Постанова
від 27.02.2012 по справі 0311/1154/2012
МАНЕВИЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 0311/1154/2012

Категорія

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

27 лютого 2012 року Маневицький районний суд Волинської області в складі: головуючого - судді Покидюка М.В., розглянувши в порядку скороченого провадження в смт. Маневичі адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Управління праці, соціальних питань та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи Маневицької райдержадміністрації про стягнення недоплаченої разової грошової допомоги до 5 травня за 2011 рік, -

В С Т А Н О В И В:

ОСОБА_1 звернувся в суд з зазначеним позовом і просив стягнути з управління праці, соціальних питань та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи Маневицької райдержадміністрації недоплачену одноразову щорічну грошову допомогу до 5 травня, у встановленому законом розмірі. Законом України В«Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захистуВ»щорічно до 5 травня передбачена виплата разової грошової допомоги в розмірі п'яти мінімальних пенсій за віком. Згідно положень вищезазначеного Закону за 2011 рік йому мали б виплатити п'ять мінімальних пенсій за віком цієї допомоги, однак фактично виплатили 460 гривень. Посилаючись на зазначені обставини, просив суд стягнути з управління праці, соціальних питань та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи Маневицької РДА недоплачену частину допомоги до 5 травня в розмірі 3360 гривень.

Відповідно до ухвали Маневицького районного суду Волинської області від 16 лютого 2012 року судовий розгляд даної адміністративної справи здійснюється в порядку скороченого провадження.

Представник відповідача - Управління праці, соціальних питань та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи Маневицької райдержадміністрації ОСОБА_2 подав до суду заперечення на позовні вимоги ОСОБА_1, в якому вказав, що відносно задоволення позову заперечує, оскільки разова допомога у 2011 році нараховувалася та виплачувалася відповідно до вимог діючого законодавства, зокрема, постанови КМУ № 1381 від 28.12.2011 року В«Про підвищення рівня соціального захисту найбільш вразливих верств населенняВ» , а тому у задоволенні позову просив відмовити.

Дослідивши письмові докази у справі, суд приходить висновку, що в задоволенні позову слід відмовити з наступних підстав.

Із матеріалів справи, а саме посвідчення позивача серії АБ № 023583 від 16 серпня 2010 року, судом установлено, що ОСОБА_1 є учасником бойових дій. А тому на позивача згідно ст.10 поширюється чинність Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" від 22 жовтня 1993 року. Згідно ст. 17-1 цього Закону щорічну виплату разової грошової допомоги до 5 травня в розмірах, передбачених статтями 12-16 цього Закону, здійснюють органи праці та соціального захисту населення через відділення зв'язку або через установи банків (шляхом перерахування на особовий рахунок отримувача) пенсіонерам - за місцем отримання пенсії, а особам, які не є пенсіонерами, - за місцем їх проживання чи одержання грошового утримання.

Відповідно до Закону України В«Про внесення змін до Закону України В«Про статус ветеранів, гарантії їх соціального захистуВ»№ 367-ХІV від 25.12.1998 року В«порядок виплат разової грошової допомоги ветеранам війни визначається Кабінетом Міністрів України. Кабінет Міністрів України щорічно у проекті Державного бюджету України передбачає цільові кошти, необхідні для виплати разової грошової допомоги ветеранам війниВ» . Управління праці та соціального захисту населення виконує лише функцію виплати допомоги, а не встановлює розміри цих виплат або виділяє цільові кошти, які згідно ч.2 ст. 95 Конституції України визначаються тільки законом про Державний бюджет України.

22 грудня 2011 року Верховною Радою України прийнято Закон України № 4282-VI В«Про державний бюджет України на 2012 рікВ» , який набрав чинності з 01 січня 2012 року.

Пунктом 3 прикінцевих положень Закону України В«Про державний бюджет України на 2012 рікВ»установлено, що у 2012 році норми і положення статей 12-16 Закону України В«Про статус ветеранів, гарантії їх соціального захистуВ»застосовуються у порядку та розмірах, встановлених Кабінетом Міністрів України, виходячи з наявних фінансових ресурсів Державного бюджету України та бюджету Пенсійного фонду України на 2012 рік.

З аналізу наведеної норми випливає, що визначення порядку та розмірів виплат указаним категоріям громадян делеговано Кабінету Міністрів України.

З матеріалів справи, а також з листа Управління № 1263/6 від 17.05.2012 року, вбачається, що відповідачем у 2011 році було здійснено виплату щорічної разової грошової допомоги до 5 травня позивачу в розмірі 460 гривень. Такий розмір виплати до 5 травня визначений Постановою Кабінету Міністрів України від 28.12.2011 року № 1381 В«Про підвищення рівня соціального захисту найбільш вразливих верств населенняВ» .

Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.

Рішенням Конституційного суду України від 22.05.2008 р. № 10-рп/2008 вказана норма була визнана такою, що не відповідає Конституції України. Отже, з 22.05.2008 р. дію ст. 15 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" відновлено в редакції, яка діяла до внесення в неї змін, визнаних неконституційними - щорічно до 5 травня членам сім'ї загиблого виплачується разова грошова допомога у розмірі п'яти мінімальних пенсій за віком. Фінансування витрат, пов'язаних з введенням в дію цього Закону, здійснюється за рахунок коштів державного та місцевого бюджетів, визначено в ст. 17 Закону. Отже, правовідносини, які виникають при призначенні та виплаті вищевказаних допомог є бюджетними відносинами (ст.4 Бюджетного кодексу України).

З 1 січня 2011 року набрав чинності Бюджетний кодекс України, частиною другою статті 4 якого передбачено, що виключно законом про Державний бюджет України визначаються надходження та витрати Державного бюджету України. Абзацом другим даного пункту встановлено, якщо іншим нормативно - правовим актом бюджетні відносини визначаються інакше, ніж у цьому Кодексі, застосовуються відповідні норми цього Кодексу. Джерелом заявленої виплати є кошти Державного бюджету України, відтак при вирішені даної справи слід керуватися приписами Бюджетного кодексу України.

Відповідно до статті 23 Бюджетного кодексу України, будь-які бюджетні зобов'язання та платежі з бюджету, в тому числі і з виплати щорічної разової грошової допомоги, здійснюються лише за наявності відповідного бюджетного призначення. Міністерством соціальної політики України, як головним розпорядником коштів після затвердження бюджетних призначень по виплаті щорічної разової грошової допомоги доведені суми до розпорядника коштів на регіональному рівні, який з урахуванням вимог постанови Кабінету Міністрів України від 28.02.2002 № 228 (зі змінами) затвердив кошториси для управління. В свою чергу, відповідно до статті 48 БК України розпорядники бюджетних коштів беруть бюджетні зобов'язання та здійснюють платежі тільки в межах бюджетних асигнувань, встановлених кошторисами. Зобов'язання, взяті учасником бюджетного процесу без відповідних бюджетних асигнувань або з перевищенням повноважень, встановлених БК України та законом про Державний бюджет України, не вважаються бюджетними зобов'язаннями і не підлягають оплаті за рахунок бюджетних коштів.

Вищевикладене в повній мірі підтверджує той факт, що Управління має право та можливість виплачувати допомогу лише в тих розмірах, які доведені йому розпорядниками коштів вищого рівня. В іншому випадку управління буде порушувати положення статті 48 Бюджетного кодексу України, що може матиме наслідком притягнення посадових осіб управління до відповідальності за нецільове використання бюджетних коштів.

Конституційний Суд України 25 січня 2012 року в справі № 3-рп/2012 за конституційним поданням правління Пенсійного фонду України щодо офіційного тлумачення положень статті 1, частин першої, другої, третьої статті 95, частини другої статті 96, пунктів 2, 3, 6 статті 116, частини другої статті 124, частини першої статті 129 Конституції України, пункту 5 частини першої статті 4 Бюджетного кодексу України, пункту 2 частини першої статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України в системному зв'язку з окремими положеннями Конституції України, роз'яснив, що в аспекті конституційного подання положення частини другої статті 95, частини другої статті 124, частини першої статті 129 Конституції України, пункту 5 частини першої статті 4 Бюджетного кодексу України та пункту 2 частини першої статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України в системному зв'язку з положеннями статті 6, частини другої статті 19, частини першої статті 117 Конституції України треба розуміти так, що суди під час вирішення справ про соціальний захист громадян керуються, зокрема, принципом законності. Цей принцип передбачає застосування судами законів України, а також нормативно-правових актів відповідних органів державної влади, виданих на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, в тому числі нормативно-правових актів Кабінету Міністрів України, виданих у межах його компетенції, на основі і на виконання Бюджетного кодексу України, закону про Державний бюджет України на відповідний рік та інших законів України.

Згідно ст. ст. 63, 69 Закону України В«Про Конституційний Суд УкраїниВ»від 16.10.1996 року рішення Конституційного Суду України є обов'язковим до виконання на території України, остаточним і не може бути оскаржене.

На підставі викладеного в задоволенні позовних вимог слід відмовити повністю.

Керуючись ст.ст. 10, 11, 94, 99, 183-2 КАС України, ст. ст. 19, 46, 95 Конституції України, Закон України В«Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захистуВ» , п. 3 Прикінцевих положень Закону України В«Про Державний бюджет України на 2012 рікВ» , Поставною КМУ № 1381 від 28.12.2011 року В«Про підвищення рівня соціального захисту найбільш вразливих верств населенняВ» , рішенням Конституційного Суду від 25 січня 2012 року, суд,-

П О С Т А Н О В И В:

В задоволенні позову ОСОБА_1 до Управління праці, соціальних питань та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи Маневицької райдержадміністрації Волинської області про стягнення недоплаченої разової грошової допомоги до 5 травня за 2011 рік - відмовити.

Постанова може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду через Маневицький районний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку для подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним судом.

Суддя:

СудМаневицький районний суд Волинської області
Дата ухвалення рішення27.02.2012
Оприлюднено25.08.2015
Номер документу48712960
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —0311/1154/2012

Ухвала від 27.11.2020

Адміністративне

Маневицький районний суд Волинської області

Невар О. В.

Ухвала від 12.11.2020

Адміністративне

Маневицький районний суд Волинської області

Невар О. В.

Постанова від 27.02.2012

Адміністративне

Маневицький районний суд Волинської області

Покидюк М. В.

Постанова від 19.12.2014

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Святецький В.В.

Ухвала від 26.03.2014

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Святецький В.В.

Ухвала від 16.02.2012

Адміністративне

Маневицький районний суд Волинської області

Покидюк М. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні