ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
20 січня 2010 року справа № 2а-6048/09/2370
16 год. 55 хв. м. Черкаси
Черкаський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді: Гаращенка В.В,
при секретарі: Бондар Т.П.,
за участю:
представника позивача: ОСОБА_1 - за довіреністю;
представника відповідача: не з'явився;
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Черкаси адміністративну справу за позовом державної податкової інспекції у Чигиринському районі до малого приватного підприємства «Вегас» про стягнення штрафних (фінансових) санкцій,
ВСТАНОВИВ:
Державна податкова інспекція у Чигиринському районі звернулася до суду з адміністративним позовом до МПП «Вегас» про стягнення 5085 грн., посилаючись на наявність у відповідача заборгованості зі сплати штрафних (фінансових) санкцій.
Позивач стверджує, що за порушення Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» до відповідача застосовані штрафні (фінансові) санкції за рішенням № НОМЕР_1 від 08.04.2009 року в сумі 5085 грн. Оскільки МПП «Вегас» не сплатило штрафні (фінансові) санкції добровільно, позивач просить стягнути їх в судовому порядку.
Позивач в судовому засіданні підтримав позовні вимоги та просив позов задовольнити повністю.
Представник відповідача подав заперечення на позов, в якому зазначив, що податкові органи не уповноважені звертатися до суду з позовом про стягнення штрафних (фінансових) санкцій. Крім того, в запереченні зазначив, що просить справу розглянути за його відсутності.
Заслухавши пояснення представника позивача, розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд приходить до такого висновку.
Мале приватне підприємство «Вегас» зареєстроване, як суб'єкт підприємницької діяльності - юридична особа, відповідно до копії довідки з єдиного державного реєстру юридичних осіб зареєстровано за № 15561050001002096 виконавчим комітетом Одеської міської ради, дата реєстрації 19.10.1998 року, місцезнаходження: 20901, Черкаська область, Чигиринський район, м. Чигирин, вул. Щорса, 39, код ЄДРПОУ 30199999.
26 березня 2009 року державною податковою інспекцією в Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя була проведена перевірка за дотриманням суб'єктами господарювання порядку проведення розрахунків за товари (послуги), вимог з регулювання обігу готівки, наявності торгових патентів і ліцензій залу гральних автоматів, який знаходиться в м. Запоріжжя, вул. Перемоги, 57 та належить малому приватному підприємству «Вегас». За результатами перевірки складений акт від 26.03.2009 року № 0159/08/29/23/30199999, на підставі якого позивачем прийняте рішення від 08.04.2009 року № НОМЕР_1 про застосування до відповідача 5085 грн. фінансових санкцій за порушення вимог пункту 1, 2, 13 ст. 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», а саме: виявлено 14 гральних автоматів, що знаходились в робочому стані, підготовлені до надання послуг, проте не переведені у фіскальний режим роботи, розрахункові операції проведено без застосування РРО на суму 20 грн. Також встановлено незабезпечення відповідності сум готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті РРО на суму 45 грн.
Враховуючи, що гральний автомат - це механічне, електричне, електронне обладнання або пристрій, що використовується для проведення азартних ігор, результат яких визначається без участі працівника ліцензіата, програмою роботи цього обладнання (пристрою) з використанням генератора випадкових чисел, який міститься всередині корпусу такого обладнання (пристрою), і сума виграшу нараховується обладнанням (пристроєм) автоматично, враховуючи внесення ставки, яка обліковується автоматом і ним же визначається розмір виграшу. Таким чином, відсутність РРО в гральному автоматі унеможливлює визначити в будь-який момент яку саме кількість та на яку суму було надано послуг кожною окремою одиницею обладнання, що використовується для проведення азартних ігор.
Отже, оскільки внесення ставки обліковується автоматом і ним же визначається розмір виграшу, то обладнання грального автомату реєстратором розрахункових операцій є обов'язковою умовою.
Спеціальним законом, який визначає правові засади застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг є Закон України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» від 6 липня 1995 року № 265/95-ВР (далі - «Закон № 265/95-ВР»).
Відповідно до пунктів 1, 2 статті 3 Закону № 265/95-ВР суб'єкти підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов'язані проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених цим Законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок та видавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, розрахунковий документ встановленої форми на повну суму проведеної операції.
Відповідно до пункту 13 статті 3 Закону № 265/95-ВР суб'єкти підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов'язані забезпечувати відповідність сум готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті реєстратора розрахункових операцій, а у випадку використання розрахункової книжки - загальній сумі продажу за розрахунковими квитанціями, виданими з початку робочого дня.
Відповідальність за порушення вимог Закону № 265/95-ВР встановлена розділом V цього Закону.
Зокрема, згідно пунктів 1, 2 статті 17 Закону № 265/95-ВР до суб'єктів підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції за товари (послуги), за рішенням відповідних органів державної податкової служби України застосовуються фінансові санкції у п'ятикратному розмірі вартості проданих товарів (наданих послуг), на які виявлено невідповідність, - у разі проведення розрахункових операцій на неповну суму вартості проданих товарів (наданих - послуг), у разі непроведення розрахункових операцій через реєстратори розрахункових операцій, у разі нероздрукування відповідного розрахункового документа, що підтверджує виконання розрахункової операції, або проведення її без використання розрахункової книжки та двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян - у разі застосування при здійсненні розрахункових операцій непереведеного у фіскальний режим роботи, незареєстрованого, неопломбованого або опломбованого з порушенням встановленого порядку реєстратора розрахункових операцій.
Відповідно до ст. 22 Закону № 265/95-ВР У разі невідповідності суми готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті, а у випадку використання розрахункової книжки - загальній сумі продажу за розрахунковими квитанціями, виданими з початку робочого дня, до суб'єктів підприємницької діяльності застосовується фінансова санкція у п'ятикратному розмірі суми, на яку виявлено невідповідність.
Відповідно статті 11 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» від 04.12.1990 р. № 509, Органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених законами України, мають право: здійснювати документальні невиїзні перевірки (на підставі поданих податкових декларацій, звітів та інших документів, пов'язаних з нарахуванням і сплатою податків та зборів (обов'язкових платежів) незалежно від способу їх подачі), а також планові та позапланові виїзні перевірки своєчасності, достовірності, повноти нарахування і сплати податків та зборів (обов'язкових платежів), здійснювати контроль за наявністю свідоцтв про державну реєстрацію суб'єктів підприємницької діяльності, ліцензій на провадження видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню відповідно до закону, з наступною передачею матеріалів про виявлені порушення органам, які видали ці документи, торгових патентів; застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми недоїмки, пені у випадках, порядку та розмірах, встановлених законами України.
Беручи до уваги, що сума фінансових санкцій підлягає зарахуванню до бюджету, яку відповідач добровільно у строки, встановлені ст. 25 Закону № 265/95 не сплатив, суд приходить до висновку про обґрунтованість звернення, а позовні вимоги вважає такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.
Керуючись ст.ст. 70, 71, 86, 159, 162, 163, 254 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Стягнути з малого приватного підприємства «Вегас», (20901, Черкаська область, м. Чигирин, вул. Щорса, 39, код ЄДРПОУ 30199999) в доход бюджету через державну податкову інспекцію у Чигиринському районі, (20901, Черкаська область, м. Чигирин, вул. Б.Хмельницького, 25, код ЄДРПОУ 34458679) штрафні (фінансові) санкції в розмірі 5085 (п'ять тисяч вісімдесят п'ять) грн.
Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд шляхом подання заяви про апеляційне оскарження протягом десяти днів з дня проголошення постанови, а в разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови з дня складення та підписання її повного тексту. Якщо постанову було проголошено у відсутності особи, яка бере участь у справі, то строк подання заяви про апеляційне оскарження обчислюється з дня отримання нею копії постанови.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.
Суддя В.В. Гаращенко
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.01.2010 |
Оприлюднено | 27.08.2015 |
Номер документу | 48836868 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
В.В. Гаращенко
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
Гаращенко Валентин Валентинович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні