А38/62-07
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
27.02.07р.
Справа № А38/62-07
15:42
За позовом Товариства з обмеженою відповідальністю з іноземними інвестиціями "Джекпот", м.Дніпропетровськ
до В-1 Державної податкової інспекції у Кіровському районі м.Дніпропетровська, м.Дніпропетровськ
В-2 Державної податкової адміністрації України у Дніпропетровській області, м.Дніпропетровськ
про скасування рішення
Суддя Бишевська Н. А.
Секретар судового засідання Парфьонов Д.О.
Представники сторін:
Від позивача: Левченко Н.В. довіреність №3 від 05.02.07р. фінансовий директор.
Від відповідача-1: Барбашов О.В. довіреність №768/9/10-016 від 23.01.07р. головний державний податковий ревізор-інспектор; Гуденко П.П. довіреність №769/9/10-016 від 23.01.07р. старший державний податковий ревізор-інспектор; Прудко О.В. довіреність №68/9/10-016 від 10.01.07р. головний державний податковий інспектор.
Від відповідача-2: Хмеленко Ю.О. довіреність №30866/10/10-029 від 15.12.06р. головний державний податковий інспектор.
СУТЬ СПОРУ:
Заявлено позов Товариства з обмеженою відповідальністю з іноземними інвестиціями "Джекпот" про скасування рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій Державної податкової інспекції у Кіровському районі м.Дніпропетровська №0001392303/0-20412/10/23-325 від 30.10.06р.
Позовні вимоги обґрунтовані посиланням на неправомірність нарахування податковою фінансових санкцій та на порушення працівниками податкового органу законодавства, яке регулює процес проведення перевірки.
Представник Відповідача проти позову заперечує посилаючись на правильність та законність проведення перевірки та порушення позивачем п. 5, 13 ст.3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»№1776-ІІІ від 01.06.06р. (надалі –Закон про РРО), п.9 п.п.9.1 «Порядку реєстрації та ведення книг обліку розрахункових операцій і розрахункових книжок», затвердженого наказом ДПА України від 01.12.2000р. №614
На підставі ст. 160 КАС України в судовому засіданні оголошено вступну та резолютивну частини постанови.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши представників сторін, господарський суд,-
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю з іноземними інвестиціями "Джекпот" діє на основі свідоцтва про державну реєстрацію 12241200000019358 від 24.12.1999р. та має ідентифікаційний код 30619404.
Працівниками ДПА у Дніпропетровській області 12.101.2006р. проведено перевірку зали гральних автоматів, яка належить відповідачу за адресою: м.Дніпропетровськ, вул..Пастера, 4, щодо контролю за здійсненням розрахункових операцій у сфері готівкового та безготівкового обігу ТОВ з ІІ «Джекпот».
Перевіркою встановлено невідповідність суми готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі готівкових коштів, зазначеній в денному Х-звіті РРО на загальну суму 20,20 грн., та порушення порядку ведення розрахункової книжки, а саме –відсутність позначки дати початку використання на реєстраційній сторінці розрахункової книжки чим порушені вимоги п. 5, 13 ст.3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»№1776-ІІІ від 01.06.06р., та п.9 п.п.9.1 «Порядку реєстрації та ведення книг обліку розрахункових операцій і розрахункових книжок», затвердженого наказом ДПА України від 01.12.2000р. №614.
За результатами перевірки складено акт №000414 від 12.10.06р. та прийнято рішення Державної податкової інспекції у Кіровському районі м.Дніпропетровська №0001392303/0-20412/10/23-325 від 30.10.06р. про застосування штрафних (фінансових) санкцій на загальну суму 440,00 грн. (з них 101,00 грн. –за невідповідність суми готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі готівкових коштів, зазначеній в денному Х-звіті РРО, 340,00 грн. - за порушення встановленого порядку використання розрахункової книжки).
Суд відмовляє в задоволенні адміністративного позову з огляду на наступне.
Згідно п.2 ч.1 ст.11 Закону України «Про державну податкову службу в Україні»від 04.12.90р. №509-ХІІ (надалі –Закон №509) органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, встановленому законами України, мають право здійснювати контроль за додержанням порядку проведення готівкових розрахунків за товари (послуги) у встановленому законом порядку; за наявністю свідоцтв про державну реєстрацію суб'єктів підприємницької діяльності, ліцензій на провадження видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню відповідно до закону, з наступною передачею матеріалів про виявлені порушення органам, які видали ці документи, торгових патентів.
Статею 9 Закону України «Про державну податкову службу в Україні»передбачено, що Державні податкові адміністрації в областях виконують безпосередньо, а також організовують роботу державних податкових інспекцій, пов'язану із контролем за додержанням порядку проведення готівкових розрахунків за товари (послуги) у встановленому законом порядку. У разі коли зазначені в частині першій цієї статті органи державної податкової служби безпосередньо здійснюють контроль за платниками податків, інших платежів, вони виконують щодо цих платників ті ж функції, що й державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об'єднані державні податкові інспекції.
Порядок взаємодії підрозділів оперативного контролю при проведенні перевірок щодо контролю за здійсненням суб'єктами господарювання розрахункових операцій у сфері готівкового обігу визначений Методичними рекомендаціями щодо взаємодії між підрозділами органів державної податкової служби України при організації документальних перевірок юридичних осіб, затверджені наказом Державної податкової адміністрації України від 11.10.2005р. №441 (далі –Наказ №441)
Відповідно до пунктів 2.1, 2.6, 2.7 Наказу № 441 Підрозділи оперативного контролю організовують та проводять перевірки на підставі статті 11 Закону України від 4 грудня 1990 року N 509-XII "Про державну податкову службу в Україні". Вказані підрозділи проводять перевірки з питань дотримання суб'єктами господарювання встановленого порядку розрахунків за готівку та порядку ведення касових операцій. Перевірки контролю за здійсненням суб'єктами господарювання розрахункових операцій у сфері готівкового обігу проводяться за окремими планами органів державної податкової служби. Перевірки проводяться групою у складі не менше двох посадових осіб за наявності у них службових посвідчень та направлення на перевірку.
В якості доказів по справі Відповідачем-2 надано відповідний план проведення перевірок щодо контролю за здійсненням розрахункових операцій відділу оперативного контролю ДПА у Дніпропетровській області на жовтень 2006 року та відповідні копії направлень інспекторів ДПА у Дніпропетровській області на перевірку в підтвердження правомірності проведення перевірки.
У відповідності до ч.1 ст.11 Закону України «Про державну податкову службу в Україні», органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених законами України, мають право здійснювати документальні невиїзні перевірки (на підставі поданих податкових декларацій, звітів та інших документів, пов'язаних з нарахуванням і сплатою податків та зборів (обов'язкових платежів) незалежно від способу їх подачі), а також планові та позапланові виїзні перевірки своєчасності, достовірності, повноти нарахування і сплати податків та зборів (обов'язкових платежів), додержання валютного законодавства юридичними особами, їх філіями, відділеннями, іншими відокремленими підрозділами, що не мають статусу юридичної особи, а також фізичними особами, які мають статус суб'єктів підприємницької діяльності чи не мають такого статусу, на яких згідно із законами України покладено обов'язок утримувати та/або сплачувати податки і збори (обов'язкові платежі), крім Національного банку України та його установ (далі - платники податків).
Відповідно ст.11№ Закону України «Про державну податкову службу в Україні»позаплановими перевірками вважаються також перевірки в межах повноважень податкових органів, визначених законами України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», а в інших випадках - за рішенням суду. Позапланова виїзна перевірка здійснюється на підставі виникнення обставин, викладених у цій статті, за рішенням керівника податкового органу, яке оформляється наказом.
Умови допуску посадових осіб органів ДПС визначаються ст.11І Закону України «Про державну податкову службу в Україні»
Ч.1 ст.15 Закону про РРО встановлює, що контроль за додержанням суб'єктами підприємницької діяльності порядку проведення розрахунків за товари (послуги), інших вимог цього Закону здійснюють органи державної податкової служби України шляхом проведення планових або позапланових перевірок згідно із законодавством України.
Ст.16 Закону про РРО передбачає, що контролюючі органи мають право відповідно до законодавства здійснювати планові або позапланові перевірки осіб, які підпадають під дію цього Закону. Планова перевірка здійснюється органами, уповноваженими законом нараховувати або стягувати податки і збори (обов'язкові платежі) з осіб, що використовують спрощену систему оподаткування згідно з пунктами 5 - 9 статті 9 цього Закону. Така перевірка здійснюється не частіше одного разу за наслідками звітного календарного року, але не раніше строків, визначених законодавством для подання річного податкового звіту (декларації) такими особами з такого податку. Будь-яке податкове або адміністративне нарахування, здійснене з порушенням цього правила, вважається незаконним та не підлягає виконанню. Планові або позапланові перевірки осіб, що використовують реєстратори розрахункових операцій, розрахункові книжки або книги обліку розрахункових операцій, здійснюються у порядку, передбаченому законодавством України.
Таким чином, поняття позапланової виїзної перевірки, визначеної ст. 11 Закону України «Про державну податкову службу в Україні», не поширюється на перевірки по дотриманню вимог Закону про РРО.
У відповідності до вищезазначеного, податкові органи мали право проводити перевірку згідно з затвердженим керівництвом податкових органів планами графіками проведення перевірок.
Щодо фактів порушення позивачем вимог законодавства, то суд зазначає наступне.
Згідно ст.1 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», реєстратори розрахункових операцій застосовуються фізичними особами - суб'єктами підприємницької діяльності або юридичними особами (їх філіями, відділеннями, іншими відокремленими підрозділами) (далі - суб'єкти підприємницької діяльності), які здійснюють операції з розрахунків в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також уповноваженими банками та суб'єктами підприємницької діяльності, які виконують операції купівлі-продажу іноземної валюти.
Відповідно до п.п. 5, 13 ст.3 Закону про РРО Суб'єкти підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов'язані:
- у разі незастосування реєстраторів розрахункових операцій у випадках, визначених цим Законом, проводити розрахунки з використанням книги обліку розрахункових операцій та розрахункової книжки з додержанням встановленого порядку їх ведення, крім випадків, коли ведеться облік через електронні системи прийняття ставок, що контролюються у режимі реального часу Державним казначейством України;
- забезпечувати відповідність сум готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті реєстратора розрахункових операцій, а у випадку використання розрахункової книжки - загальній сумі продажу за розрахунковими квитанціями, виданими з початку робочого дня;
Абз.4, 26 ст.2 Закону про РРО визначає, що розрахункова операція - приймання від покупця готівкових коштів, платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо за місцем реалізації товарів (послуг), видача готівкових коштів за повернутий покупцем товар (ненадану послугу), а у разі застосування банківської платіжної картки - оформлення відповідного розрахункового документа щодо оплати в безготівковій формі товару (послуги) банком покупця або, у разі повернення товару (відмови від послуги), оформлення розрахункових документів щодо перерахування коштів у банк покупця; місце проведення розрахунків - місце, де здійснюються розрахунки із покупцем за продані товари (надані послуги) та зберігаються отримані за реалізовані товари (надані послуги) готівкові кошти, а також місце отримання покупцем попередньо оплачених товарів (послуг) із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо.
Згідно ст.17 закону про РРО, за порушення вимог цього Закону до суб'єктів підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції за товари (послуги), за рішенням відповідних органів державної податкової служби України застосовуються фінансові санкції у розмірах та порядку, передбаченому Законом, - у разі невикористання при здійсненні розрахункових операцій у випадках, визначених цим Законом, розрахункової книжки чи книги обліку розрахункових операцій, або використання незареєстрованої належним чином розрахункової книжки чи порушення встановленого порядку її використання, або використання незареєстрованих чи не прошнурованих книг обліку розрахункових операцій, або не зберігання книг обліку розрахункових операцій чи розрахункових книжок протягом встановленого терміну;
Відповідно до ст.22 Закону про РРО, у разі невідповідності суми готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті, а у випадку використання розрахункової книжки - загальній сумі продажу за розрахунковими квитанціями, виданими з початку робочого дня, до суб'єктів підприємницької діяльності застосовується фінансова санкція у п'ятикратному розмірі суми, на яку виявлено невідповідність.
Крім того відповідно до ст.5 Закону про РРО, на період виходу з ладу реєстратора розрахункових операцій та здійснення його ремонту або у разі тимчасового, але не більше 72 годин (7 робочих днів), відключення електроенергії проведення розрахункових операцій здійснюється з використанням книги обліку розрахункових операцій та розрахункової книжки або із застосуванням належним чином зареєстрованого резервного реєстратора розрахункових операцій.
Згідно п. 9.1 р. 9 Порядку реєстрації та ведення книг обліку розрахункових операцій і розрахункових книжок затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України від 1 грудня 2000 р. N 614, перед початком використання розрахункової книжки на її реєстраційній сторінці необхідно зазначити дату початку використання. Відповідальність за порушення даної вимоги передбачено вимогами ст.17 Закону про РРО.
Що-ж до терміну винесення рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій, то п.11 Наказу Державної податкової адміністрації України від 17 березня 2001 року N 110Про затвердження Інструкції про порядок застосування та стягнення сум штрафних (фінансових) санкцій органами державної податкової служби передбачено, що рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій за розглядом матеріалів перевірки приймає керівник органу державної податкової служби або його заступник за формою та згідно з вимогами, установленими Порядком направлення органами державної податкової служби України податкових повідомлень платникам податків та рішень про застосування штрафних (фінансових) санкцій, затвердженим наказом Державної податкової адміністрації України від 21.06.2001 N 253, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 06.07.2001 за N 567/5758 (із змінами та доповненнями), протягом десяти робочих днів від дня реєстрації акта перевірки або вручення його поштою платнику податків (на підставі відмітки на поштовому повідомленні).
Так відповідно до наданих Відповідачем-2 матеріалів, залучених до справи, акт перевірки надіслано до ДПІ у Кіровському районі м.Дніпропетровська листом від 13.10.06р. №24771/7/23-321, отриманого та зареєстрованого в ДПІ у Кіровському районі м.Дніпропетровська 23.10.06р. (вхідний №6104/8). Рішення про застосування до ТОВ з ІІ «Джекпот»штрафних (фінансових) санкцій прийнято 30.10.06р. –з дотриманням встановленого десятиденного строку.
Окрім того суд звертає увагу відповідача на наявність Листа вищого арбітражного суду України від 10.03.98 р. N 01-8/91 «Про деякі питання практики застосування окремих норм чинного законодавства у вирішенні спорів»пунктом 1.1 якого вказано, що сама лише відсутність у складеному державним податковим органом акті перевірки посилання на законодавчі акти, вимоги яких порушено господарюючим суб'єктом, а так само недодержання 10-денного терміну прийняття рішення про застосування та стягнення фінансових санкцій не є підставою для визнання відповідного рішення державного податкового органу недійсним.
Керуючись ст.ст. 158-163 КАС України, розділом VІІ Прикінцевих та перехідних положень КАС України, господарський суд, -
ПОСТАНОВИВ:
В задоволенні адміністративного позову відмовити.
Постанова набирає законної сили відповідно до ст.254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена у порядку та строки, встановлені ст.186 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Н.А.Бишевська
Постанова підписана в повному обсязі 12.03.07р.
Суд | Господарський суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 14.03.2007 |
Оприлюднено | 22.08.2007 |
Номер документу | 492213 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Бишевська Н.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні