Постанова
від 09.11.2011 по справі 2а-0770/2093/11
ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Cправа № 2а-0770/2093/11

Ряд стат. звіту № 9.2.1

Код - 12

ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

09 листопада 2011 року м. Ужгород

Закарпатський окружний адміністративний суд під головуванням судді Плеханова З.Б.за участю секретаря судового засідання Немеш Ю.С. та сторін, які беруть участь у справі:

представника позивача : ОСОБА_1

представника відповідача : ОСОБА_2

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариства з додатковою відповідальністю "Виноградівський завод сантехнічних виробів" до Державної податкової інспекції у Виноградівському районі про скасування податкового -повідомлення-рішення від 10.06.2010 року про застосування штрафних санкцій на суму 7429,04 грн.,-

ВСТАНОВИВ:

Відповідно до статті 160 частини 3 КАС України 09 листопада 2011 року було проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Повний текст постанови складено 10 листопада 2011 року.

Позивач - Товариство з додатковою відповідальністю "Виноградівський завод сантехнічних виробів" звернувся із адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у Виноградівському районі про скасування податкового -повідомлення-рішення від 10.06.2010 року про застосування штрафних санкцій на суму 7429,04 грн.

Позовні вимоги мотивовані тим, що прийняте податкове повідомлення -рішення від 10 червня 2011 року ( акт перевірки № 0059/07/05/23/00292706 від 31.05.2011 року) яким встановлено порушення позивачем п.12 ст.3 Закону України В« Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послугВ» . Так, відповідачем за порушення податкового законодавства, а саме: реалізацію відповідачем товарів, що не обліковані у встановленому порядку, застосовано штрафну санкцію в розмірі подвійної вартості не облікованих товарів на суму 7 429,04 грн. Позивач вважає, що розмір штрафної (фінансової) санкції за порушення податкового законодавства, застосований відповідачем, не відповідає вимогам Податкового кодексу України, оскільки Так, пунктом 7 підрозділу 10 розділу XX Податкового кодексу України штрафні санкції за порушення податкового законодавства за період з 1 січня по 30 червня 2011 року «застосовуються у розмірі не більше 1 гривні за кожне порушення, у звязку з чим, штрафна санкція в розмірі 7 429,00 грн. нарахована відповідачем без достатньої правової підстави.

В судовому засіданні 09 листопада 2011 року представник позивача підтримав позовні вимоги з мотивів, викладених у позовній заяві.

Відповідач у судовому засіданні позов не визнав та подав заперечення, в яких зазначає, що з позовними вимогами ДПІ у Виноградівському районі не погоджується, виходячи з наступного. За порушення викладені в акті перевірки у відповідності до Порядку направлення органами державної податкової служби податкових повідомлень-рішень платникам податків (затверджено Наказом ДПА України від 22.12.2010р., №985) прийнято податкове повідомлення - рішення форми „С" від 10.06.2011, у відповідності до якого визначено штрафну фінансову (санкцію) в розмірі 7429,04грн.Закон України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" визначає правові засади застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг. Дія його поширюється на усіх суб'єктів господарювання та їх господарські одиниці, які здійснюють розрахункові операції у готівковій та/або безготівковій формі. Тобто відповідальність за порушення засад застосування реєстраторів розрахункових операцій також передбачена даним нормативно правовим актом.

Тому посилання позивача про застосування фінансової санкції в розмірі однієї гривні в даному випадку є безпідставним, оскільки за порушення п. 12. ст. З ЗУ „ Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" відповідальність передбачена ст. 20 даного Закону.

ОСОБА_3 вбачається з матеріалів справи 20.10.2011 року відповідачем були подані додаткові пояснення по справі, в яких ДПІ у Виноградівському районі зазначає, що у відповідності до розділу 8 Наказу ДПА України від 12.08.2008 року №534 В« Про затвердження Методичних рекомендацій щодо оформлення матеріалів перевірок за дотриманням суб'єктами господарювання порядку проведення розрахунків за товари (послуги), вимог з регулювання обігу готівки, наявності торгових патентів і ліцензій" датою акта перевірки є дата підписання акта посадовими особами органу ДПС, що проводили перевірку, та посадовими особами (особами) суб'єкта господарювання. Датою реєстрації акта перевірки в органі ДПС за місцем здійснення діяльності суб'єкта господарювання є дата його реєстрації (не пізніше наступного робочого дня після його складання) у журналі реєстрації матеріалів перевірки підрозділу контролю за розрахунковими операціями органу ДПІ (додаток 2 до Методичних рекомендацій), посадові особи якого здійснювали перевірку такого суб'єкта. Датою реєстрації акта перевірки в органі ДПС за місцем державної реєстрації суб'єкта господарювання є дата його реєстрації (у день отримання такого акта) у журналі реєстрації матеріалів перевірки підрозділу контролю за розрахунковими операціями органу ДПС за місцем державної реєстрації такого суб'єкта господарювання. У разі якщо суб'єкт господарювання здійснює свою діяльність не за місцем, яке зазначене у свідоцтві про державну реєстрацію такого суб'єкта, акт перевірки, складений посадовими особами органу ДПС, реєструється у журналі реєстрації актів перевірок і протягом трьох робочих днів після його реєстрації направляється до органу ДПС за місцем державної реєстрації вказаного суб'єкта. Копія акта перевірки з відміткою про реєстрацію у журналі реєстрації актів перевірки зберігається в органі ДПС за місцезнаходженням суб'єкта господарювання.

Заслухавши представника позивача та представника відповідача, дослідивши матеріали справи, суд приходить до наступного:

Згідно Довідки АБ №370949 з Єдиного державного реєстру підприємства та організацій України Товариство з додатковою відповідальністю "Виноградівський завод сантехнічних виробів" зареєстроване 13.03.1992 року Виноградівською РДА за адресою: 90300 Закарпатська область , м.Виноградів, , вул.Лейзмана, будинок, 27, код ЄДРПОУ - 00292706( а.с.11).

24.05.2011 року працівниками ДПА у Закарпатській області проведено перевірку господарської одиниці - магазину розташованого за адресою м. Виноградів, вул. Лейзмана, 27, суб'єкта господарської діяльності Товариства з додатковою відповідальністю „Виноградівський завод пластмасових сантехнічних виробів", внаслідок чого складено акт перевірки від 25.05.2011 року №008520, який в свою чергу підписаний бухгалтером товариства ОСОБА_3С без зауважень та заперечень. В ході проведення вище згаданої перевірки встановлено порушення вимог пункту 12 статті 3 Закону України „Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" від 06.07.1995 року №265/95-ВР (із змінами та доповненнями), а саме: порушено порядок ведення обліку товарних запасів за місцем їх реалізації. В ході проведення перевірки встановлено наявність товарів в приміщенні магазину, які не були обліковані у встановлено порядку законодавством, вартість не облікованого товару за ціною реалізації складає 3714,52грн.( а.с.38-41).

За результатами розгляду акта перевірки ДПІ у Виноградівському районі 10.06.2011 року прийнято податкове повідомлення-рішення №0000542352/0, яким до позивача застосовано штрафну (фінансову) санкцію передбачену статтею 20 Закону України „Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" від 06.07.1995 року №265/95-ВР (із змінами та доповненнями). Даною статтею встановлено, що до суб'єктів господарювання, що здійснюють реалізацію товарів, які не обліковані у встановленому порядку, застосовується фінансова санкція у розмірі подвійної вартості необлікованих товарів, які не обліковані за місцем реалізації та зберігання, за цінами реалізації, але не менше десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян( а.с.10).

Підпунктом 3.1. статті 3 розділу 1 ПКУ встановлено, що Податкове законодавство України складається з Конституції України; цього Кодексу; Митного кодексу України та інших законів з питань митної справи у частині регулювання правовідносин, що виникають у зв'язку з оподаткуванням ввізним або вивізним митом операцій з переміщення товарів через митний кордон України (далі - законами з питань митної справи); чинних міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України і якими регулюються питання оподаткування; нормативно-правових актів, прийнятих на підставі та на виконання цього Кодексу та законів з питань митної справи; рішень Верховної Ради Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування з питань місцевих податків та зборів, прийнятих за правилами, встановленими цим Кодексом.

Згідно п.12 ст. 3 Закону Країни „Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" суб'єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов'язані: вести у порядку, встановленому законодавством, облік товарних запасів на складах та/або за місцем їх реалізації, здійснювати продаж лише тих товарів, які відображені в такому обліку, за винятком продажу товарів особами, які відповідно до законодавства оподатковуються за правилами, що не передбачають ведення обліку обсягів реалізованих товарів (наданих послуг).

Відповідно до ст.20 Закону України „Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" До суб'єктів господарювання, що здійснюють реалізацію товарів, які не обліковані у встановленому порядку, застосовується фінансова санкція у розмірі подвійної вартості необлікованих товарів, які не обліковані за місцем реалізації та зберігання, за цінами реалізації, але не менше десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Відповідно до ст. 25 цього закону суми фінансових санкцій, які визначені статтями 17 - 24 цього Закону, підлягають перерахуванню суб'єктами господарювання до Державного бюджету України в десятиденний термін з дня прийняття органами державної податкової служби України рішення про застосування таких фінансових санкцій.

Закон України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" визначає правові засади застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг. Дія його поширюється на усіх суб'єктів господарювання та їх господарські одиниці, які здійснюють розрахункові операції у готівковій та/або безготівковій формі. Тобто відповідальність за порушення засад застосування реєстраторів розрахункових операцій також передбачена даним нормативно правовим актом. Тому посилання позивача про застосування фінансової санкції в розмірі однієї гривні в даному випадку є безпідставним, оскільки за порушення п. 12. ст. 3 ЗУ „Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" відповідальність передбачена ст. 20 даного Закону.

З огляду на вищенаведеного, суд приходить до висновку, що в задоволенні позовних вимог позивачу слід відмовити, оскільки посилання позивача на відсутність порушень податкового законодавства не знайшло свого підтвердження, а оскаржуване рішення відповідає вимогам, встановленим ч.3.ст. 2 КАСУ, в якій зазначено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони:1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією (254к/96-ВР ) та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії);

Керуючись статтями 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

ПОСТАНОВИВ:

В позові Товариства з додатковою відповідальністю "Виноградівський завод сантехнічних виробів" до державної податкової інспекції у Виноградівському районі про скасування податкового -повідомлення-рішення від 10.06.2010 року про застосування штрафних санкцій на суму 7 429,04 грн., - відмовити.

Постанова суду може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду протягом десяти днів з дня її проголошення, а у разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови через Закарпатський окружний адміністративний суд з одночасним надсиланням її копії до суду апеляційної інстанції.

Суддя Плеханова З.Б.

СудЗакарпатський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.11.2011
Оприлюднено02.09.2015
Номер документу49145713
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-0770/2093/11

Постанова від 09.11.2011

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Плеханова З.Б.

Ухвала від 16.05.2013

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Глушко І.В.

Ухвала від 15.07.2011

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Плеханова З.Б.

Ухвала від 24.06.2011

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Плеханова З.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні