Постанова
від 02.09.2011 по справі 3-2062/11
ДРОГОБИЦЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Дрогобицький міськрайонний суд Львівської області

м. Дрогобич, вул. Війтівська Гора, 39, 82100, (03244) 2-32-36

ПОСТАНОВА

Іменем України

ПОСТАНОВА

02 вересня 2011 року Дрогобицький міськрайонний суд Львівської області в складі:

головуючої судді - Павлів З.С.,

при секретарі - Михавко І.І.,

з участю прокурора - Мельника А.І., захисника - ОСОБА_1

розглянувши адміністративний матеріал, що надійшов з відділу боротьби з корупцією УБОЗ ГУМВС України у Львівській області відносно:

ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1, уродженки ІНФОРМАЦІЯ_2, українки, громадянки України, ІНФОРМАЦІЯ_3, одруженої, до адміністративної відповідальності раніше не притягалася, проживаючої: ІНФОРМАЦІЯ_4, працюючої провідним спеціалістом управління Держкомзему у Дрогобицькому районі Львівської області,

про вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 172-2 Кодексу України про адміністративні правопорушення, -

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_2, працюючи на посаді провідного спеціаліста управління Держкомзему у Дрогобицькому районі Львівської області, яка віднесена до 7 категорії (14 ранг), займаючи відповідальне становище згідно ст. 25 Закону України «Про державну службу» та будучи згідно статті 4 Закону України «Про засади запобігання та протидії корупції» суб’єктом відповідальності за корупційні правопорушення, всупереч підпункту 4 пункту 1 ст. 6 Закону України «Про засади запобігання та протидії корупції» від 07.04.2011року, використала свої службові повноваження та пов’язані з цим можливості з метою одержання неправомірної вигоди для інших осіб, а саме: неправомірно надала перевагу фізичній особі - підприємцю ОСОБА_3 під час державної реєстрації договору оренди земельної ділянки площею 0,0864 га, для обслуговування станції технічного обслуговування із земель населеного пункту, яка знаходиться по вул. Січових Стрільців на території Меденицької селищної ради Дрогобицького району Львівської області, в межах населеного пункту смт. Меденичі. Орендна плата відповідно до вказаного договору оренди, зареєстрованого ОСОБА_2, склала 416,67 грн. в місяць. Однак, згідно розрахунку розміру орендної плати зазначеної земельної ділянки, виконаного експертом з оцінки землі ПП «Центр Ринкових Досліджень» ОСОБА_4 орендна плата станом на 01.08.2011 року становить 829,25грн.

В результаті неправомірних дій ОСОБА_2 підприємець ОСОБА_3 отримав неправомірну вигоду у вигляді заниженої орендної плати за вказану земельну ділянку в сумі 412, 58 грн.

В судовому засіданні ОСОБА_2 вину у скоєнні правопорушення не визнала. В обґрунтування своєї позиції пояснила, що їй про скерування листа - повідомлення селищному голові Меденицької селищної ради про те, що термін дії технічної документації з нормативної грошової оцінки земель смт. Меденичі закінчився було відомо. Крім цього, її керівництво неодноразово усно зверталося до сільських голів з даним питанням щодо проведення грошової оцінки земель в населених пунктах. Однак, вважає, що в її повноваження при реєстрації договорів оренди землі не водила перевірка чинності нормативної грошової оцінки земельної ділянки. Договір оренди земельної ділянки набуває чинності з моменту його державної реєстрації. Чинним законодавством передбачено, що у випадку відмови в державній реєстрації договору оренди земельної ділянки подані документи повертаються заявникові для доопрацювання за актом приймання - передачі. В даному випадку підстав відмови в реєстрації не було, а тому вважає свої дії правомірними.

Захисник ОСОБА_2 - адвокат ОСОБА_1 позицію ОСОБА_2 щодо заперечення нею вини у скоєнні інкримінованого їй правопорушення підтримав. Пояснив, що Постановою Кабінету Міністрів України № 1021 від 09.09.2009 року передбачено чіткий перелік підстав для відмови у реєстрації договорів оренди землі. Відповідно до вищевказаної Постанови забороняється вимагати подання документів та відомостей, не передбачених п. 13-3. Т врахуванням даного, вважає, що до повноважень провідного спеціаліста відділу державного земельного кадастру, моніторингу та ведення державної реєстрації земель не належить під час реєстрації договору оренди землі проводити перевірку терміну дії грошової оцінки у відповідному населеному пункті. Підставою для проведення нормативної грошової оцінки земель є рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування. Оскільки Меденицькою селищною радою нова грошова оцінка земель не проводилась, не затверджувалася, то, відповідно, до уваги при укладанні договорів оренди землі має братися існуюча грошова оцінка. Вважає проведену ПП «Центр ринкових досліджень» оцінку землі незаконною і такою, що не може братися до уваги, оскільки вона не затверджена Меденицькою селищною радою.

В.о. заступника начальника ВБК УБОЗ ГУМВС України у Львівській області підполковник міліції ОСОБА_5 підтвердив обставини вчинення правопорушення ОСОБА_2 та суду пояснив, що працівниками відділу проводилася перевірка додержання вимог антикорупційного законодавства посадовими особами управління Держкомзему у Дрогоицькому районі Львівської області. Під час перевірки було виявлено, що 09 червня 2011 року суб’єкт підприємницької діяльності - фізична особа ОСОБА_3 надав заяву про реєстрацію договору оренди землі в управління Держкомзему Дрогобицького району та необхідні документи згідно додатку до заяви. Керівником даного підрозділу в той же день заява ОСОБА_3 була розписана до виконання державному реєстратору ОСОБА_2 Остання, всупереч того, що оцінка зазначеної у договорі земельної ділянки закінчилася ще 01.01.2009 року, 25.07.2011 року провела реєстрацію договору оренди земельної ділянки підприємцю ОСОБА_3 площею 0,0864 га, для обслуговування станції технічного обслуговування із земель населеного пункту, яка знаходиться по вул. Січових Стрільців на території Меденицької селищної ради Дрогобицького району Львівської області. Вважає, що провідний спеціаліст управління Держкомзему у Дрогобицькому районі Львівської області ОСОБА_6 згідно п. 13-4 Постанови Кабінету Міністрів України від 20.07.2011 року № 791 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 09 вересня 2009 р. № 1021 від 18 серпня 2010 р. № 749 та визнання такою, що втратила чинність постанови Кабінету Міністрів України від 25 грудня 1998 р. № 2073» зобов'язана була перевірити законність всієї технічної документації з землеустрою, однак остання, зареєструвавши договір оренди землі, не звернула увагу не тільки на нечинну грошову оцінку, але й на протермінований витяг.

Прокурор Мельник А. І. обставини, викладені в протоколі підтримав, зазначивши наявність в діях ОСОБА_6 ознак корупційного діяння. У визначенні міри покарання покладається на думку суду в межах санкції ч. 1 ст. 172-2 КУпАП.

Суд заслухавши пояснення ОСОБА_6, захисника ОСОБА_7, В.о. заступника начальника ВБК УБОЗ ГУМВС України у Львівській області підполковника міліції ОСОБА_8, прокурора Мельника А. І., дослідивши матеріали справи та оцінивши їх в сукупності, прийшов до висновку, що своїми умисними діями, які виразилися у використанні свого службового становища, ОСОБА_6 вчинила адміністративне правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 172-2 КУпАП - тобто порушення особою встановлених законом обмежень щодо використання службових повноважень та повВ»язаних з цим можливостей з одержанням за це неправомірної вигоди у розмірі, що не перевищує пВ»ять неоподаткованих мінімумів доходів громадян для іншої особи.

Суд вважає встановленим, що, ОСОБА_6 являється службовою особою, визначеною ч. 1 ст. 4 Закону У каїни «Про засади запобігання і протидії корупції» і тому на неї поширюється дія вищевказаного Закону.

Згідно абз. в ч. 1 ст. 1 Закону України «Про запобігання і протидії кору ~пії» неправомірна вигода - це грошові кошти або інше майно, переваги, пільги, послуги, нематеріальні активи, що їх без законних на те підстав обіцяють, пропонують надають або одержують безплатно чи за ціною, нижчою за мінімальну ринкову.

Так. відповідно до посадової інструкції, Закону України «Про оренду землі» від 11.12.2003 року, провідний спеціаліст зобов’язаний здійснити перевірку поданих документів на їх відповідність. Після проведеної перевірки документації, провідний спеціаліст управління Держкомзему у Дрогобицькому районі Львівської області повинна прийняти рішення про реєстрацію чи відмову у реєстрації договору оренди земельної ділянки.

Згідно п. 13-4 Постанови Кабінету Міністрів України від 20.07.2011 року № 791 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 09 вересня 2009 р. № 1021 від 18 серпня 2010 р. № 749 та визнання такою, що втратила чинність постанови Кабінету Міністрів України від 25 грудня 1998 р. № 2073», територіальний орган Держземагенства відмовляє у державній реєстрації земельної ділянки у разі, коли:

1)Заяву подала особа, яка не може бути заявником відповідно до цього Порядку;

2)Земельна ділянка розташована на території іншої адміністративно - територіальної одиниці;

3)документи подані не в повному обсязі або не відповідають вимогам , установленим цим Порядком.

Як вбачається з матеріалів адміністративної справи, в звіт грошової оцінки земель смт. Меденичі, виконаної в 2000 році, внесено зміни і доповнення згідно зауважень і висновку державної землевпорядної експертизи від 23.02.2001року № 628. Результати розрахунків актуалізовані станом на 01.01.2002 року.

Згідно вимог ч. 1 ст. 1 Закону України «Про оцінку землі» дата оцінки земельної ділянки - дата (число, місяць та рік), на яку проводиться оцінку земельної ділянки та визначається її вартість. Для нормативної грошової оцінки земельної ділянки - дата, вказана в технічній документації.

Порядок проведення нормативної грошової оцінки земельних ділянки визначено ст. 18 вищевказаного Закону, відповідно до якої нормативна грошова оцінка земельних ділянок, розташованих у межах населених пунктів незалежно від їх цільового призначення проводиться не рідше ніж один раз на 5-7 років.

Відповідно до технічної документації, поданої підприємцем, термін грошової оцінки смт. Меденичі та, відповідно, оцінки земельної ділянки, яка пропонується в оренду підприємцю ОСОБА_3 закінчився 01.01.2009 року.

Як вбачається з матеріалів адміністративної справи, 07.07.2011 року виконуючим обов’язки начальника управління Держкомзему у Дрогобицькому районі Львівської області ОСОБА_9 за № 2859 було направлено повідомлення селищному голові Меденицької селищної ради про те, що термін дії технічної документації з нормативної грошової оцінки смт. Меденичі закінчився.

Дана обставина, а також пояснення самої ОСОБА_2 підтверджують той факт, що на момент проведення державної реєстрації 25.07.2011 року договору оренди земельної ділянки площею 0,0864 га, для обслуговування станції технічного обслуговування із земель населеного пункту, яка знаходиться по вул. Січових Стрільців на території Меденицької селищної ради Дрогобицького району Львівської області, ОСОБА_2 , як посадова особа управління Держкомзему у Дрогобицькому районі Львівської області була повідомлена, що термін дії технічної документації з нормативно - грошової оцінки смт. Меденичі закінчився.

Як вбачається з Розрахунку розміру орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності, грошова оцінка яких не проведена на 01 серпня 2011 року, складеного ПП «Центр ринкових досліджень», вартість орендованої земельної ділянки для обслуговування автомайстерні, розташованої за адресою: вул. С. Стрільців, 1/а в смт Меденичі Дрогобицького району Львівської області становить 829, 25 грн. щомісячно. Однак, орендна плата відповідно до договору оренди вищевказаної земельної ділянки, укладеного 21.12.2010 року між Меденицькою селищною радою та ФОП ОСОБА_10, склала 416, 67 грн.

Отже, порівняно з орендною платою, визначеною зареєстрованим ОСОБА_2 договором оренди вищевказаної земельної ділянки, величина орендної плати відповідно до проведеного розрахунку має бути більшою на 412, 58 грн. на місяць.

Згідно ст. 15 Закону України, «Про оренду землі», договір оренди землі набирає чинності саме після його державної реєстрації.

Таким чином, судом встановлено, що ОСОБА_2, зареєструвавши 25.07.2011

року договір оренди земельної ділянки площею 0,0864 га, для обслуговування станції технічного обслуговування із земель населеного пункту, яка знаходиться по вул. Січових Стрільців на території Меденицької селищної ради Дрогобицького району Львівської області, надала фізичній особі підприємцю ОСОБА_10 вигоду у виді заниження суми орендної плати на 412, 58 грн. щомісячно.

При визначенні адміністративного стягнення суд враховує конкретні обставини справи, ступінь суспільної небезпеки правопорушення, характер вчиненого правопорушення, особу правопорушниці, ступінь її вини та майновий стан.

На підставі викладеного, керуючись п. З ч. 1 ст. 4, 21 Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції», ч. 1 ст. 172-2, ст..ст. 245-253, 280, 283-285 КУпАП, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

ОСОБА_2 визнати винною у скоєнні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 172-2 КУпАП та притягнути до відповідальності у виді штрафу в розмірі 850 (вісімсот п’ятдесят) грн.

Постанова може бути оскаржена до апеляційного суду Львівської області через Дрогобицький міськрайонний суд шляхом подачі апеляційної скарги або на неї може бути внесено протест прокурора протягом десяти днів з дня винесення постанови.

Постанова виготовлена в нарадчій кімнаті.

Суддя

СудДрогобицький міськрайонний суд Львівської області
Дата ухвалення рішення02.09.2011
Оприлюднено02.09.2015
Номер документу49160640
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —3-2062/11

Постанова від 22.06.2011

Адмінправопорушення

Біляївський районний суд Одеської області

Крачкова С. В.

Постанова від 08.09.2011

Адмінправопорушення

Овідіопольський районний суд Одеської області

Гандзій Д. М.

Постанова від 05.12.2011

Адмінправопорушення

Снятинський районний суд Івано-Франківської області

Калиновський М.М. М. М.

Постанова від 19.12.2011

Адмінправопорушення

Прилуцький міськрайонний суд Чернігівської області

Ільченко О. І.

Постанова від 16.08.2011

Адмінправопорушення

Каховський міськрайонний суд Херсонської області

Марків Т. А.

Постанова від 19.09.2011

Адмінправопорушення

Заводський районний суд м. Запоріжжя

Забіяко Ю. Г.

Постанова від 18.07.2011

Адмінправопорушення

Суворовський районний суд м.Херсона

Зубов О. С.

Постанова від 07.09.2011

Адмінправопорушення

Дніпропетровський районний суд Дніпропетровської області

Макаров М. О.

Постанова від 02.09.2011

Адмінправопорушення

Дрогобицький міськрайонний суд Львівської області

Павлів З. С.

Постанова від 25.10.2011

Адмінправопорушення

Центрально-Міський районний суд м.Кривого Рогу

Філатов К. Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні