ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
30 липня 2015 р.Справа №804/7878/15 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого суддіВерба І.О. при секретарі судового засіданняЧмоні А.О.
розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпропетровську адміністративну справу за адміністративним позовом Приватного підприємства «Піонер» до Державної податкової інспекції у Кіровському районі м. Дніпропетровська Головного управління ДФС у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, -
ВСТАНОВИВ :
26 червня 2015 року Приватне підприємство «Піонер» звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду із позовною заявою до Державної податкової інспекції у Кіровському районі м. Дніпропетровська Головного управління ДФС у Дніпропетровській області про скасування податкового повідомлення-рішення від 2 грудня 2014 року №0004702204.
В обґрунтування позову зазначено наступне:
- внаслідок виконання оскаржуваного рішення підприємство зобов'язано буде сплачувати більший (або менший) розмір орендної плати лише у випадку внесення відповідних змін до договору про оренду землі;
- Податковий кодекс України не вносить жодних змін до існуючого договору оренди землі та не встановлює його недійсність або недійсність окремих його пунктів;
- зміна орендної плати відбувається лише після внесення відповідних змін до договору оренди землі. У випадку відносин ПП «Піонер» та Дніпропетровської міської ради - після внесення відповідних змін 19.08.2013 року, що відбулись за рішенням господарського суду Дніпропетровської області по справі №18/5005/7285/2012 від 18.03.2013 року, що набрало чинності лише 19.08.2013 року;
- з урахуванням розділу 5 акту перевірки, де нібито встановлено суми заниження орендної плати за земельну ділянку, розташовану на території Кіровського району за період з 01.10.2011 року по 31.12.2011 року на суму 11647,44 грн., за 2012 рік на суму 46589,75 грн., за період з 01.01.2013 року по 18.08.2013 рік на суму 29431,68 грн., виходить так, що нібито ПП «Піонер» взагалі за період з 01.10.2011 року по 18.08.2013 рік не платило орендної плати за землю;
- за період з 01.10.2011 року по 18.08.2013 рік підприємством вносилась орендна плата за землю 2968,99 грн., щомісячно за вказаний період сплачено більше ніж 67 тис. грн.;
- згідно рішення Господарського суду Дніпропетровської області по справі №18/5005/7285/2012 від 18.03.2013 року, яке набрало чинності 19.08.2013 року, «нормативна грошова оцінка земельної ділянки на 14.06.2012 рік становить 2740566,73 грн., а не 2740573,29 грн., як зазначено в акті перевірки.
30.07.2015 року позивач надав заяву про уточнення позовних вимог, просив скасувати податкове повідомлення-рішення від 03.06.2015 року №000012204, оскільки раніше прийняте податкове повідомлення-рішення від 02.12.2014 року №0004702204 у розумінні пункту 60.1.3 статті 60 Податкового кодексу України є відкликаним у зв'язку із прийняттям нового.
Позивач подав клопотання про розгляд справи за його відсутністю.
Відповідач проти позову заперечив, зазначивши, що з січня 2011 року мінімальний розмір річної орендної плати за земельні ділянки, які перебувають у державній або комунальній власності складає трикратний розмір земельного податку. До закінчення терміну дії договору оренди землі позивач згідно чинного законодавства є платником орендної плати за землю та не звільняється від обов'язку по нарахуванню та сплаті орендної плати, розмір якої не може бути меншим, ніж встановлено Податковим кодексом України. Просив у задоволенні позову відмовити.
Розглянувши подані документи і матеріали, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає частковому задоволенню, виходячи із наступного.
З матеріалів справи вбачається, що ДПІ у Кіровському районі м. Дніпропетровська проведено документальну позапланову невиїзну перевірку ПП «Піонер» (код 32014192) з питання правильності нарахування та сплати орендної плати за землю за період з 01.10.2011 року по 18.08.2013 року, за результатами якої складено акт перевірки від 13.11.2014 року №3107/2204/32014192.
Згідно висновків акту документальною позаплановою невиїзною перевіркою встановлено порушення пункту 286.2 ст.286 Податкового кодексу України, внаслідок чого встановлено заниження орендної плати за земельну ділянку, розташовану на території Кіровського району за період з 01.10.2011 року по 31.12.2011 року на суму 11647,44 грн., за 2012 рік на суму 46589,75 грн., за період з 01.01.2013 року по 18.08.2013 року на суму 29431,68 грн. Загальна сума заниження орендної плати за землю склала 87668,87 грн.
На підставі акту перевірки ДПІ у Кіровському районі м. Дніпропетровська винесено первинне оскаржене податкове повідомлення-рішення від 02.12.2014 року №0004702204, яким платнику податків було збільшено грошове зобов'язання з орендної плати за землю з юридичних осіб на суму 109586,09 грн., з них за основним платежем 87668,87 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) 21917,22 грн., яке отримано платником податків 05.01.2015 року.
Актом перевірки від 13.11.2014 року №3107/2204/32014192 встановлено, що згідно листа Управління Держземагентства у м. Дніпропетровську Дніпропетровської області від 27.10.2014 року №26/292 нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить за площу 0,1457 га у м. Дніпропетровську, проспекту Кірова, 48-Г у 2011-2014 роках становить 2740573,29 грн. Таким чином річна сума орендної плати за період з 01.10.2011 року по 31.12.2011 року - 11647,44 грн.; за 2012 рік - 46589,75 грн.; за період з 01.01.2013 року по 18.08.2013 року - 29431,68 грн.
У зв'язку з невірно визначеною ставкою податку з плати за землю (орендна плата за земельні ділянки) за період з 01.10.2011 року по 18.08.2013 року сума заниженої орендної плати за період:
- з 01.10.2011 року по 31.12.2011 року складає 11647,44 грн., у тому числі: жовтень 2011 року 3882,48 грн.; листопад 2011 року 3882,48 грн.; грудень 2011 року 3882,48 грн.;
- за 2012 рік складає 46589,75грн , у тому числі: січень 2012 року 3882,48 грн.; лютий 2012 року 3882,48 грн.; березень 2012 року 3882,48 грн.; квітень 2012 року 3882,48 грн.; травень 2012 року 3882,48 грн.; червень 2012 року 3882,48 грн.; липень 2012 року 3882,48 грн.; серпень 2012 року 3882,48 грн.; вересень 2012 року 3882,48 грн.; жовтень 2012 року 3882,48 грн.; листопад 2012 року 3882,48 грн.; грудень 2012 року 3882,48 грн.;
- з 01.01.2013 року по 18.08.2013 року складає 29431,68 грн., у тому числі: січень 2013 року 3882,48 грн.; лютий 2013 року 3882,48 грн.; березень 2013 року 3882,48 грн.; квітень 2013 року 3882,48 грн.; травень 2013 року 3882,48 грн.; червень 2013 року 3882,48 грн.; липень 2013 року 3882,48 грн.; серпень 2013 року 2254,32 грн.
ДПІ у Кіровському районі м. Дніпропетровська здійснено нарахування ПП «Піонер» грошового зобов'язання з орендної плати за землю з юридичних осіб у трикратному розмірі земельного податку, обрахованого від нормативної грошової оцінки земельної ділянки за жовтень-грудень 2011 року у розмірі 20554,29 грн. (2740573,29 грн. (грошова оцінка) х 1% (ставка земельного податку) х 3 : 12 місяців х 3 місяці); за 2012 рік у розмірі 82217,16 грн. (2740573,29 грн. (грошова оцінка) х 1% (ставка земельного податку) х 3 : 12 місяців); за січень-серпень 2013 року у розмірі 54811,44 грн. (2740573,29 грн. (грошова оцінка) х 1% (ставка земельного податку) х 3 : 12 місяців х 8 місяців). З огляду на самостійно задекларовані платником суми грошових зобов'язань (з урахуванням даних поданих декларацій) розмір заниження орендної плати за землю за: жовтень-грудень 2011 року склав 11647,44 грн.; за 2012 рік - 46589,75 грн.; за січень-серпень 2013 року - 29431,68 грн. (т.1 а.с.16).
13.01.2015 року платником податків подано скаргу до ГУ ДФС у Дніпропетровській області 07.04.2015 року на вищевказане податкове повідомлення-рішення, за наслідками розгляду якої підприємство отримало рішення про результати розгляду скарги №1961/10/04-36-100709 від 06.03.2015 року, згідно якого:
- встановлено, що на дату прийняття оскаржуваного податкового повідомлення-рішення (02.12.2014 року) минуло 1095 днів з дня граничного терміну визначення грошового зобов'язання за жовтень 2011 року, в порушення пункту 102.1 статті 102 Податкового кодексу, неправомірно визначено грошове зобов'язання з орендної плати за землю з юридичних осіб за відповідний період. Зазначене також вплинуло на розмір застосованих штрафних (фінансових) санкцій;
- загальна сума податкового зобов'язання ПП «Піонер» з орендної плати за землю з юридичних осіб повинна складати 83786,39 грн. Сума застосованих штрафних санкцій повинна складати 20946,61 грн. (83786,39 грн. х 25%);
- враховуючи викладене, керуючись статтями 55, 56 Податкового кодексу України та пунктом 9.2 розділу IX «Порядку оформлення і подання скарг платниками податків та їх розгляду органами доходів і зборів», затвердженого наказом Міністерства доходів і зборів України від 25 грудня 2013 року №848, за результатами розгляду первинної скарги було скасовано на 4853,10 грн. (основний платіж - 3882,48 грн., штрафні санкції 970,62 грн.) суму грошового зобов'язання з орендної плати за землю з юридичних осіб, визначену у податковому повідомленні-рішенні ДПІ у Кіровському районі М.Дніпропетровська від 02.12.2014 року №0004702204.
16.06.2015 року платником податків отримано рішення про результати розгляду скарги ДФС України за №10058/6/99-99-10-01-02-35 від 13.05.2015 року, відповідно до якого скаргу залишено без задоволення, а в скасуванні повідомлення-рішення - відмовлено.
03.06.2015 року на підставі рішення про результати розгляду скарги №1961/10/04-36-100709 від 06.03.2015 року контролюючий орган прийняв оскаржуване податкове повідомлення-рішення від 03.06.2015 року №000012204, яким платнику податків збільшено суму грошового зобов'язання з орендної плати за землю на 104732,99 грн., з них за основним платежем 83786,39 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) 20946,60 грн.
Вирішуючи спір, суд виходить із того, що 11.12.2006 року між Дніпропетровською міською радою та ПП «Піонер» укладено договір оренди (дата державної реєстрації 28.03.2007 року за №04010400158) земельної ділянки, яка зареєстрована в Державному реєстрі земель за кадастровим номером 1210100000:06:038:0080, площею 0,1457 га, за адресою: м. Дніпропетровськ, Кіровський район, пр. Кірова, буд. 48-Г, по фактичному розміщенню будівель та споруд. Підставою для надання земельної ділянки в оренду є рішення виконкому міської ради від 12.10.2006 року №166/5. Цільове використання земельної ділянки за цим договором (УКЦВЗ) 1.11.6 (інша комерційна діяльність). Термін дії договору оренди п'ятнадцять років.
Відповідно до пункту 4.1 договору річна орендна плата за земельну ділянку встановлюється у грошовій формі у розмірі земельного податку, збільшеного на коефіцієнт 1,3. Пунктом 4.2 договору передбачено, що зміна нормативно грошової оцінки земельної ділянки та її індексація проводиться без внесення змін та доповнень до цього договору у порядку та у випадках передбачених законодавством. Згідно з пунктом 4.7 Договору, розмір орендної плати переглядається щорічно, або у разі зміни умов господарювання, передбачених договором; змін у цільовому використанні земельної ділянки; зміни розмірів земельного податку, підвищення цін, тарифів, у тому числі в наслідок інфляції; погіршення стану орендованої земельної ділянки не з вини орендаря, що підтверджуються документами; в інших випадках, передбачених законом.
Відповідно до довідки про нормативно-грошову оцінку земельної ділянки від 25.10.2006 року, нормативна грошова оцінка даної земельної ділянки складає 1218961,26 грн. З урахуванням інформаційної довідки Управління Держкомзему у м. Дніпропетровську Дніпропетровської області за №26/292 від 27.10.2014 року, нормативна грошова оцінка земельної ділянки за адресою: м. Дніпропетровськ, Кіровський район, пр. Кірова, буд. 48-Г (кадастровий номер 1210100000:06:038:0080), у 2012-2014 роках складає 2740573,29 грн.
Постановою Вищого господарського суду України від 22.10.2013 року по справі №18/5005/7285/2012 внесені зміни до договору оренди земельної ділянки площею 0,1457 га. Постановою суду встановлено, що орендна плата за землю не є сталою та може змінюватися у разі зміни нормативної грошової оцінки земельної ділянки і обчислюється відповідно до Податкового кодексу в мінімальному розмірі. Також, рішенням суду була визначена нормативна грошова оцінка земельної ділянки у розмірі 2740566,73 грн.
Порядок плати за землю унормований Розділом ХІІІ Податкового кодексу України.
Базовий податковий (звітний) рік для визначення плати за землю починається 1 січня і закінчується того ж року (для новостворених підприємств та організацій, а також у зв'язку із набуттям права власності та/або користування на нові земельні ділянки може бути меншим 12 місяців).
Платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленого порядку, передбаченому статтею 46 Податкового Кодексу України, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями.
Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій.
При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативно-грошової оцінки землі.
У разі зміни протягом року об'єкта та/або бази оподаткування платник плати за землю подає податкову декларацію протягом 20 календарних днів місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися такі зміни.
Для визначення розміру земельного податку та орендної плати за земельні ділянки використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок.
Пунктом 288.1 статті 288 Податкового кодексу України встановлено, що підставою для нарахування орендної плати (земельного податку) є договір оренди такої земельної ділянки.
Підпунктом 288.5.1 пункту 288.5 статті 285 Податкового кодексу України визначено, що розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою 3 відсотків нормативної грошової оцінки.
З 1 січня 2011 року набрав чинності Податковий кодекс України, який відповідно до пункту 1.1 статті 1 регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, і, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
За змістом підпункту 9.1.10 пункту 9.1 статті 9 Податкового кодексу України плата за землю належить до загальнодержавних податків і зборів, яка в силу вимог підпункту 14.1.147 пункту 14.1 статті 14 цього ж Кодексу є податком і справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.
Відповідно до пункту 269.1 статті 269 Податкового кодексу України платниками податку є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі. Останні ж, як визначено в підпункті 14.1.73 пункту 14.1 статті 14 цього Кодексу, це особи, яким, зокрема, на умовах оренди надані у користування земельні ділянки державної та комунальної власності. Отже, Податковий кодекс України визначив обов'язок орендаря сплачувати земельний податок у формі орендної плати.
Орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності - це обов'язковий платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою (підпункт 14.1.136 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України).
Справляння плати за землю, в тому числі й орендної плати, здійснюється відповідно до положень розділу XIII Податкового кодексу України.
Розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем, а підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки (пункт 288.1 статті 288 Податкового кодексу України).
Підпунктом 288.5.1 пункту 288.5 статті 288 зазначеного Кодексу, в редакції на час виникнення спірних правовідносин, встановлено, що розмір орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою: для земель сільськогосподарського призначення - розміру земельного податку, що встановлюється розділом XIII Податкового кодексу України; для інших категорій земель - трикратного розміру земельного податку, що встановлюється цим розділом.
Тобто, законодавець визначив нижню граничну межу річної суми платежу по орендній платі за земельні ділянки, незалежно від того, чи збігається її розмір із визначеним у договорі.
Відповідно до підпункту 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, установлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Суд дійшов висновку, що з набранням чинності Податкового кодексу України річний розмір орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, який підлягає перерахуванню до бюджету, має відповідати вимогам підпункту 288.5.1 пункту 288.5 статті 288 цього Кодексу та є підставою для перегляду встановленого розміру орендної плати.
При цьому виходячи із принципу пріоритетності норм Податкового кодексу України над нормами інших актів у разі їх суперечності, який закріплений у пункті 5.2 статті 5 Податкового кодексу України, до моменту внесення до такого договору відповідних змін розмір орендної плати в жодному разі не може бути меншим, ніж встановлений підпунктом 288.5.1 пункту 288.5 статті 288 Податкового кодексу України.
Аналогічна правова позиція міститься у постановах Верховного Суду України від 2 грудня 2014 року №21-274а14, від 21 квітня 2015 року №21-131а15.
Поряд з цим, надаючи оцінку додержанню контролюючим органом 1095 денного строку нарахування зобов'язання зі сплати за землю, суд зазначає про напне.
Так, відповідно до пункту 102.1 статті 102 Податкового кодексу України, крім випадків, визначених пунктом 102.2 цієї статті, контролюючий орган має право самостійно визначити суму грошових зобов'язань платника податків у випадках, визначених цим Кодексом, не пізніше закінчення 1095 дня, що настає за останнім днем граничного строку подання податкової декларації та/або граничного строку сплати грошових зобов'язань, нарахованих контролюючим органом, а якщо така податкова декларація була надана пізніше, - за днем її фактичного подання.
Якщо протягом зазначеного строку контролюючий орган не визначає суму грошових зобов'язань, платник податків вважається вільним від такого грошового зобов'язання, а спір стосовно такої декларації та/або податкового повідомлення не підлягає розгляду в адміністративному або судовому порядку.
Як зазначалось вище, платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій.
Платник плати за землю має право подавати щомісяця звітну податкову декларацію, що звільняє його від обов'язку подання податкової декларації не пізніше 20 лютого поточного року, протягом 20 календарних днів місяця, що настає за звітним.
Позивачем обраний щорічний порядок звітування, у зв'язку із чим він подав податкові декларації з плати за землю щодо земельної ділянки за адресою: м. Дніпропетровськ, пр. Кірова, 48 Г площею 1457 кв.м., нормативна грошова оцінка 1880,99 тис. грн., ставка податку 1%, коефіцієнт до збільшення 1,3:
- звітну, подану 18.01.2011 року №57, якою за період з 01.10.2011 року по 31.12.2011 року, нараховано 8906,85 грн., по 2968,95 грн. щомісячно;
- основну подану 01.02.2012 року №691, якою за період 2012 нараховано: річну суму орендної плати в розмірі 35627,89 грн., по 2968,99 грн. з січня по листопад, та 2969 грн. за грудень;
- основну подану 07.02.2013 року №9004894341, якою за період з 01.01.2013 року по 18.08.2013 року нараховано: річну суму 35627,89 грн., з січня по липень по 2968,99 грн., за 18 днів серпня 1723,93 грн. (2968,99 грн. за серпень / 31 день х 18 днів), разом за вказаний період 22506,86 грн. (2968,99 грн. х 7 + 1723,93 грн.).
В подальшому платником податків 19.08.2013 року подано уточнюючу декларацію з орендної плати №9053715510, якою з 19.08.2013 року визначено коефіцієнт до збільшення 3, замість 1,3, у зв'язку із чим платником податків визначено до сплати з 01.01.2013 року по 18.03.2013 року загальну суму 22506,86 грн., а з 19.08.2013 року 30287,86 грн., разом за 2013 рік 52785,72 грн., та:
- нараховано за період з 01.01.2013 року по 18.08.2013 року за січень липень по 2968,99 грн., за серпень 1723,93 грн.;
- нараховано за період з 19.08.2013 року по 31.12.2013 року за серпень 2873,18 грн., за вересень-грудень 2013 року по 6851,42 грн.
Відповідно до пункту 102.1 статті 102 Податкового кодексу України контролюючий орган має право самостійно визначити суму грошових зобов'язань платника податків у випадках, визначених цим Кодексом, не пізніше закінчення 1095 дня:
- що настає за останнім днем граничного строку подання податкової декларації;
- та/або граничного строку сплати грошових зобов'язань, нарахованих контролюючим органом;
- а якщо така податкова декларація була надана пізніше, - за днем її фактичного подання.
Якщо протягом зазначеного строку контролюючий орган не визначає суму грошових зобов'язань, платник податків вважається вільним від такого грошового зобов'язання, а спір стосовно такої декларації та/або податкового повідомлення не підлягає розгляду в адміністративному або судовому порядку.
У разі подання платником податку уточнюючого розрахунку до податкової декларації контролюючий орган має право визначити суму податкових зобов'язань за такою податковою декларацією протягом 1095 днів з дня подання уточнюючого розрахунку.
Вирішуючи питання застосування у спірних правовідносинах питання обліку періоду 1095 днів, суд зазначає, що вищенаведена норма прямо встановлює відлік такого періоду у разі подання декларації 1095 днем, що настає за останнім днем граничного строку подання податкової декларації.
А відлік такого 1095-денного періоду з дати граничного строку сплати грошових зобов'язань, нарахованих контролюючим органом, стосується саме випадків, коли спірне зобов'язання нараховується таким органом, а не платником податків шляхом подання відповідної фінансової звітності.
Таким чином, у розглянутому спорі контролюючий орган помилково обліковує 1095-денний термін з граничного строку сплати грошових зобов'язань.
Вказаний термін має обліковуватись у межах в казаного періоду з дня, що настає за останнім днем граничного строку подання податкової декларації.
Так, по зобов'язанням за 2011 рік грошове зобов'язання із орендної плати могло бути визначено контролюючим органом до 19.02.2014 року (середа), за 2012 рік до 19.02.2015 року (четвер), за 2013 рік до 19.02.2016 року (п'ятниця).
Первісно податкове повідомлення-рішення №0004702204 винесено 2 грудня 2014 року.
Відповідно до частини 60.1 статті 60.1 Податкового кодексу України податкове повідомлення-рішення вважаються відкликаними, якщо, зокрема:
60.1.2. контролюючий орган скасовує раніше прийняте податкове повідомлення-рішення про нарахування суми грошового зобов'язання або податкову вимогу;
60.1.3. контролюючий орган зменшує нараховану суму грошового зобов'язання раніше прийнятого податкового повідомлення-рішення або суму податкового боргу, визначену в податковій вимозі.
У випадках, визначених підпунктом 60.1.2 пункту 60.1 цієї статті, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога вважаються відкликаними з дня прийняття контролюючим органом рішення про скасування такого податкового повідомлення-рішення або податкової вимоги.
У випадках, визначених підпунктами 60.1.3 пункту 60.1 цієї статті, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога вважаються відкликаними з дня надходження до платника податків податкового повідомлення-рішення або податкової вимоги, які містять зменшену суму грошового зобов'язання або податкового боргу.
Позивачем отримано нове податкове повідомлення-рішення від 03.06.2015 року №000012204, винесене у зв'язку із скасуванням попереднього рішення в частині нарахованих сум, на весь розмір нарахованого грошового зобов'язання, за виключенням скасованих 4853,10 грн.
Таким чином, суд доходить висновку, що податкове повідомлення-рішення від 2 грудня 2014 року від №0004702204 є відкликаним, оскільки на нескасовану суму грошового зобов'язання, раніше нарахованого, винесене нове податкове повідомлення-рішення від 03.06.2015 року №000012204, правомірність якого й належить перевірити суду у цій справі.
Надаючи оцінку податковому повідомленню-рішенню від 03.06.2015 року №000012204, суд зазначає, що воно має бути винесено в межах 1095-денного строку.
Як зазначено вище, контролюючи орган мав право визначити суму грошових зобов'язань платника податків по зобов'язанням за 2011 рік не пізніше 19.02.2014 року (середа), за 2012 рік не пізніше 19.02.2015 року (четвер), за 2013 рік не пізніше 19.02.2016 року (п'ятниця).
Таким чином, правомірним в заявленому спорі є лише визначення суми грошового зобов'язання із орендної плати за період з 01.01.2013 року по 18.08.2013 року.
При цьому, суд вважає правомірним використання відомостей державного земельного кадастру щодо нормативної грошової оцінки земельної ділянки в розмірі 1880,97 грн. за 1 кв.м. (2740573,29 грн.), отриманих контролюючим органом в порядку абзацу другого пункту 286.1 статті 286 Податкового кодексу України згідно листа від 27.10.2014 року №26/292 (т.1 а.с.42), а не в розмірі 2740566,73 грн., визначеному станом на 14.06.2012 року шляхом викладення редакції пункту договору у судовому порядку (т.1 а.с.113).
Так, у 2013 році нормативна грошова оцінка 1 кв.м. земельної ділянки складала 1880,97 грн., нормативна грошова оцінка земельної ділянки в розмірі 1457 кв.м. дорівнює 2740573,29 грн.
Щомісячний платіж складатиме 6851,42 грн. на місяць (2740573,29 грн. х 3% / 12 місяців).
Плата за січень-липень 2013 року мала дорівнювати 47959,94 грн. (6851,42 грн. х 7 місяців). Фактично задекларовано за січень-липень 2013 року 20782,93 грн. (2968,99 грн. х 7 місяців).
Таким чином за січень-липень 2013 року правомірне нарахування в розмірі 27177,01 грн. (47960,01 грн. - 20782,93 грн.), із нарахуванням 25% штрафу в розмірі 6794,25 грн.
Плата за 18 днів серпня 2013 року мала складати 3978,24 грн. (6851,42 грн. / 31 х 18). Фактично задекларовано за 18 днів серпня 2013 року 1723,93 грн.
Таким чином за 18 днів серпня 2013 року правомірне нарахування в розмірі 2254,31 грн. (3978,24 грн. - 1723,93 грн.), із нарахуванням 25% штрафу в розмірі 563,58 грн.
За період 01.01.2013 року по 18.08.2013 року є правомірним визначення грошового зобов'язання з орендної плати за земельну ділянку в розмірі 36789,15 грн., з них за основним платежем 29431,32 грн. (27177,01 грн. + 2254,31 грн.), за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) 7357,83 грн. (6794,25 грн. + 563,58 грн.).
Неправомірним є нарахування оскаржуваним податковим повідомленням-рішенням від 03.06.2015 року №000012204 грошового зобов'язання з орендної плати в розмірі 67943,84 грн. (104732,99 грн. - 36789,15 грн.), з них за основним платежем 54355,07 грн. (83786,39 грн. - 29431,32 грн.), за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) 13588,77 грн. (20946,60 грн. - 7357,83 грн.), і в цій частині вона підлягає скасуванню. В іншій частині підстав для скасування вказаного рішення суд не знайшов із вищевикладених підстав.
З урахуванням часткового задоволення позову, відповідно до частини третьої статті 4 Закону України «Про судовий збір» суд стягує з позивача суму судового збору у розмірі 526,38 грн., оскільки позов задоволений на 64,87% (67943,84 грн. від 104732,99 грн.), сума судового збору виходячи із розміру позовних вимог складає 2094,66 грн. (67% від 2094,66 грн. дорівнює 1358,81 грн.), отже з позивача належить стягнути 735,85 грн., та при поданні позовної заяви сплачено 209,47 грн., решта суми до стягнення дорівнює 526,38 грн. (735,85 грн. - 209,47 грн.).
Керуючись статтями 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Приватного підприємства «Піонер» до Державної податкової інспекції у Кіровському районі м. Дніпропетровська Головного управління ДФС у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення - задовольнити частково.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 03.06.2015 року №000012204, винесене Державною податковою інспекцією у Кіровському районі м. Дніпропетровська Головного управління ДФС у Дніпропетровській області, в частині нарахування грошового зобов'язання з орендної плати в розмірі 67943,84 грн., з них за основним платежем 54355,07 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) 13588,77 грн.
В іншій частині позовних вимог відмовити.
Стягнути з Приватного підприємства «Піонер» на користь Державного бюджету України судовий збір в сумі 526,38 грн. (п'ятсот двадцять шість грн. 38 коп.).
Постанова суду набирає законної сили відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена в порядку та у строки, встановлені статтею 186 Кодексу адміністративного судочинства України.
Повний текст постанови складений 4 серпня 2015 року.
Суддя І.О. Верба
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.08.2015 |
Оприлюднено | 20.08.2015 |
Номер документу | 48536431 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Верба Ірина Олександрівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Верба Ірина Олександрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні