Постанова
від 18.04.2011 по справі 2а-1006/11/0970
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"18" квітня 2011 р. Справа № 2a-1006/11/0970

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:

Судді Тимощука О.Л.

при секретарі Маковійчук С.М.

за участю представника позивача - ОСОБА_1,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу

за позовом: Державної податкової інспекції в м. Івано-Франківську

до відповідача: ТОВ "Холдінг ІК Прикарпаття"

про стягнення податкового боргу в сумі 37701,91 грн.,-

ВСТАНОВИВ:

Державна податкова інспекція в м. Івано-Франківську звернулася в суд з адміністративним позовом до товариства з обмеженою відповідальністю «Холдінг ІК Прикарпаття»про стягнення податкового боргу в сумі 37701,91 грн.

Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідачем не сплачено до бюджету узгоджені податкові зобов'язання з податку на додану вартість в сумі 37142,74 грн., з податку на прибуток - 559,17 грн. Таким чином, загальна сума заборгованості відповідача перед бюджетом становить 37701,91 грн.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав повністю з мотивів, викладених у позовній заяві. Просив позов задовольнити повністю.

Представник відповідача в судове засідання повторно не з'явився, про дату, час та місце судового розгляду справи судом повідомлявся. Правом подання заперечення проти позову не скористався. Заяв та клопотань про відкладення розгляду справи чи про причини неявки суду не надав.

Згідно із ч.4 ст.128 Кодексу адміністративного судочинства України у разі повторного неприбуття відповідача -не суб'єкта владних повноважень, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин або без повідомлення ним про причини неприбуття, розгляд справи не відкладається і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.

Заслухавши представника позивача, дослідивши та оцінивши надані суду письмові докази та інші матеріали справи, суд дійшов висновку про те, що позовні вимоги є обґрунтованими, а позов підлягає до задоволення з наступних підстав.

Судом встановлено, що товариство з обмеженою відповідальністю «Холдінг «Інвестиційна Компанія Прикарпаття»відповідно до даних, що містяться у Витязі з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців є юридичною особою, платником податків і зборів (обов'язкових платежів) відповідно до вимог податкового законодавства (а.с.7,8).

Як вбачається з матеріалів справи, при проведенні перевірки своєчасності подання податкової звітності позивачем встановлено порушення вимог п.«а»пп.4.1.4 п. 4.1 ст. 4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», чинного на момент виникнення спірних правовідносин, надалі - Закон, відповідно до якого відповідачем не подано до податкового органу декларації з податку на додану вартість за грудень 2009 року та січень 2010 року. Граничний строк подання зазначених декларацій настав 20.01.2010 року та 22.02.2010 року відповідно.

За результатами проведеної позивачем перевірки, 02.03.2010 року складено акт №2160/152/35517389, на підставі якого податковим органом прийнято податкове повідомлення-рішення №0001151502/0 від 02.03.2010 року на суму штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 340,00 грн. У зв'язку з неможливістю вручення відповідачу даного податкового рішення, податкове повідомлення-рішення від 02.03.2010 року розміщено на дошці оголошень (а.с. 25-28).

Відповідно до п.6.1 ст.6 Закону, у разі коли сума податкового зобов'язання розраховується контролюючим органом відповідно до статті 4 цього Закону, в тому числі у випадку несвоєчасного подання або неподання платником податків податкової декларації, такий контролюючий орган надсилає платнику податків податкове повідомлення, в якому зазначаються підстава для такого нарахування, посилання на норму податкового закону, відповідно до якої був зроблений розрахунок або перерахунок податкових зобов'язань, сума податку чи збору (обов'язкового платежу), належного до сплати, та штрафних санкцій за їх наявності, граничні строки їх погашення, а також попередження про наслідки їх несплати в установлений строк та граничні строки, передбачені законом для оскарження нарахованого податкового зобов'язання (штрафних санкцій за їх наявності).

Положеннями пп..5.2.1 п. 5.2 ст. 5 вищенаведеного Закону встановлено, що податкове зобов'язання платника податків, нараховане контролюючим органом відповідно до пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 цього Закону, вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення, за винятком випадків, визначених підпунктом 5.2.2 цього пункту.

Згідно пп. 6.2.4 п. 6.2 ст. 6 вказаного Закону, у разі коли податковий орган або пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення або податкові вимоги у зв'язку з незнаходженням посадових осіб, їх відмовою прийняти податкове повідомлення або податкову вимогу, незнаходженням фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків, податковий орган розміщує податкове повідомлення або податкові вимоги на дошці податкових оголошень, встановленій на вільному для огляду місці біля входу до приміщення податкового органу. При цьому день розміщення такої податкової вимоги вважається днем її вручення. Дана обставина підтверджується актом податкового органу про неможливість вручення від 02.03.2010 року.

Таким чином, за наведених обставин та вказаних правових норм, суд дійшов висновку, що податковий борг відповідача з податку на додану вартість в розмірі 340,00 грн. визначений податковим органом правомірно.

Крім цього, 06.10.2010 року позивачем подано податкову декларацію з податку на додану вартість за грудень 2010 року, в якій самостійно визначено податкове зобов'язання з даного податку в сумі 34909,00 грн. та суму штрафу в розмірі 1746,00грн., нараховану позивачем самостійно у зв'язку з виправленням помилки.

Відповідно до п.1.2. ст.1 Закону податкове зобов'язання -це зобов'язання платника податків сплатити до бюджетів або державних цільових фондів відповідну суму коштів у порядку та в строки, визначені цим Законом або іншими законами України.

Згідно з п.п.5.3.1 п.5.1. ст.5 Закону податкове зобов'язання, самостійно визначене платником податків у податковій декларації, вважається узгодженим з дня подання такої податкової декларації. Платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого п.п. 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 цього Закону для подання податкової декларації.

Підпунктом 5.4.1 п. 5.4. ст. 5 вищевказаного Закону передбачено, що узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у строки, визнається сумою податкового боргу платника податків.

Судом встановлено, що станом на момент судового розгляду справи, податковий борг відповідача перед бюджетом з податку на додану вартість становить 36995,00 грн.

Актом податкової перевірки від 10.11.2010 року встановлено порушення відповідачем положень пп..4.1.4 п.4.1 ст.4 Закону, а саме: неподання декларації з податку на прибуток підприємств за 3 квартал 2009 року, на підставі якого податковим органом прийнято податкове повідомлення-рішення №0016571501/0 від 10.11.2009 року, згідно з яким відповідачу визначені штрафні (фінансові) санкцій в розмірі 170,00 грн. Дане податкове рішення отримано уповноваженою особою відповідача, про що свідчить підпис на корінці податкового рішення (а.с. 17), а тому податкове зобов'язання в сумі 170,00 грн. вважається узгодженим.

Судом встановлено, що позивачем проведено перевірку, результати якої оформлені актом №10633/15-1/35517389 від 02.09.2009 р., з якого вбачається, що відповідачем не подано податкову декларацію за 1-ше півріччя 2009 року, граничний строк подання якої настав 10.08.2009 р. А тому, податковим органом прийнято податкове повідомлення-рішення №0015611501/0 від 08.10.2009 р. та застосовано до відповідача штрафні санкції в сумі 170,00 грн. Податкове рішення від 08.10.2009 р. розміщено позивачем на дошці оголошень в порядку, визначеному податковим законодавством, чинним на момент виникнення спірних правовідносин, у заявку з неможливістю його вручення платнику податків, про що свідчить акт від 12.11.2009 р. (а.с. 20).

За наслідками податкової перевірки, результати якої відображені у акті перевірки №4884/15-1/35517389 від 12.03.2010 р., податковим органом встановлено, що відповідачем не подано податкову декларацію з податку на прибуток підприємства за 2009 рік, граничний строк подання якої - 09.02.2010 р., чим порушено вимоги пп. 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 Закону (а.с.16).

12.03.2010 року позивачем прийнято податкове повідомлення-рішення №0004291501/0, згідно з яким відповідачу визначені штрафні (фінансові) санкції в сумі 170,00 грн. (а.с. 13).

Податкове рішення від 12.03.2010 року, внаслідок неможливості його вручення відповідачу, що підтверджується актом від 23.03.2010 р., розміщено позивачем на дошці оголошень в порядку, визначеному податковим законодавством, чинним на момент виникнення спірних правовідносин.

Як вбачається з матеріалів справи, у відповідності до п. 6.2 ст. 6 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», позивачем надіслано на адресу відповідача першу податкову вимогу за №1/2857 від 24.11.2009 р. на суму податкового боргу в розмірі 169,87 грн. та другу податкову вимогу №2/3052 від 28.12.2009р. на суму 339,87 грн. Однак, дані податкові вимоги відповідачем не отримані, а тому розміщені на дошці оголошень (а.с. 9-12).

Виходячи з вищенаведених положень Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», день розміщення податкового повідомлення на дошці оголошень у податковому органі є днем вручення такого податкового повідомлення платнику податків, а тому податкове зобов'язання, що визначене у такому податковому рішенні відповідно до пп.. 5.2.1 п. 5.2 ст. 5 вищенаведеного Закону, вважається узгодженим у цей день.

Відповідно до вимог ст. 16 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»після закінчення встановлених строків погашення узгодженого податкового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня, а саме: при самостійному нарахуванні суми податкового зобов'язання платником податків - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов'язання, визначеного цим Законом; при нарахуванні суми податкового зобов'язання контролюючими органами - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов'язання, визначеного у податковому повідомленні згідно з нормами цього Закону.

В ході судового засідання встановлено, що відповідачем не сплачено суми узгодженого податкового зобов'язання з податку на прибуток підприємств та з податку на додану вартість, а тому на суму несплаченого податкового боргу з даних податків станом на 25.10.2010 року позивачем донарахована пеня в розмірі 49,30 грн. та 148,25 грн. відповідно, що підтверджується довідкою про суми заборгованості (а.с. 6).

Судом встановлено та підтверджується матеріалами справи, що заборгованість відповідача на момент звернення до суду, яка не була погашена відповідачем з податку на прибуток підприємства становить 559,17 грн., а з податку на додану вартість - 37142,74 грн. Оскільки суду не надано доказів сплати податкового боргу до бюджету, заборгованість в загальні сумі 37701,91 грн. підлягає стягненню в судовому порядку.

На підставі ст. 124 Конституції України, керуючись ст. ст. 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд ,-

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити повністю.

Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю "Холдінг "Інвестиційна Компанія Прикарпаття" (ідентифікаційний код:35517389) в доход бюджету податковий борг в сумі 37701 (Тридцять сім тисяч сімсот одна гривня) 91 коп.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбаченому частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.

Постанова набирає законної сили в порядку та строки встановлені статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя: /підпис/ ОСОБА_2

Постанова складена в повному обсязі 22.04.2011 року.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.04.2011
Оприлюднено27.08.2015
Номер документу48855803
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1006/11/0970

Постанова від 18.04.2011

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Тимощук О.Л.

Постанова від 18.04.2011

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Тимощук О.Л.

Ухвала від 25.03.2011

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Тимощук О.Л.

Постанова від 18.04.2011

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Тимощук О.Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні