ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
11 січня 2010 року справа № 2а-5868/09/2370
08 год. 55 хв. м. Черкаси
Черкаський окружний адміністративний суд в складі:
головуючого судді - Гаращенка В.В.,
при секретарі - Бондар Т.П.,
за участю:
представника позивача: ОСОБА_1 - за довіреністю;
представника відповідача: ОСОБА_2 - за довіреністю;
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Черкаси адміністративну справу за позовом державної податкової інспекції у м. Черкаси до товариства з обмеженою відповідальністю «Черкаська будівельно-торгова компанія» про стягнення штрафних (фінансових) санкцій,
ВСТАНОВИВ:
Державна податкова інспекція у місті Черкаси звернулася до суду з адміністративним позовом до товариства з обмеженою відповідальністю «Черкаська будівельно-торгова компанія» про стягнення 1750 грн., посилаючись на наявність у відповідача заборгованості зі сплати штрафних (фінансових) санкцій.
Позивач стверджує, що за результатами перевірки щодо контролю за здійсненням розрахункових операцій у сфері готівкового та безготівкового обігу суб'єктами підприємницької діяльності, встановлені порушення з боку відповідача вимог Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» № 265/95-ВР від 06.07.1995 року, внаслідок чого застосовано штрафні (фінансові) санкції на суму 1750 грн. Відповідач зобов'язання по сплаті штрафних (фінансових) санкцій не виконав.
В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримала та просила їх задовольнити повністю.
Відповідач заперечень проти позову не надав, проте його представник в судовому засіданні проти задоволення позову заперечив з тих підстав, що перевірка проведена з порушенням порядку її проведення, зокрема за відсутності керівника товариства та без відповідного повідомлення. Також значив, що особа, в присутності якої була проведена перевірка, не була працівником товариства, оскільки на момент проведення такої перевірки звільнена, а отже не мала права отримувати готівкові кошти та видавати товар.
Крім того, зазначив, що перевірка проведена під час обідньої перерви, що унеможливлювало провести розрахункову операцію через РРО, оскільки останній знаходиться в бухгалтерії, а не на місці отримання готівки. З цих підстав просив відмовити в задоволенні позову.
Відповідач також подав заяву про відкладення розгляду справи в зв'язку з тим, що рішення про стягнення штрафних (фінансових) санкцій оскаржено в судовому порядку, зокрема до Черкаського окружного адміністративного суду, проте ухвалою суду позовна заява ТОВ «ЧБТК» залишена без розгляду. В свою чергу ТОВ «ЧБТК» оскаржило в апеляційному порядку ухвалу суду, тому враховуючи викладене просив відкласти розгляд справи до перегляду ухвали суду про залишення позовної заяви без розгляду судом апеляційної інстанції. Вислухавши думку представників сторін, суд прийшов до висновку про відсутність підстав для задоволення даної заяви.
Заслухавши пояснення представників сторін, розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд приходить до наступного.
ТОВ «Черкаська будівельно-торгова компанія» зареєстроване, як юридична особа 17.09.2004 року виконавчим комітетом Черкаської міської ради (ідентифікаційний код 03333297).
Відповідно до вимог ст. 9 КАС України, суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Суд зазначає, що спеціальним Законом, який визначає правові засади застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг є Закон України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» від 6 липня 1995 року № 265/95-ВР (далі - «Закон № 265/95-ВР»).
Здійснення контролю за дотриманням порядку проведення розрахунків врегульовано ст.ст. 15, 16 Закону № 265/95-ВР.
Частиною 1 ст. 15 Закону № 265/95-ВР визначено, що контроль за суб'єктами підприємницької діяльності щодо порядку проведення розрахунків за товари (послуги), інших вимог цього Закону здійснюють органи державної податкової служби України, шляхом проведення планових або позапланових перевірок.
Відповідно до ст. 3 Закону № 265/95-ВР суб'єкти підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо, при продажу товарів наданні послуг у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов'язані:
- проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених цим Законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок (п.1 ст. 3 Закону № 265/95-ВР);
- видавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, розрахунковий документ встановленої форми на повну суму проведеної операції (п. 2 ст. 3 Закону № 265/95-ВР);
За результатами перевірки щодо контролю за здійсненням розрахункових операцій у сфері готівкового та безготівкового обігу суб'єктами підприємницької діяльності та складеного на підставі неї акту № 000624 від 18.03.2009 року, встановлені порушення відповідачем пунктів 1, 2, ст. 3 Закону № 265/95-ВР, а саме отримано 350 грн. за замовлений товар, видано товарний чек, проте не видано розрахункового документу.
Внаслідок чого ДПІ у місті Черкаси прийнято рішення № НОМЕР_1 від 27.03.2009 року про застосування штрафних (фінансових) санкцій, передбачених ст. 17 Закону № 265/95-ВР на суму 1750 грн.
Дане рішення отримано головним бухгалтером відповідача 13 квітня 2009 року.
Відповідальність за порушення вимог Закону № 265/95-ВР встановлена ст. 17 цього Закону, зокрема за порушення вимог цього Закону до суб'єктів підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції за товари (послуги), за рішенням відповідних органів державної податкової служби України застосовуються фінансові санкції у п'ятикратному розмірі вартості проданих товарів (наданих послуг), на які виявлено невідповідність, - у разі проведення розрахункових операцій на неповну суму вартості проданих товарів (наданих - послуг), у разі непроведення розрахункових операцій через реєстратори розрахункових операцій, у разі нероздрукування відповідного розрахункового документа, що підтверджує виконання розрахункової операції, або проведення її без використання розрахункової книжки; таких розмірах.
Відповідно до ст. 25 Закону № 265/95-ВР суми фінансових санкцій підлягають перерахуванню суб'єктами підприємницької діяльності до Державного бюджету України в десятиденний термін з дня прийняття органами державної податкової служби України рішення про застосування таких фінансових санкцій.
Таким чином, заборгованість перед бюджетом становить 1750 грн., що підтверджується матеріалами справи.
З огляду на викладені вище обставини та норми законодавства перевіряючі мали право на здійснення перевірки позивача в межах їх повноважень, вірно оцінили встановлені перевіркою обставини та вірно визначили норми порушення Закону, а доводи, наведені відповідачем в обґрунтування незаконності рішення про стягнення штрафних (фінансових) санкцій не спростовують встановлені перевіркою факти.
З урахуванням викладеного, суд знаходить вимоги позивача обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Керуючись ст.ст. 17, 71, 86, 159, 162, 163, 254 КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «Черкаська будівельно-торгова компанія», (18019, м. Черкаси, вул. Автомобілістів, 6, ідентифікаційний код 03333297) в доход бюджету через державну податкову інспекцію у місті Черкаси, (18000, м. Черкаси, вул. Хрещатик, 235, код ЄДРПОУ 34503595) штрафні (фінансові) санкції в розмірі 1750 (одна тисяча сімсот п'ятдесят) грн.
Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд шляхом подання заяви про апеляційне оскарження протягом 10 днів з дня складення повного тексту постанови та наступного подання апеляційної скарги протягом 20 днів після подання заяви про апеляційне оскарження.
Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.
Повний текс постанови складено та підписано 12 сячня 2010 року
Суддя В.В. Гаращенко
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.01.2010 |
Оприлюднено | 27.08.2015 |
Номер документу | 48837435 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
В.В. Гаращенко
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
Гаращенко Валентин Валентинович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні