49/253
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-Б тел. 284-18-98
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 49/253
05.08.09
За позовом: Товариства з обмеженою відповідальністю «Українська фармацевтична компанія «ФРА-М»
До: Товариства з обмеженою відповідальністю „Нова-Фарм”
Про: стягнення 39 453,04 грн.
Суддя Митрохіна А.В.
Представники:
Від позивача Авдєєв А.А. – за дов. № 328 від 03.11.2008
Від відповідача не з'явилися
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Позивач звернувся до господарського суду м. Києва з позовом про стягнення з відповідача 39 453,04 грн. заборгованості за договором поставки № 423 від 01.01.2008 р., з яких 32 587,88 грн. основного боргу, 3 278, 79 грн. пені, 408,51 грн. 3% річних, 3 177, 86 грн. інфляційних витрат.
05.08.2009 у судовому засіданні позивач надав заяву про уточнення позовних вимог №253 від 30.07.2009, відповідно до якої просив стягнути з відповідача 31 041,88 грн. основного боргу, 3 878,83 грн. пені, 670,17 грн. 3% річних, 3 537,26 грн. інфляційних витрат.
Позовні вимоги мотивовано тим, що на виконання вимог зазначеного договору позивач поставив відповідачу товар, проте, відповідач в порушення умов договору зобов‘язання по оплаті отриманого товару не виконав. Позивач також просить покласти на відповідача судові витрати, пов‘язані з розглядом даної справи.
Ухвалою господарського суду м. Києва від 15.06.2009 порушено провадження у справі № 49/253 та призначено розгляд справи на 22.07.2009.
Ухвалою господарського суду м. Києва від 22.07.2009 розгляд справи відкладався відповідно до вимог ст. 77 ГПК України.
Незважаючи на належне повідомлення про час і місце судового засідання, відповідач в судове засідання не з'явився, вимоги ухвали суду не виконав, пояснень та заперечень по суті спору не надав, причини неявки представника відповідача в судове засідання невідомі.
Справа, відповідно до ст.75 ГПК України, розглядається за наявними в ній матеріалами.
Дослідивши обставини та матеріали справи, оглянувши в судовому засіданні оригінали документів, копії, яких містяться в матеріалах справи, заслухавши пояснення представника позивача, господарський суд м. Києва, -
В С Т А Н О В И В :
01.01.2008 р. між Товариством з обмеженою відповідальністю «Українська фармацевтична компанія «ФРА-М» як постачальником та Товариством з обмеженою відповідальністю „Нова-Фарм” як покупцем укладено договір № 423 поставки товару (далі - Договір). Відповідно до п. 1.1 Договору постачальник (позивач) зобов'язується систематично поставляти та передавати у власність Покупця лікарські засоби, товари медичного призначення, засоби особистої гігієни (далі –Товар), а Покупець (відповідач) зобов'язується приймати товар та своєчасно здійснювати його оплату на умовах Договору.
Згідно з п. 3.1. Договору сума вартості кожної поставки, відтермінування оплати поставленого товару і розмір націнки вказується в накладних, які є невід'ємною частиною Договору.
На виконання умов Договору позивач здійснив поставив відповідачу товар, що підтверджується видатковими накладними:
- товаро - транспортної накладної № 2077680 від 03.10.2009 на загальну суму 622,85 грн.;
- товаро - транспортної накладної № 2077681 від 03.10.2009 на загальну суму 903,24 грн.;
- товаро - транспортної накладної № 2077682 від 03.10.2009 на загальну суму 872,00 грн.;
- товаро - транспортної накладної № 2077683 від 03.10.2009 на загальну суму 611,27 грн.;
- товаро - транспортної накладної № 2077684 від 03.10.2009 на загальну суму 620,55 грн.;
- товаро - транспортної накладної № 2077685 від 03.10.2008 року на загальну суму 990,75 грн.;
- товаро - транспортної накладної № 2077686 від 03.10.2008 року на загальну суму 651,65 грн.,
- товаро - транспортної накладної № 2078187 від 03.10.2008 року на загальну суму 880,70 грн.;
- товаро - транспортної накладної № 2078188 від 03.10.2008 року на загальну суму 171,99 грн.;
- товаро - транспортної накладної № 2131941 від 07.10.2008 року на загальну суму 814,19 грн.;
- товаро - транспортної накладної № 2163212 від 09.10.2008 року на загальну суму 1233,82 грн.;
- товаро - транспортної накладної № 2163214 від 09.10.2008 року на загальну суму 867,03 грн.;
- товаро - транспортної накладної № 2163215 від 09.10.2008 року на загальну суму 908,32 грн.;
- товаро - транспортної накладної № 2163216 від 09.10.2008 року на загальну суму 581,46 грн.;
- товаро - транспортної накладної № 2182148 від 13.10.2008 року на загальну суму 1047,90 грн.;
- товаро - транспортної накладної № 2181395 від 13.10.2008 року на загальну суму 1071,20 грн.;
- товаро - транспортної накладної № 2182149 від 13.10.2008 року на загальну суму 505,29 грн.;
- товаро - транспортної накладної № 2182150 від 13.10.2008 року на загальну суму 1075,28 грн.,
- товаро - транспортної накладної № 2182152 від 13.10.2008 року на загальну суму 123,72 грн.,
- товаро - транспортної накладної № 2239695 від 16.10.2008 року на загальну суму 1010,13 грн.;
- товаро - транспортної накладної № 2240618 від 16.10.2008 року на загальну суму 621,95 грн.;
- товаро - транспортної накладної № 2240619 від 16.10.2008 року на загальну суму 929,25 грн.;
- товаро транспортної накладної № 2240620 від 16.10.2008 року на загальну суму 714,55 грн.;
- товаро - транспортної накладної № 2240621 від 16.10.2008 року на загальну суму 410,68 грн.;
- товаро - транспортної накладної № 2238409 від 16.10.2008 року на загальну суму 1179,25 грн.;
- товаро - транспортної накладної № 2239691 від 16.10.2008 року на загальну суму 761,40 грн.;
- товаро - транспортної накладної № 2239692 від 16.10.2008 року на загальну суму 750,83 грн.;
- товаро - транспортної накладної № 2239693 від 16.10.2008 року на загальну суму 686,82 грн.;
- товаро - транспортної накладної № 2239694 від 16.10.2008 року на загальну суму 674,51 грн.;
- товаро - транспортної накладної № 2358549 від 27.10.2008 року на загальну суму 791,20 грн.;
- товаро - транспортної накладної № 2358553 від 27.10.2008 року на загальну суму 554,15 грн.;
- товаро - транспортної накладної № 2390070 від 27.10.2008 року на загальну суму 1443,34 грн.;
- товаро - транспортної накладної № 2390073 від 27.10.2008 року на загальну суму 1221,76 грн.,
- товаро - транспортної накладної № 2358552 від 27.10.2008 року на загальну суму 754,23 грн.;
- товаро - транспортної накладної № 2358554 від 27.10.2008 року на загальну суму 717,55 грн.;
- товаро - транспортної накладної № 2484931 від 31.10.2008 року на загальну суму 649,61 грн.;
- товаро - транспортної накладної № 2484934 від 31.10.08 року на загальну суму 1445,85 грн.;
- товаро - транспортної накладної № 2484935 від 31.10.08 року на загальну суму 1126,84 грн.,
- товаро - транспортної накладної № 2497827 від 31.10.2008 року на загальну суму 708,64 грн.,
- товаро - транспортної накладної № 2497830 від 31.10.2008 року на загальну суму 868,18 грн.;
- товаро - транспортної накладної № 2497831 від 31.10. 2008 року на загальну суму 397,97 грн., а також на підставі довіреності ЯПВ № 325831 від 08.09.2008 на ім'я Константинової Вікторії Миколаївни.
З матеріалів справи вбачається, що відповідач частково розрахувався з позивачем, а саме частково оплачена накладна № 2077680 від 03.10.2008. на суму 384,02 грн., таким чином борг складає 32 587,88 грн.
Крім того, відповідачем було частково оплачено поставлений товар на суму 1 546,00 грн., що підтверджується банківськими виписками від 07.07.2009 на суму 250,00 грн., від 09.07.2009 на суму 250,00 грн., від 13.07.2009 на суму 200,00 грн., від 16.07.2009 на суму 200,00 грн., від 24.07.2009 на суму 346,00 грн. та від 01.07.2009 на суму 300,00 грн. Таким чином на момент розгляду справи сума боргу складає 31 041,88 грн.
Отже, відповідач не виконав зобов'язання за Договором та має заборгованість перед позивачем за поставлений товар в розмірі 31 041,88 грн.
Відповідно до вимог ч. 1 ст. 712 ЦК України за договором поставки продавець (постачальник), який здійснює підприємницьку діяльність, зобов'язується передати у встановлений строк (строки товар) у власність покупця для використання його у підприємницькій діяльності або в інших цілях, не пов'язаних з особистим, сімейним, домашнім або іншим подібним використанням, а покупець зобов'язується прийняти товар і сплатити за нього певну грошову суму.
До договору поставки застосовуються загальні положення про купівлю-продаж, якщо інше не встановлено договором, законом або не випливає з характеру відносин сторін.
Відповідно до вимог ст. 664 ЦК України обов'язок продавця передати товар покупцеві вважається виконаним, зокрема, в момент вручення товару покупцеві, якщо договором встановлений обов'язок продавця доставити товар.
Відповідно до ст. 193 Господарського кодексу України суб'єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов'язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов'язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться.
Зазначене також кореспондується зі ст. 526 Цивільного кодексу України, де встановлено, що зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.
Відповідно до ст. 525 Цивільного кодексу України одностороння відмова від зобов'язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.
Згідно ст. 33 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог та заперечень.
Факт невиконання відповідачем зобов'язання по сплаті отриманого від позивача товару належним чином доведений, документально обґрунтований і відповідачем не спростований.
За таких обставин, вимоги позивача про стягнення з відповідача суми заборгованості в розмірі 31 041,88 грн. обґрунтовані та підлягають задоволенню.
Відповідно до статей 546, 549 ЦК України виконання зобов'язання може забезпечуватися, в тому числі неустойкою. Неустойкою (штрафом, пенею) є грошова сума або інше майно, які боржник повинен передати кредиторові у разі порушення боржником зобов'язання. Пенею є неустойка, що обчислюється у відсотках від суми несвоєчасно виконаного грошового зобов'язання за кожен день прострочення виконання.
Позивачем заявлено також позовні вимоги про стягнення з відповідача 3 878,83 грн. пені, 670,17 грн. 3% річних, 3 537,26 грн. інфляційних витрат.
Відповідно до п. 5.2 Договору Покупець за даним договором за несплату вартості товару у встановлений термін, сплачує пеню у розмірі 0,2 %, але не більше подвійної облікової ставки НБУ, що діяла у період, за який нараховується пеня, від вартості неоплаченого товару за кожен день прострочення.
Відповідно до ст. 3 Закону України „Про відповідальність за несвоєчасне виконання грошових зобов'язань” визначено, що розмір пені, передбачений статтею 1 цього Закону, обчислюється від суми простроченого платежу та не може перевищувати подвійної облікової ставки Національного банку України, що діяла у період, за який сплачується пеня.
Таким чином позовні вимоги позивача щодо стягнення з відповідача пені обґрунтовані та підлягають задоволенню частково, а саме на суму 3 352,52 грн. за розрахунком суду.
Згідно ч. 2 ст. 625 ЦК України боржник, який прострочив виконання грошового зобов'язання, на вимогу кредитора зобов'язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом.
Таким чином позовні вимоги позивача щодо стягнення з відповідача 3% річних обґрунтовані та підлягають задоволенню частково, а саме на суму 640,40 грн. за розрахунком суду.
Стягнення з відповідача інфляційних витрат обґрунтовані та підлягають задоволенню частково, а саме на суму 3 228,36 грн. за розрахунком суду.
Відповідно до вимог ст. 49 ГПК України, при частковому задоволенні позову, витрати на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу, а також витрати, пов‘язані з розглядом справи в суді покладаються господарським судом на обидві сторони пропорційно розміру задоволених вимог.
За таких обставин, на підставі викладеного, керуючись ст. 33, 49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, наявними матеріалами справи, господарський суд м. Києва, -
В И Р І Ш И В :
1. Позов задовольнити частково.
2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю „Нова-Фарм” (04073, м. Київ, вул. Куренівська, 29А, код ЄДРПОУ 32044159, п/р 2600239011427 в КРФ ВАТ КБ „Хрещатик”, МФО 300830), а у разі відсутності грошових коштів –з будь-якого іншого рахунку виявленого державним виконавцем під час виконання рішення суду на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Українська фармацевтична компанія «ФРА-М»(02099, м. Київ, вул. Бориспільська, 9В, код ЄДРПОУ 33497130, п/р 26004028757531 в Київській міській філії АКБ «Укрсоцбанк, МФО 322012) 38 263,16 грн. заборгованості за договором поставки № 423 від 01.01.2008 р., в тому числі 31 041,88 грн. основної суми заборгованості, 640,40 грн. 3% річних, 3228,36 грн. інфляційні витрати, 3352,52 грн. пеня, крім того 382,63 грн. державного мита та 303,13 грн. витрат за інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.
3. Видати наказ.
Рішення набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня його підписання та оформлення у відповідності до ст. 84 ГПК України.
Суддя А. В. Митрохіна
Дата підписання рішення 10.08.2009
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 05.08.2009 |
Оприлюднено | 08.10.2009 |
Номер документу | 4849129 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд міста Києва
Митрохіна А.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні