Рішення
від 11.08.2015 по справі 912/2609/15
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КІРОВОГРАДСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

Кіровоградської області

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11 серпня 2015 рокуСправа № 912/2609/15 Господарський суд Кіровоградської області в складі судді Т. В. Макаренко, розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали справи № 912/2609/15

за позовом Дочірнього підприємства "Дочірнє сільськогосподарське підприємство "Лікарівка-2"

до Головного управління Держгеокадастру у Кіровоградській області

за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: Олександрійської районної державної адміністрації Кіровоградської області та Лікарівської сільської ради Олександрійського району Кіровоградської області

про визнання укладеною угоди про поновлення договору оренди землі,

представники сторін:

від позивача - ОСОБА_1, довіреність № б/н від 10.10.2014р. ;

від відповідача - участі не брали;

від Олександрійської РДА та Лікарівської сільської ради - участі не брали;

Дочірнє підприємство "Дочірнє сільськогосподарське підприємство "Лікарівка-2" звернулося до господарського суду з позовною заявою про визнання укладеною додаткової угоди між Головним управлінням Держгеокадастру у Кіровоградській області та Дочірнім підприємством "Лікарівка-2" про поновлення договору оренди землі від 03.06.2009 (державна реєстрація від 24.07.2009 р. № 040938000004), у наступній редакції:

"Додаткова угода

про поновлення договору оренди землі від 03 червня 2009р. ( державна реєстрація

від 24 липня 2009р. № 040938000004)

Головне управління Держгеокадастру у Кіровоградській області (ЄДРПОУ 39767636) в особі


, що в подальшому іменується "Орендодавець", з одного боку, та Дочірнє підприємство "Дочірнє сільськогосподарське підприємство "Лікарівка - 2" (ЄДРПОУ 23680894) в особі директора підприємства ОСОБА_2, яка діє на підставі Статуту, що в подальшому іменується "Орендар", з другого боку, на підставі розпорядження голови Олександрійської районної державної адміністрації Кіровоградської області від 08.04.2009р. № 278 - р "Про поновлення дії розпорядження голови районної державної адміністрації від 31 грудня 2008 року № 1197-р" та згідно зі ст. 33 Закону України «Про оренду землі» домовилися укласти цю Додаткову угоду про поновлення договору оренди землі на наступних умовах:

1. Поновити договір оренди землі від 03 червня 2009р., зареєстрований у Олександрійському районному відділі КРФ ДП "Центр державного земельного кадастру" 24 липня 2009 р. за № 040398000004 на той самий строк - на 5 ( п'ять) років, і на тих самих умовах, які були передбачені цим договором.

2. Ця Додаткова угода є невід'ємною частиною договору оренди землі від 03 червня 2009р. (державна реєстрація від 24 липня 2009 року за № 040938000004).

3. Додаткова угода укладена у трьох примірниках, що мають однакову юридичну силу, один з яких знаходиться у "Орендодавця", другий - у "Орендаря", третій примірник подається до Реєстраційної служби Олександрійського міськрайонного управління юстиції для проведення державної реєстрації права оренди земельної ділянки загальною площею 49.30 га, в тому числі ріллі - 49.30 га, кадастровий номер 352384600:02:000:9010.

Реквізити та підписи сторін:

"Орендодавець" "Орендар"

Головне управління Дочірнє підприємство "Дочірнє сільськогосподарське

Держгеокадастру у Кіровоградській підприємство "Лікарівка - 2"

області

код ЄДРПОУ 39767636 код ЄДРПОУ 23680894

25006, м. Кіровоград с. Лікарівка, Олександрійський район

вул. Тімірязєва, 84 Кіровоградська область

п/рахунок 26003002002001 в ПАТ КБ

"Надра", м. Олександрія МФО 323624



ОСОБА_2".

Крім того, позивач просить покласти на відповідача витрати по сплаті судового збору.

В обґрунтування підстав позову позивач послався на приписи статті 33 Закону України "Про оренду землі", та вказав, що є орендарем земельної ділянки згідно договору оренди землі 03 червня 2009 року (державна реєстрація від 24 липня 2009 року № 040938000004), що укладений з Олександрійською районною державною адміністрацією Кіровоградської області, та після закінчення строку дії такого договору продовжує користуватися земельною ділянкою і сплачувати за неї орендні платежі, тоді як відповідач ухиляється від укладення додаткових угод про поновлення вказаного договору оренди землі.

Ухвалою господарського суду від 08.07.2015 позов прийнято до розгляду та порушено провадження у справі № 912/2609/15.

Ухвалою від 28.07.2015 розгляд справи було відкладено на підставі статті 77 Господарського процесуального кодексу України до 16 год. 00 хв. 11.08.2015.

У судовому засіданні 11.08.2015 представник позивача підтримав позовні вимоги у повному обсязі.

Відповідач позовні вимоги не визнає та просить в задоволенні позову відмовити повністю. При цьому, зокрема, в клопотанні, яке надійшло до господарського суду 28.07.2015, просить розгляд справи проводити за його відсутності.

3-тя особа Олександрійська районна державна адміністрація Кіровоградської області у своєму листі 01-25/321/2 від 21.07.2015р. не заперечила проти вимог позивача та просила розглянути справу без участі 3-ї особи.

Розглянувши наявні матеріали справи та оцінивши подані сторонами докази і доводи, наведенні в обґрунтування підстав позову і заперечень проти позовних вимог, заслухавши пояснення представника позивача, господарський суд

ВСТАНОВИВ:

03.06.2009 між Олександрійською районною державною адміністрацією Кіровоградської області (орендодавцем) та Дочірнім підприємством "Дочірнє сільськогосподарське підприємство "Лікарівка - 2" (орендар) укладено договір оренди від (надалі - Договір), відповідно до умов якого орендодавець надає, а орендар приймає в строкове платне користування для ведення товарного сільськогосподарського виробництва земельну ділянку площею 21,00 га ріллі, кадастровий номер 3520384600:02:000:9010.

Відповідно до пункту 8 вказаного Договору орендна плата вноситься у грошовій формі в розмірі 3 відсотки нормативної грошової оцінки землі, що становить - 6 682,46 грн за рік.

Невід'ємними частинами Договору є: план або схема земельної ділянки; кадастровий план земельної ділянки з відображенням обмежень (обтяжень) у її використанні та встановлених сервітутів; акт визначення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості); акт приймання - передачі об'єкта оренди.

Договір підписаний повноважними представниками сторін та зареєстрований у Олександрійському районному відділі КРФ ДП "Центр державного земельного кадастру", про що у Державному реєстрі земель вчинено запис від 24.07.2009 за № 040938000004.

Відповідно до положень статей 18, 20 Закону України "Про оренду землі", у редакції на момент укладення зазначеного Договору, договір оренди землі підлягає державній реєстрації і набирає чинності після його державної реєстрації.

З урахуванням положень вищезазначених статей укладений між сторонами Договір набув чинності 24.07.2009.

Як зазначено в пункті 7 Договору його укладено на 5 років. Після закінчення строку договору орендар має переважне право поновлення його на новий строк. У цьому разі орендар повинен не пізніше ніж за 30 днів до закінчення строку дії договору повідомити письмово орендодавця про намір продовжити його дію.

Отже, відповідно до умов Договору та приписів частини 1 статті 631 Цивільного кодексу України позивач набув право користуватися зазначеною в Договорі земельною ділянкою протягом п'ятирічного строку, тобто до 24.07.2014.

Згідно статті 3 Земельного кодексу України земельні відносини регулюються Конституцією України, цим Кодексом, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.

Законом України "Про оренду землі" передбачено, що оренда землі - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для проведення підприємницької та інших видів діяльності (стаття 1 Закону України "Про оренду землі"). Договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов'язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов'язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства (стаття 13 Закону України "Про оренду землі").

В силу вимог частини четвертої статті 4 Закону України "Про оренду землі" орендодавцями земельних ділянок, що перебувають у державній власності, є органи виконавчої влади, які відповідно до закону передають земельні ділянки у власність або користування.

Відповідно до частини четвертої статті 122 Земельного кодексу України повноваження щодо передачі земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності, крім випадків, визначених частиною восьмою цієї статті, у власність або у користування для всіх потреб належать Центральному органу виконавчої влади з питань земельних ресурсів у галузі земельних відносин та його територіальним органам.

Відповідно до положень пункту 9-1 статті 116 Конституції України Кабінет Міністрів України утворює, реорганізовує та ліквідовує відповідно до закону міністерства та інші центральні органи виконавчої влади, діючи в межах коштів, передбачених на утримання органів виконавчої влади.

Організацію, повноваження та порядок діяльності центральних органів виконавчої влади України визначено Законом України "Про центральні органи виконавчої влади". Частиною 7 статті 5 цього Закону встановлено, що міністерства, інші центральні органи виконавчої влади, щодо яких набрав чинності акт Кабінету Міністрів України про їх припинення, продовжують здійснювати повноваження та функції у визначених сферах компетенції до завершення здійснення заходів з утворення міністерства, іншого центрального органу виконавчої влади, до якого переходять повноваження та функції міністерства, іншого центрального органу виконавчої влади, що припиняється, та можливості забезпечення здійснення ним цих функцій і повноважень, про що видається відповідний акт Кабінету Міністрів України.

Порядок здійснення заходів, пов'язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 20.10.2011 року № 1074 (надалі - Порядок).

Відповідно до пункту 4 цього Порядку орган виконавчої влади утворюється шляхом утворення нового органу виконавчої влади або в результаті реорганізації (злиття, поділу, перетворення) одного чи кількох органів виконавчої влади.

Пунктом 6 Порядку визначено, що права та обов'язки органів виконавчої влади переходять до утвореного органу виконавчої влади у разі перетворення органу виконавчої влади.

При цьому, згідно пункту 7 Порядку майнові права та обов'язки органів виконавчої влади у разі їх злиття, приєднання або перетворення переходять правонаступникові на підставі передавального акта, а у разі їх поділу - згідно з розподільчим балансом.

Згідно з пунктом 12 Порядку орган виконавчої влади, утворений в результаті реорганізації, здійснює повноваження та виконує функції у визначених Кабінетом Міністрів України сферах компетенції з дня набрання чинності актом Кабінету Міністрів України щодо можливості забезпечення здійснення таким органом повноважень та виконання функцій органу виконавчої влади, що припиняється.

Так, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України № 442 від 10.09.2014 року "Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади" здійснено реорганізацію Державного агентства земельних ресурсів України шляхом перетворення його в Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру.

В пунктах 5, 6 цієї постанови зазначено: "Установити, що центральні органи виконавчої влади, що утворюються шляхом реорганізації інших центральних органів виконавчої влади, є правонаступниками органів, які реорганізуються.

Права та обов’язки центральних органів виконавчої влади, що ліквідуються, передаються відповідним центральним органам виконавчої влади, на які цією постановою покладено функції з реалізації державної політики у відповідній сфері.

Центральні органи виконавчої влади, що припиняються згідно з цією постановою, продовжують здійснювати повноваження та функції у визначених сферах до завершення здійснення заходів з утворення центральних органів виконавчої влади, яким передаються повноваження та функції центральних органів виконавчої влади, що припиняються."

25.09.2014 року проведено державну реєстрацію юридичної особи - Державної служби з питань геодезії, картографії та кадастру.

Положення про Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру (далі - Держгеокадастр) затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 14.01.2015 року, серед основних завдань якого зазначено, зокрема, реалізацію державної політики у сфері земельних відносин.

Згідно підпункту 31 пункту 4 цього Положення Держгеокадастр відповідно до покладених на нього завдань розпоряджається землями державної власності сільськогосподарського призначення в межах, визначених Земельним кодексом України, безпосередньо або через визначені в установленому порядку його територіальні органи.

Можливість забезпечення здійснення покладених на Держгеокадастр постановою Кабінету Міністрів України від 14.01.2015 року № 15 "Про Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру" функцій і повноважень Державного агентства земельних ресурсів, що припиняється, визначена розпорядженням Кабінету Міністрів України "Питання Державної служби з питань геодезії, картографії та кадастру" від 31.03.2015 № 294-р.

Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 14 від 03.02.2015 року, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 18.02.2015 року за № 177/26622, затверджено Положення про Головне управління Держгеокадастру в області.

При цьому, слід зазначити, що Положення про Головне управління Держземагентства в області, яке затверджено наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України № 258 від 16.02.2015 року та зареєстровано в Міністерстві юстиції України 30.05.2015 року за № 77/26622, втратило чинність на підставі наказу Міністерства аграрної політики та продовольства № 49 від 16.02.2015 року.

Наказом голови Держгеокадастру № 20 від 03.03.2015 року, виданим на підставі підпункту 20 пункту 11 Положення про Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру затверджене Положення про Головне управління Держгеокадастру у Кіровоградській області (надалі - Положення).

27.04.2015 року проведено державну реєстрацію юридичної особи - Головного управління Держгеокадастру в Кіровоградській області (код за ЄДРПОУ 39767636).

Наказом комісії з реорганізації Державного агентства земельних ресурсів України від 29.04.2015 року № 15 реорганізовано Головне управління Держземагентства у Кіровоградській області шляхом приєднання до Головного управління Держгеокадастру у Кіровоградській області.

Можливість забезпечення здійснення покладених на Головне управління Держгеокадастру у Кіровоградській області наказом Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру від 03.03.2015 року № 20 "Про затвердження положень про територіальні органи Держгеокадастру у Кіровоградській області" функцій і повноважень Головного управління Держземагентства у Кіровоградській області, що припиняється, визначена наказом Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру "Про питання діяльності Головного управління Держгеокадастру у Кіровоградській області" від 19.05.2015 року № 77.

Відповідно до підпункту 13 пункту 4 Положення, вказане управління відповідно до покладених на нього завдань розпоряджається землями державної власності сільськогосподарського призначення в межах, визначених Земельним кодексом України, на території Кіровоградської області.

Таким чином, Головне управління Держгеокадастру у Кіровоградській області є правонаступником Головного управління Держземагентства у Кіровоградській області та уповноваженим державою органом, що виконує функції з розпорядження землями державної власності сільськогосподарського призначення на території Кіровоградської області та щодо земельної ділянки, відносно якої укладено Договір оренди від 03.06.2009.

Положеннями статті 33 Закону України "Про оренду землі" передбачено, що по закінченню строку, на який було укладено договір оренди землі, орендар, який належно виконував обов'язки за умовами договору, має переважне право перед іншими особами на укладення договору оренди землі на новий строк (поновлення договору оренди землі) (частина перша).

Орендар, який має намір скористатися переважним правом на укладення договору оренди землі на новий строк, зобов'язаний повідомити про це орендодавця до спливу строку договору оренди землі у строк, встановлений цим договором, але не пізніше ніж за місяць до спливу строку договору оренди землі (частина друга).

До листа-повідомлення про поновлення договору оренди землі орендар додає проект додаткової угоди (частина третя).

При поновленні договору оренди землі його умови можуть бути змінені за згодою сторін. У разі недосягнення домовленості щодо орендної плати та інших істотних умов договору переважне право орендаря на укладення договору оренди землі припиняється (частина четверта).

Орендодавець у місячний термін розглядає надісланий орендарем лист-повідомлення з проектом додаткової угоди, перевіряє його на відповідність вимогам закону, узгоджує з орендарем (за необхідності) істотні умови договору і, за відсутності заперечень, приймає рішення про поновлення договору оренди землі (щодо земель державної та комунальної власності), укладає з орендарем додаткову угоду про поновлення договору оренди землі. За наявності заперечень орендодавця щодо поновлення договору оренди землі орендарю направляється лист-повідомлення про прийняте орендодавцем рішення (частина п'ята).

У разі якщо орендар продовжує користуватися земельною ділянкою після закінчення строку договору оренди і за відсутності протягом одного місяця після закінчення строку договору листа-повідомлення орендодавця про заперечення у поновленні договору оренди землі такий договір вважається поновленим на той самий строк і на тих самих умовах, які були передбачені договором. У цьому випадку укладання додаткової угоди про поновлення договору оренди землі здійснюється із:

власником земельної ділянки (щодо земель приватної власності);

уповноваженим керівником органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування без прийняття рішення органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування про поновлення договору оренди землі (щодо земель державної або комунальної власності) (частина шоста).

Керівник органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який уповноважений підписувати додаткову угоду до договору оренди землі щодо земельної ділянки державної або комунальної власності, визначається рішенням цього органу (частина сьома).

Додаткова угода до договору оренди землі про його поновлення має бути укладена сторонами у місячний строк в обов'язковому порядку (частина восьма).

Відмова, а також наявне зволікання в укладенні додаткової угоди до договору оренди землі може бути оскаржено в суді (частина дев'ята).

У разі зміни межі або цільового призначення земельної ділянки поновлення договору оренди землі здійснюється у порядку одержання земельної ділянки на праві оренди (частина десята).

Таким чином, стаття 33 Закону України "Про оренду землі" фактично об'єднує два випадки пролонгації договору оренди. Так, у частинах першій - п'ятій цієї статті передбачено переважне право орендаря на укладення договору оренди на новий строк, реалізація якого можлива лише за умови дотримання встановлених цією нормою певної процедури і строків

Частиною шостою цієї статті передбачена інша підстава поновлення договору оренди, а саме у тому разі, якщо орендар продовжує користуватися земельною ділянкою після закінчення строку договору оренди і за відсутності протягом одного місяця після закінчення строку договору листа-повідомлення орендодавця про заперечення у поновленні договору оренди землі такий договір вважається поновленим на той самий строк і на тих самих умовах, які були передбачені договором.

Відповідної правової позиції дотримується Верховний Суд України у своїх постановах від 25.02.2015 у справах № 6-10цс15, № 6-219цс.

Як встановлено рішенням господарського суду Кіровоградської області від 18.02.2015 у справі № 912/3288/14 за позовом Дочірнього підприємства "Дочірнє сільськогосподарське підприємство "Лікарівка - 2" до Головного управління Держземагенства у Кіровоградській області, за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача - Олександрійської районної державної адміністрації Кіровоградської області, про визнання недійсним рішення, визнання укладеною додаткової угоди, на виконання вимог статті 122 Земельного кодексу України, статті 33 Закону України "Про оренду землі", пункту 7 Договору позивач звернувся до Головного управління Держземагенства у Кіровоградській області із листом - повідомленням № 10 від 16.06.2014, у якому просив поновити договір оренди землі, зареєстрований 24.07.2009 за № 040938000004. До листа-повідомлення додано копію договору оренди, довідку про відсутність заборгованості по податках, свідоцтво про реєстрацію та статут позивача, проект додаткової угоди, агрохімічний паспорт земельної ділянки, технічна документація з нормативної грошової оцінки земельної ділянки. Даний лист-повідомлення направлений Держземагенству 19.06.2014, яке направило у відповідь лист-повідомлення № 19-11-0.21-5714/2-14 від 13.08.2014 про прийняте рішення про заперечення у поновленні договору оренди землі, зареєстрованого 24.07.2009 за №040938000004.

Рішенням господарського суду Кіровоградської області від 18.02. 2015 року у справі № 912/3288/14, яке, як свідчать матеріали справи, набрало законної сили, визнано недійсним рішення Головного управління Держземагенства у Кіровоградській області про заперечення у поновленні договору оренди землі, зареєстрованого 24 липня 2009 року за № 040938000004, викладене у листі - повідомленні від 13 серпня 2014 року № 19-11-0.21-5714/2-14.

Як вбачається із матеріалів справи, Договір не було пролонговано в порядку, визначеному частинами 1 - 5 статті 33 Закону України "Про оренду землі".

При цьому господарський суд враховує, що позивач після закінчення строку дії Договору продовжив користуватися земельною ділянкою площею 21,00 га (кадастровий номер 3520384600:02:000:9010), що підтверджується звітом ф. 37-сг "Сівба та збирання врожаю сільськогосподарських культур, проведення інших польових робіт" станом на 01.06.2015 , в якому у рядку код 1112 відображено проведення посівних робіт з посіву соняшника на площі 194 га , актом про обстеження весняних посівів 2015 року , згідно із даними якого на земельній ділянці № 4 площею 21,00 га при обстеженні виявлені дружні сходи посівів соняшника у задовільному стані. Позивач продовжив сплачувати орендну плату, що підтверджується доданими до справи платіжними дорученнями (а.с. 35-45). Докази повернення земельної ділянки позивачем відповідачу після закінчення строку Договору оренди землі відсутні.

Виходячи з положень частини шостої статті 33 Закону України "Про оренду землі", для поновлення договору оренди землі з підстав, передбачених наведеною нормою, необхідна наявність наступних юридичних фактів: орендар продовжує користування виділеною земельною ділянкою; орендар належно виконує свої обов'язки за договором; відсутнє письмове повідомлення орендодавця про відмову у поновленні договору оренди; сторони укладають додаткову угоду про поновлення договорів оренди.

Враховується також і те, що частина шоста статті 33 Закону України "Про оренду землі" не вимагає прийняття рішення органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування про поновлення договору оренди землі (щодо земель державної або комунальної власності), що є новелою порівняно з редакцією цієї статті до 12.03.2011.

Отже, матеріалами справи встановлено, що Дочірнє підприємство "Дочірнє сільськогосподарське підприємство "Лікарівка-2" продовжило користуватися земельною ділянкою площею 21,00 га по закінченню строку дії Договору, належно виконує свої зобов'язання за даним Договором; натомість, ні Головне управління Держземагенства у Кіровоградській області, на відповідач (як правонаступник) у встановлений частиною шостою статті 33 Закону України "Про оренду землі" не повідомив позивача про заперечення у поновленні договору оренди землі та жодних вимог щодо повернення орендованої земельної ділянки орендарю не висунули .

За таких обставин, в силу положень частини шостої статті 33 Закону України "Про оренду землі" Договір оренди від 03.06.2009 вважається поновленим на той самий строк і на тих самих умовах, які були передбачені Договором.

Однак, частина 8 статті 33 Закону України "Про оренду землі" встановлює обов'язковість укладення сторонами додаткової угоди до договору оренди землі про його поновлення у місячний строк.

Відповідно до частини 3 статті 179 та частин 1-3 статті 181 Господарського кодексу України укладення господарського договору є обов'язковим для сторін, якщо він заснований на державному замовленні, виконання якого є обов'язком для суб'єкта господарювання у випадках, передбачених законом, або існує пряма вказівка закону щодо обов'язковості укладення договору для певних категорій суб'єктів господарювання чи органів державної влади або органів місцевого самоврядування; господарський договір за загальним правилом викладається у формі єдиного документа, підписаного сторонами. Допускається укладення господарських договорів у спрощений спосіб, тобто шляхом обміну листами, факсограмами, телеграмами, телефонограмами тощо, а також шляхом підтвердження прийняття до виконання замовлень, якщо законом не встановлено спеціальні вимоги до форми та порядку укладення даного виду договорів; проект договору може бути запропонований будь-якою з сторін. У разі якщо проект договору викладено як єдиний документ, він надається другій стороні у двох примірниках; сторона, яка одержала проект договору, у разі згоди з його умовами оформляє договір відповідно до вимог частини першої цієї статті і повертає один примірник договору другій стороні або надсилає відповідь на лист, факсограму тощо у двадцятиденний строк після одержання договору.

З огляду на вимоги чинного законодавства позивачем разом із супровідним листом № 8 від 21.04.2015 року було надіслало відповідачу проект додаткової угоди про поновлення договору оренди землі від 3 червня 2009 (державна реєстрація від 24.07.2009 за №040938000004), текст якої викладений вище.

Листом від 25.05.2015 року за вих. № ДС-27-11-0.6-130/22-15 відповідач повідомив позивача, що за результатом розгляду листа ДП "ДПС "Лікарівка-2" від 12.05.2015р. встановлено, що резолютивна частина рішення господарського суду Кіровоградської області від 018.02.2015 року у справі № 912/3288/14 не містить зобов'язань щодо вчинення Головним управлінням Держземагенства у Кіровоградській області будь-яких дій, а тому Головне управління Держгеокадастру не має підстав для задоволення листа підстриємства та виконання вказаного судового рішення.

При цьому, лист-повідомлення про заперечення щодо укладення Додаткової угоди про поновлення договору оренди землі від 03.06.2009р. по факту продовження користування орендарем земельною ділянкою після закінчення строку цього договору або щодо окремих умов цієї Додаткової угоди Головним управлінням Держгеокадастру у Кіровоградській області, як правонаступником Головного управління Держземагенства у Кіровоградській області, на адресу ДП "ДСП "Лікарівка-2" не надсилався та відповідно у листі від 25.05.2015 року № ДС-27-11-0.6-130/22-15 таких заперечень також не міститься.

Докази укладення додаткової угоди, підписання її у визначеному чинним законодавством порядку, або викладення та надіслання позивачеві заперечень щодо поновлення договору оренди на тих самих умовах відповідач не надав.

Відповідно до положень частини 3 статті 631 Цивільного кодексу України сторони можуть встановити, що умови договору застосовуються до відносин між ними, які виникли до його укладення.

Поряд з цим, в силу вимог частини 3 статті 653 Цивільного кодексу України у разі зміни або розірвання договору зобов'язання змінюється або припиняється з моменту досягнення домовленості про зміну або розірвання договору, якщо інше не встановлено договором чи не обумовлено характером його зміни. Якщо договір змінюється або розривається у судовому порядку, зобов'язання змінюється або припиняється з моменту набрання рішенням суду про зміну або розірвання договору законної сили.

Аналогічні положення містяться в частині 5 статті 188 Господарського кодексу України.

З огляду на вищевикладене, вимоги позивача є обґрунтованими та підлягають задоволенню господарським судом.

Відповідно до частини 2 статті 49 Господарського процесуального кодексу України витрати по сплаті судового збору покладаються на відповідача.

Керуючись статтями 33, 34, 43, 44, 49, 82-85, 116, 117 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити повністю.

Вважати укладеною Додаткову угоду між Головним управлінням Держгеокадастру у Кіровоградській області, як правонаступника Головного управління Держземагенства у Кіровоградській області та Дочірнім підприємством "Дочірнє сільськогосподарське підприємство "Лікарівка-2" про поновлення договору оренди землі від 03.06.2009 (зареєстрований 24.07.2009 за № 040938000004) у наступній редакції:

"Додаткова угода

про поновлення договору оренди землі від 03 червня 2009р. ( державна реєстрація

від 24 липня 2009р. № 040938000004)

Головне управління Держгеокадастру у Кіровоградській області (ЄДРПОУ 39767636), що в подальшому іменується "Орендодавець", з одного боку, та Дочірнє сільськогосподарське підприємство "Лікарівка - 2" (ЄДРПОУ 23680894), що в подальшому іменується "Орендар", з другого боку, на підставі розпорядження голови Олександрійської районної державної адміністрації Кіровоградської області від 08.04.2009р. № 278 - р "Про поновлення дії розпорядження голови районної державної адміністрації від 31 грудня 2008 року № 1197-р" та згідно зі ст. 33 Закону України «Про оренду землі» домовилися укласти цю Додаткову угоду про поновлення договору оренди землі на наступних умовах:

1.Поновити договір оренди землі від 03 червня 2009р., зареєстрований у Олександрійському районному відділі КРФ ДП "Центр державного земельного кадастру" 24 липня 2009 р. за № 040398000004 на той самий строк - на 5 ( п'ять) років, і на тих самих умовах, які були передбачені цим договором.

2.Ця Додаткова угода є невід'ємною частиною договору оренди землі від 03 червня 2009р. (державна реєстрація від 24 липня 2009 року за № 040938000004).

Реквізити та підписи сторін:

"Орендодавець" "Орендар"

Головне управління Дочірнє сільськогосподарське

Держгеокадастру у Кіровоградській підприємство "Лікарівка - 2"

області

код ЄДРПОУ 39767636 код ЄДРПОУ 23680894

25006, м. Кіровоград с. Лікарівка, Олександрійський район

вул. Тімірязєва, 84 Кіровоградська область

п/рахунок 26003002002001 в ПАТ КБ

"Надра", м. Олександрія МФО 323624



".

Стягнути з Головного управління Держгеокадастру у Кіровоградській області (25006, м. Кіровоград, вул. Тимірязєва, 84, ідентифікаційний код 39767636) на користь Дочірнього підприємства "Дочірнє сільськогосподарське підприємство "Лікарівка-2" (28032, Кіровоградська область, Олександрійський район, с. Лікарівка, ідентифікаційний код 23680894) 1218 грн судового збору.

Наказ видати після набрання судовим рішенням законної сили.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.

Рішення може бути оскаржене протягом десяти днів з дня його підписання до Дніпропетровського апеляційного господарського суду через господарський суд Кіровоградської області.

Копію рішення направити відповідачу (25006, м. Кіровоград, вул. Тимірязєва, 84), третім особам (28000, м.Олександрія, вул.Шевченка, 132 та 28032, с.Лікарівка, вул.Кооперативна, буд. 3 А).

Повне рішення складено 14.08.15р.

Суддя Т. В. Макаренко

СудГосподарський суд Кіровоградської області
Дата ухвалення рішення11.08.2015
Оприлюднено20.08.2015
Номер документу48416650
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —912/2609/15

Ухвала від 30.10.2015

Господарське

Вищий господарський суд України

Шаргало В.I.

Ухвала від 04.09.2015

Господарське

Дніпропетровський апеляційний господарський суд

Джихур Олена Василівна

Рішення від 11.08.2015

Господарське

Господарський суд Кіровоградської області

Макаренко Т.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні