ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
11 серпня 2015 року м. Київ К/800/20883/15
Колегія суддів Вищого адміністративного суду України у складі:
головуючого Донця О.Є.,
суддів: Васильченко Н.В.,
Логвиненка А.О.,
розглянувши в попередньому судовому засіданні касаційну скаргу Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформації України на постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 12.06.2014 року та ухвалу Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 04.03.2015 року у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «АКВАРІУМ» до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформації України, заступника начальника управління - начальника відділу управління державного нагляду по східному регіону Департаменту державного нагляду Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформації Хвесюка Ігоря Юрійовича про визнання протиправним та скасування припису,
в с т а н о в и л а:
У березні 2014 року Товариство з обмеженою відповідальністю «АКВАРІУМ» звернулося до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовом до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформації України, заступника начальника управління - начальника відділу управління державного нагляду по східному регіону Департаменту державного нагляду Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформації, Хвесюка І.Ю. про визнання протиправним та скасування припису.
Постановою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 12.06.2014 року позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю «АКВАРІУМ» було задоволено частково. Визнано протиправним та скасовано припис уповноваженого Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації заступника начальника управління - начальника відділу управління державного нагляду по східному регіону Департаменту державного нагляду Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації, Хвесюка І.Ю. від 14.04.2014 року № 285/158 в частині вимоги про усунення Товариством з обмеженою відповідальністю «АЛВАРІУМ» порушень вимог частини 2 статті 25 Закону України «Про телекомунікації» щодо зобов'язання розробити проектну документацію у відповідності до державних будівельних норм від 01.07.2012 року ДБН А.2.2.-3-2012 стосовно 18 об'єктів телекомунікаційного обладнання. В іншій частині позовних вимог відмовлено.
Ухвалою Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 04.03.2015 року апеляційну скаргу Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформації України було залишено без задоволення, а постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 12.06.2014 року - без змін.
У касаційній скарзі Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформації України, не погоджуючись з даними рішеннями, посилаючись на допущені судами порушення норм матеріального та процесуального права, просить скасувати постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 12.06.2014 року та ухвалу Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 04.03.2015 року та ухвалити нову постанову, якою відмовити Товариству з обмеженою відповідальністю «АКВАРІУМ» у задоволенні позовних вимог.
Заслухавши доповідь судді - доповідача, колегія суддів вважає, що касаційна скарга Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформації України задоволенню не підлягає, оскільки рішення судів першої та апеляційної інстанцій постановлені з додержанням норм матеріального та процесуального права, правова оцінка обставинам у справі дана вірно, а доводи касаційної скарги є необґрунтованими і не надають підстав, які передбачені статтями 225 - 229 Кодексу адміністративного судочинства України для зміни чи скасування судових рішень.
Судами попередніх інстанцій встановлено, що у період з 04.02.2014 року по 14.02.2014 року Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформації України проведено планову перевірку суб'єкта ринку телекомунікацій - Товариства з обмеженою відповідальністю «АКВАРІУМ» щодо дотримання вимог законодавства у сфері телекомунікацій.
За результатами перевірки було складено акт перевірки дотримання законодавства про телекомунікації від 14.02.2014 року № 12/пос /158/1, яким встановлено порушення Товариством з обмеженою відповідальністю «АКВАРІУМ»:
- частини 2 статті 25 Закону України «Про телекомунікації»;
- пункту 1 частини 2 статті 63 Закону України «Про телекомунікації» та пункту 27 Правил надання та отримання телекомунікаційних послуг, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 11.04.2012 року № 295.
На підставі акту перевірки дотримання законодавства про телекомунікації від 14.02.2014 року № 12/пос /158/1 заступником начальника управління - начальником відділу управління державного нагляду по східному регіону Департаменту державного нагляду Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації Хвесюком І.Ю. винесено відносно Товариства з обмеженою відповідальністю «АЛВАРІУМ» припис про усунення порушень законодавства про телекомунікації № 285/158 від 14.02.2014 року, яким було встановлено терміни для усунення порушень, а саме:
- в строк до 14.03.2014 року усунути порушення вимог пункту 1 частини 2 статті 63 Закону України «Про телекомунікації», а саме - укласти договори про надання телекомунікаційних послуг зі споживачами телекомунікаційних послуг доступу до Інтернет форма та зміст яких відповідатиме Основним вимогам до договору про надання телекомунікаційних послуг;
- в строк до 16.05.2014 року усунути порушення частини 2 статті 25 Закону України «Про телекомунікації», а саме - розробити у відповідності до державних будівельних норм від 01.07.2012 року ДБН А.2.2.-3-2012 проектну документацію стосовно 18 об'єктів телекомунікаційного обладнання (18 базових станцій радіотехнології широкосмуговий доступ).
Вимоги припису про усунення порушень законодавства про телекомунікації від 14.02.2014 року № 285/158 щодо порушення позивачем вимог пункту 1 частини 2 статті 63 Закону України «Про телекомунікації» позивачем оскаржуються.
Правову основу діяльності у сфері телекомунікацій та повноваження держави щодо управління та регулювання зазначеної діяльності, а також права, обов'язки та засади відповідальності фізичних і юридичних осіб, які беруть участь у даній діяльності або користуються телекомунікаційними послугами врегульовано Законом України «Про телекомунікації».
Відповідно до статті 2 Закону України «Про телекомунікації», метою цього Закону є забезпечення повсюдного надання телекомунікаційних послуг достатніх асортименту, обсягу та якості шляхом обмеженого регулювання ринкових відносин для сприяння ефективному функціонуванню відкритого і справедливого конкурентного ринку. Закон визначає засади захисту прав споживачів та контролю за ринком телекомунікацій з боку держави.
Згідно із пунктом 3 частини 3 статті 19 Закону України «Про телекомунікації», для здійснення державного нагляду за ринком телекомунікацій уповноважені національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації, посадові особи мають право давати в межах своїх повноважень суб'єктам ринкутелекомунікацій обов'язкові для виконання приписи щодо усунення порушень нормативно-правових актів.
Пунктом 7.17 Порядку здійснення державного нагляду за ринком телекомунікацій, затвердженого Рішенням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації від 13.12.2012 року № 649 встановлено, що з метою вжиття заходів щодо усунення виявлених під час перевірки суб'єкта ринку телекомунікацій порушень на підставі акта перевірки складається розпорядження про усунення порушень ліцензійних умов у сфері телекомунікацій або припис про усунення порушень законодавства про телекомунікації.
Згідно із частиною 2 статті 25 Закону України «Про телекомунікації», вимоги державних і галузевих стандартів, інших нормативних документів щодо технічних засобів телекомунікацій є обов'язковими для всіх виробників і постачальників технічних засобів, науково-дослідних, проектних та будівельних організацій, а також для операторів, провайдерів телекомунікацій. Вимоги до якості послуг є обов'язковими для операторів, провайдерів телекомунікацій, що надають телекомунікаційні послуги на території України.
Судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю «АЛВАРІУМ» використовувало без проектної документації 18 базових станцій радіотехнології широкосмугового доступу, а саме:
- Ubiquiti RocketM5 - 15 шт.;
- NanoStationM5 - 2 шт.;
- RBSXT5HnD MikroTik - 1 шт.
Технічні вимоги до створення технологічної інфраструктури телекомунікаційних мереж доступу затверджені наказом Адміністрації Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації України від 25.06.2013 року № 336.
Відповідно до пункту 2.1 Технічних вимог до створення технологічної інфраструктури телекомунікаційних мереж доступу, проектування будинкової розподільної мережі слід здійснювати в рамках нового будівництва, реконструкції, капітального ремонту або технічного переоснащення будинків, будівель і споруд, лінійних об'єктів лінійно-транспортної інфраструктури.
Проектна документація та стадії проектування для будівництва має відповідати ДБН А.2.2-3-2012 від 01.07.2012 року, які є нормами, що встановлюють склад та зміст проектної документації на нове будівництво, реконструкцію, капітальний ремонт та технічне переоснащення будинків, будівель, споруд будь-якого призначення, їх комплексів, лінійних об'єктів інженерно-транспортної інфраструктури, визначають порядок розроблення, погодження та затвердження проектної документації для будівництва.
Згідно із пунктом 1.1 Порядку здійснення державного нагляду за ринком телекомунікацій, основними завданнями державного нагляду за ринком телекомунікацій, який відповідно до покладених на неї завдань здійснює НКРЗІ, є запобігання, виявлення та усунення порушень законодавства суб'єктами ринку телекомунікацій при здійсненні діяльності у сфері телекомунікацій.
Правові та організаційні основи містобудівної діяльності, які спрямовані на забезпечення сталого розвитку територій з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів визначено Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності».
Згідно із пунктом 11 частини 1 статті 1 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», проектна документація - затверджені текстові та графічні матеріали, якими визначаються містобудівні, об'ємно-планувальні, архітектурні, конструктивні, технічні, технологічні вирішення, а також кошториси об'єктів будівництва.
Відповідно до пункту 6 частини 1 статті 7 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», управління у сфері містобудівної діяльності здійснюється шляхом контролю за дотриманням законодавства у сфері містобудівної діяльності, вимог будівельних норм, державних стандартів і правил, положень містобудівної документації всіх рівнів, вихідних даних для проектування об'єктів містобудування, проектної документації.
Підпунктом 10 пункту 4 Положення про Державну архітектурно-будівельну інспекцію України, затвердженого Указом Президента України від 08.04.2011 року № 439/2011, визначено, що Держархбудінспекція України відповідно до покладених на неї завдань проводить перевірки відповідності виконання підготовчих та будівельних робіт, будівельних матеріалів, виробів і конструкцій, що застосовуються у будівництві, вимогам державних стандартів, будівельних норм і правил, технічним умовам, затвердженим проектним вимогам, рішенням.
Згідно із пунктом «а» підпункту 6 пункту 5 Положення про Державну архітектурно-будівельну інспекцію України, Держархбудінспекція України для виконання покладених на неї завдань має право в установленому порядку видавати обов'язкові до виконання приписи щодо усунення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, державних будівельних норм, стандартів і правил.
Аналіз вищенаведених норм свідчить пре те, що відповідач має право перевіряти наявність проектної документації, але контроль за дотриманням законодавства у сфері містобудівної діяльності, розробку проектної документації здійснює Державна архітектурно-будівельна інспекція України.
Враховуючи вищевикладене, колегія суддів погоджується з висновками судів попередніх інстанцій про те, що вимоги припису про усунення порушень законодавства про телекомунікації від 14.02.2014 року № 285/158 щодо зобов'язання Товариства з обмеженою відповідальністю «АЛВАРІУМ» в строк до 16.05.2014 року усунути порушення частини 2 статті 25 Закону України «Про телекомунікації», а саме - розробити у відповідності до державних будівельних норм від 01.07.2012 року ДБН А.2.2.-3-2012 проектну документацію стосовно 18 об'єктів телекомунікаційного обладнання (18 базових станцій радіотехнології широкосмуговий доступ) є протиправними, оскільки відповідач у даному випадку здійснив функції контролю іншого органу державної влади в даній сфері, а тому підлягають скасуванню.
За таких обставин, колегія суддів приходить до висновку про те, що рішення судів першої та апеляційної інстанцій є законними і не підлягають скасуванню, оскільки суди, всебічно перевіривши обставини справи, вирішили спір у відповідності з нормами матеріального права, що підлягають застосуванню до даних правовідносин; в них повно відображені обставини, що мають значення для справи, висновки суду щодо встановлених обставин і правові наслідки є правильними, а доводи касаційної скарги їх не спростовують.
Відповідно до частини 1 статті 220 Кодексу адміністративного судочинства України, суд касаційної інстанції перевіряє правильність застосування судами першої та апеляційної інстанцій норм матеріального та процесуального права, правової оцінки обставин у справі і не може досліджувати докази, встановлювати та визнавати доведеними обставини, що не були встановлені в судовому рішенні, та вирішувати питання про достовірність того чи іншого доказу.
Керуючись статтями 220, 220 1 , 223, 224, 230, 231 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів,
у х в а л и л а:
Касаційну скаргу Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформації України - залишити без задоволення, а постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 12.06.2014 року та ухвалу Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 04.03.2015 року у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «АКВАРІУМ» до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформації України, Заступника начальника управління - начальника відділу управління державного нагляду по східному регіону Департаменту державного нагляду Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформації Хвесюка Ігоря Юрійовича про визнання протиправним та скасування припису - без змін.
Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, які беруть участь у справі та може бути переглянута Верховним Судом України в порядку, передбаченому статтями 235 - 244 Кодексу адміністративного судочинства України.
Судді: О.Є. Донець
Н.В. Васильченко
А.О. Логвиненко
Суд | Вищий адміністративний суд України |
Дата ухвалення рішення | 11.08.2015 |
Оприлюднено | 21.08.2015 |
Номер документу | 48837062 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вищий адміністративний суд України
Донець О.Є.
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Чабаненко С.В.
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Чабаненко С.В.
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Чабаненко С.В.
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Ляшко Олег Борисович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Ляшко Олег Борисович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Ляшко Олег Борисович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Ляшко Олег Борисович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні