ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
і м е н е м У к р а ї н и
13 серпня 2015 рокусправа № 804/94/14
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого судді: Коршуна А.О.
суддів: Панченко О.М. Чередниченко В.Є.
за участю секретаря судового засідання: Яковенко О.М.
розглянув у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу ОСОБА_1 на постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду області від 30.01.2015р. у справі №804/94/14 за позовом:ОСОБА_1 до: треті особи: про:Управління Держземгенства у Дніпропетровському районі Дніпропетровської області Товариство з обмеженою відповідальністю «Основа», Товариство з обмеженою відповідальністю «Науково-виробнича фірма «Геоінфо», ОСОБА_2, ОСОБА_3 визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання вчинити певні дії,- ВСТАНОВИВ:
08.01.2014р. ОСОБА_1 звернувся до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовом до Управління Держземгенства у Дніпропетровському районі Дніпропетровської області, третя особа - Товариство з обмеженою відповідальністю «Основа» (далі - ТОВ «Основа») про визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання вчинити певні дії /а.с. 3-7 т. 1/.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 09.01.2014р. відкрито провадження в адміністративній справі №804/94/14 за вищезазначеною позовною заявою та справа призначена до судового розгляду /а.с. 1 т. 1/.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 10.02.2014р.у справі № 804/94/14 залучено ОСОБА_2 та ОСОБА_3 у якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача у справі за позовом ОСОБА_1 до Управління Держземгенства у Дніпропетровському районі Дніпропетровської області, третя особа - Товариство з обмеженою відповідальністю «Основа» (далі - ТОВ «Основа») про визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання вчинити певні дії /а.с. 55-56 т. 1/.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 23.12.2014р.у справі № 804/94/14 до участі у справі № 804/94/14 в якості третьої особи залучено Товариство з обмеженою відповідальністю «Науково-виробнича фірма «Геоінфо» (далі - ТОВ «Науково-виробнича фірма «Геоінфо») /а.с. 212 т. 1/.
Позивач, посилаючись у позовній заяві, з урахуванням уточненої позовної заяви /а.с. 225-227 т. 1/, на те, що 29.08.2013 року, згідно Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 1051 від 17.10.2012 р., ОСОБА_1 звернувся до Управління Держземагенства у Дніпропетровському районі Дніпропетровської області з повідомленням про виявлення технічної помилки у картографічній документації Державного земельного кадастру, яка полягає у тому, що земельна ділянка з кадастровим номером - НОМЕР_3, яка розташована за адресою АДРЕСА_1 і належить позивачу на праві власності згідно державного акту на право власності на земельну ділянку серії НОМЕР_1 від 30.01.2009 р., в картографічній документації Державного земельного кадастру розташована під домоволодінням АДРЕСА_3, а земельна ділянка з кадастровим номером - НОМЕР_2, яка розташована за адресою АДРЕСА_2 та належить громадянину ОСОБА_2 на праві власності згідно державного акту на право власності на земельну ділянку серії НОМЕР_4 від 09.11.2007р., в картографічній документації Державного земельного кадастру, розташована під домоволодінням АДРЕСА_4 Позивач просив суд визнати протиправною бездіяльність Управління Держземагенства у м. Дніпропетровську Дніпропетровської області щодо не виправлення технічної помилки у відомостях Державного земельного кадастру, допущену у відомостях Державного земельного кадастру внаслідок помилки у документації із землеустрою шляхом внесення відомостей (змін до них) до Поземельної книги про зареєстровану земельну ділянку к.н. НОМЕР_3, яка належить ОСОБА_1 на праві власності згідно державного акту на право власності на земельну ділянку серії НОМЕР_1, зареєстрованого 30.01.2009р. за № 010910400242, а саме приведення даних щодо місця розташування земельної ділянки до її фактичного місця розташування, яке встановлено на підставі розробленої технічної документації із землеустрою «технічної документації із землеустрою шифр: 34358719.09/07-3.2014, щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) для обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд, що розташована: АДРЕСА_1 гр. ОСОБА_1; зобов'язати кадастрового реєстратора Управління Держземагенства у м. Дніпропетровську Дніпропетровської області скасувати державну реєстрацію земельної ділянки к.н. НОМЕР_2, яка належить ОСОБА_2 на праві власності, згідно державного акту на право власності на земельну ділянку серії НОМЕР_4, зареєстрованого 02.11.2007р. за № 010710402760, шляхом скасування запису у Поземельній книзі; зобов'язати кадастрового реєстратора Управління Держземагенства у м. Дніпропетровську Дніпропетровської області виправити помилку, допущену у відомостях Державного земельного кадастру внаслідок помилки у документації із землеустрою шляхом внесення відомостей (змін до них) до Поземельної книги про зареєстровану земельну ділянку к.н. НОМЕР_3, яка належить ОСОБА_1 на праві власності згідно державного акту на право власності на земельну ділянку серії НОМЕР_1, зареєстрованого 30.01.2009р. за № 010910400242, а саме приведення даних щодо місця розташування земельної ділянки до її фактичного місця розташування, яке встановлено на підставі розробленої технічної документації із землеустрою технічної документації із землеустрою шифр: 34358719.09/07-3.2014, щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) для обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд, що розташована: АДРЕСА_1 гр. ОСОБА_1.
Постановою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 30.01.2015р. у справі №804/94/14 у задоволенні адміністративного позову відмовлено /а.с. 238-243/.
Позивач - ОСОБА_1, не погодившись з вищезазначеною постановою суду, подав апеляційну скаргу /а.с. 5-10 т. 2/, у якій посилаючись на те, що судом першої інстанції під час розгляду справи не було з'ясовано усі фактичні обставини, які мають суттєве значення для вирішення справи, що призвело до ухвалення судом першої інстанції рішення у даній справі з порушенням норм чинного матеріального права, просить постанову суду першої інстанції від 30.01.2015р. у даній справі скасувати та прийняти нове рішення, яким позовні вимоги задовольнити у повному обсязі.
Представники відповідача та третіх осіб у судове засідання не з'явились, про день, годину та місце розгляду даної справи повідомлені судом належним чином, про поважність причин не явки своїх представників у судове засідання або про можливість розгляду справи у відсутність їх представників, суд в установленому законом порядку не повідомили. За таких обставин колегія суддів вважає можливим розглянути справу у відсутність представників відповідача та третіх осіб.
Представник позивача у судовому засіданні підтримав доводи викладені в апеляційній скарзі, просив суд постанову суду першої інстанції від 30.01.2015р. у даній справі скасувати та прийняти нове рішення, яким позовні вимоги задовольнити у повному обсязі.
Представник третьої особи у судовому засіданні заперечував проти доводів апеляційної скарги, просив суд апеляційну скаргу залишити без задоволення, а постанову суду від 30.01.2015р. залишити без змін.
Заслухавши у судовому засіданні представників позивача та третьої особи, перевіривши у судовому засіданні доводи апеляційної скарги та матеріали справи, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає задоволенню з наступних підстав.
Під час розгляду даної адміністративної справи судом встановлено, що 29.08.2013р. ОСОБА_1 звернувся до Управління Держземагенства у Дніпропетровському районі Дніпропетровської області з повідомленням про виявлення технічної помилки у картографічній документації Державного земельного кадастру, яка полягає у тому, що земельна ділянка з кадастровим номером - НОМЕР_3, яка розташована за адресою АДРЕСА_1 і належить Позивачу на праві власності згідно державного акту на право власності на земельну ділянку серії НОМЕР_1 від 30.01.2009 р., в картографічній документації Державного земельного кадастру розташована під домоволодінням АДРЕСА_3, а земельна ділянка з кадастровим номером - НОМЕР_2, яка розташована за адресою АДРЕСА_2 та належить громадянину ОСОБА_2 на праві власності згідно державного акту на право власності на земельну ділянку серії НОМЕР_4 від 09.11.2007, в картографічній документації Державного земельного кадастру, розташована під домоволодінням АДРЕСА_4
Відповідно до ст.37 Закону України «Про Державний земельний кадастр» у разі виявлення фізичною або юридичною особою у витязі, довідці з Державного земельного кадастру, викопіюванні з картографічних матеріалів Державного земельного кадастру технічної помилки (описка, друкарська, граматична, арифметична чи інша помилка), допущеної органом, що здійснює ведення Державного земельного кадастру, заінтересована особа письмово повідомляє про це центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, який перевіряє відповідність відомостей Державного земельного кадастру інформації, що міститься в документах, які стали підставою для внесення цих відомостей. Якщо факт невідповідності підтверджено, орган, що здійснює ведення Державного земельного кадастру, безоплатно виправляє допущену помилку в день надходження повідомлення та не пізніше наступного дня повідомляє про це заінтересованих осіб. Виправлення технічної помилки у відомостях Державного земельного кадастру, яка була допущена не з вини органу, що здійснює його ведення, здійснюється за плату, розмір якої встановлюється Кабінетом Міністрів України. У разі виявлення технічної помилки, допущеної в записах Державного земельного кадастру органом, що здійснює його ведення, зазначений орган у п'ятиденний строк письмово повідомляє про це заінтересовану особу. Виправлення технічних помилок, допущених у відомостях Державного земельного кадастру внаслідок наявності технічних помилок у документах, на підставі яких були внесені такі відомості, здійснюється після виправлення помилок у зазначених документах. Виправлення інших помилок, допущених у відомостях Державного земельного кадастру внаслідок помилки у документації із землеустрою, оцінки земель, здійснюється після внесення змін до такої документації. Виправлення помилок у відомостях про земельну ділянку може здійснюватися також на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок у натурі (на місцевості) або матеріалів інвентаризації земель чи рішення суду. Інформація про виправлення технічних помилок не пізніше наступного дня з дня їх виправлення надається в письмовій формі власникам та користувачам земельних ділянок, а також третім особам, чиїх інтересів стосувалося виправлення помилок.
Питання про виправлення помилок, також, регулюється Порядком ведення Державного земельного кадастру Постановою, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України №1051 від 17.10.2012р. (далі - Порядок).
Пунктом 138 вищезазначеного порядку передбачено, що помилками у Державному земельному кадастрі є:
1) технічна помилка (описка, друкарська, граматична, арифметична чи інша помилка), допущена органом, що здійснює ведення Державного земельного кадастру;
2) технічна помилка (описка, друкарська, граматична, арифметична чи інша помилка), допущена не з вини органу, що здійснює ведення Державного земельного кадастру (в тому числі технічна помилка у документах, на підставі яких внесені відомості до Державного земельного кадастру);
3) помилка, допущена у відомостях Державного земельного кадастру внаслідок помилки у документації із землеустрою та оцінки земель (в тому числі виявлена після перенесення інформації про земельні ділянки з державного реєстру земель та відомостей про інші об'єкти Державного земельного кадастру, що містяться в документації із землеустрою та оцінки земель, затвердженій та переданій до 1 січня 2013 року до Державного фонду документації із землеустрою);
4) помилка, допущена у відомостях Державного земельного кадастру, внесених до нього з інших кадастрів та інформаційних систем у порядку інформаційної взаємодії.
Відповідно до п.139 Порядку, у разі виявлення фізичною або юридичною особою у витязі, довідці з Державного земельного кадастру, викопіюванні з картографічних матеріалів Державного земельного кадастру технічної помилки (описки, друкарської, граматичної, арифметичної чи іншої помилки) заінтересована особа письмово повідомляє про це за формою згідно з додатком 29 територіальному органові Держземагентства у районі (місті) за місцезнаходженням земельної ділянки. У повідомленні викладається суть виявлених помилок. До повідомлення додаються документи, що містять зазначені у повідомленні технічні помилки, та документи, що підтверджують такі помилки і містять правильну редакцію відповідних відомостей. Повідомлення разом з доданими до нього документами подається заінтересованою особою особисто або надсилається рекомендованим листом з описом вкладення та повідомленням про вручення.
Відповідно до п.143 та п.144 Порядку, державний кадастровий реєстратор під час розгляду повідомлення про виявлення технічної помилки перевіряє відповідність відомостей Державного земельного кадастру інформації, що міститься в документах, які є підставою для внесення таких відомостей. Якщо факт невідповідності відомостей Державного земельного кадастру інформації, що міститься в документах, які є підставою для внесення таких відомостей, підтверджено, Державний кадастровий реєстратор за допомогою програмного забезпечення Державного земельного кадастру: 1) складає в електронній та паперовій формі протокол виправлення помилки за формою згідно з додатком 30; 2) безоплатно виправляє допущену помилку (крім випадків, коли технічна помилка допущена не з вини органу, що здійснює ведення Державного земельного кадастру); 3) письмово повідомляє не пізніше наступного дня про виправлення помилки заінтересованим особам за формою згідно з додатком 31 (у тому числі власників, користувачів земельних ділянок, а також третіх осіб, інтересів яких стосувалося виправлення помилок); 4) безоплатно видає заявникові за його бажанням витяг, довідку з Державного земельного кадастру, викопіювання з картографічних матеріалів Державного земельного кадастру на заміну документа, в якому виявлено помилку.
Відповідно до п.149 Порядку якщо за результатами розгляду повідомлення про виявлення технічної помилки Державним кадастровим реєстратором встановлено, що відомості Державного земельного кадастру відповідають інформації, що міститься в документах, які є підставою для внесення таких відомостей, та не потребують виправлення у зв 'язку з невиявленням відповідних технічних помилок у таких документах, Державний кадастровий реєстратор повідомляє заявникові про відмову у виправленні вказаних у його повідомленні помилок із зазначенням причини відмови згідно з додатком 33.
Приймаючи до уваги вищенаведені обставини та норми чинного законодавства колегія суддів вважає, що в порушення вимог Закону України «Про Державний земельний кадастр» та Постанови Кабінету Міністрів України від 17.10.2012р. №1051 «Про затвердження порядку ведення Державного земельного кадастру» відповідач - Управління Держземгенства у Дніпропетровському районі Дніпропетровської області не розглянув по суті повідомлення про виявлення технічної помилки ОСОБА_1, яке надійшло до відповідача 29.08.2013р. вх. №18/372, та не прийняв за результатами такого розгляду відповідного рішення, лист відповідача вих.. № 18/18-345 від 27.09.2013р. /а.с. 45 т. 1/ не може вважтися рішенням прийнятим у вдповіднсті до Порядку, у зв'язку з чим апеляційна скарга підлягає частковому задоволенню, а постанова суду від 30.01.2015р. підлягає скасуванню.
Вирішуючи по суті заявлені позивачем позовні вимоги, та враховуючи, обставини, які були встановлені судом під час розгляду даної справи, колегія суддів приходить до висновку про те, що заявлені позивачем у даній адміністративній справі позовні вимоги необхідно задовольнити частково та визнати протиправною бездіяльність Управління Держземгенства у Дніпропетровському районі Дніпропетровської області стосовно не розгляду у порядку, встановленому Порядком ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1051 від 17.10.2012р. повідомлення про виявлення технічної помилки ОСОБА_1, зареєстрованого 29.08.2013р.; зобов'язати Управління Держземгенства у Дніпропетровському районі Дніпропетровської області розглянути повідомлення про виявлення технічної помилки ОСОБА_1, зареєстрованого 29.08.2013р., відповідно до Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1051 від 17.10.2012р. та прийняти одне із рішень, передбачених цим Порядком.
Колегія суддів вважає, що решта позовних вимог позивача задоволенню не підлягає, оскільки прийняття рішень за результатами розгляду повідомлень про виявлення технічної помилки в картографічній документації Державного земельного кадастру є належить до компетенції державного органу, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.196,198,202,205,207 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу ОСОБА_1 - задовольнити частково.
Постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 30.01.2015р. у справі №804/94/14 - скасувати.
Позов задовольнити частково.
Визнати протиправною бездіяльність Управління Держземгенства у Дніпропетровському районі Дніпропетровської області стосовно не розгляду у порядку, встановленому Порядком ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1051 від 17.10.2012р. повідомлення про виявлення технічної помилки ОСОБА_1, зареєстрованого 29.08.2013р..
Зобов'язати Управління Держземгенства у Дніпропетровському районі Дніпропетровської області розглянути повідомлення про виявлення технічної помилки ОСОБА_1, зареєстрованого 29.08.2013р., відповідно до Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1051 від 17.10.2012р. та прийняти одне із рішень, передбачених цим Порядком.
В задоволенні решти позовних вимог відмовити.
Постанова суду набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів з дня складення постанови в повному обсязі шляхом подання касаційної скарги до Вищого адміністративного суду України.
Повний текст виготовлено - 18.08.2015р.
Головуючий: А.О. Коршун
Суддя: О.М. Панченко
Суддя: В.Є. Чередниченко
Суд | Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.08.2015 |
Оприлюднено | 26.08.2015 |
Номер документу | 48842935 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Захарчук-Борисенко Наталія Віталіївна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Захарчук-Борисенко Наталія Віталіївна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Захарчук Наталія Віталіївна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Захарчук-Борисенко Наталія Віталіївна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Захарчук Наталія Віталіївна
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Коршун А.О.
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Захарчук-Борисенко Наталія Віталіївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні