» (код ЄДРПОУ 34773399, адреса: 51400, Дніпропетровська область, м.Павлоград, вул. Промислова, б. 13) у обслуговуючих банках, заборонити відчуження приватним підприємством завод «Укрпластпром» майна та зобов'язати приватне підприємство завод «Укрпластпром» допустити податкового керуючого для описа майна у податкову заставу.
Постанова може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги до суду першої інстанції з одночасним направленням копії апеляційної скарги до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів з дня проголошення постанови або протягом десяти днів з моменту отримання копії постанови відповідно до вимог ст. 186 КАС України.
Постанова суду набирає законної сили у порядку та у строки, передбачені ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Повний текст постанови виготовлено 20.01.2012р.
Суддя В.В ОСОБА_1
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.01.2012 |
Оприлюднено | 19.08.2015 |
Номер документу | 48381836 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Ільков Василь Васильович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Ільков Василь Васильович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Ільков Василь Васильович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні