Ухвала
від 30.11.2012 по справі 1570/7030/2012
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 1570/7030/2012

УХВАЛА

30 листопада 2012 року м.Одеса

Суддя Одеського окружного адміністративного суду Харченко Ю.В., розглянувши адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Регіональне Агропостачання-Сервіс»до Державної податкової інспекції у Малиновському районі м.Одеси Одеської області Державної податкової служби про визнання протиправними висновків Державної податкової інспекції у Малиновському районі м.Одеси Одеської області Державної податкової служби щодо неможливості підтвердження реальності здійснення фінансово-господарських операцій ТОВ «Регіональне Агропостачання-Сервіс»з контрагентами-покупцями за період з 01.03.2012р. по 31.08.2012р. викладені в акті від 29.10.2012р. №323/22-214/31094984/2601 «Про результати документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «Регіональне Агропостачання-Сервіс», з питань дотримання вимог податкового законодавства по взаєморозрахунках та правових відносинах з ПП «Гамма-Плюс», ПП «Дари Азова», ТОВ «Негоціант-Агро», ТОВ «Інвестиційна група «Каспій-Дон», ТОВ «ОСОБА_1 Україна»за період з 01.03.2012р. по 31.08.2012р.», -

ВСТАНОВИВ:

До Одеського окружного адміністративного суду надійшов позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Регіональне Агропостачання-Сервіс», в якому позивач просить суд визнати протиправними дії Державної податкової інспекції у Малиновському районі м.Одеси Одеської області Державної податкової служби щодо призначення та проведення з 22.10.2012р. документальної позапланової виїзної перевірки; визнати протиправними дії Державної податкової інспекції у Малиновському районі м.Одеси Одеської області Державної податкової служби щодо складання акта від 29.10.2012р. № 323/22-214/31094984/2601 «Про результати документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «Регіональне Агропостачання-Сервіс», з питань дотримання вимог податкового законодавства по взаєморозрахунках та правових відносинах з ПП «Гамма-Плюс», ПП «Дари Азова», ТОВ «Негоціант-Агро», ТОВ «Інвестиційна група «Каспій-Дон», ТОВ «ОСОБА_1 Україна»за період з 01.03.2012р. по 31.08.2012р.»; визнати протиправними висновки Державної податкової інспекції у Малиновському районі м.Одеси Одеської області Державної податкової служби щодо неможливості підтвердження реальності здійснення фінансово-господарських операцій ТОВ «Регіональне Агропостачання-Сервіс»з контрагентами-покупцями за період з 01.03.2012р. по 31.08.2012р.

Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 20.11.2012р. адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Регіональне Агропостачання-Сервіс»до Державної податкової інспекції у Малиновському районі м.Одеси Одеської області Державної податкової служби, в частині позовних вимог щодо визнання протиправними висновків щодо неможливості підтвердження реальності здійснення фінансово-господарських операцій ТОВ «Регіональне Агропостачання-Сервіс»з контрагентами-покупцями за період з 01.03.2012р. по 31.08.2012р., відповідно до положень ст.108 КАС України було залишено без руху, у зв'язку з невідповідністю вимогам ст.106 КАС України.

30.11.2012р. на виконання ухвали суду від 20.11.2012р. про залишення подання без руху, до суду надійшло клопотання (вхід.№38516/2012) до якого додано уточнений адміністративний позов, в якому позивач -ТОВ «Регіональне Агропостачання-Сервіс», серед іншого, просить суд визнати протиправними висновки Державної податкової інспекції у Малиновському районі м.Одеси Одеської області Державної податкової служби щодо неможливості підтвердження реальності здійснення фінансово-господарських операцій ТОВ «Регіональне Агропостачання-Сервіс»з контрагентами-покупцями за період з 01.03.2012р. по 31.08.2012р., викладені в акті від 29.10.2012р. №323/22-214/31094984/2601 «Про результати документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «Регіональне Агропостачання-Сервіс», з питань дотримання вимог податкового законодавства по взаєморозрахунках та правових відносинах з ПП «Гамма-Плюс», ПП «Дари Азова», ТОВ «Негоціант-Агро», ТОВ «Інвестиційна група «Каспій-Дон», ТОВ «ОСОБА_1 Україна»за період з 01.03.2012р. по 31.08.2012р.».

При цьому, відповідно до п.1 ч.2 ст.17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори, зокрема, на спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії ), дій чи бездіяльності

Під рішенням суб'єкта владних повноважень, у контексті положення п.1 ч.2 ст.17 КАС України, необхідно розуміти нормативно-правові акти та правові акти індивідуальної дії.

Отже, до компетенції адміністративних судів належать спори фізичних чи юридичних осіб з органом державної влади, органом місцевого самоврядування, їхньою посадовою або службовою особою, предметом яких є правильність рішень, дій чи бездіяльності цих органів (осіб), прийнятих або вчинених ними при здійсненні владних управлінських функцій.

Акт державного чи іншого органу -це юридична форма рішень цих органів, тобто офіційний письмовий документ, який породжує певні правові наслідки, спрямований на регулювання тих чи інших публічно-правових відносин і має обов'язковий характер для суб'єктів цих відносин.

При цьому, залежно від компетенції органу, який прийняв такий документ, і характеру та обсягу відносин, що врегульовано ним, акти поділяються на нормативно-правові і такі, що не мають нормативно-правового характеру, тобто індивідуальні.

Правовий акт індивідуальної дії -це виданий суб'єктом владних повноважень документ, прийнятий із метою реалізації положень нормативно-правового акту (актів) щодо конкретної життєвої ситуації, не містить загальнообов'язкових правил поведінки та стосується прав і обов'язків , чітко визначеного суб'єкта (суб'єктів), якому він адресований. До того ж, обов'язковою ознакою як нормативно-правового, так і правового акту індивідуальної дії, є юридичний характер, тобто обов'язковість його приписів для відповідного суб'єкта (суб'єктів), дотримання якого забезпечується правовими механізмами.

Обов'язковою ознакою нормативно-правового акту чи акту індивідуальної дії, а також відповідних дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень є створення ними юридичних наслідків у формі прав, обов'язків, їх зміни чи припинення.

Так, судом встановлено, що в уточненому адміністративному позові позивач -ТОВ «Регіональне Агропостачання-Сервіс», у тому числі, просить суд визнати протиправними висновки Державної податкової інспекції у Малиновському районі м.Одеси Одеської області Державної податкової служби щодо неможливості підтвердження реальності здійснення фінансово-господарських операцій ТОВ «Регіональне Агропостачання-Сервіс»з контрагентами-покупцями за період з 01.03.2012р. по 31.08.2012р., викладені в акті від 29.10.2012р. №323/22-214/31094984/2601 «Про результати документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «Регіональне Агропостачання-Сервіс», з питань дотримання вимог податкового законодавства по взаєморозрахунках та правових відносинах з ПП «Гамма-Плюс», ПП «Дари Азова», ТОВ «Негоціант-Агро», ТОВ «Інвестиційна група «Каспій-Дон», ТОВ «ОСОБА_1 Україна»за період з 01.03.2012р. по 31.08.2012р.».

Між тим, суд зазначає, що акт перевірки податкового органу, з наявними у ньому висновками контролюючого органу, не є нормативно-правовим актом чи правовим актом індивідуальної дії, не має обов'язкового характеру оскільки не створює для позивача юридичних прав та обов'язків, та головне не містить обов'язкового для нього припису.

До того ж, відповідно до Порядку оформлення результатів невиїзних документальних, виїзних планових та позапланових перевірок з питань дотримання податкового, валютного та іншого законодавства, затвердженого наказом ДПА України №984 від 22.12.2010р. акт -службовий документ, який стверджує факт проведення невиїзної документальної або виїзної планової чи позапланової перевірки фінансово-господарської діяльності суб'єкта господарювання і є носієм доказової інформації про виявлені порушення вимог податкового, валютного та іншого законодавства суб'єктами господарювання.

У зв'язку з чим, суд вважає за необхідне зазначити, що позовні вимоги позивача -ТОВ «Регіональне Агропостачання-Сервіс»в частині щодо визнання протиправними висновків Державної податкової інспекції у Малиновському районі м.Одеси Одеської області Державної податкової служби щодо неможливості підтвердження реальності здійснення фінансово-господарських операцій ТОВ «Регіональне Агропостачання-Сервіс»з контрагентами-покупцями за період з 01.03.2012р. по 31.08.2012р., викладених в акті від 29.10.2012р. №323/22-214/31094984/2601 «Про результати документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «Регіональне Агропостачання-Сервіс», з питань дотримання вимог податкового законодавства по взаєморозрахунках та правових відносинах з ПП «Гамма-Плюс», ПП «Дари Азова», ТОВ «Негоціант-Агро», ТОВ «Інвестиційна група «Каспій-Дон», ТОВ «ОСОБА_1 Україна»за період з 01.03.2012р. по 31.08.2012р.», є безпідставними, оскільки, акт перевірки фіксує лише встановленні під час проведення перевірки обставини, факти виявлених порушень законодавства та жодним чином не є остаточним документом, що зобов'язує до вчинення будь-яких дій. Натомість, права та обов'язки, для певного платника податків, породжує податкове повідомлення-рішення, прийняте на підставі відповідного акта перевірки, та відповідно обставини в обґрунтування незгоди з висновками акта податкового органу можуть бути покладені в основу тверджень щодо оспорювання відповідного податкового повідомлення-рішення, винесеного на підставі такого акта, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень, які створюють правові наслідки для певної особи.

Відтак, виходячи з наведеного, суд вважає за необхідне наголосити, що законодавством не передбачено можливості для оскарження в судовому порядку та відповідно визнання незаконними та скасування, зокрема, висновків, викладених в акті податкового органу щодо проведення перевірки, винесеного контролюючим органом за результатами проведеної перевірки, т.я. спірний акт не є рішенням суб'єкта владних повноважень, у розумінні положень КАС України, (нормативно-правовим актом чи правовим актом індивідуальної дії), а тому не підлягає розгляду в порядку адміністративного судочинства.

Згідно з п.1 ч.1 ст.109 КАС України суддя відмовляє у відкритті провадження в адміністративній справі лише, якщо заяву не належить розглядати в порядку адміністративного судочинства.

Таким чином, з урахуванням вищевикладеного, суд вважає за необхідне відмовити у відкритті провадження по справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Регіональне Агропостачання-Сервіс»до Державної податкової інспекції у Малиновському районі м.Одеси Одеської області Державної податкової служби, в частині позовних вимог щодо визнання протиправними висновків Державної податкової інспекції у Малиновському районі м.Одеси Одеської області Державної податкової служби щодо неможливості підтвердження реальності здійснення фінансово-господарських операцій ТОВ «Регіональне Агропостачання-Сервіс»з контрагентами-покупцями за період з 01.03.2012р. по 31.08.2012р., викладених в акті від 29.10.2012р. №323/22-214/31094984/2601 «Про результати документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «Регіональне Агропостачання-Сервіс», з питань дотримання вимог податкового законодавства по взаєморозрахунках та правових відносинах з ПП «Гамма-Плюс», ПП «Дари Азова», ТОВ «Негоціант-Агро», ТОВ «Інвестиційна група «Каспій-Дон», ТОВ «ОСОБА_1 Україна»за період з 01.03.2012р. по 31.08.2012р.», відповідно до приписів п.1 ч.1 ст.109 КАС України, з вищенаведених підстав.

Керуючись п.1 ч.1 ст.17, п.п.5,6 ч.1 статті 107, п.1 ч.1 ст.109, ст.ст.160,165 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

УХВАЛИВ:

1. Відмовити у відкритті провадження в адміністративній справі за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю «Регіональне Агропостачання-Сервіс»до Державної податкової інспекції у Малиновському районі м.Одеси Одеської області Державної податкової служби, в частині позовних вимог щодо визнання протиправними висновків Державної податкової інспекції у Малиновському районі м.Одеси Одеської області Державної податкової служби щодо неможливості підтвердження реальності здійснення фінансово-господарських операцій ТОВ «Регіональне Агропостачання-Сервіс»з контрагентами-покупцями за період з 01.03.2012р. по 31.08.2012р. викладені в акті від 29.10.2012р. №323/22-214/31094984/2601 «Про результати документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «Регіональне Агропостачання-Сервіс», з питань дотримання вимог податкового законодавства по взаєморозрахунках та правових відносинах з ПП «Гамма-Плюс», ПП «Дари Азова», ТОВ «Негоціант-Агро», ТОВ «Інвестиційна група «Каспій-Дон», ТОВ «ОСОБА_1 Україна»за період з 01.03.2012р. по 31.08.2012р.».

2. Копію ухвали про відмову у відкритті провадження в адміністративній справі надіслати позивачу.

Ухвала може бути оскаржена шляхом подання апеляційної скарги протягом п'яти днів з дня її проголошення. Якщо ухвалу було постановлено згідно з частиною третьою статті 160 КАС України, або без виклику особи, яка її оскаржує, апеляційна скарга подається протягом п'яти днів з дня отримання копії ухвали.

Ухвала набирає законної сили в порядку, передбаченому приписами ст.254 КАС України.

Суддя Харченко Ю.В.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.11.2012
Оприлюднено26.08.2015
Номер документу48768712
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1570/7030/2012

Ухвала від 29.10.2013

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Танасогло Т.М.

Ухвала від 29.10.2013

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Танасогло Т.М.

Ухвала від 03.04.2013

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Танасогло Т.М.

Ухвала від 30.11.2012

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Харченко Ю. В.

Ухвала від 30.11.2012

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Харченко Ю. В.

Ухвала від 03.04.2013

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Танасогло Т.М.

Постанова від 25.02.2013

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Харченко Ю. В.

Ухвала від 20.11.2012

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Харченко Ю. В.

Ухвала від 20.11.2012

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Харченко Ю. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні