ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
30 липня 2015 року м. Київ К/800/36164/13
Вищий адміністративний суд України у складі колегії суддів:
головуючого судді-доповідача Федорова М.О.
суддів: Островича С.Е.
Степашка О.І.
розглянувши в письмовому провадженні касаційну скаргу Західно-Донбаської об'єднаної державної податкової інспекції Дніпропетровської області Державної податкової служби на постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 24.06.2011 та ухвалу Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 18.06.2013
у справі № 2а-11880/10/0470
за позовом Приватного підприємства „Спецбудсервіс-ХХІ"
до Західно-Донбаської об'єднаної державної податкової інспекції
Дніпропетровської області Державної податкової служби
про скасування податкових повідомлень-рішень
ВСТАНОВИВ:
Приватне підприємство „Спецбудсервіс-ХХІ" звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовом до Західно-Донбаської об'єднаної державної податкової інспекції Дніпропетровської області Державної податкової служби (правонаступник - Західно-Донбаська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області) про скасування податкових повідомлень - рішень: № 0000272341/0 від 22.06.2010; № 0003562343 від 22.06.2010.
Постановою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 24.06.2011 позовні вимоги задоволено частково, скасовано податкові повідомлення - рішення: № 0000272341/0 від 22.06.2010; № 0003562343 від 22.06.2010.
Ухвалою Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 18.06.2013 постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 24.06.2011 залишено без змін.
Не погоджуючись з постановою суду першої інстанції та ухвалою суду апеляційної інстанції позивач звернувся до Вищого адміністративного суду України з касаційною скаргою, в який просить скасувати постанову суду першої інстанції та ухвалу суду апеляційної інстанції, прийняти нове рішення, яким в задоволенні позовних вимог відмовити.
Касаційна скарга вмотивована тим, що судом першої та апеляційної інстанцій при вирішенні спору по даній справі порушено норми матеріального права.
Сторони в судове засідання не з'явились, про дату, час і місце судового засідання були повідомлені належним чином. Відповідно до п. 2 ч.1 ст. 222 КАС України справа розглядається в порядку письмового провадження.
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши правильність застосування судом першої та апеляційної інстанцій норм матеріального права, юридичної оцінки обставин справи, розглянувши надані письмові докази в їх сукупності, Вищий адміністративний суд України вважає, що касаційна скарга не підлягає задоволенню.
Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судами попередніх інстанцій, відповідачем проведено виїзну планову документальну перевірку позивача з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2007 по 31.12.2009 та складено акт №255-23/1-33588437 від 19.05.2010.
За результатами перевірки відповідачем прийнято податкові повідомлення - рішення: № 0000272341/0 від 22.06.2010, яким визначено позивачу податкове зобов'язання з податку на прибуток приватних підприємств у сумі 3202931 грн.; № 0003562343 від 22.06.2010, яким застосовано до позивача штрафні (фінансові) санкції про застосування реєстраторів розрахункових операцій в сфері торгівлі, громадського харчування та послуг у сумі 12163, 55 грн.
Перевіркою встановлено порушення позивачем пп. 5.3.9 п. 5.3 ст. 5 Закону України „Про оподаткування прибутку підприємств" N 334/94-ВР від 28.12.1994 позивачем було завищенні валові витрати на суму 6525848 грн., так як проектно-кошторисна документація, а саме акти форми КБ-2в та форми КБ-3 від підрядника - ПП „Райд" на підприємстві відсутні. Приймання робіт здійснювалося згідно акту прийому-здачі виконаних робіт, в яких вказана сума виконаних робіт. Вказані вище суми витрат по оплаті виконаних підприємством підрядних робіт віднесені до складу валових витрат у відповідному звітному податковому періоді.
Порушення ст. 3 п.1 Закону України „Про застосування реєстраторів розрахункових операцій в сфері торгівлі громадського харчування та послуг" № 265/95-ВР від 06.07.1995, у грудні 2007 року позивачем було реалізовано залишки єврорубероїда з укладкою їхньому робітнику ОСОБА_3 (інваліду ІІІ гр.) на суму 2432,71 грн. по розпорядженню директора № 3 від 17.12.2007.
Відповідно до підпункту 5.2.1 пункту 5.2 статті 5 Закону N 334/94-ВР до складу валових витрат включаються суми будь-яких витрат, сплачених (нарахованих) протягом звітного періоду у зв'язку з підготовкою, організацією, веденням виробництва, продажем продукції (робіт, послуг) і охороною праці, у тому числі витрати з придбання електричної енергії (включаючи реактивну), з урахуванням обмежень, установлених пунктами 5.3 - 5.7 цієї статті.
Згідно з підпунктом 5.3.9 пункту 5.3 статті 5 Закону N 334/94-ВР не належать до складу валових витрат будь-які витрати, не підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими документами, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення податкового обліку.
При цьому, відповідно до пункту 5.11 статті 5 Закону N 334/94-ВР, встановлення додаткових обмежень щодо віднесення витрат до складу валових витрат платника податку, крім тих, що зазначені у даному Законі, не дозволяється.
Згідно з ч. 2 ст. 3 Закону України „Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" бухгалтерський облік є обов'язковим видом обліку, який ведеться підприємством. Фінансова, податкова, статистична та інші види звітності, що використовують грошовий вимірник, ґрунтуються на даних бухгалтерського обліку.
Статтею 9 цього Закону встановлено, що підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій.
Як правильно встановлено судами попередніх інстанцій, реальність здійснення позивачем господарських операцій з контрагентом підтверджено належним чином складеними первинними документами філія № 2 ПП „Спецбудсервіс-ХХІ" не є виконавцем робіт, а є замовником.
Також, у філії № 2 ПП „Спецбудсервіс-ХХІ" наявні акти здачі-приймання робіт (послуг) з реквізитами, назвою об'єкта та найменуванням робіт (послуг), підписами та печатками, що за формою та змістом відповідають визначенню первинного документу, що наведене в Законі України „Про бухгалтерський обіг та фінансову звітність".
Також судами встановлено, що на момент укладення та виконання договорів ПП „Райд" було зареєстровано відповідно до законодавства України суб'єктом господарювання.
З огляду на викладене, суди попередніх інстанцій дійшли правильного висновку, що позивачем виконані всі умови, які надають йому правові підстави для віднесення витрат до складу валових.
ОСОБА_3 було продано єврорубероїд за його кошти, а робота (укладка єврорубероїда) була зроблена безкоштовно, про що засвідчує акт №49 здачи - приймання робіт (послуг).
Розрахунок проводився через касу підприємства з оформленням прибуткового касового ордера №15 від 17.12.2007 видачею квитанції, підписаної та завіреної печаткою у встановленому порядку.
17.12.2007 видатковий ордер №33, було погашено заборгованість по заробітній платі на цю же суму 2432, 74 грн.
За порушення вимог Закону України № 265/95-ВР від 06.07.1995 „Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" (проведення розрахункових операцій через РРО без роздрукування відповідних розрахункових документів) застосовуються визначені п. 1 ст. 17 цього Закону фінансові санкції у п'ятикратному розмірі вартості проданих товарів (наданих послуг), на які виявлено невідповідність, в тому числі у разі нероздрукування відповідного розрахункового документа.
Так, п. 1 ст. 3 Закону України № 265/95-ВР від 06.07.1995 „Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" (далі - Закон № 265/95-ВР) зобов'язує суб'єктів підприємницької діяльності проводити розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та, послуг на повну - суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи РРО з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій.
Згідно з цим Законом термін "розрахунковий документ" вживається в такому значенні: це документ встановленої форми та змісту (касовий чек, товарний чек, розрахункова квитанція, проїзний документ тощо), що підтверджує факт продажу (повернення) товарів, надання послуг, отримання (повернення) коштів, купівлі-продажу іноземної валюти, надрукований у випадках, передбачених цим Законом, і зареєстрованим у встановленому порядку РРО або заповнений вручну (абз. 15 ст. 2 Закону).
Фактів реалізації товару позивачем з одночасним проведенням розрахунку за їх придбання, а також проведення таких розрахункових операцій саме за місцем реалізації товарів під час перевірки та судами попередніх інстанцій не встановлено.
Відповідно до ч. 1 та ч. 2 ст. 220 КАС України, суд касаційної інстанції перевіряє правильність застосування судами першої та апеляційної інстанцій норм матеріального та процесуального права, правової оцінки обставин у справі і не може досліджувати докази, встановлювати та визнавати доведеними обставини, що не були встановлені в судовому рішенні, та вирішувати питання про достовірність того чи іншого доказу. Суд касаційної інстанції переглядає судові рішення судів першої та апеляційної інстанцій у межах касаційної скарги, але при цьому може встановлювати порушення норм матеріального чи процесуального права, на які не було посилання в касаційній скарзі.
З огляду на вищевикладене, Вищий адміністративний суд України дійшов висновку про те, що касаційну скаргу Західно-Донбаської об'єднаної державної податкової інспекції Дніпропетровської області Державної податкової служби на постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 24.06.2011 та ухвалу Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 18.06.2013 у справі № 2а-11880/10/0470 залишити без задоволення, а судові рішення без змін.
Керуючись ст.ст. 210 - 232 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
УХВАЛИВ:
Касаційну скаргу Західно-Донбаської об'єднаної державної податкової інспекції Дніпропетровської області Державної податкової служби залишити без задоволення.
Постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 24.06.2011 та ухвалу Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 18.06.2013 у справі № 2а-11880/10/0470 залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення, але може бути переглянута Верховним Судом України з підстав та порядку, передбачених статтями 236-2392 Кодексу адміністративного судочинства України.
Головуючий М.О. Федоров Судді С.Е. Острович О.І. Степашко
Суд | Вищий адміністративний суд України |
Дата ухвалення рішення | 30.07.2015 |
Оприлюднено | 19.08.2015 |
Номер документу | 48698418 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Чабаненко Світлана Володимирівна
Адміністративне
Вищий адміністративний суд України
Федоров М.О.
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Чабаненко Світлана Володимирівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні