Постанова
від 25.08.2015 по справі 826/3935/15
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА01601, м.  Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И 25 серпня 2015 року                      № 826/3935/15 Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого Бояринцевої М.А., розглянувши в порядку письмового провадження справу за позовом  Приватного підприємства "АЗНІКОН" до  1) Державної податкової інспекції у Подільському районі Головного управління ДФС у м. Києві;  2) Державного реєстратора відділу державної реєстрації юридичних осіб  та фізичних осіб- підприємців Подільського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у м. Києві про  визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити дії, ВСТАНОВИВ: Позовні вимоги заявлені про           скасування запису державного реєстратора Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Подільського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у м. Києві від 14.01.15 р. №10711430006031258 про відсутність Приватного підприємства “Азнікон” (код ЄДРПОУ 38929499) за місцезнаходженням;           визнання протиправним та скасування рішення №8 від 15.01.15 р. Державної податкової інспекції у Подільському районі ГУ ДФС у м. Києві про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість Приватного підприємства “Азнікон” (код ЄДРПОУ 38929499);           зобов'язання Державної податкової інспекції у Подільському районі ГУ ДФС у м. Києві поновити Приватне підприємство “Азнікон” (код ЄДРПОУ 38929499) в реєстрі платників податку на додану вартість з моменту анулювання реєстрації — з 15.01.15 р. Позивач - Приватне підприємство “Азнікон” вважає вказані рішення протиправними та просить їх скасувати з таких підстав.           Позивач зазначає, що підприємство зареєстроване та перебуває на обліку в Державній податковій інспекції у Подільському районі ГУ ДФС у м. Києві, надає відповідну звітність, в якій зазначене місцезнаходження підприємства та контактні телефони.           За період з жовтня 2014 р. по січень 2015 р. на адресу підприємства та його посадових осіб (учасників) не надходило листів (повідомлень), інших звернень працівників податкового органу і податкової міліції стосовно встановлення чи невстановлення місцезнаходження підприємства.           Позивач зазначає, що в даному випадку не дотримано процедуру встановлення відсутності юридичної особи за місцезнаходженням, передбачену ст. 19 Закону України “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців”, Порядком обліку платників податків, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 09.12.11 р. №1588, а саме: не вжито передбачені заходи співробітниками органів ДПС за місцезнаходженням платника податків, його засновників та керівників.           Також позивач посилається на здійснення на нього протиправного тиску, у зв'язку з чим за період з червня 2014 р. по грудень 2014 р. підприємство було змушене чотири рази підтверджувати своє місцезнаходження.           Відповідач — Державний реєстратор Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Подільського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у м. Києві проти задоволення позовних вимог заперечив з таких підстав.           На виконання вимог ст. 19 Закону України “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців” 08.12.14 р. державним реєстратором було сформовано повідомлення №1829 щодо необхідності подання державному реєстратору реєстраційної картки (форма №6) на підставі повідомлення ДПІ 18 ОПП “Про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням” від 04.12.14 р. №130/9/26-56-18-04-20, яке надане державному реєстратору відповідно до листа податкового органу від 04.12.14 р. №929/9/26-56-18-04-20.           Вказане повідомлення повернулося державному реєстратору 14.01.15 р. з відміткою поштового відділення “за закінченням терміну зберігання”, після чого державним реєстратором внесено до Єдиного державного реєстру запис №10711430006031258 про відсутність Приватного підприємства “Азнікон” (код ЄДРПОУ 38929499) за місцезнаходженням.           Також відповідач зазначає, що підприємством не виконано вимоги ст. 19 Закону України “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців” щодо підтвердження відомостей про юридичну особу, що мали бути надані у період з 09.10.14 р. по 09.11.14 р.           Відповідач - Державна податкова інспекція у Подільському районі Головного управління ДФС у м. Києві проти задоволення позовних вимог заперечив з таких підстав.           Відповідач зазначає, що оскаржуване рішення №8 від 15.01.15 р. Державної податкової інспекції у Подільському районі ГУ ДФС у м. Києві про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість Приватного підприємства “Азнікон” прийняте відповідно до вимог законодавства.           Податковим органом дотримано вимоги Порядку обліку платників податків, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.11 р. №1588, зокрема, складено довідку про встановлення місцезнаходження платника податків від 04.12.14 р., згідно якої місцезнаходження платника податків не встановлено, у зв'язку з чим прийнято рішення про направлення державному реєстратору повідомлення про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням за ф. №18-ОПП. Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких грунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до наступних висновків. Приватне підприємство “Азнікон” (код ЄДРПОУ 38929499) зареєстроване в якості юридичної особи 09.10.13 р. запис №10711020000031258 Відділом державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Подільського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у м. Києві.           Місцезнаходження юридичної особи — 04080, м. Київ, Подільський район, вул. Межигірська, буд. 78, кім. 15.            22.10.13 р. підприємство зареєстроване Державною податковою інспекцією у Подільському районі ГУ Міндоходів у м. Києві в якості платника податку на додану вартість, про що видано свідоцтво №200146837.            14.01.15 р. №10711430006031258 державним реєстратором Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Подільського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у м. Києві внесено до Єдиного державного реєстру запис про відсутність Приватного підприємства “Азнікон” (код ЄДРПОУ 38929499) за місцезнаходженням.            19.01.15 р. Державною податковою інспекцією у Подільському районі ГУ ДФС у м. Києві на підставі п. “ж” п. 184.1 ст. 184 Податкового кодексу України прийнято рішення №8 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість Приватного підприємства “Азнікон” (код ЄДРПОУ 38929499) на підставі внесеної державним реєстратором інформації про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням. Згідно р. ХІІ Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 19.12.11 р. №1588, -           12.1. З метою більш повного обліку платників податків - юридичних осіб або фізичних осіб - підприємців, унеможливлення отримання юридичними особами або фізичними особами - підприємцями неконтрольованих доходів підрозділи контролюючих органів, до функцій яких належить ведення обліку платників податків, повинні забезпечувати систематичний контроль за повнотою та своєчасністю взяття на облік юридичних осіб або фізичних осіб - підприємців контролюючими органами після здійснення їх державної реєстрації, реорганізації та внесення змін до Єдиного державного реєстру чи установчих документів;            12.2. У рамках проведення цих заходів, а також при призначенні чи проведенні будь-якого виду перевірки платника податків чи при виконанні інших службових обов'язків працівниками контролюючих органів здійснюється або може здійснюватись перевірка місцезнаходження (місця проживання) платника податків. За наслідками перевірки складається акт перевірки місцезнаходження платника податків. Якщо встановлено відсутність платника податків за його місцезнаходженням (місцем проживання), то проводиться робота із з'ясування фактичного місця розташування (місцезнаходження, місця проживання) платника податків, відповідальних та пов'язаних осіб.            12.4. Щодо кожного платника податків, стосовно якого виявлена відсутність його за місцезнаходженням (місцем проживання) та не з'ясоване його фактичне місцезнаходження (місце проживання), підрозділ контролюючого органу, який з'ясував зазначений факт, готує та передає підрозділам податкової міліції запит на встановлення місцезнаходження (місця проживання) платника податків за встановленою формою.            12.5. Якщо за результатами заходів щодо встановлення фактичного місцезнаходження юридичної особи підрозділами податкової міліції буде підтверджено відсутність такої особи за місцезнаходженням або встановлено, що фактичне місцезнаходження юридичної особи не відповідає зареєстрованому місцезнаходженню, керівник (заступник керівника) контролюючого органу протягом трьох робочих днів приймає рішення про надсилання до відповідного державного реєстратора повідомлення про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням за формою № 18-ОПП (додаток 24) для вжиття заходів, передбачених частиною дванадцятою статті 19 Закону. Повідомлення за формою № 18-ОПП надсилається державному реєстратору поштовим відправленням або в електронному вигляді у порядку взаємного обміну інформацією з реєстрів центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, та Центрального контролюючого органу.           Згідно Положення про організацію взаємодії підрозділів податкової міліції з іншими структурними підрозділами органів державної податкової служби для встановлення місцезнаходження платника податків, затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України від 17.05.10 р. №336, -           3.1. Щодо кожного платника податків, який відсутній за місцезнаходженням (місцем проживання) та місцезнаходження (місце проживання) якого не з'ясовано, структурні підрозділ органу ДПС проводить такі заходи:            3.1.1. шляхом спілкування (телефон, пошта, факс, виїзд за місцезнаходженням тощо) із платником податків з'ясовує його фактичне місцезнаходження (місце проживання);            3.1.2. за допомогою Єдиного банку даних платників податків встановлює місце проживання засновників і керівників платника податків та отримує інформацію стосовно інших платників податків, де зазначені особи є засновниками чи керівниками;            3.2. У разі підтвердження відсутності платника податків за місцезнаходженням (місцем проживання) структурний підрозділ органу ДПС, який є ініціатором запиту, готує за відповідною формою запит на встановлення місцезнаходження (місця проживання) платника податків та направляє до підрозділу податкової міліції (додаток 1);            4.2. Підрозділ податкової міліції при прийнятті рішення про організацію заходів із встановлення місцезнаходження платника податків обов'язково здійснює вихід за його адресою.           У разі незнаходження за адресою платника податків необхідно:           якщо платник податків зареєстрований за адресою жилого приміщення (квартири), опитати власника такого приміщення (квартири) (за згодою) щодо місцезнаходження за вказаною адресою платника податків, а також місцезнаходження посадових осіб платника податків, та оформити відповідно такі заходи (пояснення або рапорт);           якщо платник податків зареєстрований за адресою приміщення, в якому розташовано виробництво, офіси тощо, необхідно опитати власника приміщення-орендодавця (за згодою) щодо оренди та місцезнаходження платника податків, вказаного у запиті (пояснення або рапорт).           В даному випадку податковим органом на підтвердження виконання вказаної процедури надано довідку про встановлення місцезнаходження платника податків від 04.12.14 р., згідно якої місцезнаходження платника податків не встановлено, а також рішення про направлення державному реєстратору повідомлення про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням за ф. №18-ОПП та форму №18-ОПП.           Виходячи з наведених норм, суд приходить до висновку, що вказані документи не є достатніми для виконання вимог Порядку та Положення, оскільки не доводять проведення роботи із з'ясування фактичного місця розташування (місцезнаходження, місця проживання) платника податків, відповідальних та пов'язаних осіб.           Між тим, податковий орган надсилає повідомлення про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням (форма № 18-ОПП) державному реєстратору для вжиття заходів, передбачених абзацом другим частини чотирнадцятої статті 19 Закону № 755-IV, лише після здійснення передбачених Порядком та Положенням заходів для встановлення фактичного місцезнаходження юридичної особи.           За таких обставин податковим органом скеровано до державного реєстратора відповідне повідомлення за відсутності достатніх правових підстав, що в наступному призвело до внесення запису до Єдиного державного реєстру від 14.01.15 р. №10711430006031258 про відсутність Приватного підприємства “Азнікон” за місцезнаходженням.           Окремо щодо дій державного реєстратора суд зазначає наступне.           Згідно ч. 12, 14 ст. 19 Закону України “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців” (в редакції станом на 08.12.14 р.) у разі надходження державному реєстратору від органу доходів і зборів повідомлення встановленого зразка про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням державний реєстратор зобов'язаний надіслати поштовим відправленням протягом п'яти робочих днів з дати надходження зазначеного повідомлення юридичній особі повідомлення щодо необхідності подання державному реєстратору реєстраційної картки.           Якщо державному реєстратору повернуто поштове відправлення, державний  реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням.           Тобто, по факту отримання відповідного повідомлення форми №18-ОПП державний реєстратор зобов'язаний надіслати поштовим відправленням протягом п'яти робочих днів з дати надходження зазначеного повідомлення юридичній особі повідомлення щодо необхідності подання державному реєстратору реєстраційної картки, що ним і було зроблено.           Проте, незважаючи на законність дій державного реєстратора щодо скерування повідомлення юридичній особі, внесений запис від 14.01.15 р. №10711430006031258 про відсутність Приватного підприємства “Азнікон” за місцезнаходженням як рішення суб'єкта владних повноважень є протиправним, оскільки згідно вищенаведеного протиправними є підстави щодо вчинення вказаних дій.           Також суд звертає увагу відповідачів на ту обставину, що з моменту утворення юридичної особи позивача (09.10.13 р.) запис про підтвердження відомостей про юридичну особу внесено до Єдиного державного реєстру шість разів станом на 08.04.15 р. (згідно довідки з Єдиного державного реєстру №20402458), як до внесення запису від 14.01.14 р., так і після, тому твердження державного реєстратора про невиконання позивачем вимог п. 11 ст. 19 Закону України “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців” не відповідає дійсності.           Згідно п. 184.1 ст. 184 Податкового кодексу України реєстрація діє до дати анулювання реєстрації платника податку, яка проводиться шляхом виключення з реєстру платників податку і відбувається у разі якщо: ж) в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців наявний запис про відсутність юридичної особи або фізичної особи за її місцезнаходженням (місцем проживання) або запис про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу.           Оскільки згідно наведеного вище суд дійшов висновку про відсутність підстав для внесення до Єдиного державного реєстру запису про відсутність позивача за місцезнаходженням, то підлягає визнанню незаконним та скасуванню також і рішення №8 від 15.01.15 р. Державної податкової інспекції у Подільському районі ГУ ДФС у м. Києві про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість Приватного підприємства “Азнікон”, оскільки вказане рішення носить похідний характер.           Як спосіб поновлення порушеного права позивача його має бути поновлено в реєстрі платників податку на додану вартість з моменту анулювання реєстрації — з 15.01.15 р. Виходячи з системного аналізу наведених норм права та обставин справи, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог, тому позов визнається таким, що підлягає задоволенню. Оскільки судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України. Керуючись статтями 98, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, - ПОСТАНОВИВ:            1. Позовні вимоги задовольнити повністю.           2. Скасувати запис державного реєстратора Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Подільського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у м. Києві від 14.01.15 р. №10711430006031258 про відсутність Приватного підприємства “Азнікон” (код ЄДРПОУ 38929499) за місцезнаходженням. 3. Визнати протиправним та скасувати рішення №8 від 15.01.15 р. Державної податкової інспекції у Подільському районі Головного управління ДФС у м. Києві про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість Приватного підприємства “Азнікон” (код ЄДРПОУ 38929499). 4. Зобов'язати Державну податкову інспекцію у Подільському районі Головного управління ДФС у м. Києві поновити Приватне підприємство “Азнікон” (код ЄДРПОУ 38929499) в реєстрі платників податку на додану вартість з моменту анулювання реєстрації — з 15.01.15 р.            5. Стягнути з Державного бюджету України на користь Приватного підприємства “Азнікон”  (код ЄДРПОУ 38929499) 219 (двісті дев"ятнадцять) грн. 24 коп. судового збору. Постанова набирає законної сили в порядку передбаченому ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства та може бути оскаржена в апеляційному порядку повністю або частково за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 КАС України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги. Суддя                                                                                                М.А. Бояринцева

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення25.08.2015
Оприлюднено26.08.2015
Номер документу48960751
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/3935/15

Ухвала від 02.11.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Моторний О.А.

Ухвала від 19.10.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Моторний О.А.

Ухвала від 01.10.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Желтобрюх І.Л.

Ухвала від 11.09.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Желтобрюх І.Л.

Постанова від 25.08.2015

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Бояринцева М.А.

Ухвала від 10.03.2015

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Бояринцева М.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні