Ухвала
від 23.03.2010 по справі 10/344-10
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

29000, м. Хмельницький, Майдан Незалежності, 1 тел. 71-81-84, факс 71-81-98


УХВАЛА

"23" березня 2010 р.Справа № 10/344-10

за позовом Державного підприємства "Хмельницький науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації" м. Хмельницький

до Хмельницького обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України м. Хмельницький

про визнання недійсним рішення адміністративної колегії Хмельницького обласного територіального відділення антимонопольного комітету України №102-рш від 11.12.2009р. по справі № 02-12/42-09 "Про порушення законодавства про захист економічної конкуренції та накладання штрафу"

та зустрічним позовом Хмельницького обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України м. Хмельницький

до Державного підприємства "Хмельницький науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації" м. Хмельницький

про стягнення 5000 грн.

Суддя Виноградова В.В.

Представники сторін:

позивача: ОСОБА_1- за довіреністю № 728/01 від 09.03.21010р.

відповідача: ОСОБА_2 - за довіреністю №5 від 01.03.2010р.

Суть спору:

Позивач звернувся до суду з позовом в якому просить визнати недійсним рішення адміністративної колегії Хмельницького обласного територіального відділення антимонопольного комітету України №102-рш від 11.12.2009р. по справі № 02-12/42-09 "Про порушення законодавства про захист економічної конкуренції та накладення штрафу" щодо накладення штрафу на Державне підприємство "Хмельницький науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації" в розмірі 5000 грн.

Зазначає, що згідно оспорюваного рішення визнано:1. що державне підприємство "Хмельницький науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації" протягом 2007 та 2008 років займало монопольне (домінуюче) становище на ринку з повірки приладів обліку води (водолічильників) з часткою, що перевищувало 35 відсотків в межах Хмельницької області. 2. визнано дії державного підприємства "Хмельницький науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації" , які полягають у застосуванні різних тарифів та різних умов щодо оплати за повірку водолічильників при укладанні рівнозначних договорів на виконання робіт з повірки водолічильників, порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченого пунктом 2 статті 50, частиною першою статті 13 та пунктом 2 частини другої статті 13 Закону України "'Про захист економічної конкуренції "' у вигляді зловживання монопольним (домінуючим) становищем, шляхом: вчинення дій, що призвели до ущемлення інтересів споживачів, які були б неможливими за умов існування значної конкуренції на ринку; застосування різних цін та умов до рівнозначних угод з суб'єктами господарювання без об'єктивно виправданих на те причин. 3. Відповідно до абзацу другого частини другої статті 52 Закону України „Про захист економічної конкуренції" накласти штраф на державне підприємство "Хмельницький науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації" у розмірі 5000 гривень. 4. з метою припинення порушення законодавства про захист економічної конкуренції зобов'язано державне підприємство "Хмельницький науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації" привести договора на виконання робіт з повірки водолічильників в частині строків оплати послуг до єдиного стандарту.

Дане рішення вважає неправомірним, оскільки виділенням Антимонопольного комітету безпідставно вказано на те, що Позивач займає монопольне становище на ринку з повірки приладів обліку води, оскільки первинну повірку також проводить і ДП "Новатор".

Вважає хибним твердження відповідача, що Позивач при застосуванні різних тарифів та різних умов щодо оплати за повірку водолічильників при укладанні рівнозначних договорів на виконання робіт з повірки водолічильників, зловживав монопольним (домінуючим) становищем, шляхом вчинення дій, що призвели до ущемлення інтересів споживачів, які були б неможливими за умов існування значної конкуренції на ринку; застосування різних цін та умов до рівнозначних угод з суб'єктами господарювання без об'єктивно виправданих на те причин. В обґрунтування вказує на те, що відділенням Антимонопольного комітету не враховано положення ст.ст. 627,632 ЦК України, ст.ст. 189,190 Господарського кодексу України, Закону України "Про ціни і ціноутворення", якими передбачено вільні ціни, та те, що сторони у договорі самостійно визначали ціни договору. При цьому, при визначенні ціни враховується, яка повірка проводилась, які лічильники на повірку давались (типи лічильників), кількість лічильників та їх технічний стан, що призводить до різної вартості послуг. Однак це не було взято до уваги відділенням Антимонопольного комітету при прийнятті оскаржуваного рішення.

Повноважний представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав, обґрунтовуючи доказами поданими до позовної заяви.

Відповідач за первісним позовом (надалі Відповідач) у письмовому відзиві на позов та повноважний представник в судовому засіданні проти позовних вимог заперечує. Стосовно монопольного становища, яке займає позивач, відділення звертає увагу на ст. 12 Закону України "Про захист економічної конкуренції"та стверджує, що під час розгляду справи Підприємством не надана інформація, що він зазнає значної конкуренції на ринку надання послуг з повірки приладів обліку води (водолічильників).

Під час розгляду справи №02-12/42-09 окремі суб'єкти господарювання повідомили про відсутність інформації стосовно інших організацій, які могли б надавати послуги з проведення державної повірки ЗВТ (листи МКП "Хмельницькводоканал" від 06.10.2009 №2427, ЗАТ "Прилад Система" від 09.10.2009р. №145/09). ДП "НОВАТОР" повідомило відділення, що: "Використання послуг акредитованих в цій сфері метрологічних центрів інших областей чи організацій, акредитація суб'єктом господарювання власної лабораторії і підготовка та атестація уповноваженого персоналу в установленому нормативно-правовими документами ЦОВМ порядку є економічно недоцільним" (лист від14.10.2009 №43/1819).

В позовній заяві позивач зазначив, що відповідно до п. 2 статті 23 Закону України "Про метрологію та метрологічну діяльність" підприємства та суб'єкти господарської діяльності мають право вибору місця повірки ЗВТ, метрологічної служби чи територіального органу Держстандарту України, що також відображено в п. 4.3.5, 5.4.3 ДСТУ 2708 : 2006 "Повірка засобів вимірювальної техніки._Організація_та_ порядок проведення". Одночасно листом державного комітету з питань технічного регулювання та споживчої політики від 13.12.2006р. №11085-5-7/19 було роз'яснено, що в Законі України "Про метрологію та метрологічну діяльність" відсутня норма надання метрологічних послуг територіальними органами Держспоживстандарту України за територіальним принципом, що відповідає основним принципам ринкової економіки і створює вільну конкуренцію. Повірка та калібрування засобів вимірювальної техніки, атестація методик виконання вимірювань виконуються метрологічними центрами та територіальними органами Держспоживстандарту України відповідно до галузі акредитації за зверненнями заявника незалежно від його місцезнаходження. Тобто, суб'єкт господарювання має право вибирати територіальний орган Держспоживстандарту України, роботи, послуги якого задовольняють його щодо вартості, термінів та оперативності виконання.

Вважає, що зауваження Позивача проте, що суб'єкти господарської діяльності мають право вибору місця повірки в будь-якій іншій установі метрологічної служби ( тобто в інших областях) не можуть бути прийняти до уваги, оскільки використання послуг акредитованих в цій сфері метрологічних центрів інших областей чи організацій, акредитація суб'єктом господарювання власної лабораторії і підготовка та атестація уповноваженого персоналу в установленому нормативно-правовими документами ЦОВМ порядку є економічно недоцільним, оскільки потребує додаткових витрат.

Вважає, що Центр протягом 2007 та 2008 років займав монопольне (домінуюче) становище на ринку повірки приладів обліку води (водолічильників) з часткою, що перевищувало 35 відсотків в межах Хмельницької області.

При цьому звертає увагу на п. 15.4 рекомендацій Президії ВГСУ від 29.10.2008р. №04-5/247 "Про деякі питання практики застосування конкурентного законодавства" .

Зазначає, що під час розгляду справи, Відділенням досліджувались дії ДП"Хмельницькстандарт метрологія" з періодичної повірки водолічильників. Питання первинної повірки нових лічильників, зокрема встановлення іншої ціни в порівнянні із ціною на повірку лічильників після ремонту, Відділенням при розгляді справи не розглядалося.

Стверджує, що на території Хмельницької області протягом 2007 та 2008 років на ринку ремонту приладів обліку води діяло вісім суб'єктів господарювання. Як було встановлено, із кожним суб'єктом господарювання, Підприємство укладало договори на виконання робіт з повірки водолічильників.

ДП "Хмельницькстандартметрологія" протягом 2007 та 2008 років, при укладанні рівнозначних договорів на послуги з повірки водолічильників, застосовувало різні тарифи та різні умови щодо оплати за повірку водолічильників, чим надало окремим суб'єктам господарювання переваги, які ставлять їх у привілейоване становище стосовно конкурентів на ринку ремонту приладів обліку води та одночасно створило нерівнозначні умови діяльності суб'єктам господарювання.

Вважає, що дії Центру, які полягають у застосуванні різних тарифів та різних умов щодо оплати за повірку водолічильників при укладанні рівнозначних договорів на виконання робіт з повірки водолічильників, є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченого пунктом 2 статті 50, частиною першою статті 13 та пунктом 2 частини другої статті 13 Закону України "Про захист економічної конкуренції"" у вигляді зловживання монопольним (домінуючим) становищем, шляхом: вчинення дій, що призвели до ущемлення інтересів споживачів, які були б неможливими за умов існування значної конкуренції на ринку; застосування різних цін та умов до рівнозначних угод з суб'єктами господарювання без об'єктивно виправданих на те причин.

Відповідачем подано зустрічний позов Хмельницького обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України м. Хмельницький до Державного підприємства "Хмельницький науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації" м. Хмельницький про стягнення 5000 грн. штрафу , який ухвалою суду від 17.03.10р. було прийнято для спільного розгляду із первісним позовом по справі №10/344-10.

Вказує на те, що рішенням адміністративної колегії Хмельницького обласного територіального відділення від 11.12.2009р. №102-рш по справі № 02-12/42-09 визнано дії Державного підприємства "Хмельницький науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації" м. Хмельницький, які полягають у застосуванні різних тарифів та різних умов щодо оплати за повірку водолічильників при укладанні рівнозначних договорів на виконання робіт з повірки водолічильників, порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченого п.2 ст.50, ч.1 ст. 13, п. 2 ч. 2 ст.13 Закону України "Про захист економічної конкуренції " у вигляді зловживання монопольним (домінуючим) становищем шляхом: вчинення дій, що призвели до ущемлення інтересів споживачів, які були б неможливими за умов існування значної конкуренції на ринку, застосування різних цін та умов до рівнозначних угод з суб'єктами господарювання без об'єктивно виправданих на те причин та відповідно до абз. 2 ч. 2 ст. 52 Закону України "Про захист економічної конкуренції" накладено штраф у розмірі 5000 грн. У визначений ст. 56 Закону України "Про захист економічної конкуренції" строк Державне підприємство "Хмельницький науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації" м. Хмельницький штраф не сплатив. Зустрічний позов обгрунтовує доводами викладеними в відзиві на первісний позов.Позивач письмового відзиву на зустрічний позов не подав, пояснюючи тим, що не отримав його до дня судового розгляду справи.

Заслухавши представників сторін, в зв'язку з необхідністю подання сторонами додаткових доказів для повного, всебічного та об'єктивного вирішення спору, суд вважає за доцільне відкласти розгляд справи.

Керуючись ст.ст. 38, 77, 86 Господарського процесуального кодексу України, суд -

УХВАЛИВ:

Розгляд справи відкласти на 10 год. 00 хв. 8 квітня 2010 року.

Зобов'язати

позивача подати в судове засідання докази, що спростовують висновки Антимонопольного комітету України Хмельницького обласного територіального відділення викладені в рішенні №102-рш від 11.12.09р. по справі №02-12/42-09, письмовий відзив на зустрічний позов з документальним обґрунтуванням.

відповідача подати матеріали справи №02-12/42-09, докази, що підтверджують що протягом 2007 та 2008 років позивач займав монопольне (домінуюче) становище на ринку з повірки приладів обліку води (водолічильників) з часткою що перевищувало 35 відсотків в межах Хмельницької області, докази, що підтверджують, що позивач застосовував різні тарифи та різні умови щодо оплати за повірки водолічильників при укладанні рівнозначних договорів на виконання робіт з повірки водолічильників.

Визнати явку повноважних представників сторін в судове засідання обов'язковою.

Суддя В.В. Виноградова

Віддруковано 3 примірники: 1 -в справі, 2 -позивачу, 3 - відповідачу

СудГосподарський суд Хмельницької області
Дата ухвалення рішення23.03.2010
Оприлюднено27.08.2015
Номер документу48832553
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —10/344-10

Ухвала від 12.05.2010

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Виноградова В.В.

Ухвала від 02.06.2010

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Виноградова В.В.

Ухвала від 21.04.2010

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Виноградова В.В.

Ухвала від 09.03.2010

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Виноградова В.В.

Ухвала від 08.04.2010

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Виноградова В.В.

Ухвала від 23.03.2010

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Виноградова В.В.

Ухвала від 22.02.2010

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Виноградова В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні