Ухвала
від 11.08.2015 по справі 815/986/15
ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

----------------------

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

11 серпня 2015 р.м.ОдесаСправа № 815/986/15

Категорія: 10.2.2 Головуючий в 1 інстанції: Аракелян М. М.

Судова колегія Одеського апеляційного адміністративного суду у складі:

головуючого: - Яковлєва О.В.,

суддів: - Бойка А.В., Танасогло Т.М.,

розглянувши у порядку письмового провадження апеляційну скаргу Болградського районного центру зайнятості на постанову Одеського окружного адміністративного суду від 20 березня 2015 року, у справі за позовом Одеського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності до Болградського районного центру зайнятості про стягнення коштів,-

В С Т А Н О В И Л А:

Одеське обласне відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності звернулося до суду з позовом до Болградського районного центру зайнятості про стягнення страхових коштів, на суму 7 313,48 грн.

Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 20 березня 2015 року, позов задоволено.

Не погоджуючись з вказаним судовим рішенням відповідачем подано апеляційну скаргу з якої вбачається про порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, а тому просить скасувати оскаржувану постанову та прийняти нову, якою відмовити у задоволенні позову.

Вимоги апеляційної скарги обґрунтовано тим, що висновок суду першої інстанції не відповідає встановленим обставинам справи, так як комісією із соціального страхування правомірно прийнято рішення про виділення путівки застрахованій особі ОСОБА_4, без подання медичної довідки ф.070/о, так як застрахованою особою, яка є інвалідом другої групи, додано до заяви реабілітаційну картку інваліда та виписки з медичної карти, що є офіційними документами медичної установи.

Перевіривши матеріали справи, законність і обґрунтованість рішення суду, а також правильність застосування судом норм матеріального і процесуального права та правової оцінки обставин у справі, судова колегія приходить до висновку, що апеляційна скарга підлягає залишенню без задоволення, а судове рішення - без змін, з наступних підстав.

Судом першої інстанції встановлено, що Болградський районний центр зайнятості зареєстрований як страхувальник в Болградській міжрайонній виконавчій дирекції Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності з 28 листопада 2001 року, під № 510190000020.

На підставі наказу виконавчої дирекції Одеського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 19.03.2014р. №30-ос та направлення №96 від 19.03.2014р., в період з 20.05.2014р. по 23.05.2014р., проведено планову документальну перевірку Болградського районного центру зайнятості по використанню коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, за період з 01.07.2012 р. по 31.03.2014 р.

За результатами перевірки складено акт перевірки від 23.05.2014 р. № 016-10/71, яким встановлено порушення ч. 1 ст. 47 ЗУ «Про загальнообов'язкове державне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням» та п. 4.1 Постанови правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності «Про затвердження Порядку отримання застрахованими особами і членами їх сімей санаторно-курортного лікування, що сплачується за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності» від 25.02.2009 р. № 12, а саме: комісією із соціального страхування відповідно до протоколу від 07.05.2013 р. № 6 прийнято рішення про виділення путівки № 409691 до ДП СКК «Моршинкурорт», відділення «Санаторій «Світанок» з датою заїзду, з 15.05.2013 р. по 04.06.2013 р., терміном на 21 день, застрахованій особі ОСОБА_4, безпідставно, так як довідка для одержання путівки на санаторно-курортне лікування 070/о відсутня, що призвело до неправомірного витрачання коштів Фонду, в сумі 4401,60 грн. (повна вартість путівки складає 5502,00 грн., з яких 20% в сумі 1100,40 грн. внесено застрахованою особою як часткову плату за путівки та повернуто Фонду).

На підставі акту перевірки відповідачем прийнято рішення №70 від 11.06.2014 р. про повернення коштів Фонду та застосування фінансових санкцій за порушення законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності на суму 8364,38 грн., у тому числі 5576,25 грн. неправомірно витрачених страхових коштів Фонду та 2788,13грн. штрафу.

Не погодившись з вказаним рішенням, Болградський районний центр зайнятості подав заперечення за вих. №510/15/01 від 30.05.2014 р., згідно яких останній не згоден з висновками акту перевірки частково, саме у сумі 4401, 60 грн. (80% вартості путівки), оскільки після тривалого лікування з липня по грудень 2012 року, протягом якого проведено операція по видаленню кісти підшлункової залози (копії виписки із медичної картки № 18173 та № 20403 додаються), ОСОБА_4 встановлено друга група інвалідності. Випискою із медичної картки № 24185/1372 та індивідуальною програмою реабілітації інваліда №1479 також рекомендовано санаторно-курортне лікування ОСОБА_4 А та зазначено, що в Болградському відділенні Фонду центр зайнятості не повідомили про необхідність наявності довідки ф. 070/о.

За результатами розгляду заперечень позивачем надано відповідь від 12.06.2014 р. №106-01-14-1188 згідно якої останній зазначив, що відповідно до ч. 2 ст. 47 ЗУ «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням», надання застрахованим особам послуг пов'язаних із санаторно-курортним лікуванням здійснюється за наявності медичних показань; що відповідно до пункту 4.1 Порядку отримання застрахованими особами і членами їх сімей санаторно-курортного лікування, що сплачується за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, затвердженого постановою правління Фонду від 25 лютого 2009 року №12, встановлено, що рішення про виділення путівки застрахованій особі приймає комісія із соціального страхування підприємства на підставі особистої заяви та медичної довідки для одержання путівки на санаторно-курортне лікування за формою №070/о, форма №070/о медичної довідки затверджена наказом Міністерства охорони здоров'я України від 27.12.99 №302 "Про затвердження форм облікової статистичної документації, що використовується в поліклініках (амбулаторіях).

Центром зайнятості добровільно сплачено суми 587,33 грн. штрафу, та 23.06.2014 року повернуто 1174,65 грн., через неврахування при розрахунку за листами непрацездатності страхового стажу особи, витрачених коштів, решта суми відповідачем не сплачено.

У зв'язку з несплатою центром зайнятості решти суми (6.602,40 гривень), з суми що належала до сплати за рішенням від 11 червня 2014 року №70 директором Болградської міжрайонної виконавчої дирекції Одеського обласного відділення Фонду соціального страхування прийнято рішення від 4 липня 2014 року №3 про застосування до Центру зайнятості на підставі ст. 30 (абз. 2 та 3 ч. 1) ЗУ «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням» фінансових санкцій у вигляді штрафу в розмірі 10 відсотків несвоєчасно повернутих за першим рішенням страхових коштів, що становить 660,24 гривень, та пені в розмірі 0,1 відсоток від зазначених сум коштів за кожний день прострочення платежу, що становить 50,84 гривень.

Отже, за рішенням від 4 липня 2014 року №3 відповідач повинен сплатити 711,08 гривень (660,24 + 50,84). Вказане рішення отримано центром зайнятості 4 липня 2014 року, однак станом на дату подання адміністративного позову, центром зайнятості рішення від 11 червня 2014 року №70 та від 4 липня 2014 року №3 в повному обсязі не виконані, що стало підставою для звернення до суду з позовом про стягнення коштів.

Рішення Болградської міжрайонної виконавчої дирекції Одеського обласного відділення Фонду соціального страхування від 11 червня 2014 року №70 та від 4 липня 2014 року №3 відповідачем не оскаржувалися.

У зв'язку з викладеним, залишок несплаченої заборгованості у розмірі 7313, 48 грн., яка виникла на підставі рішень від 11 червня 2014 року №70 та від 4 липня 2014 року №3, підлягає стягненню з відповідача у судовому порядку.

За наслідком встановлених обставин судом першої інстанції зроблено висновок, з яким погоджується судова колегія, що відповідачем безпідставно використано страхові кошти, чим порушено законодавство про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності, а тому зазначені кошти підлягають стягненню із застосуванням фінансових санкцій та пені, з огляду на наступне.

Відповідно до ст. 47 ЗУ «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням» (у редакції що діяла на момент виникнення спірних правовідносин), для забезпечення відновлення здоров'я застрахована особа та члени її сім'ї (а також особа, яка навчається у вищому навчальному закладі) мають право на отримання санаторно-курортного лікування, оздоровлення в спеціалізованих оздоровчих закладах (у тому числі дитячих) у межах асигнувань, установлених бюджетом Фонду на зазначені цілі, та в порядку і на умовах, визначених правлінням Фонду.

Надання послуг застрахованим особам, пов'язаних із санаторно-курортним лікуванням, здійснюється за наявності медичних показань.

Обсяг коштів для забезпечення оздоровчих заходів визначається бюджетом Фонду.

Згідно п. 4.1 Постанови правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності «Про затвердження Порядку отримання застрахованими особами і членами їх сімей санаторно-курортного лікування, що сплачується за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності» від 25.02.2009 № 12 передбачено, що рішення про виділення путівки застрахованій особі приймає комісія (уповноважений) із соціального страхування підприємства, установи, організації із загальнообов'язкового державного соціального страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням (далі - комісія (уповноважений) із соціального страхування), на підставі особистої заяви та довідки для одержання путівки (форма № 070/о, затверджена наказом Міністерства охорони здоров'я України від 14 лютого 2012 року №110 "Про затвердження форм первинної облікової документації та інструкцій щодо їх заповнення, що використовуються у закладах охорони здоров'я незалежно від форми власності та підпорядкування", зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 28 квітня 2012 року за № 661/20974) (далі - медична довідка).

Відповідно до ч. 1 ст. 30 ЗУ «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням» (у редакції що діяла на момент виникнення спірних правовідносин), страхувальники та інші отримувачі страхових коштів у разі порушення порядку використання страхових коштів відшкодовують Фонду в повному обсязі неправомірно витрачену суму страхових коштів та/або вартість наданих соціальних послуг і сплачують штраф у розмірі 50 відсотків такої суми.

За несвоєчасне повернення або повернення не в повному обсязі страхових коштів відповідно до частини першої статті 21 та статті 22 цього Закону на страхувальників та інших отримувачів коштів Фонду накладається штраф у розмірі 10 відсотків несвоєчасно повернутих або повернутих не в повному обсязі страхових коштів.

Одночасно на суми несвоєчасно повернутих або повернутих не в повному обсязі страхових коштів і штрафних санкцій нараховується пеня в розмірі 0,1 відсотка зазначених сум коштів, розрахована за кожний день прострочення платежу.

Відповідно до ч. 3 ст. 30 ЗУ «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням» (у редакції що діяла на момент виникнення спірних правовідносин), своєчасно не сплачені та не відшкодовані страхові кошти відповідно до частини першої статті 21 та статті 22 цього Закону і фінансові санкції, передбачені частиною першою цієї статті, стягуються із страхувальника, іншого отримувача коштів Фонду у дохід Фонду в порядку, встановленому законом.

Судовою колегією встановлено, що відповідачем прийняте рішення про направлення застрахованої особи ОСОБА_4 на санаторно-курортне лікування без надання останнім медичної довідки форми № 070/о.

З вищевикладених норм вбачається, що рішення про виділення путівки застрахованій особі приймає комісія (уповноважений) із соціального страхування підприємства, установи, організації із загальнообов'язкового державного соціального страхування, на підставі особистої заяви та медичної довідки для одержання путівки форми № 070/о.

Посилань відповідача на правомірність рішення про виділення путівки застрахованій особі ОСОБА_4, без подання медичної довідки ф.070/о, на основі наданого посвідчення інваліда другої групи та доданої до заяви реабілітаційної картки інваліда з випискою медичної карти, що є офіційними документами медичної установи є безпідставним, так як обов'язковою умовою отримання путівки застрахованою особою є надання саме медичної довідки форми № 070/о.

В свою чергу, з матеріалів справи вбачається що позивачем не оскаржено рішення позивача про нарахування йому штрафних санкцій та пені, у зв'язку з добровільною несплатою зазначених коштів у встановлені терміни.

Таким чином, судом першої інстанції зроблено обґрунтований висновок, що позивачем надано путівку на профільне оздоровлення співробітника ОСОБА_4 без наявності у останнього медичних показань для проходження такого оздоровлення, що призвело до безпідставного використання страхових коштів та правомірно прийнято рішення про стягнення зазначених коштів із застосуванням фінансових санкцій та пені за порушення законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності.

Враховуючи вищевикладене, судова колегія вважає, що суд першої інстанції при вирішенні справи не допустив порушень норм матеріального та процесуального права, що є підставою для залишення апеляційної скарги без задоволення.

Керуючись ст.ст. 195, 197, 198, 200, 205, 206, 212, 254 КАС України, колегія суддів,-

У Х В А Л И Л А:

Апеляційну скаргу Болградського районного центру зайнятості залишити без задоволення, а постанову Одеського окружного адміністративного суду від 20 березня 2015 року - без змін.

Судові витрати здійснити за рахунок Державного бюджету.

Ухвала апеляційного суду набирає законної сили через 5 днів після направлення її копії особам, які беруть участь у справі, але може бути оскаржена в касаційному порядку до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів з дня набрання законної сили судовим рішенням апеляційного суду.

Головуючий: О.В. Яковлєв

Судді: А.В. Бойко

Т.М. Танасогло

СудОдеський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.08.2015
Оприлюднено02.09.2015
Номер документу49251513
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/986/15

Ухвала від 20.10.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Логвиненко А.О.

Ухвала від 11.08.2015

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Яковлєв О.В.

Ухвала від 17.04.2015

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Яковлєв О.В.

Ухвала від 17.04.2015

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Яковлєв О.В.

Постанова від 20.03.2015

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М. М.

Ухвала від 13.02.2015

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні