Постанова
від 18.08.2015 по справі 826/9205/15
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

18 серпня 2015 року № 826/9205/15

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Погрібніченко І.М., суддів: Іщука І.О., Шулежко В.П. розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу

за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю «Продторг-Україна» доДержавної фіскальної служби України провизнання протиправними дій та зобов'язання вчинити певні дії,

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Продторг-Україна» (далі по тексту - позивач) звернулось з позовом до Державної фіскальної служби України (далі по тексту - відповідач) про:

- визнання протиправними дій відповідача щодо неприйняття податкових накладних для реєстрації в єдиному реєстрі податкових накладних;

- зобов'язання відповідача зареєструвати в єдиному реєстрі податкових накладних наступні податкові накладні: №11 від 17.03.2015р., покупець ТОВ «Корпорейт логістик», №12 від 18.03.2015р. покупець ТОВ «Корпорейт логістик», №13 від 19.03.2015р. ТОВ «Корпорейт логістик», №14 від 30.03.2015р. покупець ТОВ «Безпека Транс Груп», №16 від 31.03.2015р. покупець ТОВ «Безпека Транс Груп»,, №1 від 13.05.2015р. покупець ТОВ «Компанія «Логістика груп», №2 від 13.05.2015р. покупець ТОВ «Компанія «Логістика груп», №3 від 13.05.2015р. ТОВ «Компанія «Логістика груп», та вважати їх прийнятими з дати їх складання.

Позовні вимоги мотивовано тим, що в порушення діючих норм податкового законодавства України, відповідач протиправно не прийняв податкові накладні позивача, що у свою чергу перешкоджає провадженню його господарської діяльності.

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав.

Відповідач проти позову заперечив з тих підстав, що ДФС України правомірно відмолено позивачу у прийнятті податкових накладних, оскільки від ДПІ у Солом'янському районі ГУ ДФС у м. Києві надійшли повідомлення про відсутність ТОВ «Продторг-Україна» за місцезнаходженням та довідки про встановлення фактичного місцезнаходження (місця проживання) платника податків, відповідно до яких підприємство не знаходиться за місцем реєстрації.

На підставі ч. 4 ст. 122 КАС України дійшов переконання про можливість подальшого розгляду справи в порядку письмового провадження.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Продторг-Україна» (код ЄДРПОУ 39505329) зареєстровано та як платник податків перебуває на податковому обліку у ДПІ у Солом'янському районі ГУ ДФС у м. Києві.

Товариство з обмеженою відповідальністю «Продторг-Україна» використовуючи засоби телекомунікаційного зв'язку намагалось направити до податкового органу в електронному вигляді наступні податкові накладні: №11 від 17.03.2015р., покупець ТОВ «Корпорейт логістик», №12 від 18.03.2015р. покупець ТОВ «Корпорейт логістик», №13 від 19.03.2015р. ТОВ «Корпорейт логістик», №14 від 30.03.2015р. покупець ТОВ «Безпека Транс Груп», №16 від 31.03.2015р. покупець ТОВ «Безпека Транс Груп»,, №1 від 13.05.2015р. покупець ТОВ «Компанія «Логістика груп», №2 від 13.05.2015р. покупець ТОВ «Компанія «Логістика груп», №3 від 13.05.2015р. ТОВ «Компанія «Логістика груп».

Однак, в реєстрації накладних було відмовлено про, що зазначено у Квитанції №1 від 10.04.2015р. 11:28, з причин відмови - «Помилка - місцезнаходження юридичної особи продавця товарів/послуг, вказане у документі не відповідає інформації Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців».

Позивач не погоджуючись з неприйняттям контролюючим органом податкових накладних, звернувся до Окружного адміністративного суду міста Києва з даним позовом.

Досліджуючи надані сторонами докази, аналізуючи наведені міркування та заперечення, оцінюючи їх в сукупності, суд бере до уваги наступне.

Порядок декларування податків і зборів визначається приписами Податкового кодексу України та інших нормативно-правових актів з питань оподаткування.

Відповідно до пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України платник податку зобов'язаний надати покупцю (отримувачу) податкову накладну, складену в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи, та зареєстровану в Єдиному реєстрі податкових накладних.

У податковій накладній зазначаються в окремих рядках такі обов'язкові реквізити: а) порядковий номер податкової накладної; б) дата виписування податкової накладної; в) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - продавця товарів/послуг; г) податковий номер платника податку (продавця та покупця); ґ) місцезнаходження юридичної особи - продавця або податкова адреса фізичної особи - продавця, зареєстрованої як платник податку; д) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - покупця (отримувача) товарів/послуг; е) опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяг; є) ціна постачання без урахування податку; ж) ставка податку та відповідна сума податку в цифровому значенні; з) загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку; и) вид цивільно-правового договору; і) код товару згідно з УКТ ЗЕД (для підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України).

Відповідно до пункту 201.4 статті 201 Податкового кодексу України податкова накладна складається у день виникнення податкових зобов'язань продавця.

Згідно із приписами пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні та/або розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених відповідно пунктом 201.1 статті 201 та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді із зазначенням причин.

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється не пізніше п'ятнадцяти календарних днів, наступних за датою їх складання.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.

Отже, Податковим кодексом України визначено обов'язок з реєстрації податкових накладних та, в той же час, не визначено можливих підстав для відмови у реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, натомість передбачено певні негативні наслідки для учасників господарських правовідносин у випадку невиконання такого обов'язку.

При цьому, встановлення порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних нормами Податкового кодексу України делеговано Кабінету Міністрів України.

Згідно пункту 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246 (далі за текстом - Порядок), внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування, до Реєстру (далі - реєстрація) здійснюється шляхом подання протягом операційного дня зазначених документів в електронній формі Державній фіскальній службі з використанням електронного цифрового підпису та внесення відповідних відомостей до Реєстру. Операційний день триває з 0 до 23-ї години.

Відповідно до пункту 8 Порядку для підтвердження прийняття податкової накладної та/або розрахунку коригування до реєстрації платникові податку, який здійснює реєстрацію, видається квитанція в електронній формі, у якій наводяться реквізити зазначених документів, відповідність електронного документа формату (стандарту), затвердженому в установленому порядку, результати перевірки електронного цифрового підпису, інформація про постачальника (продавця) товарів (послуг), дата і час прийняття, реєстраційний номер, податковий період, за який подається податкова накладна та/або розрахунок коригування. Квитанція, на яку накладається електронний цифровий підпис ДФС, підлягає шифруванню та надсилається платникові податку, який здійснює реєстрацію, засобами телекомунікаційного зв'язку. Примірник квитанції в електронній формі зберігається у ДФС.

Відповідно до підпункту 1 пункту 9 Порядку причиною відмови у прийнятті податкової накладної та/або розрахунку коригування до реєстрації є наявність помилок під час заповнення податкової накладної.

Як вбачається з матеріалів справи, ТОВ «Продторг-Україна» використовуючи засоби телекомунікаційного зв'язку надіслало до податкового органу в електронному вигляді вищезазначені податкові накладні в яких була зазначена адреса позивача: м. Київ, вул. Кудряшова, 16, 03035.

Однак, в реєстрації було відмовлено про, що зазначено у Квитанції №1 від 10.04.2015р. 11:28, з причин відмови - «Помилка - місцезнаходження юридичної особи продавця товарів/послуг, вказане у документі не відповідає інформації Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців».

У той же час, згідно Виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців місцезнаходження ТОВ "Продторг-Україна": м. Київ, вул. Кудряшова, 16.

Як вбачається з заперечень відповідача до такого висновку він прийшов через встановлений ним факт відсутності позивача за його місцезнаходженням про, що було складено довідки №733 від 30.03.2015р., №870 від 15.04.2015р., №898 від 23.04.2015р., №947 від 29.04.2015р. та направлені повідомлення за формою №18-ОПП від 31.03.2015р. №452, від 15.04.2015р. №505, від 22.04.2015р. №547, від 05.05.2015р. №591.

При цьому, як встановлено під час розгляду адміністративної справи, зареєстроване місцезнаходження позивача в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців не змінювалось.

Окрім цього, як встановлено судом та підтверджується матеріалами справи, між позивачем та ДПІ у Солом'янському районі ГУ ДФС у місті Києві укладено договір від 03.02.2015 №300120151 про визнання електронних документів, предметом якого є визнання податкових документів поданих платником податків в електронному вигляді із застосуванням електронного цифрового підпису до органу ДПС засобами телекомунікаційного зв'язку або на електронних носіях.

Відповідно до п. 3 розділу 6 даного договору він діє до закінчення строку чинності посилених сертифікатів відкритих ключів.

Згідно з п. 4 розділу 6 договору орган ДФС має право розірвати Договір в односторонньому порядку у випадку ненадання платником податку нового посиленого сертифіката відкрито ключа замість скасованих або в разі зміни платником місця реєстрації.

У свою чергу, відповідачем не надано суду доказів розірвання договору від 03.02.2015 №300120151 про визнання електронних документів з ТОВ «Продторг-Україна», а факт його відсутності в зареєстрованому місцезнаходженні не може вважатися зміною платником місця реєстрації.

За таких обставин, враховуючи, що відповідачем не надано суду належних та допустимих доказів на спростування доводів позивача, суд приходить до висновку, про обґрунтованість позовних вимог Товариства з обмеженою відповідальністю «Продторг-Україна» втім, з урахуванням належного способу захисту порушених прав позивача, суд вважає задовольнити позов та визнати неправомірними дії Державної фіскальної служби України щодо відмови у прийнятті податкових накладних до реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних ТОВ «Продторг-Україна» 10.04.2015р., а саме: №11 від 17.03.2015р., №12 від 18.03.2015р., №13 від 19.03.2015р.; 13.04.2015р., а саме: №14 від 30.03.2015р., №16 від 31.03.2015р.; 13.05.2015р., а саме: №1 від 13.05.2015р., №2 від 13.05.2015р., №3 від 13.05.2015р. та податкові накладні: №11 від 17.03.2015р., №12 від 18.03.2015р., №13 від 19.03.2015р. вважати поданими 10.04.2015р.; податкові накладні: №14 від 30.03.2015р., №16 від 31.03.2015р. вважати поданими 13.04.2015р.; податкові накладні: №1 від 13.05.2015р., №2 від 13.05.2015р., №3 від 13.05.2015р. вважати поданими 13.05.2015р.

Вказана правова позиція узгоджується з постановою Вищого адміністративного суду України від 27.07.2015р. у справі №826/5227/13-а.

Згідно з вимогами статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини спірних правовідносин, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, колегія суддів дійшла висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню в повному обсязі.

Відповідно до частини першої ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа).

З урахуванням ч. 1 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України суд присуджує на користь позивача здійснені ним документально підтверджені витрати по сплаті судового збору у розмірі 73,08грн. з Державного бюджету України.

Керуючись статтями 7, 8, 9, 10, 11, 71, 128, 160 - 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Продторг-Україна» (код ЄДРПОУ 39505329) задовольнити.

Визнати неправомірними дії Державної фіскальної служби України (м. Київ, 04655, Львівська площа 8, код ЄДРПОУ 39292197) щодо відмови у прийнятті податкових накладних до реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних Товариства з обмеженою відповідальністю «Продторг-Україна» 10.04.2015р., а саме: №11 від 17.03.2015р., №12 від 18.03.2015р., №13 від 19.03.2015р.; 13.04.2015р., а саме: №14 від 30.03.2015р., №16 від 31.03.2015р.; 13.05.2015р., а саме: №1 від 13.05.2015р., №2 від 13.05.2015р., №3 від 13.05.2015р.

Податкові накладні: №11 від 17.03.2015р., №12 від 18.03.2015р., №13 від 19.03.2015р. вважати поданими 10.04.2015р.

Податкові накладні: №14 від 30.03.2015р., №16 від 31.03.2015р. вважати поданими 13.04.2015р.

Податкові накладні: №1 від 13.05.2015р., №2 від 13.05.2015р., №3 від 13.05.2015р. вважати поданими 13.05.2015р.

Присудити з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Продторг-Україна» (код ЄДРПОУ 39505329) понесені ним витрати по сплаті судового збору у розмірі 73,08грн. (сімдесят три гривні, 08 копійок).

Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 КАС України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги.

Головуючий суддя І.М. Погрібніченко

Судді: І.О. Іщук

В.П. Шулежко

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення18.08.2015
Оприлюднено25.08.2015
Номер документу48842445
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/9205/15

Ухвала від 16.11.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Костенко М.І.

Ухвала від 27.10.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Костенко М.І.

Ухвала від 06.10.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Глущенко Я.Б.

Ухвала від 09.09.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Глущенко Я.Б.

Постанова від 18.08.2015

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Погрібніченко І.М.

Ухвала від 21.05.2015

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Погрібніченко І.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні