Постанова
від 11.04.2011 по справі 2а-723/11/0970
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"11" квітня 2011 р. Справа № 2a-723/11/0970

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:

Суддя Остап'юк С.В.

за участю секретаря Хоми О.В.,

представника позивача ОСОБА_1,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом заступника прокурора м. Івано-Франківська в інтересах держави в особі регіонального управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів ДПА України в Івано-Франківській області до товариства з обмеженою відповідальністю «Озерянка» про стягнення адміністративно-господарських санкцій в розмірі 6800,00 гривень, -

ВСТАНОВИВ:

28.02.2011 року заступник прокурора м. Івано-Франківська звернувся в суд із адміністративним позовом в інтересах держави в особі регіонального управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації України в Івано-Франківській області до товариства з обмеженою відповідальністю «Озерянка»про стягнення адміністративно-господарських санкцій в розмірі 6800,00 гривень.

Позовні вимоги мотивовані тим, що при здійсненні перевірки дотримання суб'єктами господарювання вимог Закону України В«Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного, плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробівВ» , зі змінами та доповненнями, було встановлено, що відповідач допустив порушення, за яке застосовані штрафні (фінансові) санкції, які ним не сплачені.

Прокурор в судове засідання не з'явився, хоча про дату, час та місце розгляду справи був належним чином повідомлений.

Представник позивача, в інтересах якого заявлено позов в судовому засіданні позовні вимоги підтримав повністю з підстав, наведених у позовній заяві та пояснив суду, що 18.11.2010 року до регіонального управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації України в Івано-Франківській області надійшли матеріали перевірки від 10.11.2010 року з питань дотримання суб'єктами господарювання порядку проведення розрахунків за товари (послуги), вимог з регулювання обігу готівки, наявності торгових патентів і ліцензій, якою було встановлено порушення допущене відповідачем, а саме: продаж тютюнових виробів особам, які не досягли 18 років, про що було складено акт № 19152/09/15/23/19393315, на підставі якого 13.12.2010 року позивачем було прийнято рішення № 090425 про застосування фінансових санкцій в сумі 6800,00 гривень. Зазначене рішення в терміни, передбачені для добровільної сплати штрафу, відповідач не виконав. Відповідно до частини 2 статті 17 Закону України В«Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного, плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробівВ» у разі невиконання рішення органів, зазначених у частині 3 статті 17 цього Закону, сума штрафу стягується на підставі рішення суду. Просив позов задовольнити повністю.

Відповідач, в судове засідання не з'явився повторно без поважних причин та без повідомлення про причини неприбуття хоча, про дату, час та місце судового розгляду справи був належним чином повідомлений. Правом подання заперечень проти заявленого позову не скористався.

Розглянувши матеріали адміністративної справи, заслухавши представника позивача, суд прийшов до висновку, що адміністративний позов слід задовольнити з таких мотивів.

Судом встановлено, що 10.11.2010 року посадовими особами позивача спільно з працівниками Державної податкової служби України в Івано-Франківській області, з питань додержання суб'єктами господарювання вимог, встановлених законодавством України, які є обов'язковими до виконання при здійсненні оптової і роздрібної торгівлі алкогольними напоями та/або тютюновими виробами здійснена перевірка господарської одиниці магазину «Озерянка», розташованого по вулиці Короля Данила, 37 в місті Івано-Франківську, який належить відповідачу. В ході перевірки було виявлено факт продажу тютюнових виробів особам, які не досягли 18 років, а саме: продаж пачки сигарет »громадянці ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1.

За наслідками проведеної перевірки складено акт за № 19152/09/15/23/19393315 від 10.11.2010 року, за результатами розгляду якого позивачем на підставі абзацу 9 частини 2 статті 17 Закону України В«Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного, плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробівВ» прийнято рішення про застосування до відповідача фінансових санкцій від 13.12.2010 року № 090425, в сумі 6800,00 гривень (а.с. 7-8, 10).

Згідно пункту 5 Порядку провадження торговельної діяльності та правил торговельного обслуговування населення, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 833 від 15.06.2006 року, суб'єкт господарювання провадить торговельну діяльність після його державної реєстрації, а у випадках, передбачених законодавчими актами, за наявності відповідних дозвільних документів (ліцензії, торговельного патенту тощо).

Відповідно до статті 15 Закону України В«Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробівВ» роздрібна торгівля алкогольними напоями та тютюновими виробами може здійснюватися суб'єктами підприємницької діяльності всіх форм власності, в тому числі її виробниками, за наявності у них ліцензій.

В ході судового засідання судом встановлено, що відповідач є суб'єктом господарювання, який здійснює роздрібну торгівлю, зокрема алкогольними напоями та тютюновими виробами.

В розумінні статті 1 Закону України В«Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробівВ» , чинного на момент виникнення правовідносин (далі -Закон) ліцензія (спеціальний дозвіл) є документом державного зразка, який засвідчує право суб'єкта господарювання на провадження одного із зазначених у цьому Законі видів діяльності протягом визначеного строку.

Відповідно до абзацу 9 статті 1 Закону ліцензія (спеціальний дозвіл) роздрібна торгівля алкогольними напоями та тютюновими виробами є діяльністю по продажу товарів безпосередньо громадянам та іншим кінцевим споживачам для їх особистого некомерційного використання незалежно від форми розрахунків, у тому числі на розлив у ресторанах, кафе, барах, інших суб'єктах господарювання громадського харчування.

Згідно статті 9 Закону, спирт етиловий, коньячний і плодовий, спирт етиловий ректифікований виноградний, спирт етиловий ректифікований плодовий, спирт-сирець виноградний, спирт-сирець плодовий, алкогольні напої та тютюнові вироби повинні відповідати вимогам затверджених і зареєстрованих у встановленому законодавством порядку нормативних документів, які діють в Україні.

Відповідно до пункту 13 статті 3 Закону України В«Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послугВ» (чинного на момент виникнення правовідносин), суб'єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов'язані: забезпечувати відповідність сум готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті реєстратора розрахункових операцій, а у випадку використання розрахункової книжки - загальній сумі продажу за розрахунковими квитанціями, виданими з початку робочого дня.

Приписами статті 15-3 Закону України В«Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробівВ» встановлені обмеження щодо продажу пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових та тютюнових виробів, а саме: заборонено здійснювати продаж алкогольних напоїв і тютюнових виробів особам, які не досягли 18 років. Продавець пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових або тютюнових виробів зобов'язаний отримати у покупця, який купує пиво (крім безалкогольного), алкогольні напої, слабоалкогольні напої, вина столові або тютюнові вироби, паспорт або інші документи, які підтверджують вік такого покупця, якщо у продавця виникли сумніви щодо досягнення покупцем 18-річного віку.

Відповідно до абзацу 9 частини 2 статті 17 Закону України В«Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробівВ» за порушення вимог статті 15-3 цього Закону до суб'єктів господарювання застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафу в розмірі 6800 гривень.

Згідно із пунктом 2 Постанови Кабінету Міністрів України Про затвердження Порядку застосування фінансових санкцій, передбачених статтею 17 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробівВ» від 02.06.2003р. № 790 (із змінами та доповненнями) фінансові санкції застосовуються за порушення, передбачені статтею 17 вказаного Закону.

Підставою для прийняття рішення про застосування фінансових санкцій є, в тому числі, акт перевірки додержання суб'єктом підприємницької діяльності встановлених законодавством вимог, обов'язкових для виконання під час здійснення оптової і роздрібної торгівлі алкогольними напоями та/або тютюновими виробами, складений органом, що видав ліцензію, у якому зазначається зміст порушення і конкретні порушені норми законодавства (пункт 5 Постанови).

В судовому засіданні встановлено наявність факту продажу тютюнових виробів особі, яка не досягла 18 років, що підтверджується актом проведеної перевірки від № 19152/09/15/23/19393315 від 10.11.2010 року та додатком до нього, поясненнями відповідача, в яких вона не заперечує факт реалізації такої продукції неповнолітнім, свідоцтвом про народження від 01.02.1996 року (а.с. 9, 15).

Рішення про застосування штрафних санкцій відповідачем отримано, однак відповідач не скористався правом оскарження вищезазначеного рішення № 090425 від 13.12.2010 року, порядок оскарження якого передбачено статтею 17 вищенаведеного Закону та пунктом 10 Порядку застосування фінансових санкцій, передбачених статтею 17 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів".

Відповідно до статті 17 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів", пункту 10 Постанови Кабінету Міністрів України від 02.06.2003 р. № 790 (зі змінами та доповненнями) у разі невиконання суб'єктом підприємницької діяльності рішення про застосування фінансових санкцій протягом 30 днів після його отримання сума санкцій стягується на підставі рішення суду.

Оскільки відповідач не надав суду підтвердження сплати штрафних санкцій до державного бюджету, суд дійшов висновку, що штрафні санкції в сумі 6800,00 гривень, які були застосовані до відповідача на підставі рішення від 13.12.2010 року № 090425, прийнятого регіональним управлінням Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації України в Івано-Франківській області, підлягають стягненню в судовому порядку.

Виходячи з вищенаведеного, суд прийшов до висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими, а позов таким, що підлягає задоволенню.

Відповідно до частини 4 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем -фізична чи юридична особа, судові витрати, здійсненні позивачем, з відповідача не стягуються.

На підставі статті 124 Конституції України, керуючись статтями 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити повністю.

Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «Озерянка» (вул. К. Данила, 37, м. Івано-Франківськ, код ЄДРПОУ 13655197) в доход Державного бюджету України адміністративно-господарські санкції, застосовані рішенням № 090425 від 13.12.2010 року в розмірі 6800 (шести тисяч восьмисот) гривень 00 копійок.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.

Постанова набирає законної сили в порядку та строки встановлені статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Остап'юк С.В.

Постанова складена в повному обсязі 18.04.2011 року.

Дата ухвалення рішення11.04.2011
Оприлюднено26.08.2015
Номер документу48768250
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-723/11/0970

Ухвала від 01.03.2011

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Остап'юк С.В.

Ухвала від 16.03.2011

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Остап'юк С.В.

Постанова від 11.04.2011

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Остап'юк С.В.

Постанова від 11.04.2011

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Остап'юк С.В.

Ухвала від 25.07.2011

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Судова-Хомюк Н.М.

Постанова від 11.04.2011

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Остап'юк С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні