Постанова
від 25.02.2011 по справі 2а/2370/482/2011
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

25 лютого 2011 року Справа № 2а/2370/482/2011

09 год. 05 хв. м. Черкаси

Черкаський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого –судді Кульчицького С.О.,

при секретарі –Руденко Ю.В.,

за участю:

прокурора –Максимової В.В. (за посвідченням),

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Смілянського міжрайонного прокурора Черкаської області в інтересах держави в особі Смілянської об'єднаної державної податкової інспекції Черкаської області до багатоярусного гаражно-будівельного автокооперативу «Центр»про стягнення податкового боргу,

ВСТАНОВИВ:

Смілянський міжрайонний прокурор Черкаської області звернувся до Черкаського окружного адміністративного суду в інтересах держави в особі Смілянської об'єднаної державної податкової інспекції Черкаської області з позовом до багатоярусного гаражно-будівельного автокооперативу «Центр»про стягнення податкового боргу в сумі 340 грн.

Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач зазначає, що відповідач всупереч вимог Податкового кодексу України та Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»від 21.12.2000 року № 2181-ІІІ невчасно подає звітність до податкового органу, внаслідок чого виник податковий борг в сумі 340 грн.

Прокурор в судовому засіданні позовні вимоги підтримав, позов просив задовольнити повністю.

Від позивача до суду надійшло клопотання про підтримання позовних вимог та розгляд справи за відсутності представника Смілянської ОДПІ.

Відповідач до зали судового засідання не з'явився, заперечення на позов не надавав, явку своїх представників на судовий розгляд справи не забезпечив, хоча про час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином за адресою, яка зазначена у витязі з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб –підприємців (витяг станом на 11.02.2011 року).

Відповідно до ч. 1 ст. 18 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців»якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, були внесені до нього, то такі відомості вважаються достовірними і можуть бути використані в спорі з третьою особою, доки до них не внесено відповідних змін.

Виходячи з положень ч.2 ст.128 Кодексу адміністративного судочинства України, суд вважає, що неприбуття в судове засідання без поважних причин представника сторони або третьої особи, неповідомлення ними про причини неприбуття не є перешкодою для розгляду справи.

Розглянувши подані позивачем документи і матеріали, заслухавши пояснення прокурора, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив.

Багатоярусний гаражно-будівельний автокооператив «Центр»зареєстрований як юридична особа 27.06.1997 року, ідентифікаційний код 22806117.

Позивач в обґрунтування своєї позиції посилається на ст. 11 Закону України "Про систему оподаткування", відповідно до якої відповідальність за правильність обчислення, своєчасність сплати податків і зборів (обов'язкових платежів) і додержання законів про оподаткування несуть платники податків і зборів (обов'язкових платежів) відповідно до законів України.

Згідно акта про результати невиїзної документальної перевірки щодо несвоєчасного подання Звіту про використання коштів неприбутковими установами і організаціями за І півріччя 2010 року та розрахунку комунального податку за ІІ квартал 2010 року Багатоярусним гаражно-будівельним автокооперативом «Центр»скорочена назва –БГБА «Центр»№1914/15-025/22806117 від 17.09.2010 року позивачем було встановлено порушення відповідачем пп. 4.1.4 п.4.1 ст. 4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», а саме: несвоєчасне подання звіту про використання коштів неприбутковими установами за І півріччя 2010 року з терміном подання 09.08.2010 року, фактична дата подання - 19.08.2010 року та розрахунку комунального податку за ІІ квартал 2010 року з терміном подання 09.08.2010 року, фактична дата подання - 19.08.2010 року.

На підставі вказаного акта позивачем визначено відповідачу суми штрафу, про що Смілянською ОДПІ винесено податкові повідомлення –рішення № 0025811501/0 від 17.09.2010 року в розмірі 170 грн. та № 0025821501/0 від 17.09.2010 року в розмірі 170 грн.

Зазначені рішення були одержані відповідачем, що підтверджується копіями корінців вказаних податкових повідомлень –рішень (а. с. 12).

Також, суд зазначає, що відомостей щодо оскарження та наступного скасування вказаних податкових повідомлень –рішень суду надано не було.

Таким чином, загальна сума податкового боргу відповідача, узгоджена, проте не сплачена та складає 340 грн. 00 коп. (170 грн. + 170 грн.).

Відповідно до ст.6 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»відповідачу було направлено першу податкову вимогу № 1/241 від 28.09.2010 року та другу податкову вимогу №2/279 від 08.11.2010 року (а. с. 13). Перша податкова вимога отримана відповідачем 05.10.2010 року, що підтверджується корінцем поштового повідомлення.

У зв'язку з неможливістю вручення відповідачу другої податкової вимоги від 08.11.2010 року № №2/279 вона розміщена на дошці податкових оголошень Смілянської ОДПІ 17.11.2010 року, що підтверджується актом № 38/24-012 від 17.11.2010 року.

20.12.2010 року Смілянською ОДПІ було винесено рішення відносно відповідача про стягнення коштів та продаж інших активів платника податків в рахунок погашення його податкового боргу № 181/24-012 (а. с. 15), яке, у зв'язку з неможливістю вручення відповідачу, розміщено на дошці податкових оголошень Смілянської ОДПІ 24.12.2010 року, що підтверджується актом № 45/24-012 від 24.12.2010 року.

Відповідно до статті 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Податкове зобов'язання - зобов'язання платника податків сплатити до бюджетів або державних цільових фондів відповідну суму коштів у порядку та у строки, визначені цим Законом або іншими законами України (п. 1.2 ст. 1 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами").

Пунктом 1.3 ст. 1 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" податковий борг (недоїмка) - податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'язання.

Статтею 5 Закону «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»встановлено, що платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку для подання податкової декларації. У разі, коли відповідно до закону контролюючий орган самостійно визначає податкове зобов'язання платника податків за причинами, не пов'язаними із порушенням податкового законодавства, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму податкового зобов'язання у строки, визначені у законі з відповідного податку, а за їх відсутності - протягом тридцяти календарних днів від дня отримання податкового повідомлення про таке нарахування.

Відповідно до п. 5.2 ст. 5 вказаного вище Закону, податкове зобов'язання платника податків, нараховане контролюючим органом відповідно до пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 цього Закону, вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення, за винятком випадків, визначених підпунктом 5.2.2 цього пункту, а саме у разі, коли платник податків вважає, що контролюючий орган невірно визначив суму податкового зобов'язання або прийняв будь-яке інше рішення, що суперечить законодавству з питань оподаткування або виходить за межі його компетенції, встановленої законом, такий платник податків має право звернутися до контролюючого органу із скаргою про перегляд цього рішення, яка подається у письмовій формі та може супроводжуватися документами, розрахунками та доказами, які платник податків вважає за потрібне надати.

Згідно з пп. 5.4.1 п. 5.4 ст. 5 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у строки, визначені статтею 5 вказаного Закону, визнається сумою податкового боргу платника податків.

Платник податків, що не подає податкову декларацію у строки, визначені законодавством, відповідно до пп. 1 п. 1 ст. 17 Закону №2181 сплачує штраф у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або її затримку.

Підпунктом 1 пункту 3 статті 5 Закону №2181 встановлено десятиденний строк сплати податкового зобов'язання, самостійно визначеного в поданій відповідачем до територіального податкового органу декларації.

Оскільки податкове зобов'язання відповідача не було сплачене в установлені строки, таке зобов'язання визнається судом податковим боргом.

Відповідно до п.8.1 ст. 8 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»активи платника податків, що має податковий борг, передаються в податкову заставу. Пунктом 8.2.2. ст. 8 зазначеного Закону передбачено, що право податкової застави поширюється на будь-які види активів платника податків, які перебували в його власності (повному господарському віданні) у день виникнення такого права, а також на будь-які інші активи, на які платник податків набуде прав власності у майбутньому, до моменту погашення його податкових зобов'язань або податкового боргу.

Виходячи з п. п. 3.1.1 п. 3.1 ст. 3 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»№ 2181 від 21.12.2000 року активи платника податків можуть бути стягнені в рахунок погашення його податкового боргу виключно за рішенням суду.

В свою чергу, п. 11 ст.10 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» від 04.12.1990р. № 509-ХІІ передбачено право податкових органів подавати до судів позови до підприємств, установ, організацій та громадян про стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами, за рахунок їх майна.

Згідно даних Смілянської ОДПІ податковий борг у сумі 340 грн. 00 коп. відповідачем на момент розгляду справи в суді не сплачено, а отже, позивач правомірно звернувся до суду про стягнення його з відповідача.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього кодексу.

Таким чином, з врахуванням вищевикладеного, суд приходить до висновку про задоволення позовних вимог.

Інших доказів сторони суду не надали.

Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) згідно ч. 4 ст. 94 КАС України стягненню з відповідача не підлягають.

Керуючись ст.ст. 9, 69-71, 86, 94, 97, ст.ст. 158-163 КАС України, Черкаський окружний адміністративний суд,

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Стягнути з багатоярусного гаражно-будівельного автокооперативу «Центр»(20700, Черкаська область, м. Сміла, вул. Леніна, 55А, ідентифікаційний код 22806117) до бюджету через Смілянську об'єднану державну податкову інспекцію (20700, Черкаська область, м. Сміла, вул. Леніна, 76, ідентифікаційний код 21367325) податковий борг в сумі 340 (триста сорок) грн. 00 коп.

Постанова набирає законної сили відповідно до ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд в порядку, передбаченому ст. ст. 185 –187 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий С.О.Кульчицький

Дата ухвалення рішення25.02.2011
Оприлюднено02.09.2015
Номер документу49132360
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/2370/482/2011

Постанова від 25.02.2011

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

С.О.Кульчицький

Ухвала від 03.02.2011

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

С.О.Кульчицький

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні