ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"28" лютого 2011 р. Справа № 2a-190/11/0970
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:
Суддя Остап'юк С.В.
за участю секретаря Хоми О.В.
представника позивача: ОСОБА_1,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом Івано-Франківського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку до відкритого акціонерного товариства «Івано-Франківськоблагрообладнання»про стягнення штрафних санкцій в розмірі 5100,00 грн., -
ВСТАНОВИВ:
14.01.2011 року Івано-Франківське територіальне управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку звернулося в суд з адміністративним позовом до відкритого акціонерного товариства «Івано-Франківськоблагрообладнання»про стягнення штрафних санкцій в сумі 5100,00 грн.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав з підстав, викладених у позовній заяві та пояснив суду, що в результаті проведених перевірок дотримання законодавства про цінні папери виявлено допущені відповідачем, як емітентом цінних паперів, порушення вимог Закону України В«Про цінні папери та фондовий ринокВ» , Закону України В«Про державне регулювання ринку цінних паперів в УкраїніВ» та інших нормативно-правових актів, що регулюють ринок цінних паперів, а саме: не опубліковано в офіційному друкованому виданні та не розміщено в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії регулярної річної інформації за 2009 рік; не подано інформацію до Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку. За допущення вказаних порушень до відповідача застосовані штрафні санкції, згідно постанов за № 97-ІФ, №98-ІФ та № 99-ІФ від 07.09.2010 року, в загальний розмір яких складає 5100,00 грн., і які відповідачем не сплачені.
Відповідач в судове засідання не з'явився повторно без поважних причин та без повідомлення про причини неприбуття хоча, про дату, час та місце судового розгляду справи був належним чином повідомлений. Правом подання заперечень проти заявлеого позову не скористався.
Розглянувши матеріали адміністративної справи, заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши докази, суд прийшов до висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими, а позов таким, що підлягає задоволенню з наступних підстав.
Відкрите акціонерне товариство «Івано-Франківськоблагрообладнання»у відповідності до частини 2 статті 2 Закону України В«Про цінні папери та фондовий ринокВ» є емітентом цінних паперів.
Приписами статті 5 Закону України В«Про державне регулювання ринку цінних паперів в УкраїніВ» встановлено, що державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.
Відповідно до частини 1 статті 40 Закону України В«Про цінні папери та фондовий ринокВ» емітент зобов'язаний подавати регулярну інформацію про емітента Державній комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Приписами частини 4 цієї статті встановлено, що річна інформація про емітента є відкритою і підлягає оприлюдненню емітентом у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, шляхом опублікування її в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку і розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів.
Примірник офіційного друкованого видання, в якому опубліковано річну інформацію про емітента, він (емітент) надсилає до Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Частиною 5 статті 40 даного Закону передбачено, що звітним періодом для складання квартальної інформації про емітента є квартали поточного року.
У відповідності до частини 6 статті 40 зазначеного Закону строки, порядок та форми подання регулярної інформації про емітента (річної та квартальної) встановлюються Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку.
Згідно з пунктом 1 Глави 7 Розділу V Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 19.12.2006 р., зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 05.02.2007 р. за № 97/13364 встановлено, що розкриття річної інформації має здійснюватись шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, опублікування у офіційному друкованому виданні та подання до Комісії. Розкриття річної інформації здійснюється у такі строки: розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії - у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним; опублікування у офіційному друкованому виданні - у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним; подання до Комісії - не пізніше 1 червня року, наступного за звітним.
Отже, відповідно до вищенаведеного відповідач зобов'язаний подавати регулярну річну інформацію до Івано-Франківського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку, опублікувати в офіційному друкованому виданні та розмістити в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії регулярну річну інформацію про емітента.
Відповідачем всупереч вказаного обов'язку не подано до територіального управління Комісії регулярну інформацію про емітента за 2009 рік, не опубліковано в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку та не розміщено її в загальнодоступній інформаційній базі Комісії.
Пунктами 5, 6, 7 статті 11 Закону України В«Про державне регулювання ринку цінних паперів в УкраїніВ» передбачена відповідальність юридичних осіб за правопорушення на ринку цінних паперів, а саме за не опублікування, опублікування не в повному обсязі інформації та/або опублікування недостовірної інформації - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян; нерозміщення, розміщення не в повному обсязі інформації та/або розміщення недостовірної інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян; неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Судом встановлено, що по факту зазначеного правопорушення та наявності вини юридичної особи, позивачем було складено акт про правопорушення на ринку цінних паперів № 103-ІФ від 26.08.2010 року. За наслідками розгляду вказаного акту уповноваженою особою Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку, за неподання регулярної річно інформації, згідно Закону України В«Про державне регулювання ринку цінних паперів в УкраїніВ» та Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Комісії від 11.12.2007 р. № 2272, прийнято постанову № 97-ІФ від 07.09.2010 року про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів щодо ВАТ «Івано-Франківськоблагрообладнання»в розмірі 1700,00 грн. (а.с. 7, 8).
Аналогічно, 26.08.2010 року позивачем було складено акт про правопорушення на ринку цінних паперів № 104-ІФ. За наслідками розгляду вказаного акту уповноваженою особою Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку, за не опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку регулярної річної інформації за 2009 рік, згідно Закону України В«Про державне регулювання ринку цінних паперів в УкраїніВ» та Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Комісії від 11.12.2007 р. № 2272, прийнято постанову № 98-ІФ від 07.09.2010 року про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів щодо ВАТ «Івано-Франківськоблагрообладнання»в розмірі 1700,00 грн. (а.с. 9, 10).
Крім того, 26.08.2010 року позивачем було складено акт про правопорушення на ринку цінних паперів № 105-ІФ. За наслідками розгляду вказаного акту уповноваженою особою Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку, за нерозміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку регулярної річної інформації за 2009 рік, згідно Закону України В«Про державне регулювання ринку цінних паперів в УкраїніВ» та Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Комісії від 11.12.2007 р. № 2272, прийнято постанову № 99-ІФ від 07.09.2010 року про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів щодо ВАТ «Івано-Франківськоблагрообладнання»в розмірі 1700,00 грн. (а.с. 11, 12).
Відповідачем вказані рішення суб'єкта владних повноважень про накладення санкцій не оскаржувались, а застосований штраф добровільно не сплачений.
Таким чином, враховуючи наведенні вище норми, суд прийшов до висновку про наявність у відповідача обов'язку сплатити застосований до нього штраф.
Згідно частини 6 статті 11 Закону України В«Про державне регулювання ринку цінних паперів в УкраїніВ» штрафи, накладені Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку, стягуються у судовому порядку.
Виходячи з системного аналізу законодавства на ринку цінних паперів, дослідивши та оцінивши докази по справі, суд вважає, що прийняті позивачем постанови № 97-ІФ, № 98- ІФ та № 99-ІФ від 07.09.2010 року про накладення на відповідача штрафу на загальну суму 5100,00 грн. є правомірними, а застосовані суми штрафних санкцій підлягають стягненню з відповідача.
Таким чином, суд приходить до висновку, що позовні вимоги про стягнення в дохід Державного бюджету з ВАТ «Івано-Франківськоблагрообладнання»штрафних санкцій в загальному розмірі 5100,00 гривень за постановами про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів № 97-ІФ, № 98-ІФ та № 99-ІФ від 07.09.2010 року є обґрунтованими, а позов таким, що підлягає до задоволення.
Відповідно до частини 4 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем -фізична чи юридична особа, судові витрати, здійсненні позивачем, з відповідача не стягуються.
На підставі ст. 124 Конституції України, керуючись ст. ст. 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити повністю.
Стягнути з відкритого акціонерного товариства «Івано-Франківськоблагрообладнання» (ідент. код 00913960) в доход бюджету штрафні санкції за постановами про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів № 97-ІФ, № 98- ІФ та № 99-ІФ від 07.09.2010 року в сумі 5100 (п'ять тисяч сто) гривень 00 коп.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.
Постанова набирає законної сили в порядку та строки встановлені статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя: Остап'юк С.В.
Постанова складена в повному обсязі 04.03.2011 року.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.02.2011 |
Оприлюднено | 19.08.2015 |
Номер документу | 48382658 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Остап'юк С.В.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Остап'юк С.В.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Остап'юк С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні