Постанова
від 28.02.2011 по справі 2а-43/11/0970
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"28" лютого 2011 р. Справа № 2a-43/11/0970

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:

Суддя Остап'юк С.В.

за участю секретаря Хоми О.В.

представника третьої особи на стороні позивача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору -управління Державного казначейства в Снятинському районі Івано-Франківської області : ОСОБА_1,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції в Снятинському районі Івано-Франківської області до фермерського господарства «Промінь», треті особи на стороні позивача, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору -Головне управління Державного казначейства України в Івано-Франківській області, управління Державного казначейства в Снятинському районі Івано-Франківської області про стягнення боргу в розмірі 8582,84 грн., -

ВСТАНОВИВ:

05.01.2011 року Державна податкова інспекція в Снятинському районі Івано-Франківської області (далі -позивач) звернулася в суд з адміністративним позовом до фермерського господарства «Промінь»(далі -відповідач), треті особи на стороні позивача, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору -Головне управління Державного казначейства України в Івано-Франківській області, управління Державного казначейства в Снятинському районі Івано-Франківської області про стягнення боргу в розмірі 8582,84 грн.

Позовні вимоги мотивовані тим, що за відповідачем рахується заборгованість перед державним бюджетом, яка виникла за неповернення фінансової допомоги наданої на підставі Постанови Кабінету Міністрів України «Про фінансову допомогу на проведення комплексу робіт в осінньо-зимовий період 1997/1998 року»від 11.09.1997 року за №1003, Постанови Кабінету Міністрів України «Про фінансове забезпечення підготовки сільськогосподарської техніки до проведення весняно-польових робіт в 1998 році»від 26.02.1998 року за № 220 та Постанови Кабінету Міністрів України «Про забезпечення сільськогосподарських товаровиробників матеріально-технічними та фінансовими ресурсами в 1999 році»від 10.12.1998 року за № 1953 на загальну суму 8582,84 гривень.

24.02.2011 року представник позивача направив на адресу суду клопотання про розгляд справи без його участі (а.с. 61).

31.01.2011 року відповідач на адресу суду направив клопотання про розгляд справи без участі його представник, а заявлені позовні вимоги визнав в повному обсязі (а.с. 47).

Представник третьої особи на стороні позивача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору Головного управління Державного казначейства України в Івано-Франківській області, в судовому засіданні позовні вимоги підтримала з підстав вказаних в позовній заяві. Просила позов задовольнити в повному обсязі.

Суд, розглянувши матеріали адміністративної справи, заслухавши пояснення представників третьої особи на стороні позивача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, дослідивши докази, встановив наступне.

Згідно Доповнення до Статуту Фермерського господарства «Промінь», яке зареєстроване 18.01.1999 року за № 657 та взяте на облік державною податковою інспекцією в Снятинському районі 25.03.1999 року (далі -Господарство) від 20.04.1999 року, Господарство є правонаступником агрофірми «Червона калина»з цього часу набуло всіх її прав та обов'язків (а. с. 8-12).

30.09.1997 року між агрофірмою «Червона калина»та управлінням Державного казначейства у Снятинському районі Івано-Франківської області, на виконання постанови Кабінету Міністрів України «Про фінансову допомогу на проведення комплексу робіт в осінньо-зимовий період 1997/1998 року»від 11.09.1997 року за № 1003 (далі -Постанова КМУ за № 1003 від 11.09.1997 року), укладено договір за № 4 про надання фінансової допомоги на проведення комплексу робіт в осінньо-зимовий період 1997/1998 роках, згідно умов якого, управлінням Державного казначейства у Снятинському районі Івано-Франківської області надано державну фінансову допомогу в розмірі 8000,00 гривень, на умовах повного повернення до 1 жовтня 1998 року (а. с. 15).

Відповідно пункту 1 Постанови КМУ за № 1003 від 11.09.1997 року виділено на фінансування заходів з підготовки до роботи в осінньо-зимовий період 1997/98 року, забезпечення збирання та збереження врожаю 1997 року, інші невідкладні потреби Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним державним адміністраціям цільовим призначенням для сільськогосподарських товаровиробників 60 млн. гривень (на умовах повернення їх до 1 жовтня 1998 р.) за розподілом згідно з додатком.

Міністерство фінансів зобов'язано профінансувати зазначені витрати за рахунок резервного фонду Кабінету Міністрів України через органи Головного управління Державного казначейства на підставі укладених з ними угод.

Як встановлено судом, агрофірмою «Червона калина»та його правонаступником фермерським господарством «Промінь»в повному обсязі не повернуто фінансову допомогу, надану на підставі постанови Кабінету Міністрів України за № 1003 від 11.09.1997 року, згідно договору за № 4 від 30.09.1997 року. Розмір неповернутої відповідачем фінансової допомоги становить 7748,39 гривень.

В подальшому, 15.02.1998 року між агрофірмою «Червона калина»та управлінням Державного казначейства у Снятинському районі Івано-Франківської області, на виконання постанови Кабінету Міністрів України «Про фінансове забезпечення підготовки сільськогосподарської техніки до проведення весняно-польових робіт в 1998 році»від 26.02.1998 року за № 220 (далі -Постанова за № 220 від 26.02.1998 року), укладено договір за № 17 про надання та повернення коштів, виділених для фінансування забезпечення підготовки техніки до проведення весняно-польових робіт в 1998 році, згідно умов якого, управлінням Державного казначейства у Снятинському районі Івано-Франківської області надано державну фінансову допомогу в розмірі 700,00 гривень, на умовах повного повернення до 1 жовтня 1998 року (а. с. 14).

Крім того, 23.12.1998 року між агрофірмою «Червона калина»та управлінням Державного казначейства у Снятинському районі Івано-Франківської області, на виконання цієї ж постанови Кабінету Міністрів України «Про фінансове забезпечення підготовки сільськогосподарської техніки до проведення весняно-польових робіт в 1998 році»від 26.02.1998 року за № 220, укладено договір за № 29 про надання та повернення коштів, виділених для фінансування забезпечення підготовки техніки до проведення весняно-польових робіт в 1998 році, згідно умов якого, управлінням Державного казначейства у Снятинському районі Івано-Франківської області надано державну фінансову допомогу в розмірі 200,00 гривень, на умовах повного повернення до 1 жовтня 1998 року (а. с. 13).

Згідно вказаної постанови Кабінету Міністрів України «Про фінансове забезпечення підготовки сільськогосподарської техніки до проведення весняно-польових робіт в 1998 році»від 26.02.1998 року за № 220, з метою своєчасного проведення весняно-польових робіт, стабілізації сільськогосподарського виробництва та забезпечення продовольчої безпеки держави Кабінет Міністрів України постановив виділити у 1998 році Міністерству агропромислового комплексу, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним державним адміністраціям на фінансування заходів для підготовки сільськогосподарської техніки до весняно-польових робіт у 1998 році цільовим призначенням сільськогосподарським товаровиробникам та агросервісним підприємствам на закупівлю запасних частин і ремонтних матеріалів та оплату послуг ремонтних підприємств кошти в сумі 100 млн. гривень, в тому числі 50 млн. гривень за рахунок резервного фонду Кабінету Міністрів України та 50 млн. гривень за рахунок асигнувань передбачених у Державному бюджеті України на 1998 рік для поповнення державного матеріального резерву Державному комітетові по матеріальних резервах, на умовах повернення їх до 1 жовтня 1998 року.

Міністерство фінансів зобов'язано профінансувати зазначені витрати через органи Державного казначейства відповідно до укладених угод, який і укладено між управлінням Державного казначейства у Снятинському районі Івано-Франківської області та агрофірмою «Червона калина».

Судом встановлено, що позивач умов договору за № 17 від 15.02.1998 року та № 29 від 23.12.1998 року не виконав, фінансову допомогу, надану на підставі Постанови за № 220 від 26.02.1998 року, не повернув. Сума неповернутої відповідачем фінансової допомоги становить 700,00 гривень та 200,00 гривень, відповідно.

У відповідності до умов пункту 5 договору за № 4 від 30.09.1997 року, пункту 5 договору за № 17 від 15.05.1998 року та пункту 5 договору за № 29 від 23.12.1998 року у разі несвоєчасного повернення фінансової допомоги або нецільове її використання тягне за собою застосування санкцій передбачених чинним законодавством.

Управління Державного казначейства у Снятинському районі Івано-Франківської області, за невиконання позивачем умов договору № 4 від 30.09.1997 року -неповернення ним фінансової допомоги в розмірі 8000,00 гривень, керуючись постановою Кабінету Міністрів України від 11.09.1997 року за № 1003 нараховано пеню в розмірі 2368,89 гривень.

За невиконання позивачем умов договору за № 17 від 15.05.1998 року та № 29 від 23.12.1998 року -неповернення ним фінансової допомоги в розмірі 900,00 гривень, управління Державного казначейства у Снятинському районі Івано-Франківської області, керуючись постановою Кабінету Міністрів України від 26.02.1998 року за № 220, застосовано фінансову санкцію у вигляді пені в розмірі 169,95 гривень.

25.08.2010 року та 22.09.2010 року управління Державного казначейства у Снятинському районі Івано-Франківської області звернулося до Державної податкової інспекції в Снятинському районі Івано-Франківської області з поданнями № 1 та № 2, відповідно, про стягнення пені, нарахованої за прострочену заборгованість та повернення основної фінансової допомоги, в загальному розмірі 15761,92 гривень.

Відповідач, на підставі вказаних поданнів управління Державного казначейства у Снятинському районі Івано-Франківської області, на підставі підпункту 6.2.1. пункту 6.2 статті 6 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», виставив позивачу першу податкову вимогу форми «Ю1»за № 1/159 від 30.08.2010 року на суму неповернутої державної фінансової допомоги в розмірі 5673,16 гривень та нарахованої пені в розмірі 2353,39 гривень та другу податкову вимогу форми «Ю2»за № 2/172 від 05.10.2010 року на суму неповернутої державної фінансової допомоги в розмірі 5765,87 гривень та нарахованої пені в розмірі 2403,44 гривень.

Пунктом 12 Розділу VII Прикінцевих положень Закону України «Про Державний бюджет України на 2010 рік»зупинено дію абзацу другого преамбули Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетними та державними цільовими фондами», якою передбачено регулювання погашення та обслуговування кредитів, наданих за рахунок бюджетних коштів або позик, залучених державою чи під державні гарантії, інших зобов'язань, що випливають з угод, укладених державними органами та/або від імені держави, які регулюються нормами цивільного законодавства та іншими законами з питань державного боргу та його обслуговування.

Відповідно статті 21 Закону України «Про Державний бюджет України на 2010 рік»у 2010 році органи державної податкової служби України визначені органами стягнення заборгованості суб'єктів господарювання перед державою за кредитами, залученими державою або під державні гарантії, бюджетними позичками та фінансовою допомогою, наданою на поворотній основі, а також заборгованості з відсотків за користування позиками, наданими за рахунок коштів, залучених державою, та з плати за надання гарантій та позик, отриманих за рахунок коштів, залучених державою та/або під державні гарантії.

При цьому така заборгованість вважається податковим боргом і стягується відповідно до Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами».

Таким чином, суд зазначає, що у 2010 році Закон України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»регулює питання стягнення кредитів, наданих за рахунок бюджетних коштів або позик, залучених державою чи під державні гарантії, інших зобов'язань, що випливають з угод, укладених державними органами та/або від імені держави, які регулюються нормами цивільного законодавства та іншими законами з питань державного боргу та його обслуговування, а органи державної податкової служби України визначені органами стягнення заборгованості суб'єктів господарювання перед державою.

Відповідно пункту 1.12 статті 1 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»(чинного на момент виникнення правовідносин) контролюючий орган -державний орган, який у межах своєї компетенції, визначеної законодавством, здійснює контроль за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування податків і зборів (обов'язкових платежів) та погашенням податкових зобов'язань чи податкового боргу.

Згідно статті 112 Бюджетного кодексу України Державне казначейство України здійснює бухгалтерський облік всіх надходжень та витрат Державного бюджету України.

З метою забезпечення впровадження статті 6 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетними та державними фондами»наказом Держаної податкової адміністрації України за № 266 від 03.07.2001 року затверджено Порядок направлення органами державної податкової служби України податкових вимог платникам податків (далі -Порядок).

У відповідності Загальних положень цього порядку цей Порядок розроблено відповідно до Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетними цільовими фондами». Відповідно до цього Порядку органи державної податкової служби України направляють платникам податків податкові вимоги.

Згідно підпункту 3.2. пункту 3 Порядку податкові вимоги формуються за несплаченими платником податків в установлені строки сумами податкових зобов'язань, узгоджених іншими контролюючими органами.

Відповідно підпункту 4.1. пункту 4 Порядку податкові вимоги формуються на підставі подання іншого контролюючого органу про здійснення заходів з погашення податкового боргу, а також розрахунку його розміру, які надсилаються таким контролюючим органом до відповідного податкового органу.

Таким чином, суд приходить до висновку, що Державне казначейство України є контролюючим органом, управління Держаного казначейства у Снятинському районі Івано-Франківської області наділене правом на реалізацію прав Державного казначейства України контролювати виділені державні кошти та у відповідності до Постанови Кабінету Міністрів України «Про фінансову допомогу на проведення комплексу робіт в осінньо-зимовий період 1997/1998 року»від 11.09.1997 року за № 1003, Постанови Кабінету Міністрів України «Про фінансове забезпечення підготовки сільськогосподарської техніки до проведення весняно-польових робіт в 1998 році»від 26.02.1998 року за № 220 та Постанови Кабінету Міністрів України «Про забезпечення сільськогосподарських товаровиробників матеріально-технічними та фінансовими ресурсами в 1999 році»від 10.12.1998 року за № 1953 вправі звертатися до органів стягнення з поданням.

Відповідно частини 4 статті 17 Бюджетного кодексу України у разі невиконання юридичними особами своїх зобов'язань щодо погашення та обслуговування наданих на умовах повернення кредитів, залучених державою або під державні гарантії, інших гарантованих державою зобов'язань, та стягнення заборгованості перед Державним бюджетом України з наданих підприємствам і організаціям позичок із державного бюджету, позичок, наданих за рахунок коштів, залучених державою або під державні гарантії, плати за користування цими позичками органи стягнення застосовують механізм стягнення цієї заборгованості у порядку, передбаченому законом для стягнення не внесених у строк податків і неподаткових платежів, включаючи погашення такої заборгованості за рахунок майна боржників.

Відповідно підпункту 6.2.1. пункту 6.2 статті 6 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»якщо контролюючий орган, що провів процедуру узгодження суми податкового зобов'язання з платником податків, не є податковим органом, такий контролюючий орган надсилає відповідному податковому органу подання про здійснення заходів з погашення податкового боргу платника податків, а також розрахунок його розміру, на підставі якого податковий орган надсилає податкові вимоги.

Таким чином, суд приходить до висновку, що відповідач підпунктом 6.2.1. пункту 6.2 статті 6 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»уповноважений виставляти вимогу про стягнення податкового боргу на підставі подання контролюючого органу та розрахунку його розміру.

Підставою виникнення даних зобов'язань є постанови Кабінету Міністрів України за № 1003 від 11.09.1997 року, за № 220 від 26.02.1998 року, договорів за № 4 від 30.09.1997 року, за № 17 від 15.05.1998 року та за № 29 від 29.12.1998 року.

За таких обставин суд приходить до висновку, що відповідач зобов'язаний погасити податковий борг. Наявність такого обов'язку у відповідача є визначальною для вирішення вказаного спору, крім того, даний обов'язок забезпечується Конституцією України, стаття 67 якої передбачає, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги позивача про стягнення податкового боргу з сплати фінансової допомоги наданої на поворотній основі та нарахованої пені в загальному розмірі 8582,84 гривні є обґрунтованими, а позов таким що підлягає до задоволення.

Відповідно до частини 4 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем -фізична чи юридична особа, судові витрати, здійсненні позивачем, з відповідача не стягуються.

На підставі статті 124 Конституції України, керуючись статтями 158-163, 167, 258 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити повністю.

Стягнути з фермерського господарства «Промінь» (село Видинів, Снятинський район, Івано-Франківська область, код ЄДРПОУ 30267639) в доход Державного бюджету податковий борг з сплати фінансової допомоги наданої на поворотній основі та нарахованої пені в загальному розмірі 8582 (вісім тисяч п'ятсот вісімдесят дві) гривні 84 копійки.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.

Постанова набирає законної сили в порядку та строки встановлені статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя: Остап'юк С.В.

Постанова складена в повному обсязі 05.03.2011 року.

Дата ухвалення рішення28.02.2011
Оприлюднено19.08.2015
Номер документу48382685
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-43/11/0970

Постанова від 28.02.2011

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Остап'юк С.В.

Ухвала від 31.01.2011

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Остап'юк С.В.

Ухвала від 06.01.2011

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Остап'юк С.В.

Постанова від 28.02.2011

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Остап'юк С.В.

Постанова від 28.02.2011

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Остап'юк С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні