ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И м. Київ 14 серпня 2015 року № 826/7755/15 Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Погрібніченко І.М. розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю «АОН Україна» доДержавної податкової інспекції у Солом'янському районі Головного управління ДФС у м. Києві прозобов'язання вчинити певні дії, ОБСТАВИНИ СПРАВИ: Товариство з обмеженою відповідальністю «АОН Україна» (далі по тексту - позивач) звернулось з позовом до Державної податкової інспекції у Солом'янському районі Головного управління ДФС у м. Києві (далі по тексту - відповідач) про: - зобов'язання відповідача вчинити дії щодо відображення в інтегрованій картці платника податків – позивача показників податкової декларації з податку на прибуток підприємств за 2013 рік, у тому числі відобразити наявну суму переплати в розмірі 1 511 437,00грн.; - зобов'язання відповідача відобразити в інтегрованій картці платника податків – позивача сплату грошових зобов'язань позивача з оплати щомісячних авансових внесків з податку на прибуток підприємств за 2014 рік у сумі 1 511 437,00грн. за рахунок надміру сплачених позивачем сум такого платежу в розмірі 1 511 437,00грн. Позовні вимоги позивач обґрунтовує тим, що ним зобов'язання із сплати авансових внесків з податку на прибуток, що виникали у березні-липні 2014 року повністю погашено за рахунок наявної переплати, що задекларована останнім. В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав. Представник відповідача в судовому засіданні проти позовних вимог заперечив, в обґрунтування заперечень відповідач зазначає, що відповідно до картки платника податків у позивача обліковується заборгованість із сплати авансових внесків. На підставі ч. 4 ст. 122 КАС України дійшов переконання про можливість подальшого розгляду справи в порядку письмового провадження. Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва, - ВСТАНОВИВ: Товариство з обмеженою відповідальністю «АОН Україна» (код ЄДРПОУ 34679823) зареєстровано та як платник податків перебуває на податковому обліку у ДПІ у Солом'янському районі ГУ ДФС у м. Києві. 27 лютого 2014 року позивачем подано до податкового органу податкову декларацію з податку на прибуток підприємств за 2013 рік, в якій підприємством нараховано податок на прибуток від діяльності, що не підлягає патентуванню (рядок 11) в сумі 1 946 368,00грн. 25 березня 2014 року ТОВ «АОН Україна» подано до відповідача уточнюючу декларацію з податку на прибуток підприємств за 2013 рік. Відповідно до податкової декларації (р.13 ЗП) та Додатку ЗП до податкової декларації сума податку на прибуток зменшена на суму 3 457 805,00грн., яка складається з: - сплаченого позивачем авансового внеску з податку на прибуток у зв'язку з виплатою дивідендів в сумі 1 749 875,00грн. (р. 13.5.1 Додатку ЗП до Податкової декларації) – згідно з п. 153.3 статті 153 ПК України; - сплаченого позивачем авансового внеску з податку на прибуток в сумі 1 707 930,00грн. (р. 13.7 Додатку ЗП до Податкової декларації) – згідно з п. 57.1 статті 57 ПК України. Таким чином, за результатами 2013 року позивач задекларував переплату з податку на прибуток підприємств в сумі 1 511 437,00 гривень (рядок 14 Податкової декларації). Позитивне сальдо розрахунків з бюджетом в сумі 1 511 437,00 гривень підтверджене посадовою особою податкового органу під час звіряння позивачем розрахунків з податку на прибуток підприємств 28 квітня 2014 року. Відповідно до Акту звірення розрахунків з податку на прибуток №13527-20 від 16 жовтня 2014 року ДПІ, позивач мав від'ємне сальдо розрахунків, проте в розрахунках не врахована переплата в сумі 1511437,00 гривень, задекларована позивачем у Податковій декларації. У зв'язку із цим, 31 жовтня 2014 року позивач звернувся до відповідача з листом №61, яким просив привести дані інтегрованої картки платника податків - позивача у відповідність за даними Податкової декларації, тобто відобразити на особовому рахунку позивача наявну переплату з податку на прибуток за 2013 ріку розмірі 1 511 437,00 гривень. Листом №26956/10/26-58-15-04-06 від 05 грудня 2014 року ДПІ у Солом'янському районі Головного управління ДФС у м. Києві відмовила позивачу у задоволенні його заяви від 31 жовтня 2014 року. Не погоджуючись з вказаними діями відповідача, позивач звернувся до суду з даним адміністративним позовом. При вирішенні даної справи, суд виходить з наступного. Частиною другою статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Згідно з підпунктом 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів. Відповідно до п. 54.1 ст. 54 Податкового кодексу України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою. Згідно з п. 48.1 ст. 48 Податкового кодексу України, податкова декларація складається за формою, затвердженою в порядку, визначеному положеннями пункту46.5 статті 46 цього Кодексу та чинному на час її подання. Форма податкової декларації повинна містити необхідні обов'язкові реквізити і відповідати нормам та змісту відповідних податку та збору. Чинні форми Податкової декларації з податку на прибуток підприємств, яка затверджена наказом Міндоходів України № 872 від 30.12.2013 року, та Розрахунку податкових зобов'язань щодо сплати консолідованого податку на прибуток, яка затверджена наказом Міністерства фінансів України № 39 від 28.01.2013 року, не передбачають для платника податків можливості відображення у податковій звітності показників, щодо зменшення суми податкових зобов'язань з податку на прибуток на суму авансових внесків при виплаті дивідендів за попередній рік. Пунктом 49.8 статті 49 Податкового кодексу України визначено, що прийняття податкової декларації є обов'язком органу державної податкової служби. Згідно з пунктом 49.10 статті 49 Податкового кодексу України відмова посадової особи органу державної податкової служби прийняти податкову декларацію з будь-яких причин, не визначених цією статтею, у тому числі висунення будь-яких не визначених цією статтею передумов щодо такого прийняття (включаючи зміну показників такої податкової декларації, зменшення або скасування від'ємного значення об'єктів оподаткування, сум бюджетних відшкодувань, незаконного збільшення податкових зобов'язань тощо) забороняється. Відповідно до пункту 50.1 статті 50 ПК України у разі якщо у майбутніх податкових періодах (з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 цього Кодексу) платник податків самостійно (у тому числі за результатами електронної перевірки) виявляє помилки, що містяться у раніше поданій ним податковій декларації (крім обмежень, визначених цією статтею), він зобов'язаний надіслати уточнюючий розрахунок до такої податкової декларації за формою чинного на час подання уточнюючого розрахунку. Платник податків має право не подавати такий розрахунок, якщо відповідні уточнені показники зазначаються ним у складі податкової декларації за будь-який наступний податковий період, протягом якого такі помилки були самостійно (у тому числі за результатами електронної перевірки) виявлені. Згідно п. 50.3 ст. 50 ПК України у разі якщо платник податків подає уточнюючий розрахунок до податкової декларації, поданої за період, що перевірявся, відповідний контролюючий орган має право на проведення позапланової перевірки платника податків за відповідний період. Також, згідно п. 75.1. ст. 75 ПК України контролюючі органи мають право проводити камеральні перевірки. Камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків (п.п. 75.1.1. п. 75.1. ст. 75 ПК України). Однак, як встановлено під час розгляду справи, відповідно до квитанції №2, реєстраційний №9091261123, податковий орган уточнюючу декларацію з податку на прибуток підприємства за 2013 рік прийняв, перевірку декларації не проводив, а тому мав відобразити показники уточнюючої декларації у обліковій картці підприємства. Механізм ведення територіальними органами Міністерства доходів і зборів України (далі - Міндоходів) оперативного обліку податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок), інших платежів, які сплачуються під час митного оформлення товарів встановлено Порядком ведення органами Міністерства доходів і зборів України оперативного обліку податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, інших платежів, які сплачуються під час митного оформлення товарів, затвердженим наказом Міністерства доходів і зборів України від 05.12.2013 № 765 (надалі – Порядок). Відповідно до пункту 3 розділу І Порядку інтегрована картка платника - форма оперативного обліку податків, зборів, митних платежів, передоплати та єдиного внеску, що включає комплекс облікових показників з інтегрованих підсистем, за повноту, достовірність і своєчасність відображення яких несуть відповідальність структурні підрозділи територіальних органів Міндоходів за функціональними напрямами роботи. Згідно пункту 4 розділу І Порядку облік податків, зборів та єдиного внеску ведеться підрозділами Міжрегіонального головного управління Міндоходів - Центрального офісу з обслуговування великих платників (далі - Міжрегіональне ГУ), спеціалізованих державних податкових інспекцій з обслуговування великих платників (далі - СДПІ), державних податкових інспекцій в районах, містах (крім міст Києва та Севастополя), районах у містах, об'єднаних державних податкових інспекцій (далі - ДПІ) відповідно до функціональних повноважень. Так, відповідно до п. 11 розділу І Порядку №765 за даними оперативного обліку податків, зборів, митних платежів, коштів передоплати та єдиного внеску Міндоходів та його територіальними органами в автоматичному режимі формуються звітність і зведена інформація про нарахування та надходження податків, зборів, митних платежів, коштів передоплати, єдиного внеску, податковий борг, недоїмку із сплати єдиного внеску відшкодування податку на додану вартість, результати перевірочної роботи, розстрочення (відстрочення) грошових зобов'язань (податкового боргу), надміру сплачених сум платежів та єдиного внеску тощо. Пунктом 11 розділу 2 Порядку передбачено, що форми інтегрованих карток платника мають лицьовий та зворотний боки. Зворотний бік інтегрованої картки відображає стан розрахунків платника (суми нарахованого та сплаченого платежів, пені, штрафних (фінансових) санкцій, процентів за користування розстроченням (відстроченням) грошових зобов'язань (податкового боргу), суми податкового боргу, недоїмки із сплати єдиного внеску, надміру та/або помилково сплачені, заявлені до відшкодування тощо) за податками, зборами, єдиним внеском, митними платежами, операції, що проводяться з коштами передоплати. На лицьовому боці інтегрованої картки відображається додаткова інформація щодо стану розрахунків платника за податками, зборами, єдиним внеском, митними платежами та передоплатою. Відповідно до пунктів 1, 2 розділу 3 Порядку нарахуванню в інтегрованій картці платника підлягають: зобов'язання, штрафні санкції та пеня за податками, зборами, митними платежами, самостійно визначені платником; суми до сплати єдиного внеску, самостійно визначені платником; зобов'язання, штрафні санкції та пеня за податками, зборами, митними платежами, суми до сплати єдиного внеску, визначені територіальним органом Міндоходів та узгоджені відповідно до чинного законодавства; пеня за порушення встановлених строків погашення узгоджених сум зобов'язань за податками, зборами, митними платежами, єдиним внеском; пеня на суму заниження податкового зобов'язання, нарахованого територіальним органом Міндоходів або платником; проценти за користування розстроченням (відстроченням). Зобов'язання, штрафні санкції, пеня за податками, зборами, митними платежами, суми до сплати єдиного внеску, самостійно визначені платником у звітності, відображаються територіальним органом Міндоходів в інтегрованій картці платника. При цьому пунктом 4 розділу ІІІ Порядку №765 передбачено, що нарахування податків, зборів та сум єдиного внеску в інтегрованій картці платника здійснюються відповідно до звітності, що подається платником до територіального органу Міндоходів, а також митних та інших платежів - на підставі оформленої митної декларації. Нарахування узгоджених сум грошових зобов'язань за податками, зборами, митними платежами та сум єдиного внеску, нарахованих до сплати, в інтегрованій картці платника здійснюється датою граничного строку сплати таких нарахувань. При поданні уточнюючого розрахунку, що збільшує або зменшує грошові зобов'язання минулих податкових періодів платника та ліквідаційної звітності, нарахування в інтегрованій картці платника проводиться датою його подання. Наведене свідчить, що нарахування податків в інтегрованій картці платника здійснюється відповідно до звітності, що подається платником до територіального органу Міндоходів, датою граничного строку сплати таких зобов'язань, а при поданні уточнюючого розрахунку, що збільшує або зменшує грошові зобов'язання минулих податкових періодів - датою його подання. Тобто, з моменту подання уточнюючого розрахунку у відповідача виникає обов'язок внести відповідні зміни до картки платника податків. За наявними у справі доказами встановлено, що позивачем перераховано авансовий внесок з податку на прибуток при виплаті дивідендів юридичним особам за 2013 рік в сумі 1 749 875,00грн. Як вбачається із наданих податковим органом письмових заперечень та безпосередньо наданих роздруківок карток особових рахунків позивача з податку на прибуток підприємств та з авансових внесків з податку на прибуток у 2013-2015р., та Рішення державної фіскальної служби України про результати розгляду повторної скарги від 28.04.2015р. за № 8950/6/99-99-23-05-15, дані уточнюючої декларації з податку на прибуток за 2013 рік відображено у інтегрованих картках платника податку частково, а саме задеклароване значення рядка 13 (зменшення нарахованої суми податку) в розмірі -3 457 805,00 грн. відображено як -1 946 368,00грн., задеклароване значення рядка 13.5.1 в розмірі - 1 749 875,00 грн. відображено як - 238 438,00грн., а задеклароване значення рядка 13.5.2 в розмірі - 0, відображено як -1 511 437,00грн. Часткове відображення даних податкової звітності, поданої позивачем, мотивується податковим органом встановленням порушення формули формування значення рядка 13 ЗП. Як зазначається відповідачем становлення таких порушень відбулось автоматично при внесенні даних до інтеграційної картки. Однак із таким доводами податкового органу суд не може погодитись, виходячи із наступних міркувань. Відповідно до п. 75.1 ст. 75 ПК України, органи державної податкової служби мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки. Камеральні та документальні перевірки проводяться органами державної податкової служби в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на органи державної податкової служби. Відповідно до змісту ст. 76 Податкового кодексу України, при камеральній перевірці аналізуються відмінності, виявлені за результатами електронної обробки податкової звітності. Така перевірка проводиться посадовими особами контролюючого органу без будь-якого спеціального рішення керівника такого органу або направлення на її проведення, та без згоди платника податків. Разом з тим як встановлено судом та не заперечується відповідачем перевірки, як цього вимагає податкове законодавство, поданої позивачем звітності здійснено не було, також відсутній акт перевірки, що міг би підтвердити наявність порушень податкового законодавства платником податків при заповнені податкової звітності. Враховуючи наведені фактичні обставини суд приходить до переконання, що відповідачем цілком безпідставно та виключно на власний розсуд зкореговано дані інтеграційної катки платника податків без урахування поданої, та відповідно прийнятої без зауважень податкової звітності, що на переконання суду є неприпустимим. Отже, станом на 25.03.2014р., у позивача має обліковуватись як надмірно сплачений податок (переплата) в розмірі 1 511 437,00 грн., у зв'язку з поданням позивачем уточнюючої податкової декларації з податку на прибуток, що зареєстрована 25.03.2014 року за №9091261123. Враховуючи вищевикладене з метою повного захисту прав позивача суд, відповідно до ч. 2 ст. 11 КАС України, вважає за необхідне вийти за межі позовних вимог та визнати протиправними дії ДПІ у Солом'янському районі Головного управління ДФС у м. Києві щодо невідображення в інтегрованій картці платника податків показників податкової декларації з податку на прибуток підприємств за 2013 рік. В частині позовних вимог щодо зобов'язання відповідача вчинити дії щодо відображення в інтегрованій картці платника податків – позивача показників податкової декларації з податку на прибуток підприємств за 2013 рік, у тому числі відобразити наявну суму переплати в розмірі 1 511 437,00грн. та зобов'язання відповідача відобразити в інтегрованій картці платника податків – позивача сплату грошових зобов'язань позивача з оплати щомісячних авансових внесків з податку на прибуток підприємств за 2014 рік у сумі 1 511 437,00грн. за рахунок надміру сплачених позивачем сум такого платежу в розмірі 1 511 437,00грн., суд зазначає наступне. Облік нарахованих та сплачених сум податків і зборів, який ведеться ДПІ, спричиняє правові наслідки для підприємства у вигляді змін у структурі податкових зобов'язань платника податків в інформаційних системах (базах) органів ДФС, що, в свою чергу, свідчить про наявність матеріально-правового інтересу у тому, щоб дані у картці особового рахунку підприємства правильно відображали фактичний стан його зобов'язань та платежів до бюджету. Відомості, внесені податковим органом до баз даних, є податковою інформацією, що повинна відповідати принципу достовірності та відображати дійсний стан розрахунків платника з бюджетом (ухвала Вищого адміністративного суду України від 08.04.2015 року К 800/6889/14). Таким чином, суд вважає за можливим задовольнити вказані вище позовні вимоги. Також слід зазначити, що суд відхиляє доводи відповідача з посиланням на лист Міністерства доходів і зборів України від 07.02.2014 року № 3194/7/99-99-19-03-01-17 "Про подання податкової звітності з податку на прибуток за 2013 рік", оскільки вказаний лист не є нормативно-правовим актом, а відтак не є обов'язковим до застосування. На підставі вищевикладеного, позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю «АОН Україна» підлягають задоволенню в повному обсязі. Відповідно до частини 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. Частиною другою статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову. Відповідно до частини першої ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа). З урахуванням ч. 1 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України суд присуджує на користь позивача здійснені ним документально підтверджені витрати по сплаті судового збору у розмірі 146,16грн. з Державного бюджету України. Керуючись статтями 7, 8, 9, 10, 11, 71, 128, 160 – 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, - ПОСТАНОВИВ: Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «АОН Україна» задовольнити повністю. Визнати протиправним дії Державної податкової інспекції у Солом'янському районі Головного управління ДФС у м. Києві щодо невідображення в інтегрованій картці платника податків показників податкової декларації з податку на прибуток підприємств за 2013 рік. Зобов'язати Державну податкову інспекцію у Солом'янському районі Головного управління ДФС у м. Києві вчинити дії щодо відображення в інтегрованій картці платника податків – Товариства з обмеженою відповідальністю «АОН Україна» (код ЄДРПОУ 34679823) показників податкової декларації з податку на прибуток підприємств за 2013 рік, у тому числі відобразити наявну суму переплати в розмірі 1 511 437,00грн. (один мільйон п'ятсот одинадцять тисяч чотириста тридцять сім гривень). Зобов'язати Державну податкову інспекцію у Солом'янському районі Головного управління ДФС у м. Києві відобразити в інтегрованій картці платника податків – Товариства з обмеженою відповідальністю «АОН Україна» (код ЄДРПОУ 34679823) сплату грошових зобов'язань Товариства з обмеженою відповідальністю «АОН Україна» (код ЄДРПОУ 34679823) з оплати щомісячних авансових внесків з податку на прибуток підприємств за 2014 рік у сумі 1 511 437,00грн. за рахунок надміру сплачених сум такого платежу. Присудити з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «АОН Україна» (код ЄДРПОУ 34679823) понесені ним витрати по сплаті судового збору у розмірі 146,16грн. Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 КАС України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги. Суддя І.М. Погрібніченко
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 14.08.2015 |
Оприлюднено | 19.08.2015 |
Номер документу | 48636894 |
Судочинство | Адміністративне |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні