УКРАЇНА
Господарський
суд
Житомирської
області
10002, м. Житомир, майдан
Путятинський,3/65
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Від "15" лютого 2007 р.
Справа № 10/3073
Господарський суд Житомирської області у складі:
Судді Будішевської Л.О.
при секретарі Осіпчук О.В.
за участю представників сторін
від позивача ОСОБА_1, паспорт;
від відповідача-1 Лісняк М.Л., дов.№456 від 13.11.06р.;
Григорчук В.В., дов.№26 від 10.01.07р.;
від відповідача-2 не
з'явився;
прокурор: не з'явився.
Розглянув у відкритому судовому засіданні в м.Житомирі справу за
позовом Суб'єкта підприємницької діяльності - приватного підприємця
ОСОБА_1(м.Коростишів)
до Коростишівської міжрайонної державної податкової інспекції
(м.Коростишів) та Управління Державного казначейства у Житомирській області
(м.Житомир)
про відшкодування 236930,00 грн. бюджетної заборгованості
ПП ОСОБА_1 пред'явлено позов про стягнення невідшкодованої
бюджетної заборгованості по податку на додану вартість в сумі 236930,00грн.
В засіданні суду представник позивача позовні вимоги підтримав з
підстав, викладених у позовній заяві.
Представники відповідача-1 проти позову заперечили, подали
письмові заперечення на позовну заяву, в яких виклали свої доводи щодо
безпідставності позовних вимог ПП ОСОБА_1
Відповідач-2 - УДК у Житомирській області, в судове засідання не
з'явився, надав довідку із зазначенням рахунку, з якого здійснюється
відшкодування ПДВ.
За заявою прокуратури Житомирської області від 04.10.06р. (т.2
а.с.74) у справі приймав участь прокурор на стороні відповідачів.
Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представників
сторін, господарський суд,
ВСТАНОВИВ:
ПП ОСОБА_1 зареєстрований платником податку на додану вартість на
підставі свідоцтва ІНФОРМАЦІЯ_1 (т.1 а.с.10) та здійснює щомісячне подання
декларацій з податку на додану вартість та щомісячну сплату податкових
зобов'язань з цього податку.
В період з березня по травень 2006 року позивач здійснював
господарську діяльність (продаж автомобілів бувших у використанні) в результаті
якої виникла бюджетна заборгованість з переплати податку на додану вартість, що
належить до відшкодування.
За даними позивача, на момент пред'явлення позову бюджетна
заборгованість по відшкодуванню податку на додану вартість становила
236930,00грн.
Дослідивши наявні в справі документи, заслухавши доводи
представників сторін, господарський суд дійшов висновку про часткове
задоволення позовних вимог, виходячи з наступного.
За заявою платника податку сума від'ємного значення податку на
додану вартість зараховується або в сплату чергових платежів з цього податку
або відшкодовується на його поточний рахунок.
Відшкодування повинно здійснюватись шляхом перерахування
відповідних грошових сум з бюджетного рахунку на рахунок платника податку.
Строк подання декларацій з податку на додану вартість та розрахунків
експортного відшкодування для місячного податкового періоду регулюється п.4.1.4.
ст.4 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків
перед бюджетами та державними цільовими фондами" від 21.12.00р. №2181-ІІІ,
- протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного
(податкового) місяця.
Відповідно до п.7.7 ст.7 Закону України "Про податок на
додану вартість" від 03.04.97р. №168/97-ВР (зі змінами і доповненнями),
сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету або бюджетному відшкодуванню,
визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного податкового
періоду та сумою податкового кредиту такого звітного податкового періоду. Якщо
у наступному податковому періоді сума має від'ємне значення, то: бюджетному
відшкодуванню підлягає частина такого від'ємного значення, яка дорівнює сумі
податку, фактично сплаченій отримувачем товарів (послуг) у попередньому
податковому періоді постачальникам таких товарів (послуг); залишок від'ємного
значення після бюджетного відшкодування включається до складу податкового
кредиту наступного податкового періоду.
Платник податку, який має право на одержання бюджетного
відшкодування та прийняв рішення про повернення повної суми бюджетного
відшкодування, подає відповідному податковому органу податкову декларацію та
заяву про повернення такої повної суми бюджетного відшкодування, яка
відображається у податковій декларації. Протягом 30 днів, наступних за днем
отримання податкової декларації, податковий орган проводить документальну
невиїзну перевірку (камеральну) заявлених у ній даних. За наявності достатніх
підстав вважати, що розрахунок суми бюджетного відшкодування було зроблено з
порушенням норм податкового законодавства, податковий орган має право протягом
такого ж строку провести позапланову виїзну перевірку (документальну) платника для
визначення достовірності нарахування такого бюджетного відшкодування.
Податковий орган зобов'язаний у п'ятиденний термін після закінчення перевірки
надати органу державного казначейства висновок із зазначенням суми, що підлягає
відшкодуванню з бюджету.
На підставі отриманого висновку відповідного податкового органу
орган державного казначейства надає платнику податку зазначену у ній суму
бюджетного відшкодування шляхом перерахування коштів з бюджетного рахунку на
поточний банківський рахунок платника податку в обслуговуючому банку протягом
п'яти операційних днів після отримання висновку податкового органу.
Позивачем були своєчасно, у визначені законодавством строки,
подані Коростишівській МДПІ декларації про відшкодування такого від'ємного
значення ПДВ (т.1 а.с.11-16, 32-35, 54-57) шляхом перерахування таких сум на
його рахунок на загальну суму 236930,00грн., в тому числі:
- за березень 2006 року - 38491,00грн.;
- за квітень 2006 року - 99092,00 грн.;
- за травень 2006 року -
99347,00 грн.
Пунктом 4 Порядку відшкодування податку на додану вартість,
затвердженого Наказом Державної податкової адміністрації та Державного казначейства України 02.07.97 №209/72 (у редакції наказу Державної
податкової адміністрації України та Державного казначейства України від
21.05.2001 №200/86) та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 8 червня
2001р. за №489/5680, обов'язок по відшкодуванню від'ємного значення податку на
додану вартість покладено на відповідачів по справі.
Коростишівська МДПІ відмовлялася відшкодувати позивачу бюджетну
заборгованість та зазначала, що проведеними перевірками позивача з питань
достовірності нарахування суми бюджетного відшкодування податку на додану
вартість за березень - травень 2006р. неможливо було встановити фактичну суму
податкового зобов'язання по податку на додану вартість з поставок транспортних
засобів, оскільки на обліку позивача
знаходиться значна кількість нереалізованих транспортних засобів, фактичну
наявність яких позивачем не підтверджено та документів про поставку зазначених
транспортних засобів не представлено.
Так, за висновком відповідача-1, станом на 01.04.06р. в залишку
рахувалося 107 автомобілів, залишок транспортних засобів на 01.05.06р. становив
123 штук, станом на 01.06.06р. рахувалося 133 транспортних засобів, при цьому
позивачем не проведено інвентаризацію транспортних засобів станом на
01.04.06р., на 01.05.06р. та на 01.06.06р.
В період з 09.01.07р. по 26.01.07р. Коростишівською МДПІ було
проведено планову виїзну документальну перевірку з питань дотримання вимог
податкового та валютного законодавства ПП ОСОБА_1 за період з 01.10.05р. по
30.09.06р., за результатами якої складено акт перевірки ІНФОРМАЦІЯ_2 (т.2
а.с.99-119).
На підставі зазначеного акта перевірки Коростишівською МДПІ були
прийняті податкові повідомлення-рішення:
- ІНФОРМАЦІЯ_3. про зменшення суми бюджетного відшкодування з
податку на додану вартість на 49657,00грн.;
- ІНФОРМАЦІЯ_4 про донарахування 71565,00грн. податку на додану
вартість та застосування 60051,00грн. штрафних (фінансових) санкцій з ПДВ.
Вказані податкові повідомлення-рішення позивачем не оскаржені, а
тому є чинними на момент вирішення спору по суті.
Згідно довідки Коростишівської МДПІ від 14.02.07р. залишок
невідшкодованих сум податку на додану вартість, після проведення планової
виїзної документальної перевірки та прийняття за її результатами вищезазначених
податкових повідомлень-рішень, становить 78340,00грн., що не заперечується
позивачем.
Таким чином, на момент вирішення спору по суті бюджетна
заборгованість з податку на додану вартість за спірний період становить
78340,00грн., а тому позовні вимоги підлягають задоволенню саме в цій частині.
Судові витрати по справі стягуються з Державного бюджету України
на користь позивача пропорційно розміру задоволених вимог позивача.
Відповідно до Закону України "Про податок на додану
вартість" від 03.04.1997р. №168/97-ВР, керуючись ст.ст.94, 158-163, 167,
254, п.6 Прикінцевих та перехідних положень КАС України, господарський суд,
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов задовольнити частково.
2. Стягнути з Державного бюджету України (рахунок №31111030700268,
УДК у Коростишівському районі, код ЗКПО 22062697, банк ГУДК України у
Житомирській області, МФО 811039) на користь Приватного підприємця
ОСОБА_1(АДРЕСА_1, ІНФОРМАЦІЯ_5) - 78340грн. 00коп. бюджетної заборгованості по
податку на додану вартість.
3. В іншій частині у задоволенні позову відмовити.
4. Стягнути з Державного бюджету України через Управління
Державного казначейства у Житомирській області, 10014, м.Житомир бульвар Новий,
5 на користь Приватного підприємця ОСОБА_1(АДРЕСА_1, ІНФОРМАЦІЯ_5) - 783грн.
40коп. судових витрат.
Постанова господарського суду Житомирської області набирає
законної сили в строки, встановлені ст.254 КАСУ.
Постанова може бути оскаржена до Житомирського апеляційного
господарського суду через суд першої інстанції протягом десяти днів з дня
складання її у повному обсязі в порядку, встановленому ст.186 КАСУ.
Суддя
Будішевська Л.О.
Дата виготовлення: "20" лютого 2007 року
Віддрукувати: 5пр.
1 - в справу
2,3,4 - сторонам;
5 - прокуратурі.
Суд | Господарський суд Житомирської області |
Дата ухвалення рішення | 15.02.2007 |
Оприлюднено | 22.08.2007 |
Номер документу | 488071 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Житомирської області
Будішевська Л.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні