ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
11 серпня 2015 р. Справа № 12925/12/9104
Львівський апеляційний адміністративний суд в складі:
головуючого судді Довгополова О.М.,
суддів Гудима Л.Я., Святецького В.В.,
з участю секретаря судового засідання Прокопенко О.В.,
прокурора Цинайко Н.І.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Львові апеляційну скаргу фізичної особи - підприємця ОСОБА_1 на постанову Закарпатського окружного адміністративного суду від 30 листопада 2011 року у справі за позовом прокурора Мукачівського району в інтересах держави в особі Територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в Закарпатській області до фізичної особи - підприємця ОСОБА_1 про стягнення заборгованості по застосованих фінансових санкціях ,-
ВСТАНОВИВ:
Прокурор Мукачівського району звернувся до суду в інтересах держави в особі Територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в Закарпатській області з позовом до ФОП ОСОБА_1, яким просив стягнути з відповідача на користь державного бюджету України фінансові санкції за порушення законодавства про автомобільний транспорт в сумі 1700,00 грн.
Постановою Закарпатського окружного адміністративного суду від 30 листопада 2011 року позов задоволено повністю.
Постанова мотивована тим, що оскільки пасажирські перевезення здійснювалися водієм відповідача без наявності документів, передбачених ст. 39 Закону України "Про автомобільний транспорт" (сервісної книжки), то у позивача були всі підстави за вказане порушення законодавства про автомобільний транспорт застосувати фінансові санкції у сумі 1700,00 грн. Вказана заборгованість відповідачем на час розгляду справи не сплачена, тому вона підлягає стягненню.
Постанову в апеляційному порядку оскаржив відповідач, вважає, що суд порушив норми матеріального та процесуального права, неповно з'ясував обставини, що мають значення для справи, просить постанову скасувати та прийняти нову постанову про відмову в задоволенні позову.
На обґрунтування вимог апеляційної скарги зазначає, що постанова Територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в Закарпатській області від 22.02.2011 року № 114470, якою до нього застосовано фінансові санкції за порушення законодавства про автомобільний транспорт в сумі 1700,00 грн., є протиправною, оскільки ст. 60 Закону України «Про автомобільний транспорт» передбачає настання відповідальності при наданні перевізником послуг з перевезень пасажирів та вантажів без ліцензійної картки, яка ним була надана інспекторам для огляду, а відсутність сервісної книжки, на думку апелянта, не може бути підставою для застосування штрафних санкцій.
Заслухавши суддю-доповідача, прокурора, обговоривши доводи апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи, колегія суддів приходить до висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Відповідно до ст. 5 Закону України «Про автомобільний транспорт» основним завданням державного регулювання та контролю у сфері автомобільного транспорту є створення умов безпечного, якісного та ефективного перевезення пасажирів та вантажів, надання додаткових транспортних послуг з метою забезпечнення дежавних і суспільних інтересів, безпеки перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом. Державне регулювання та контроль спрямовані на забезпечення балансу інтересів держави, органів місцевого самоврядування, користувачів транспортних послуг та підприємств, установ, організацій, інших юридичних і фізичних осіб - суб»єктів господарювання на автомобільному транспорті незалежно від форм власності.
Постановою Кабінету Міністрів України від 08.11.2006 року № 1567 затверджено Порядок здійснення державного контролю на автомобільному транспорті (далі - Порядок).
Пунктом 3 цього Порядку передбачено, що одним з органів державного контролю на автомобільному транспорті є Територіальне управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в Закарпатській області.
Згідно з ст. 6 Закону України "Про автомобільний транспорт" та п. 4 Порядку здійснення державного контролю на автомобільному транспорті, державний контроль автомобільних перевізників здійснюється посадовими особами органу державного контролю шляхом проведення, зокрема, рейдових перевірок.
28.01.2011 року працівники Територіального управління Головавтотрансінспекції в Закарпатській області проводили перевірку транспортних засобів, в тому числі автомобіля марки FORD Transit D, державний реєстраційний номер НОМЕР_1, що належить ФОП ОСОБА_1 і яким керував відповідач, про що складено акт № 217246 від 28.01.2011 року. Під час проведення перевірки виявилено порушення вимог абз.3 ч.1 ст. 60 Закону України «Про автомобільний транспорт», а саме надання ОСОБА_1 послуг з перевезення пасажирів без сервісної книжки, яка входить в перелік визначених ст. 39 цього закону документів, на підставі яких проводяться пасажирські перевезення.
Відповідно до абз. 3 ч. 1 ст. 60 цього Закону за надання послуг з перевезень пасажирів та вантажів без оформлення документів, перелік яких визначений ст. 39 цього Закону, застосовується штраф у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Накладати такі санкції від імені центрального органу виконавчої влади з питань автомобільного транспорту уповноважені посадові особи урядового органу державного управління з питань контролю на автомобільному транспорті.
На підставі наведеної норми за вказане вище порушення постановою начальника Територіального управління Головавтотрансінспекції в Закарпатській області від 22.02.2011 року № 114470 до ФОП ОСОБА_1 були застосовані фінансові санкції в розмірі 1700,00 грн.
Відповідно до п. п. 28, 29 Порядку здійснення державного контролю на автомобільному транспорті адміністративно-господарський штраф повинен бути перерахований суб'єктом господарювання на зазначений у постанові рахунок не пізніше ніж протягом п'ятнадцяти днів після отримання ним копії постанови про застосування адміністративно-господарських штрафів, про що повідомляється орган державного контролю, посадовою особою якого винесено відповідну постанову.
Копія постанови видається не пізніше ніж протягом трьох днів після її винесення уповноваженій особі суб'єкта господарювання під розписку чи надсилається листом із повідомленням.
Згідно з п. 32 цього Порядку скарга на постанову про застосування фінансових санкцій може бути подана до вищого за підпорядкуванням органу державного контролю. Скарга на постанову подається протягом 10 днів після її винесення.
Постанову про застосування фінансових санкцій № 114470 від 22 лютого 2011 року ОСОБА_1 отримав 26 лютого 2011 року, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправленя ф. 119, у зазначений термін фінансові санкції відповідачем добровільно не сплачені, постанова відповідачем не оскаржувалась, тому колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що позовні вимоги є обгрунтовними та підлягають задоволенню.
Колегія суддів не приймає до уваги твердження апелянта про те, що відсутність сервісної книжки не може бути підставою для застосування штрафних санкцій, оскільки відповідно до абз.10 ч.2 ст. 30 Закону України «Про автомобільний транспорт» автомобільний перевізник, який здійснює перевезення пасажирів на договірних умовах, зобов'язаний проходити технічний огляд транспортного засобу на станції технічного обслуговування з обов»язковою відміткою в сервісній книжці, яка відповідно до ст. 1 цього закону є документом установленого зразка для обліку проходження технічного огляду транспортних засобів автомобільних самозайнятих перевізників.
За наведених обставин колегія суддів дійшла висновку, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та прийняв постанову з додержанням норм матеріального і процесуального права, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду, тому оскаржувану постанову слід залишити без змін.
Керуючись ст. ст. 160, 195, 196, п. 1 ч. 1 ст. 198, ст. 200, п. 1 ч. 1 ст. 205, ст. ст. 206, 254 КАС України, суд -
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу фізичної особи - підприємця ОСОБА_1 залишити без задоволення.
Постанову Закарпатського окружного адміністративного суду від 30 листопада 2011 року у справі №2а-0770/2499/11 за позовом прокурора Мукачівського району в інтересах держави в особі Територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в Закарпатській області до фізичної особи - підприємця ОСОБА_1 про стягнення заборгованості по застосованих фінансових санкціях - залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.
Головуючий О.М. Довгополов
Судді Л. Я. Гудим
В.В. Святецький
Повний текст ухвали виготовлений 13.08.2015 року.
Суд | Львівський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.08.2015 |
Оприлюднено | 20.08.2015 |
Номер документу | 48541177 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Довгополов Олександр Михайлович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні