ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
13 серпня 2015 р.м. ХерсонСправа № 821/1825/15-а
Херсонський окружний адміністративний суд у складі головуючої судді Дубровної В.А., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації до Товариства з обмеженою відповідальністю "Виробничо-технічна фірма "РВіК", за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог, Державної податкової інспекції у м. Херсоні Головного управління Державної фіскальної служби у Херсонській області про анулювання ліцензії,
встановив:
Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації (далі - позивач, НКРЗІ) звернулась до Херсонського окружного адміністративного суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Виробничо-технічна фірма "РВіК" (далі - відповідач, ТОВ "ВТФ "РВіК"), за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог, Державної податкової інспекції у м. Херсоні Головного управління Державної фіскальної служби у Херсонській області (далі - третя особа, ДПІ у м. Херсоні), у якому просить анулювати ліцензію на користування радіочастотним ресурсом України від 24.11.2005 р. №4939 (серія АБ №222743).
В обґрунтування своїх вимог позивач зазначає, що не сплата ТОВ "ВТФ "РВіК" до бюджету збору на користування радіочастотним ресурсом України більше шести місяців в порушення статті 57 Закону України «Про радіочастотний ресурс», підпункту 318.1.1 пункту 318.1 статті 318 та пунктів 322.1, 322.2 статті 322 Податкового кодексу України, є підставою відповідно до ст. 58 Закону України "Про радіочастотний ресурс України" для анулювання ліцензії на користування радіочастотним ресурсом України від 24.11.2005 р. №4939 (серія АБ №222743), виданої ТОВ "ВТФ "РВіК".
Ухвалою суду від 16.06.2015 року відкрито провадження у справі та ухвалою суду від 17.06.2015 року закінчено підготовче провадження і призначено справу до судового розгляду на 09 липня 2015 року.
У зв'язку з неявкою відповідача в судове засідання ухвалою суду від 09.07.2015 року розгляд справи було відкладено.
В судове засідання, призначене на 13 серпня 2015 року, представники сторін не прибули, про дату, час та місце судового засідання були повідомлені належним чином, про що свідчать наявні в матеріалах справи розписка про вручення повістки третій особі та рекомендовані повідомлення про вручення поштового відправлення позивачу та відповідачу.
Позивач в адміністративному позові просив справу розглянути без участі представника НКРІ.
Відповідач заперечень щодо позовних вимог суду не надав, про поважність причини неявки в судові засідання суд не повідомив.
Частиною 4 ст.128 КАС України передбачено, що у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.
Відповідно до ч. 6 ст. 128 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Виходячи з вищевикладеного, суд вважає за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження.
Дослідивши матеріали справи, з'ясувавши фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши в сукупності надані докази, суд приходить до висновку, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю "Виробничо-технічна фірма "РВіК" має статус юридичної особи, а також є користувачем радіочастотного ресурсу України згідно ліцензії серії АБ №222743 від 24.11.2005 року з терміном дії до 24.09.2018 року.
Як вбачається з матеріалів справи, НКРЗІ 28.07.2014 року було отримано від ДПІ у м. Херсоні лист від 22.07.2014 року №7861/10/21-03-15-03-35 "Щодо сплати збору за користування радіочастотним ресурсом України", в якому вказано перелік платників збору за користування радіочастотним ресурсом України, які протягом шести місяців не сплачують або сплачують не в повному обсязі вищезазначений збір, для вжиття до них заходів згідно із законодавством, до якого включено, зокрема, ТОВ "ВТФ "РВіК" (ідентифікаційний код 19228415).
Крім цього, НКРЗІ 20.10.2014 року отримала від ДПІ у м. Херсоні лист від 08.10.2014 року №1059/10/21-03-15-03-35 (на №01-5925/142 від 15.09.2014 року) "Щодо сплати збору за користування радіочастотним ресурсом України", в якому повідомлено, що ТОВ "ВТФ "РВіК" (ідентифікаційний код 19228415), ліцензія на користування РЧР №4939, дата видачі 24.10.2005 року, термін дії до 24.09.2018 року, з березня 2011 року по серпень 2014 року не подає до ДПІ у м. Херсоні податкові розрахунки зі збору за користування радіочастотним ресурсом України та не сплачує збір.
У листопаді 2014 року НКРЗІ звернулася до ТОВ "ВТФ "РВіК" з листом від 03.11.2014 року №01-6760/144, в якому повідомляє про надходження до НКРЗІ листів ДПІ у м. Херсоні від 22.07.2014 року №7861/10/21-03-15-03-35 та від 08.10.2014 року №1059/10/21-03-15-03-35 щодо несплати суб'єктами господарювання збору за користування радіочастотним ресурсом України протягом шести місяців, серед яких, зокрема, ТОВ "ВТФ "РВіК", у зв'язку з чим пропонує сплатити заборгованість у добровільному порядку, про що повідомити ДПІ у м. Херсоні та НКРЗІ, у разі неотримання відповіді до 14.11.2014 року про сплату заборгованості, НКРЗІ будуть вжиті заходи щодо анулювання ліцензії на користування радіочастотним ресурсом України від 24.11.2005 року №4939, виданої ТОВ "ВТФ "РВіК" у судовому порядку.
05.03.2015 року НКРЗІ отримала від ДПІ у м. Херсоні лист від 03.03.2015 року №1656/10/21-03-15-04-33 "Щодо сплати рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України", в якому повідомлено, що ТОВ "ВТФ "РВіК" (ідентифікаційний код 19228415), ліцензія на користування РЧР №4939, дата видачі 24.10.2005 року, термін дії до 24.09.2018 року, з березня 2011 року по серпень 2014 року не подає до ДПІ у м. Херсоні податкові розрахунки зі збору за користування радіочастотним ресурсом України та не сплачує збір.
У квітні 2015 року НКРЗІ повторно звернулася до ТОВ "ВТФ "РВіК" з листом від 24.04.2015 року №02-2328/144, в якому повідомила про надходження до НКРЗІ листа ДПІ у м. Херсоні з інформацією щодо несплати ТОВ "ВТФ "РВіК" рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України та збору за користування радіочастотним ресурсом України більше шести місяців, у зв'язку з чим запропонувала ТОВ "ВТФ "РВіК" сплатити заборгованість у добровільному порядку, про що повідомити ДПІ у м. Херсоні та НКРЗІ, та попередила, що у разі неотримання відповіді до 15.05.2015 року про сплату заборгованості, НКРЗІ будуть вжиті заходи щодо анулювання ліцензії на користування радіочастотним ресурсом України від 24.11.2005 року №4939, виданої ТОВ "ВТФ "РВіК" у судовому порядку.
У зв'язку з несплатою відповідачем збору за користування радіочастотним ресурсом України більше шести місяців, а також оскільки відповідачем у визначені терміни НКРЗІ не надано інформацію про погашення заборгованості зі збору за користування радіочастотним ресурсом України, на підставі ст. 58 Закону України «Про радіочастотний ресурс України» позивач звернувся до суду з позовом про анулювання ліцензії ТОВ "ВТФ "РВіК" від 24.11.2005 р. №4939 (серія АБ №222743).
Оцінивши надані позивачем докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, суд зазначає наступне.
Правову основу користування радіочастотним ресурсом України, повноваження держави щодо умов користування радіочастотним ресурсом України, права, обов'язки і відповідальність органів державної влади, що здійснюють управління і регулювання в цій сфері, та фізичних і юридичних осіб, які користуються та/або мають намір користуватися радіочастотним ресурсом України, регулюється Законом України «Про радіочастотний ресурс України» від 01.06.2000 року №1770-III (далі - Закон України №1770-III).
Відповідно до ст. 1 Закону України №1770-III ліцензія на користування радіочастотним ресурсом України - документ, який засвідчує право суб'єкта господарювання на користування радіочастотним ресурсом України протягом визначеного терміну в конкретних регіонах та в межах певних смуг, номіналів радіочастот з виконанням ліцензійних умов. Радіочастотний ресурс - частина радіочастотного спектра, придатна для передавання та/або приймання електромагнітної енергії радіоелектронними засобами і яку можливо використовувати на території України та за її межами відповідно до законів України та міжнародного права, а також на виділених для України частотно-орбітальних позиціях.
Відповідно до ч. 2 ст. 12 Закону України №1770-III органом державного регулювання у сфері користування радіочастотним ресурсом України є національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації, яка утворюється відповідно до Закону України "Про телекомунікації".
Частиною першою ст. 14 вказаного Закону передбачено, що Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації, здійснює свої повноваження у смугах радіочастот загального користування.
Відповідно до п. 1 ч. 2 статті 14 Закону України №1770-III повноваженнями національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації, щодо регулювання у сфері користування радіочастотним ресурсом України є ліцензування у сфері користування радіочастотним ресурсом України відповідно до цього Закону.
Згідно п. 1 ч. 2 ст. 30 Закону України №1770-III користування радіочастотним ресурсом України здійснюється на підставі: ліцензій на користування радіочастотним ресурсом України та дозволів на експлуатацію - суб'єктами господарювання, які користуються радіочастотним ресурсом України для надання телекомунікаційних послуг.
Ліцензії на користування радіочастотним ресурсом України видаються національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації, суб'єктам господарювання, які користуються радіочастотним ресурсом України для надання телекомунікаційних послуг (ч. 1 ст. 31 Закону України №1770-III).
Згідно із статтею 57 Закону України №1770-III, в редакції, що діяла на момент виникнення спірних правовідносин, користування радіочастотним ресурсом в Україні здійснюється на платній основі. Збір за користування радіочастотним ресурсом України встановлюється Податковим кодексом України.
Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» № 71-VIII від 28.12.2014 р. назву ст. 57 Закону України "Про радіочастотний ресурс України" «збір за користування радіочастотним ресурсом України» змінено на «рентна плата за користування радіочастотним ресурсом України», при цьому змінено редакцію ч. 2 цієї статті, якою передбачено, що рентна плата за користування радіочастотним ресурсом України встановлюється Податковим кодексом України.
До прийняття цього Кодексу спеціального закону щодо збору за користування радіочастотним ресурсом України не існувало і його справляння відбувалося на підставі статті 57 Закон України від 1 червня 2000 року №1770-III "Про радіочастотний ресурс України".
У зв'язку з набранням з 01.01.2011 р. чинності Податкового кодексу України, платники, об'єкт оподаткування, ставки, порядок обчислення і сплати збору за користування радіочастотним ресурсом України було визначено розділом XV цього Кодексу, редакція якого діяла до 01.01.2015 р.
Так, відповідно до статті 318 цього Кодексу:
- платниками збору є загальні користувачі радіочастотного ресурсу України, визначені законодавством про радіочастотний ресурс, яким надано право користуватися радіочастотним ресурсом України в межах виділеної частини смуг радіочастот загального користування на підставі, зокрема, ліцензії на користування радіочастотним ресурсом України (пп. 318.1.1. п. 3181.1 ст. 318 цього Кодексу);
Пунктами 321.2., 321.4., 321.7. ст. 321 ПК України визначено, що перелік користувачів радіочастотного ресурсу - платників збору та/або зміни до нього подаються центральному органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації, із зазначенням виду зв'язку, смуги радіочастотного ресурсу, регіонів користування радіочастотним ресурсом двічі на рік: до 1 березня та до 1 вересня поточного року, станом на 1 січня та 1 липня відповідно за формою, встановленою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, за погодженням з центральним органом з регулювання у сфері телекомунікацій, користування радіочастотним ресурсом та надання послуг поштового зв'язку.
Платники збору, яким надано право користуватися радіочастотним ресурсом України на підставі ліцензій на користування радіочастотним ресурсом України, сплачують збір починаючи з дати видачі ліцензії. У разі продовження терміну дії ліцензії на користування радіочастотним ресурсом України рентна плата сплачується з початку терміну дії продовженої ліцензії.
Платники збору подають до контролюючих органів копії ліцензій на користування радіочастотним ресурсом України, ліцензій на мовлення та дозволів на експлуатацію радіоелектронних засобів та випромінювальних пристроїв у місячний строк після їх видачі.
При цьому, пунктом 322.2 ст. 322 ПК України визначено, що у разі несплати збору або сплати його в неповному обсязі платниками збору за користування радіочастотним ресурсом України протягом шести місяців контролюючі органи подають інформацію про таких платників збору за користування радіочастотним ресурсом України до національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації, для вжиття до них заходів згідно із законодавством.
Аналогічні приписи ПК України містяться у розділі Розділ ІХ «Рентна плата» в редакції Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» №71-VIII від 28.12.2014 р., яка набрала чинності з 01.01.2015 р., при цьому відбулись зміни у назві збору з «збір за користування радіочастотним ресурсом України» на «рентна плата за користування радіочастотним ресурсом України».
Таким чином, відповідач до 01.01.2015 року був платником збору за користування радіочастотним ресурсом України, а з 01.01.2015 року є платником рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України відповідно до норм визначених Податковим кодексом України.
Відповідно до п. 5 ч. 2 ст. 6 Закону України №1770-III користувачі радіочастотного ресурсу України зобов'язані вносити платежі та збори, передбачені законом, а також у встановленому національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації, порядку плату за радіочастотний моніторинг у смугах радіочастот загального користування.
Як вбачається з матеріалів справи, ДПІ у м. Херсоні, зокрема у листі від 03.03.2015 року №1956/10/21-03-15-04-33 повідомляє НКРЗІ, що ТОВ "ВТФ "РВіК", який є користувачем радіочастотного ресурсу, не подавало податкові розрахунки за користування радіочастотним ресурсом України починаючи з квітня 2011 року, а також не сплачувало відповідний збір за вказаний період, тобто більше ніж шість місяців.
Крім цього, з наданої до матеріалів справи інтегрованої картки ТОВ "ВТФ "РВіК" за платежем "рентна плата за користування радіочастотним ресурсом України" вбачається наявність недоїмки по вказаному платежу у сумі 4857,75 грн., при цьому, в матеріалах справи відсутні докази сплати відповідачем вказаної недоїмки.
Статтею 58 Закону України №1770-ІІІ передбачена відповідальність за порушення законодавства про радіочастотний ресурс України, зокрема, за несвоєчасну сплату щомісячного збору за користування радіочастотним ресурсом України справляється пеня згідно із законами України (ч. 2 ст. 58), у разі несплати щомісячного збору протягом шести місяців відповідна ліцензія на користування радіочастотним ресурсом України, а також дозволи на експлуатацію анулюються без компенсації збитків користувачу радіочастотного ресурсу України зі стягненням суми заборгованості в судовому порядку (ч. 3 ст. 58).
Таким чином, враховуючи несплату відповідачем щомісячного збору за користування радіочастотним ресурсом України починаючи з квітня 2011 року, тобто за період більше ніж шість місяців, суд приходить до висновку про наявність підстав для анулювання ліцензії на користування радіочастотним ресурсом України від 24.11.2005 р. №4939 (серія АБ №222743) відповідно до ст. 58 Закону України №1770-ІІІ.
З огляду на вищевикладене, а також враховуючи відсутність в матеріалах справи письмових заперечень відповідача або доказів, які б спростовували встановлені обставини, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог та задоволення позову в повному обсязі.
Вирішуючи питання щодо розподілу судових витрат, суд виходить із наступного.
Відповідно до ч. 1 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України.
Згідно ч. 4 ст. 94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись ст. ст. 69-71, 94, 128, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
постановив:
Адміністративний позов задовольнити.
Анулювати ліцензію на користування радіочастотним ресурсом України за реєстраційним номером 4939 від 24.11.2005 року (серія АБ № 222743), видану Товариству з обмеженою відповідальністю "Виробничо-технічна фірма "РВіК".
Стягнути з Державного бюджету на користь Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації (ідентифікаційний код 37994258) судовий збір у сумі 73,08 грн. (сімдесят три гривні 08 коп.).
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня її проголошення. В разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя Дубровна В.А.
кат. 5.1.2
Суд | Херсонський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.08.2015 |
Оприлюднено | 28.08.2015 |
Номер документу | 48893738 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Херсонський окружний адміністративний суд
Дубровна В.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні