Ухвала
від 01.10.2015 по справі 826/3935/15
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа: № 826/3935/15 Головуючий у 1-й інстанції: Бояринцева М.А. Суддя-доповідач: Желтобрюх І.Л.

У Х В А Л А

Іменем України

01 жовтня 2015 року м. Київ

Київський апеляційний адміністративний суд у складі:

головуючої-судді: Желтобрюх І.Л.,

суддів: Мамчура Я.С.,

Шостака О.О.,

при секретарі: Оліщук А.Ю.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Києві апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Подільському районі Головного управління Державної фіскальної служби у м.Києві на постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 25 серпня 2015 року у справі за адміністративним позовом Приватного підприємства «Азнікон» до Державної податкової інспекції у Подільському районі Головного управління Державної фіскальної служби у м.Києві та Державного реєстратора відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців Подільського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у м. Києві про визнання протиправними дій, визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

Приватне підприємство «Азнікон» звернулось до Окружного адміністративного суду м. Києва з позовом до Державної податкової інспекції у Подільському районі Головного управління Державної фіскальної служби у м.Києві та Державного реєстратора відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців Подільського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у м. Києві та просило:

1) скасувати запис державного реєстратора Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Подільського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у м. Києві від 14.01.2015 №10711430006031258 про відсутність ПП «Азнікон» за місцезнаходженням;

2) визнати протиправним та скасувати рішення ДПІ у Подільському районі ГУ ДФС у м. Києві від 15.01.15 №8 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість;

3) зобов'язати ДПІ у Подільському районі ГУ ДФС у м. Києві поновити ПП «Азнікон» в реєстрі платників податку на додану вартість з моменту анулювання реєстрації - 15.01.2015.

Постановою Окружного адміністративного суду м. Києва від 25 серпня 2015 року позов задоволено.

Не погоджуючись з прийнятим судовим рішенням ДПІ у Подільському районі ГУ ДФС у м.Києві подала апеляційну скаргу, в якій просила постанову суду першої інстанції скасувати як таку, що ухвалена з порушенням норм матеріального та процесуального права, та ухвалити нове рішення, яким в задоволенні позову відмовити в повному обсязі. На обґрунтування вимог апеляційної скарги посилається на те, що податковий орган діяв відповідно до вимог законодавства. Так, зокрема, встановивши відсутність позивача за місцем реєстрації, направив повідомлення ф. 18-ОПП на адресу реєстраційної служби, яка, у свою чергу, надіслала відповідний запит, та у зв'язку з відсутністю відповіді внесла запис до ЄДР, - наявність якого і стала підставою для анулювання реєстрації товариства платником ПДВ.

Заслухавши суддю-доповідача, учасників процесу, які з'явилися у судове засідання, вивчивши матеріали справи, дослідивши й проаналізувавши доводи апеляційної скарги і докази на їх підтвердження, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Як встановлено судом першої інстанції, ПП «Азнікон» зареєстроване Відділом державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Подільського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у м. Києві як юридична особа з 09.10.201, реєстраційний запис №10711020000031258.

Місцезнаходження юридичної особи: 04080, м. Київ, Подільський район, вул. Межигірська, буд. 78, кім. 15.

22 Жовтня 2013 року підприємство зареєстроване Державною податковою інспекцією у Подільському районі ГУ Міндоходів у м. Києві платником податків на додану вартість, про що видано свідоцтво №200146837.

14 Січня 2015 року державним реєстратором Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Подільського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у м. Києві внесено до Єдиного державного реєстру запис №10711430006031258 про відсутність ПП «Азнікон» за місцезнаходженням.

19 Січня 2015 року Державною податковою інспекцією у Подільському районі ГУ ДФС у м. Києві на підставі п. "ж" п. 184.1 ст. 184 ПК України прийнято рішення №8 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість ПП «Азнікон» на підставі внесеної державним реєстратором інформації про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням.

Задовольняючи адміністративний позов, суд першої інстанції виходив з того, що виходячи із змісту, суті та призначення Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» для цілей його застосування має значення фактичне місцезнаходження юридичної особи, наявність певної особи за адресою, визначеною в ЄДР. В даному випадку фактичне місцезнаходження позивача за зареєстрованою адресою було неодноразово підтверджено у різні способи, з огляду на що дійшов висновку, що податковим органом штучно створено передумови для виникнення обставин, які в подальшому призвели до внесення до ЄДР запису про відсутність позивача за місцезнаходженням та анулювання його реєстрації платником ПДВ.

Надаючи правову оцінку встановленим обставинам справи та висновкам суду першої інстанції, колегія суддів виходить з такого.

Відповідно до ч.1 ст.195 КАС України суд апеляційної інстанції переглядає судові рішення суду першої інстанції в межах апеляційної скарги.

Таким чином, в даному випадку перегляду в апеляційному порядку підлягає лише та частина позовних вимог, які безпосередньо стосуються ДПІ у Подільському районі ГУ ДФС у м. Києві, були задоволені судом першої інстанції та стали підставою до звернення апелянта зі скаргою.

Процедура встановлення місцезнаходження платника податку до направлення державному реєстратору органом ДПС повідомлення встановленого зразка передбачена розд. XII Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Мінфіну України від 09.12.2011 № 1588 (далі - Порядок).

Відповідно до п. 12.4 розд. XII Порядку щодо кожного платника податків, стосовно якого виявлена відсутність його за місцезнаходженням (місцем проживання) та не з'ясоване його фактичне місцезнаходження (місце проживання), підрозділ контролюючого органу, який з'ясував зазначений факт, готує та передає підрозділам податкової міліції запит на встановлення місцезнаходження (місця проживання) платника податків за встановленою формою.

На підставі приписів п. 12.5 розд. XII Порядку якщо за результатами заходів щодо встановлення фактичного місцезнаходження юридичної особи підрозділами податкової міліції буде підтверджена відсутність такої особи за місцезнаходженням або встановлено, що фактичне місцезнаходження юридичної особи не відповідає зареєстрованому місцезнаходженню, керівник (заступник керівника) органу державної податкової служби приймає рішення про направлення до відповідного державного реєстратора повідомлення про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням за ф. N 18-ОПП (додаток 24) для вжиття заходів, передбачених частиною дванадцятою статті 19 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців».

Аналогічні правила встановлення місцезнаходження платника податків закріплені і Положенням про організацію взаємодії підрозділів податкової міліції з іншими структурними підрозділами органів державної податкової служби для встановлення місцезнаходження платника податків, затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України 17 травня 2010 року №336, зокрема, підпунктами 3.1.1, 3.1.2 п. 3.1 розд. III. встановлено, що з метою встановлення місцезнаходження платника податків структурний підрозділ органу ДПС проводить такі заходи: спілкування (телефон, пошта, факс, виїзд за місцезнаходженням тощо) із платником податків, з'ясування його фактичного місцезнаходження (місце проживання) за допомогою Єдиного банку даних платників, отримує інформацію стосовно інших платників податків, де зазначені особи є засновниками чи керівниками.

Відповідно до п. 3.2 розд. III цього Положення у разі підтвердження відсутності платника податків за місцезнаходженням (місцем проживання) структурний підрозділ органу ДПС, який є ініціатором запиту, готує за відповідною формою запит на встановлення місцезнаходження (місця проживання) платника податків та направляє до підрозділу податкової міліції.

Таким чином, підрозділ контролюючого органу надсилає повідомлення про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням (форма N 18-ОПП) державному реєстратору для вжиття заходів, визначених абз. 2 ч. 14 ст. 19 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» лише після здійснення передбачених Порядком та зазначеним вище Положенням заходів для встановлення фактичного місцезнаходження юридичної особи.

Аналогічна правова позиція викладена в постанові Верховного Суду України від 15 квітня 2014 року по справі №21-4а14.

Правила внесення державним реєстратором змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в ЄДР, визначені приписами статті 19 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців».

Так, відповідно до абзацу другого частини дванадцятої статті 19 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» у разі надходження державному реєстратору від органу доходів і зборів повідомлення встановленого зразка про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням державний реєстратор зобов'язаний надіслати рекомендованим листом протягом п'яти робочих днів з дати надходження зазначеного повідомлення юридичній особі повідомлення щодо необхідності подання державному реєстратору реєстраційної картки.

Згідно з частиною чотирнадцятою статті 19 цього Закону у разі неподання юридичною особою протягом місяця з дати надходження їй відповідного повідомлення реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність підтвердження зазначених відомостей датою, яка встановлена для чергового подання реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу.

За змістом підпункту «ж» пункту 184.1 статті 184 ПК України реєстрація діє до дати анулювання реєстрації платника податку, яка проводиться шляхом виключення з реєстру платників податку і відбувається у разі, якщо в ЄДР наявний запис про відсутність юридичної особи або фізичної особи за її місцезнаходженням (місцем проживання) або запис про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу.

Як вбачається з матеріалів справи, 04.12.2014 податковим органом складено довідку про встановлення місцезнаходження платника податків, згідно якої місцезнаходження ПП «Азнікон» не встановлено, у зв'язку з чим прийнято рішення про направлення державному реєстратору повідомлення про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням за ф. №18-ОПП.

Разом з тим, за твердженням позивача, за період з жовтня 2014 року по січень 2015 року на адресу підприємства та його посадових осіб (учасників) не надходило листів (повідомлень), інших звернень працівників податкового органу і податкової міліції стосовно встановлення чи невстановлення місцезнаходження підприємства.

Також позивач посилається на здійснення на нього протиправного тиску з боку податкового органу, оскільки у зв'язку з чим за період з червня 2014 року по грудень 2014 року підприємство було змушене чотири рази підтверджувати своє місцезнаходження.

В свою чергу, ДПІ у Подільському районі ГУ ФДС у м. Києві ані в ході розгляду справи судом першої інстанції, ані в ході апеляційного перегляду справи не надано доказів вжиття практичних заходів щодо встановлення місцезнаходження позивача (рапортів, доповідних, тощо), у т.ч. щодо спілкування з керівником засобами телефонного зв'язку, не надано доказів виходу працівників ДПІ за місцезнаходженням позивача, про відсутність вчинення дій щодо чого, зокрема, свідчить і повідомлення служби охорони, яка здійснює охорону приміщень.

Таким чином, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про те, що обставини стосовно відсутності платника податків за місцезнаходженням не були встановлені податковим органом у належний спосіб, а тому дії щодо направлення державному реєстратору повідомлень (форма N 18-ОПП) про відсутність позивача за місцезнаходженням, що, у свою чергу, призвело в подальшому до вчинення державним реєстратором реєстраційної дії щодо внесення запису до ЄДР про відсутність за місцезнаходженням позивача та прийняття податковим органом рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ є протиправними.

Доводи апеляційної скарги висновків суду першої інстанції не спростовують, з огляду на що підстави для її задоволення відсутні.

Допущення судом першої інстанції порушень норм матеріального та процесуального права, які б призвели до неправильного вирішення справи, колегією суддів теж не виявлено, а тому підстав для скасування оскаржуваної постанови суду немає.

Керуючись ст.ст. 160, 167, 195, 198, 200, 205, 206, 212, 254 КАС України, суд, -

УХВАЛИВ :

Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Подільському районі Головного управління Державної фіскальної служби у м.Києві залишити без задоволення, а постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 25 серпня 2015 року, - без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів з дня складення в повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Головуюча:

Судді:

Повний текст ухвали виготовлено 06 жовтня 2015 року.

.

Головуючий суддя Желтобрюх І.Л.

Судді: Шостак О.О.

Мамчур Я.С

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.10.2015
Оприлюднено12.10.2015
Номер документу52084115
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/3935/15

Ухвала від 02.11.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Моторний О.А.

Ухвала від 19.10.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Моторний О.А.

Ухвала від 01.10.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Желтобрюх І.Л.

Ухвала від 11.09.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Желтобрюх І.Л.

Постанова від 25.08.2015

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Бояринцева М.А.

Ухвала від 10.03.2015

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Бояринцева М.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні