Постанова
від 02.09.2009 по справі 2а-1116/09/2470
ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


__

П О С Т А Н О В А

Іменем України

02 вересня 2009 р. м. Чернівці С права № 2а-1116/09/2470

Чернівецький окружний адміністративний суд у скла ді :

головуючого судді: Скакун О.П.

при секретарі судового зас ідання: Пишній К.Г.

за участю:

представника позивача - ОСОБА_1.

представника відповідача - ОСОБА_2., ОСОБА_3.

розглянувши у відкрито му судовому засіданні адміні стративну справу за адмініст ративним позовом Чернівецьк ого обласного відділення Фон ду соціального захисту інвал ідів до приватного підприєм ства «ЛЮКС-ЕКО-ДОМ»про стягн ення адміністративно - госп одарських санкцій та пені за невиконання нормативу робоч их місць, призначених для пра цевлаштування інвалідів у су мі 9895,75 грн.

СУТЬ СПОРУ:

Чернівецьке обласне в ідділення Фонду соціального захисту інвалідів звернулос я з адміністративним позовом до приватного підприємства «ЛЮКС-ЕКО-ДОМ»про стягнення адміністративно - господар ських санкцій та пені за неви конання нормативу робочих мі сць для працевлаштування інв алідів у сумі 9895,75 грн.

Обґрунтовуючи позовні в имоги, позивач зазначає, що в ідповідачем, в порушення нор м Закону України «Про основи соціальної захищеності інва лідів в Україні», було не вико нано норматив робочих місць, призначених для працевлашт ування інвалідів, внаслідок чого ним повинно бути сплач ено адміністративно - госпо дарські санкції. Розмір адмі ністративно - господарськи х санкцій позивачем визнач ено на підставі Звіту про зай нятість і працевлаштування і нвалідів за 2008 рік, поданого ві дповідачем.

Представник позивача в суд овому засіданні позовні вимо ги підтримав повністю.

Представники відповідача в судовому засіданні запереч ували проти позову. Письмови х заперечень не надали, однак пояснили, що, на їхню думку, не повинні сплачувати адмініст ративно - господарські санк ції та пеню за невиконання но рмативу робочих місць, призн ачених для працевлаштування інвалідів, оскільки підприє мство є збитковим та віднесе но до 66 класу професійного риз ику виробництва.

ВСТАНОВИВ:

Приватним підприємство м «ЛЮКС-ЕКО-ДОМ» до відділенн я Фонду соціального захисту інвалідів за місцем його реє страції було подано Звіт пр о зайнятість і працевлаштува ння інвалідів за 2008 рік № 3595 фор ми №10-ПІ, затвердженої Наказом Міністерства праці та соціа льної політики України від 10.0 2.2007р. №42. Згідно наданого відпов ідачем звіту, у 2008 році середн ьооблікова кількість штатн их працівників облікового ск ладу становила 15 осіб, з них се редньооблікова кількість шт атних працівників, яким відп овідно до чинного законодавс тва встановлена інвалідніст ь - 0, фонд оплати праці штатни х працівників 141,8 тис. грн., сере дньорічна заробітна плата шт атного працівника становила 787 грн.

Відповідно до пункту 1 Полож ення про Фонд соціального за хисту інвалідів, затверджено го постановою Кабінету Мініс трів України від 26.09.2002 N 1434, Фонд є урядовим органом державного управління, який діє у складі Міністерства праці та соціа льної політики і підпорядков ується йому. Основним завдан ням Фонду соціального захист у інвалідів, відповідно до пу нкту 3 цього Положення є, зокре ма контроль за виконанням пі дприємствами, установами, ор ганізаціями, у тому числі під приємствами, організаціями г ромадських організацій інва лідів, фізичними особами, які використовують найману прац ю, нормативу робочих місць дл я працевлаштування інваліді в, установленого статтею 19 Зак ону України “Про основи соці альної захищеності інваліді в в Україні”. У відповідності до покладених на Фонд завдан ь, останній здійснює контрол ь за сплатою роботодавцями а дміністративно-господарськ их санкцій і пені (підпункт 3 п ункту 4 зазначеного Положенн я).

Таким чином, Фонд та його ві дділення є органами державно ї влади, які у правовідносина х з роботодавцями, зокрема у з в'язку із здійсненням контро лю за перерахуванням адмініс тративно-господарських санк цій, передбачених статтею 20 За кону України “Про основи соц іальної захищеності інвалід ів в Україні”, реалізують вла дні управлінські функції. У в ідповідності до ч.9 ст.20 Закону України «Про основи соціаль ної захищеності інвалідів в Україні», спори, що виникають із правовідносин за статтям и 19, 20 цього Закону, вирішуються Фондом соціального захисту інвалідів або в судовому пор ядку.

Розглянувши матеріали спр ави, заслухавши пояснення пр едставника позивача та предс тавників відповідача, встано вивши фактичні обставини у с праві, дослідивши докази, що м ають юридичне значення для р озгляду справи, проаналізува вши законодавство, яке регул ює спірні правовідносини, су д доходить висновку, що адмін істративний позов підлягає з адоволенню.

Згідно з частиною першою ст атті 19 Закону України “Про осн ови соціальної захищеності і нвалідів в Україні”, для підп риємств, установ, організаці й, у тому числі підприємств, ор ганізацій громадських орган ізацій інвалідів, фізичних о сіб, які використовують найм ану працю, установлюється но рматив робочих місць, призна чених для працевлаштування і нвалідів, у розмірі чотирьох відсотків середньообліково ї чисельності штатних праців ників облікового складу за р ік, а якщо працює від 8 до 25 осіб , - у кількості одного робочо го місця.

Відповідно до вимог частин и другої вказаної статті, під приємства, установи, організ ації, у тому числі підприємст ва, організації громадських організацій інвалідів, фізич ні особи, які використовують найману працю, самостійно ро зраховують кількість робочи х місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нор мативу, встановленого частин ою першою цієї статті, і забез печують працевлаштування ін валідів.

Таким чином, виходячи з сере дньооблікової чисельності ш татних працівників приватно го підприємства «ЛЮКС-ЕКО-ДО М»- 15 осіб, норматив робочих мі сць, призначених для працевл аштування інвалідів, станови ть - одне робоче місце.

Відповідач заперечення на позов не надав. Представники відповідача пояснили суду, щ о причинами непрацевлаштув ання інвалідів є збитковість підприємства та віднесення його до 66 класу професійного р изику виробництва.

Відповідачем, в обґрунтува ння своїх заперечень, в судов ому засіданні надано фінансо вий звіт (баланс на 31 грудня 2008 р оку), згідно якого збитки підп риємства за 2008 рік становлять 73 тис.грн. Суд вважає необґрун тованим факт збитковості при ватного підприємства «ЛЮКС-Е КО-ДОМ», у відповідності до 70 К одексу адміністративного су дочинства України, з точки зо ру допустимості таких доказі в. Оскільки, статтею 3 Закону У країни "Про оподаткування пр ибутку підприємств" визначен о, що об'єктом оподаткування є прибуток, який визначається шляхом зменшення суми скори гованого валового доходу зві тного періоду на суму валови х витрат платника податку та суму амортизаційних відраху вань. Відповідно до абзацу др угого пункту 16.4 статті 16 Закону України "Про оподаткування п рибутку підприємств" платник и податку у строки, визначені законом, подають до податков ого органу податкову деклара цію про прибуток за звітний п еріод, розраховану наростаюч им підсумком з урахуванням в ід'ємного значення об'єкта оп одаткування минулих податко вих періодів у разі його наяв ності відповідно до пункту 6.1 статті 6 названого Закону. При цьому за звітні квартал, півр іччя та три квартали платник и податку подають спрощену д екларацію, а за результатами звітного року - повну.

З огляду на викладені полож ення чинного законодавства У країни, наявність чи відсутн ість прибутку у підприємства за наслідками календарного року встановлюється за даним и форми повної декларації пр о прибуток за календарний рі к.

Крім того, суд вважає безп ідставним посилання відпові дача на те, що відсутність у пр иватного підприємства «ЛЮКС -ЕКО-ДОМ»прибутку звільняє й ого від сплати адміністратив но - господарських санкцій з у рахуванням того, що, відповід но до ч. 3 ст. 20 Закону України "Пр о основи соціальної захищено сті інвалідів в Україні", спла ту адміністративно-господар ських санкцій і пені роботод авці проводять відповідно до закону за рахунок прибутку, я кий залишається в їх розпоря дженні після сплати всіх под атків і зборів (обов'язкових п латежів).

У відповідності до ч.5 ст.20 За кону України "Про основи соці альної захищеності інваліді в в Україні", у разі несплати а дміністративно-господарськ их санкцій або пені чи неможл ивості їх сплати за рішенням господарського суду їх стяг нення в примусовому порядку може бути звернено на майно п ідприємства, установи, орган ізації, у тому числі підприєм ства, організації громадськи х організацій інвалідів, фіз ичної особи, яка використову є найману працю, в порядку, пер едбаченому законом.

Аналізуючи приписи части н третьої та п'ятої статті 20 За кону України "Про основи соці альної захищеності інваліді в в Україні", суд доходить висн овку, що закон не ставить в зал ежність сплату санкцій від н аявності чи відсутності приб утку, а вказує лише порядок сп лати штрафних санкцій. Таким чином, у разі відсутності ко штів штрафні санкції можуть бути застосовані шляхом звер нення стягнення на майно під приємства в порядку, передба ченому Законом.

Судом встановлено, що згідн о з повідомленням №162 Герцаївс ького відділення Чернівецьк ої виконавчої дирекції Фонд у соціального страхування ві д нещасних випадків на вироб ництві та професійних захвор ювань України приватне підпр иємство «ЛЮКС-ЕКО-ДОМ»віднес ено до 66 класу професійного ри зику виробництва.

Суд не приймає твердження в ідповідача відносно того, що у зв' язку з цим ним не повине н виконуватись норматив робо чих місць, призначених для пр ацевлаштування інвалідів, та к як Закон України “Про основ и соціальної захищеності інв алідів в Україні” не ставить виконання зазначеного норма тиву в залежність від класу професійного ризику виробни цтва.

Відповідно до частини перш ої статті 20 Закону України «Пр о основи соціальної захищено сті інвалідів в Україні», під приємства, установи, організ ації, у тому числі підприємст ва, організації громадських організацій інвалідів, фізич ні особи, які використовують найману працю, де середньооб лікова чисельність працюючи х інвалідів менша, ніж устано влено нормативом, передбачен им статтею 19 цього Закону, щор оку сплачують відповідним ві дділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністр ативно-господарські санкції . Підприємства, установи, орга нізації, у тому числі підприє мства, організації громадськ их організацій інвалідів, фі зичні особи, які використову ють найману працю, де середнь ооблікова чисельність працю ючих інвалідів менша, ніж уст ановлено нормативом, передба ченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідни м відділенням Фонду соціальн ого захисту інвалідів адміні стративно-господарські санк ції, сума яких визначається в розмірі середньої річної за робітної плати на відповідно му підприємстві, установі, ор ганізації, у тому числі підпр иємстві, організації громадс ьких організацій інвалідів, фізичної особи, яка використ овує найману працю, за кожне р обоче місце, призначене для п рацевлаштування інваліда і н е зайняте інвалідом. Адмініс тративно-господарські санкц ії розраховуються та сплачую ться підприємствами, установ ами, організаціями самостій но в строк до 15 квітня року, нас тупного за роком, в якому відб улося порушення нормативу ро бочих місць для працевлаштув ання інвалідів. Порушення те рмінів сплати адміністратив но-господарських санкцій тяг не за собою нарахування пені . Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних обліков ої ставки Національного банк у України, що діяла на момент с плати, нарахованої на повну с уму недоїмки за весь її строк .

У відповідності до розраху нку адміністративно-господа рських санкцій за невиконан ня нормативу робочих місць, п ризначених для працевлаштув ання інвалідів, та пені стано м на 10.08.2009р., сума штрафних санкц ій становить 9453,33 грн. (141800,00 грн. / 15о с.*1ос. = 9453,33 грн.), пеня за простро чення платежу 117 днів - 442,42 грн.

Таким чином, відповідач зоб ов'язаний був самостійно спл атити до 15.04.2009р. адміністративн о-господарські санкції у сум і 9453,33 грн. Чернівецьким обласн им відділенням Фонду соціаль ного захисту інвалідів прива тному підприємству «ЛЮКС-ЕКО -ДОМ» надіслано претензію на суму 9687,69 грн. Однак, на день зве рнення позивача до суду з дан ою позовною заявою відповід ачем суму адміністративно - господарських санкцій сплач ено не було.

Санкції за невиконання нор мативу робочих місць, призна чених для працевлаштування і нвалідів, у відповідності до ст.238 Господарського кодексу України, є адміністративно - господарськими. Відповідно д о вимог ст.218 цього Кодексу під ставою господарської відпов ідальності учасника господа рських відносин, у тому числі для застосування господарсь ких санкцій, є вчинене таким с уб' єктом господарське прав опорушення. Згідно ч.2 зазначе ної статті учасник господарс ьких відносин відповідає за порушення правил здійснення господарської діяльності, я кщо не доведе, що ним ужито всі х залежних від нього заходів для недопущення господарськ ого правопорушення. При цьом у слід ураховувати, що елемен тами правопорушення є вина т а наявність причинного зв' я зку між самим порушенням та й ого наслідками.

Суд вважає, що при вирішенні питання про правомірність с тягнення адміністративно-го сподарських санкцій слід вих одити із загальних норм прав а відносно відповідальності за порушення зобов'язань та в становлення в діях або безді яльності відповідача складу правопорушення.

Статтею 71 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и визначено, що кожна сторона повинна довести ті обставин и, на яких ґрунтуються її вимо ги та заперечення.

Відповідач не надав суду до казів щодо створення робочих місць відповідно до встанов леного нормативу, щодо інфор мування центру зайнятості пр о наявність вільних робочих місць та щодо спрямування це нтрами зайнятості інвалідів до відповідача та випадків б езпосереднього звернення ін валідів з питань працевлашту вання.

Таким чином, відповідач не д овів суду, що ним було вжито ус іх необхідних заходів для пр ацевлаштування інвалідів.

За таких обставин суд дійшо в висновку, що адміністратив ний позов Чернівецького обла сного відділення Фонду соціа льного захисту інвалідів про стягнення з приватного підп риємства «ЛЮКС-ЕКО-ДОМ» адмі ністративно - господарськи х санкцій та пені за невикона ння нормативу робочих місць призначених для працевлашту вання інвалідів у сумі 9895,75 грн . підлягає задоволенню.

У процесі розгляду справи н е встановлено інших фактични х обставин, що мають суттєве з начення для правильного вирі шення спору, і доказів на підт вердження цих обставин.

Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС Укр аїни у справах, в яких позивач ем є суб'єкт владних повноваж ень, а відповідачем - фізична ч и юридична особа, судові витр ати, здійснені позивачем, з ві дповідача не стягуються.

Керуючись ст.ст.2,3,6-12,17,18,160-163,167 Ко дексу адміністративного суд очинства України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов задовольн ити повністю.

2. Стягнути з приватного під приємства «ЛЮКС-ЕКО-ДОМ»(ід.к од 34634619) адміністративно-госпо дарські санкції за невиконан ня нормативу робочих місць призначених для працевлаш тування інвалідів у сумі 9453,33 г рн. та пеню у сумі 442,42 грн. на р/р 31 214230700002 , код 23246436, МФО 856135 ГУДК в Черні вецькій області.

Постанова набирає зако нної сили після закінчення с троку подання заяви про апел яційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо бул о подано заяву про апеляційн е оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк , встановлений Кодексом адмі ністративного судочинства У країни, постанова набирає за конної сили після закінчення цього строку.

У разі подання апеляційно ї скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає за конної сили після закінчення апеляційного розгляду справ и.

Заява про апеляційне оскар ження постанови суду першої інстанції подається протяго м десяти днів з дня її проголо шення, а в разі складення пост анови у повному обсязі відпо відно до статті 160 цього Кодек су - з дня складення в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду першої інста нції подається протягом двад цяти днів після подання заяв и про апеляційне оскарження. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього под ання заяви про апеляційне ос карження, якщо скарга подаєт ься у строк, встановлений для подання заяви про апеляційн е оскарження.

У судовому засіданні 02 в ересня 2009р. проголошено вступ ну та резолютивну частини по станови. Постанову виготовл ено в повному обсязі 07 вересн я 2009 року.

Суддя О.П. Скакун

СудЧернівецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.09.2009
Оприлюднено06.11.2009
Номер документу4889197
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1116/09/2470

Ухвала від 08.10.2013

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Скакун Оксана Петрівна

Ухвала від 03.05.2012

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Ніколін В.В.

Постанова від 02.09.2009

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Скакун О.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні