Вирок
від 31.08.2015 по справі 356/1349/13-к
БЕРЕЗАНСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

БЕРЕЗАНСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

07540, вул. Леніна, 32, м. Березань, Київська обл.

Номер провадження 1/356/2/15

Справа № 356/1349/13-к

В И Р О К

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

31.08.2015 року Березанський міський суд Київської області

у складі:головуючого судді ОСОБА_1

з участю секретаря ОСОБА_2 , ОСОБА_3

з участю прокурора ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Березань справу про обвинувачення ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ,уродженки с.Бердянка Зачепинського району Харківської області,громадянки України,освіта вища,одруженої ,не працюючої,проживаючої за адресою АДРЕСА_1 ,раніше не судима.

обвинувачується за ч.1 ст.367,ч.2 ст.367 КК України

В С Т А Н О В И В:

Органом досудового слідства ОСОБА_7 обвинувачується в тому ,що перебуваючи на посаді заступника начальника відділу земельних ресурсів у Згурівському районі Київської області,являючись державним службовцем 11 рангу та службовою особою, яка виконує організаційно - розпорядчі і адміністративно-господарські обов`язки та уповноважена на виконання функцій держави,допустила неналежне виконання своїх службових обов`язків через несумлінне ставлення до них,що заподіяло істотну шкоду охоронюваним законом державним інтересам. Згідно наказу начальника головного управління земельних ресурсів у Київській області №72к від 26.09.2007 року ОСОБА_7 призначено на посаду заступника начальника відділу земельних ресурсів у Згурівському районі Київської області.

Відповідно до наказу начальника Згурівського районного відділу земельних ресурсів №6 від 30.01.2006 року про розподіл обов`язків між начальником та заступником начальника вказаного відділу ,заступник начальника відділу земельних ресурсів за відсутності начальника відділу виконує його обов`язки з керівництва діяльністю відділу ,несе персональну відповідальність за виконання покладених на відділ завдань і функцій,забезпечує виконання планів роботи відділу з питань, віднесених до її компетенції,бере участь в розробці планів роботи відділу,контролює виконання службових документів,наказів, розпоряджень ,планів вищестоящих органів працівниками відділу та інформує начальника,готує проекти рішень,розпоряджень,наказів,інформації,звіти, матеріали для нарад з питань віднесених до його компетенції, веде облік і звітність державної відомчої статистики, взаємодіє з місцевими радами з питань віднесених до її компетенції,проводить навчання спеціалістів рад відповідає за здійснення контролю за відшкодуванням втрат сільськогосподарського виробництва.

09.01.2008 року громадянин ОСОБА_8 отримав у встановленому порядку державний акт серії ЯЕ №98542 на право власності на земельну ділянку площею 2,0001 га в межах Усівської сільської ради для ведення особистого селянського господарства,який був виданий на підставі розпорядження Згурівської районної державної адміністрації №626 від 26 жовтня 2007 року та зареєстрований в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею,договорів оренди землі за №0108343000004.

В першій половині травня 2008 року заступник начальника відділу земельних ресурсів у Згурівському районі Київської області ОСОБА_7 , будучи службовою особою, наділеною організаційно-розпорядчими та адміністративно- господарськими обов`язками,знаходячись в службовому приміщенні відділу земельних ресурсів у Згурівському районі Київської області,розташованому в смт. Згурівка Київської області по вул. Українській,19,під час робочого дня,неналежно виконуючи свої службові обов`язки через несумлінне ставлення до них,не пересвідчившись у тому,що громадянин ОСОБА_8 в січні 2008 року використав своє право на безоплатне отримання земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства,одержавши на території Усівської сільської ради земельну ділянку площею 2,0001 га,про що отримав державний акт серії ЯЕ №981542,хоча вона мала об`єктивну можливість це виявити,засвідчила державний акт серії ЯЖ №322026 на право власності на земельну ділянку площею 0,7500 га в с.Урсалівка в межах Турівської сільської ради Згурівського району для ведення особистого селянського господарства,виданий ОСОБА_8 ,завіривши його своїм підписом від імені начальника Згурівського районного відділу земельних ресурсів та печаткою вказаного відділу.

14.05.2008 року проведено державну реєстрацію та видано державний акт на право приватної власності ОСОБА_8 серії ЯЖ№322026 на земельну ділянку площею 0,7500 га в с.Урсалівка в межах Турівської сільської ради Згурівського району для ведення особистого селянського господарства.

Відповідно ст.ст. 116,121 ЗК України,громадяни України мають право на безоплатну передачу їм земельних ділянок із земель державної або комунальної власності для ведення особистого селянського господарства-не більше 2,0 га . Передача земельних ділянок у власність громадян у межах норм проводиться один раз по кожному виду користування.

Внаслідок зазначених протиправних дій заступника начальника відділу земельних ресурсів у Згурівському районі ОСОБА_7 громадянину ОСОБА_8 було незаконно безоплатно передано у приватну власність для ведення особистого селянського господарства земельну ділянку загальною площею 0,75 га в с.Урсалівка в межах Турівської сільської ради Згурівського району,вартістю 60000 грн.,що станом на 2008 рік більш ніж в 100 разів перевищувало неоподатковуваний мінімум доходів громадян, чим охоронюваним законом державним інтересам була заподіяна істотна шкода.

Вказані дії ОСОБА_7 кваліфіковані органом досудового слідства за ч.1 ст.367 КК України, як службову недбалість, тобто неналежне виконання службовою особою своїх службових обов`язків через несумлінне ставлення до них,що заподіяло істотну шкоду охоронюваним законом державним інтересам.

Крім того, органом досудового слідства ОСОБА_7 ,обвинувачується у тому,що перебуваючи на посаді заступника начальника відділу земельних ресурсів у Згурівському районі Київської області, являючись державним службовцем 11 рангу та службовою особою, яка виконує організаційно-розпорядчі і адміністративно-господарчі обов`язки та уповноважена на виконання функцій держави,допустила неналежне виконання своїх службових обов`язків через несумлінне ставлення до них,що спричинило тяжкі наслідки охоронюваним законом державним інтересам.

На початку серпня 2008 року заступник начальника відділу земельних ресурсів у Згурівському районі Київської області ОСОБА_7 будучи службовою особою,наділеною організаційно-розпорядчими та адміністративно-господарськими обов`язками,знаходячись в службовому приміщенні відділу земельних ресурсів у Згурівському районі Київської області,розташованому в смт. Згурівка Київської області по вул. Українській 19, під час робочого дня,неналежно виконуючи свої службові обов`язки через несумлінне ставлення до них,не пересвідчившись у наявності оформленої і затвердженої технічної документації із землеустрою щодо складання документів,що посвідчують право громадянки ОСОБА_9 на земельну ділянку,хоча мала об`єктивну можливість це виявити, в порушення вимог ст.118 Земельного кодексу України,що встановлює порядок безоплатної приватизації земельних ділянок громадянами,за відсутності вказаної технічної документації,засвідчила державний акт серії ЯЖ №230019 на право власності на земельну ділянку площею 1,0002 га в с.Нова Олександрівка за межами Новоолександрівської сільської ради Згурівського району для ведення особистого селянського господарства,виданий ОСОБА_9 , завіривши його своїм підписом від імені начальника Згурівського відділу земельних ресурсів та печаткою вказаного відділу.

В цей же день,06.08.2008 року проведено державну реєстрацію та видано державний акт на право приватної власності ОСОБА_9 серії ЯЖ №230019 на земельну ділянку площею 1,0002 га в с. Нова Олександрівка за межами Новоолександрівської сільської ради Згурівського району для ведення особистого селянського господарства.

Відповідно до ст.118 Земельного Кодексу України,рішення органів виконавчої влади щодо приватизації земельних ділянок приймається на підставі технічних матеріалів та документів,що підтверджують розмір земельної ділянки. Проект відведення земельної ділянки погоджується з органом по земельним ресурсам,природоохоронними і санітарно-епідеміологічними органами,органами архітектури і охорони культурної спадщини та подається на розгляд відповідної місцевої державної адміністрації, яка розглядає проект відведення та приймає рішення про передачу земельної ділянки у власність.

Згідно п 1.13 наказу Державного комітету України по земельних ресурсах від 04.05.1999 року №43»Про затвердження Інструкції про порядок складання, видачі ,реєстрації і зберігання державних актів на право приватної власності на землю,право колективної власності на землю, право власності на землю і право постійного користування землею,договорів на право тимчасового користування землею(в тому числі на умовах оренди) та договорів оренди землі», складання державного акта на право власності на земельну ділянку та на право постійного користування земельною ділянкою при передачі земельної ділянки,що була раніше надана громадян,підприємствам,установам, організаціям і об`єднанням громадян всіх видів, у постійне користування або при переоформленні право установчих документів на ці земельні ділянки,проводиться після відновлення меж земельної ділянки в натурі(на місцевості) та закріплення їх довгостроковими межовими знаками встановленого зразка за затвердженою відповідною документацією.

Внаслідок вищеописаних протиправних дій заступника начальника відділу земельних ресурсів у Згурівському районі ОСОБА_7 громадянці ОСОБА_9 було незаконно безоплатно передано у приватну власність для ведення особистого селянського господарства земельну ділянку загальною площею 1,0002 га в с.Нова Олександрівка за межами Новоолександрівської сільської ради Згурівського району вартістю 68613,72 грн., що станом на 2008 рік більш ніж 250 разів перевищувало неоподатковуваний мінімумів доходів громадян,чим охоронюваним законом державним інтересам було спричинено тяжкі наслідки.

Вказані дії ОСОБА_7 кваліфіковані органом досудового слідства за ч.2 ст.367 КК, як службова недбалість,тобто неналежне виконання службовою особою своїх службових обов`язків через несумлінне ставлення до них,що спричинило тяжкі наслідки охоронюваним законом державним інтересам.

В судовому засіданні обвинувачена ОСОБА_7 свою вину у інкримінованих їй злочинах не визнала та показала,що її безпідставно звинувачують, що нібито внаслідок її несумлінного ставлення до своїх службових обов`язків громадянину ОСОБА_8 була передана у власність земельна ділянка. Вона з 08 травня 1996 року по 03.08.2010 року працювала у Згурівському районному відділі земельних ресурсів . Відповідно до розподілу обов`язків між начальником районного відділу земельних ресурсів та заступником начальника відділу, затвердженого наказом начальника відділу від 30.01.2006 року №6:забезпечувала виконання планів роботи відділу; контролювала виконання службових документів,наказів,розпоряджень,планів вище стоячих органів працівників відділу;готувала проекти рішень,розпоряджень,наказів,інформації,звіти, матеріали для нарад,віднесених до компетенції відділу; вела облік та звітність державної відомчої статистики;взаємодіяла з місцевими радами з питань віднесених до компетенції відділу; проводила навчання спеціалістів рад з питань віднесених до компетенції відділу; відповідала за здійснення контролю за відшкодуванням втрат сільськогосподарського виробництва. Зазначений перелік службових обов`язків заступника начальника відділу земельних ресурсів на період- початок травня 2008 та на початок серпня 2008 року є вичерпним. Відповідно до п.1 ст.116 ЗК України громадяни набувають право власності на земельні ділянки за рішенням органу виконавчої влади або органів місцевого самоврядування, а не шляхом підписання державного акта територіальним органом земельних ресурсів. Відповідно п.1.4 інструкції «Про порядок складання, видачі, реєстрації ї зберігання державних акті» затвердженої наказом Держкомзема України від 04.05.1999 року , державний акт на право власності на земельну ділянку видається на підставі рішення сільської ради, селищної, районної державної адміністрації. Рішення Турівської сільської ради не скасовано. До вказаних рішень вона немає ніякого відношення. Зазначений державний акт підписаний керівником органу,що прийняв рішення про передачу у власність земельної ділянки - головоюТурівської сільської Ради, відносно якого в матеріалах справи знаходиться постанова про відмову в порушені кримінальної справи. Підпису в державному акті, як посадова особа, на ім`я ОСОБА_10 по Турівській сільській раді вона не ставила. Вона підписувала велику кількість державних актів. Відповідно до п.2.14 Інструкції про порядок складання, видачі,реєстрації і зберігання державних актів зазначено,що державний акт на право власності земельної ділянки складається в двох примірниках,підписується органом, який прийняв рішення про передачу земельної ділянки у власність та відповідним державним органом земельних ресурсів. Немає нормативно-правового акту , який зобов`язує працівників територіального органу земельних ресурсів при підписані державних актів,з`ясовувати , чи були у громадян ще земельні ділянки,громадяни подають заяву до відповідного органу в залежності від того, де знаходиться земельна ділянка і в заяві зазначають, чи є в них вже земельна ділянка , чи немає, і за це несуть особисту відповідальність . Земельна ділянка ОСОБА_9 передавалась у власність розпорядженням Згурівської РДА від 19.02.2003 року. Саме цим розпорядженням ОСОБА_11 було надано дозвіл на розробку саме технічної документації із землеустрою щодо складання державного акту на право власності на земельну ділянку. Земельна ділянка розташована в системі координат із зазначенням суміжних землекористувачів, тому цей державний акт не міг бути роздрукований без технічної документації. Державний акт підписаний заступником голови Згурівської РДА ОСОБА_12 .. 06.08.2008 року ОСОБА_11 отримала державний акт у ДЗК, через рік у червні 2009 року КРУ проводить перевірку, під час якої не було надано технічної документації, де рік знаходилася технічна документація їй не відомо, вона не несе згідно з посадовими обов`язками відповідальність за збереження технічної документації. ОСОБА_13 - відповідальна за технічну документацію, а ОСОБА_14 несе персональну матеріальну відповідальність за збереження бланків суворої звітності державних актів. Вона не пам`ятає чи підписувалась в державному акті на ОСОБА_11 . Вважає, що сторона обвинувачення жодним чином не довела її винуватість у скоєнні інкримінованого злочину та не звернула уваги на те,що відповідальність за ст.367 КК України настає лише у випадку, якщо дії,невиконання чи неналежне виконання яких спричинило передбачені зазначеною статтею наслідки,входили у коло службових обов`язків службової особи, іншими словами, якщо обов`язок діяти відповідним чином юридично був включений(законом,указом,постановою,наказом, інструкцією тощо) до кола службових повноважень такої особи. Просить її виправдати.

Суд, дослідивши та перевіривши в повному обсязі докази обвинувачення,показання свідків дані ними на досудовому слідстві та в судовому засіданні,оцінивши їх з точки зору допустимості, належності та достовірності,проаналізувавши і співставивши їх ,в тому числі і з показаннями підсудної ,заслухавши прокурора ,дослідивши матеріали справи та речові докази,прийшов до висновку,що в діях ОСОБА_7 відсутня подія злочину, тому підсудна підлягає виправданню з наступних підстав.

Так, висновки органу досудового слідства про доведення вини ОСОБА_7 у вчиненні злочину,передбаченого ч.1 ст.367,ч.2 ст.367 КК України фактично ґрунтуються на показаннях свідків : ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , ОСОБА_13 , ОСОБА_18 , ОСОБА_14 , ОСОБА_19 , ОСОБА_20 , ОСОБА_8 , ОСОБА_21 , ОСОБА_22 , ОСОБА_23 , ОСОБА_24 , ОСОБА_25 ; ОСОБА_26 ;рапортах помічника прокурора Згурівського району ОСОБА_4 та старшого о/у в ОВС Бориспільського МРВ УБОЗ ГУ МВС України в Київській області ОСОБА_27 , копії наказу начальника головного управління земельних ресурсів у Київській області №72к від 26.09.2007 року про призначення ОСОБА_7 на посаду заступника начальника відділу земельних ресурсів у Згурівському районі Київської області;копії наказу начальника Згурівського районного відділу земельних ресурсів №6 від 30.01.2006 року про розподіл обов`язків між начальником та заступником начальника вказаного відділу; копії державного акту серії ЯЕ №981542 від 09.01.2008 року на право власності на земельну ділянку площею 2,0001 га в межах Усівської сільської ради для ведення особистого селянського господарства на ОСОБА_8 ; копії розпорядження Згурівської районної державної адміністрації № 162 від 19.03.2007; державним актом серії ЯЖ №322026 від 14.05.2008 року на право власності на земельну ділянку площею 0,7500га в с.Урсалівка в межах Турівської сільської ради Згурівського району для ведення особистого селянського господарства на ОСОБА_8 ; витягом із Земельного кодексу України(ст.ст.116,121,що встановлюють норми безоплатної передачі земельних ділянок громадянам України); копіями табелів обліку робочого часу за січень-травень 2008 року по відділу земельних ресурсів у Згурівському районі; копією технічної документації із землеустрою,щодо складання документів,що посвідчують право на земельні ділянки громадянам України в межах с.УрсалівкаТурівської сільської ради Згурівського району Київської області,виготовленої ТОВ «Земля і ринок» для громадян ОСОБА_8 , ОСОБА_28 , ОСОБА_29 , ОСОБА_30 , ОСОБА_31 ; протоколами пленарних засідань другої та восьмої сесії п`ятого скликання Турівської сільської ради від 30.06.2006 року та від 12.10.2007 року та прийнятими на них рішеннями; додатком до рішення Турівської сільської ради від 12.10.2007 року- списком громадян, яким надаються земельні ділянки в приватну власність для ведення особистого селянського господарства та будівництва і обслуговування жилого будинку, в який включено громадянина ОСОБА_8 ; звітом про експертну грошову оцінку земельної ділянки, яка знаходиться у власності громадянина України ОСОБА_8 в с. УрсалівкаТурівської сільської ради Згурівського району;рапортами помічника прокурора Згуріського району ОСОБА_32 та о/у в ОВС Бориспільського МРВ УБОЗ ГУ МВС України в Київській області ОСОБА_33 про виявлення в ході спільної перевірки додержання вимог земельного законодавства України у відділі земельних ресурсів у Згурівському районі фактів зловживання службовим становищем службовими особами Згурівської РДА та відділу земельних ресурсів; актом ревізії фінансово-господарської діяльності відділу земельних ресурсів у Згуріському районі за період діяльності з 01.10.2007 року по 01.04.2009 року №19-31/19 від 22.06.2009 року; державним актом серії ЯЖ № 230019 від 06.08.2008 року на право власності на земельну ділянку площею 1,0002 га в с.Нова Олександрівка для ведення особистого селянського господарства на ОСОБА_9 ; копією розпорядження Згурівської районної державної адміністрації №87 від 19 .02.2003 року; інформаціями Згурівської РДА та відділу держкомзему у Згурівському районі; витягом із Земельного кодексу України та наказу Державного комітету України по земельних ресурсах № 43 від 04.05.1999 року;копією табелів робочого часу за липень-серпень 2008 року по відділу земельних ресурсів у Згурівському районі; не завіреною та не затвердженою копією технічної документації із землеустрою,щодо складання документів,що посвідчують право на земельні ділянки громадян України в межах Новоолександрівської сільської ради Згурівського району Київської області, виготовленою ТОВ «Земля і ринок» для громадянки ОСОБА_9 ; висновком про експертну грошову оцінку земельної ділянки, яка знаходиться у власності громадянки України ОСОБА_9 в с.Нова Олександрівка Згурівського району.

Так свідок ОСОБА_19 допитаний у судовому засіданні,показав ,що його мама особисто звернулася до Згурівської РДА з проханням виділити землю,оскільки не була включена в список працівників соціальної сфери на отримання земельної ділянки,рішенням Згурівської РДА було прийнято виділити земельну ділянку. Державний акт на земельну ділянку готувався більше п`яти років. Виготовленням технічної документації займалося ТОВ «Земля і ринок» начальник ОСОБА_34 ,який запевнив його ,що через два тижні акт буде виготовлений. Хто підписував державний акт він не знає. Отримувати державний акт він приїхав з мамою ,за його отримання підписувався самостійно. Після отримання державного акту мама померла.

Свідок ОСОБА_26 допитаний в судовому засіданні , суду показав,що він працював на посаді першого заступника голови Згурівської РДА. Для отримання земельної ділянки потрібно було звернутися з заявою в адміністрацію на виділ землі,ця заява розприділялася на земельний відділ при наявності документів та технічної документації поверталась назад в адміністрацію,проходила юридичний відділ,загальний відділ і підписувалася головою РДА. Без розпорядження на затвердження технічної документації,акт не підписувався, якщо акт на гр. ОСОБА_11 підписаний, то технічна документація затверджена. Державні акти підписувалися при наявності відповідних документів. Він не пам`ятає чи підписував державний акт на гр. ОСОБА_11 , якщо є його підпис, то напевно підписував. На нас відсутності голови РДА ,все підписував він.

Свідок ОСОБА_8 допитаний в судовому засіданні показав,що він надавав ОСОБА_15 юридичні послуги ,за що остання вирішила розрахуватися земельною ділянкою. Коли він отримав державні акти,зрозумів,що земельна ділянка перевищила свої межі,потрібно її відчужити,що він і зробив в восени 2008 року 2 га в с.Усівка Згурівського району, які за лобіюванням ОСОБА_15 він отримав. На даний час ні рішення Турівської сільської ради, ні розпорядження Згурівської РДА за яким зроблено технічну документацію і виготовлено державний акт по с.Усівка,не скасовано. Заяву на земельну ділянку по с.Усівка Згурівського району він не писав. Державний акт отримала ОСОБА_7 без довіреності. Технічна документація і рішення по Турівській с/р було раніше ніж технічна документація і розпорядження по Усівській сільській раді, але державний акт було видано пізніше ніж по с.Усівка. Технічну документацію по Туріській с/р бачив в кабінеті ОСОБА_35 , копії зняв в неї в кабінеті.

Згідно показань ОСОБА_20 ,які були оголошені в судовому засіданні,останній повідомив ,що він працював директором ТОВ «Земля і ринок» з 2002 року. Товариство займається виготовленням технічних документацій зі складання державних актів на право приватної власності на землю громадянам України .У 2007 році була виготовлена технічна документація із землеустрою,щодо складання документів,що посвідчують право на земельні ділянки громадянам України в межах с.Урсалівка Турівської сільської ради Згурівського району Київської області на громадян ОСОБА_8 , ОСОБА_28 , ОСОБА_29 , ОСОБА_36 , ОСОБА_37 . Технічна документація та державні акти на право приватної власності на землю на вказаних громадян були виготовлені на підставі рішень сесій Турівської сільської ради, яка і затверджувала цю технічну документацію .Технічна документація ,була виготовлена в одному екземплярі, разом з 10 бланками державних актів, 28.01.2008 року згідно накладної №57 були передані у відділ земельних ресурсів у Згурівському районі, через ОСОБА_14 . У 2008 році було виготовлено технічну документацію із землеустрою, щодо складання документів,що посвідчують право не земельну ділянку площею 1,0002 га громадянці ОСОБА_9 та на її ім`я державний акт на земельну ділянку були виготовлені на прохання відділу земельних ресурсів у Згурівському районі,кого саме із працівників даного відділу він вже не пам`ятає.23.05.2008 року по накладній №17 він особисто отримав, у відділі земельних ресурсів у Згурівському районі бланки державних актів на право власності на земельні ділянки серії ЯЖ за №№ 229994-220189 по два примірника кожного,в тому числі і два примірника державного акта серії ЯЖ 3230019. (т.2 а.?.154-155;т.1 а.с.121-122)

Свідок ОСОБА_14 допитана в судовому засіданні,показала що в 2008 році працювала на посаді бухгалтера відділу земельних ресурсів. В її обов`язки входило вести бухгалтерію,отримувати бланки державних актів. На підставі посадової інструкції вона отримувала технічну документацію. За зберігання технічної документації відповідальність несе ОСОБА_13 .. Довідки, про відсутність технічної документації,видавались, якщо не було технічної документації в відділі земельних ресурсів і по ОСОБА_11 , це не єдина довідка. Як виготовлялась технічна документація на ОСОБА_11 , вона не знає. Вона не бачила як ОСОБА_7 підписувала державний акт на ОСОБА_38 приводу державних актів виданих на ім`я ОСОБА_8 , вона нічого не пам`ятає .

Свідок ОСОБА_25 допитана в судовому засіданні,показала ,що в 2008 році приймала участь в ревізії в відділі Земельних ресурсів Згурівського району. Було виявлено факт відсутності технічної документації на ОСОБА_39 .

Свідок ОСОБА_16 допитана в судовому засіданні ,показала,що в 2008 році вона працювала на посаді начальника Згурівського районного відділу структурного відокремленого підрозділу Державне підприємство «Центр Державного земельного кадастру» в її обов`язки входило видача та реєстрація державних актів на право власності на земельні ділянки. Отримати державний акт може особисто сама особа на яку складено державний акт, або уповноважена особа за дорученням. Державний акт на ОСОБА_10 отримувала ОСОБА_7 ,повноважень на отримання в неї не було. Те,що ОСОБА_40 отримував перед цим державний акт, вона не знала. Державний акт на ОСОБА_11 видавався її сину, так як він пояснив,що вона після лікарні і піднятися не може .

Свідок ОСОБА_13 допитана в судовому засіданні,показала,що у неї з ОСОБА_7 склалися неприязні відносини. В той час вона працювала головним спеціалістом відділу Держкомзему, в її обов`язки входило облік технічної документації, передавання державних актів до Центру ДЗК, ведення журналу обліку реєстрації заяв на державні акти. Технічна документація з державним актом надходила до неї,залишалася в неї, а державний акт передавався для видачі в Центр ДЗК. Коли ОСОБА_7 виконувала обов`язки начальника Держкомзему,вона зайшла в її кабінет разом з ОСОБА_18 і попросила державні акти в зв`язку з тим,що робила звіт по трьом сільським радам, через деякий час ОСОБА_18 заніс папки з державними актами, в папці по Турівській сільській раді не вистачало одного державного акту на ОСОБА_41 . Відповідальність за другий екземпляр технічної документації несе ОСОБА_42 .. Вона не бачила як ОСОБА_7 підписувала державні акти на ОСОБА_10 та ОСОБА_39 .

Свідок ОСОБА_21 допитаний в судовому засіданні показав, що в середині червня 2006 року до Турівської с/р звернувся громадянин ОСОБА_40 ,для отримання земельної ділянки.30.06.2006 року сесією Турівської сільської ради прийнято рішення про передачу по 1 га земельної ділянки всім громадянам які звернулися з заявами та надано дозвіл на укладення договору з проектною організацією на виготовлення технічної документації із землеустрою. В жовтні 2008 року на сесії Турівської с/р було прийняте рішення про затвердження технічної документації і було надано доручення виготовити державні акти, які він власноручно підписав. Він попереджав громадян ,що вони повинні в заяві зазначати,що більше земельних ділянок вони не мають,але цю інформацію не перевіряли, так як в них цього не вимагали,пізніше почали вимагати довідки. ОСОБА_7 не сприяла і не впливала на рішення Турівської с/р. Рішення Турівської с/р не скасовано.

Свідок ОСОБА_22 допитана в судовому засіданні ,показала,що в червні 2006 року звернулася ОСОБА_7 з приводу наявності вільних земельних ділянок на території Турівської сільської ради . ОСОБА_7 приїзжала разом з ОСОБА_8 вона показала їм вільні земельні ділянки. Перед сесією Турівської сільської ради ОСОБА_8 привіз заяви на отримання земельних ділянок як свою, так і заяви від громадян ОСОБА_43 та ОСОБА_44 . На сесії було прийнято рішення про надання дозволу на виготовлення технічної документації. ОСОБА_7 не чинила тиску,технічна документація виготовлялась більше року.

Свідок ОСОБА_23 допитаний в судовому засіданні показав,що жодного рішення щодо надання земельної ділянки ОСОБА_7 . Усівська с/р не приймала. ОСОБА_8 не звертався з заявою про виділення йому земельної ділянки у власність. Було розпорядження голови райдержадміністрації про виділення ОСОБА_8 земельної ділянки, з якого часу не пам`ятає і розмір ділянки також не пам`ятає. Особисто він підписів на документах про виділення земельної ділянки ОСОБА_8 не ставив. Він не бачив, як ОСОБА_45 підписувала державний акт на ОСОБА_8 .

Свідок ОСОБА_18 допитаний в судовому засіданні показав,що на той час він працював головним спеціалістом Згурівського районного відділу земельних ресурсів,заступником начальника була ОСОБА_7 ,вона попросила його , щоб він приніс папки з державними актами по Турівській і Пасківщанській сільських радах. За ці папки відповідала ОСОБА_13 .. ОСОБА_13 на той час сама сиділа в кабінеті, ОСОБА_46 була у відпустці. Скільки було державних актів він не знає. Він чув за доповідну, яку написала ОСОБА_13 ,йому було дано вказівку написати пояснення ,що він і зробив. Він особисто не бачив як ОСОБА_45 підписувала державний акт на ОСОБА_41 . До державного акту на ОСОБА_11 він взагалі не має відношення. Він також був присутній при обстежені земельних ділянок експертом. Він орієнтується в публічних картах і приблизно визначив де знаходиться земельна ділянка в с. Новоолександрівка, а в с.Турівка він не знав, тому попросили секретаря Турівської сільської ради.

Свідок ОСОБА_15 допитана в судовому засіданні показала,що державний акт на ОСОБА_11 був підписаний ОСОБА_7 , коли вона була на роботі,підписувати його вона не мала права. Також вона сприяла оформленню державного акта на ОСОБА_8 ,знаючи про те,що в нього вже перевищує норма отримання земельної ділянки. Державні акти також були нею підписані і передані на реєстрацію з порушенням, не так як це передбачала інструкція,згідно акту прийому передачі відповідальною особою. Коли вона перебувала у відпустці з відділу земельних ресурсів зникли державні акти на ОСОБА_10 та ОСОБА_28 та технічна документація. Посадові обов`язки керівника та заступника відділу земельних ресурсів розприділялися положенням та розподілом обов`язків. Про те,що ОСОБА_40 вже використав своє право на отримання земельної ділянки, їй стало відомо вже після виготовлення державного акту. На момент її відсутності, якщо є наказ вищестоящого органу,обов`язки начальника виконувала ОСОБА_47 .. Коли вона перебувала у відпустці їй неодноразова телефонувала ОСОБА_13 і нею написана була доповідна про те що зникли державні акти. Кадастрові номери присвоювала ОСОБА_14 згідно наказу. Згідно наказу,є відповідальна особа, яка передає державні акти підписані головою адміністрації та начальником відділу, в центр ДЗК . Державні акти поступають з технічною документацією. По ОСОБА_11 державний акт поступив без документації, як він потрапив на реєстрацію вона не знає, і якби не перевірка КРУ вони взагалі не знали б про його існування. За бланки державних актів відповідає бухгалтер, яка несе матеріальну відповідальність ОСОБА_48 .. Заявка на отримання державних актів подається на підставі технічної документації. Якщо технічна документація була затверджена головою сільської ради,а вона затверджується тільки при наявності всіх підписів. Вона не отримувала бланк на ОСОБА_11 і заявку на отримання бланка державного акта на ОСОБА_11 не робила. Ні висновку ,ні технічної документації на ОСОБА_11 вона не підписувала. Бланки державних актів передавались згідно накладної проектної організації, і проектна організація роздруковувала їх,після чого передавала до відділу земельних ресурсів і ОСОБА_14 звіряє їх та списує ці державні акти, вносить серію та номер . Кадастровий номер присвоюється в період виготовлення технічної документації. За печатку відповідала начальник відділу ,вона також знаходилась в бухгалтера. Відповідальність за збереження технічної документації після надходження її в фонд несе ОСОБА_49 .

Свідок ОСОБА_17 допитана в судовому засіданні,показала,що на той час працювала у відділі ДЗК реєстратором, звільнилася в зв`язку з реорганізацією. Чи звертався ОСОБА_8 для видачі державного акта не пам`ятає, чи отримував хтось за ОСОБА_10 державний акт,не пам`ятає. ОСОБА_7 зверталася до відділу ДЗК для отримання державних актів,але на кого вона не пам`ятає.

Свідок ОСОБА_28 допитаний в судовому засіданні показав,що ОСОБА_8 працював юристом в ТОВ «Нива Переяславщини» і запропонував йому отримати на території Згурівського району земельну ділянку. Він не пам`ятає чи писав заяву на отримання земельної ділянки.Яка процедура оформлення державного акту на земельну ділянку він не знає,він передав ОСОБА_50 заяву , паспортні дані, копію ідентифікаційного коду і 300 гривень для оформлення.Особисто він не бачив, як ОСОБА_7 підписувала ОСОБА_50 державний акт.

Свідок ОСОБА_24 допитана в судовому засіданні показала,що вона та ОСОБА_25 проводили планову ревізію фінансово-господарської діяльності відділу земельних ресурсів у Згурівському районі за період з 01.10.2007 року по 01.04.2009 року,про що був складений відповідний акт. Під час ревізії вибірковим способом було проведено перевірку, і було виявлено державний акт за відсутності на нього технічної документації. Були зафіксовані порушення ,що за відсутності технічної документації був виданий державний акт на прізвище ОСОБА_9 на підставі розпорядження Згурівської РДА., інших деталей вона не пам`ятає. Акт був підписаний начальником відділу земельних ресурсів ОСОБА_51 .

Аналізуючи вищезазначені показання свідків : ОСОБА_19 , ОСОБА_26 , ОСОБА_14 ОСОБА_13 , ОСОБА_23 ОСОБА_18 . ОСОБА_28 дані ними в судовому засіданні та оголошенні в судовому засіданні суд приходить до висновку ,що вказані особи не бачили ,що ОСОБА_7 підписувала державні акти видані на ім`я громадян ОСОБА_8 та ОСОБА_39 .

Наказом №72к від 26.09.2007 року ОСОБА_7 призначено з 01.10.2007 року на посаду заступника начальника відділу земельних ресурсів у Згурівському районі Київської області(т.1 а.с.162).

Відповідно до Положення про відділ земельних ресурсів у Згурівському районі Київської області,начальник відділу здійснює керівництво діяльністю відділу та є відповідальним за виконання покладених на відділ завдань і виконання своїх функцій; розподіляє обов`язки між заступниками начальника відділу,затверджує положення про структурні підрозділи і функціональні обов`язки працівників відділу; видає в межах своєї компетенції накази організовує і контролює їх виконання;забезпечує у межах своєї компетенції контроль за станом справ у сфері діяльності відділу, вживає заходів до його поліпшення; призначає на посаду і звільняє з посади працівників відділу; розпоряджається коштами в межах затвердженого кошторису відділу; здійснює інші повноваження,передбачені законодавством та цим положенням(т.4 а.с.47-53)

Наказом №6 від 30.01.2006 року відповідно до Положення про Згурівський районний відділ земельних ресурсів затверджено розподіл обов`язків між начальником та заступником начальника Згурівського районного відділу земельних ресурсів. Відповідно до якого: начальник відділу- здійснює керівництво діяльністю відділу,несе персональну відповідальність перед начальником обласного головного управління земельних ресурсів за виконання покладених на відділ завдань і функцій; затверджує положення про структурні підрозділи і функціональні обов`язки працівників відділу; визначає ступінь відповідальності заступника начальника відділу та керівників структурних підрозділів; забезпечує в межах своєї компетенції контроль за станом у сфері діяльності відділу, вживає заходів до його поліпшення; призначає на посаду і звільняє з посади працівників відділу: розпоряджається коштами в межах затвердженого кошторису відділу; здійснює інші повноваження,передбачені законодавством та положенням про відділ; затверджує структуру відділу за погодженням з начальником обласного головного управління земельних ресурсів; організовує створення системи інформації,необхідної для здійснення комплексу робіт,пов`язаних з проведенням земельної реформи,здійснення землеустрою,ведення державного земельного кадастру; організовує проведення грошової оцінки земель, вносить пропозиції щодо плати за землю; є головним державним інспектором з використання і охорони земель району; заступник начальника за відсутності начальника відділу виконує його обов`язки з керівництва діяльністю відділу,несе персональну відповідальність перед начальником обласного головного управління земельних ресурсів за виконання покладених на відділ завдань і функцій; забезпечує виконання планів роботи відділу з питань віднесених до його компетенції, бере участь у розробці планів з роботи відділу; контролює виконання службових документів,наказів,розпоряджень,планів вищестоящих органів працівниками відділу та інформує начальника; готує проекти рішень,розпоряджень,наказів,інформації,звіти, матеріали для нарад з питань, віднесених до його компетенції; веде облік і звітність державної відомчої статистики; взаємодіє з місцевими радами з питань віднесених до його компетенції; проводить навчання спеціалістів рад з питань віднесених до його компетенції; відповідає за здійснення контролю за відшкодуванням втрат сільськогосподарського виробництва.(т.1 а.с.137-138)

Відповідно до табелів обліку робочого часу за січень-травень 2008 року ОСОБА_15 та ОСОБА_7 були на робочому місці (т.1 а.с.137-138)

Як вбачається з табелю обліку робочого часу за липень-серпень 2008 року ОСОБА_15 перебувала на робочому місці у липні та серпні , ОСОБА_7 перебувала на робочому місці в серпні 2008 року, у липні 2008 року остання була в відпустці (т.2 а.с.48-49)

Згідно наказів (розпоряджень) про надання відпустки ОСОБА_15 перебувала у відпустці з 11 червня 2008 року по 26 червня 2008 року, з 08 вересня 2008 року по 07 жовтня 2008 року(т.3 а.с. 172-173).

Як вбачається з наказу(розпорядження) про надання відпустки ОСОБА_7 за період з 04 серпня 2007 року по 03 серпня 2008 року перебувала у відпустці з 01 липня 2008 року по 30 липня 2008 року(т.6 а.с.210).

Рішенням Турівської сільської ради від 30 червня 2006 року ОСОБА_8 надано дозвіл на укладення договору з проектною організацією на виготовлення технічних документацій із землеустрою у місячний термін. Для безоплатної передачі у приватну власність земельних ділянок для будівництва та обслуговування жилого будинку та ведення особистого селянського господарства площею 1 га на території с.Урсалівка(т.1 а.с.150)

Вказане рішення прийняте за наслідками розгляду заяви ОСОБА_8 (т.1 а.с.22) про передачу йому безоплатно у приватну власність земельної ділянки площею 1,0 га у с.Урсалівка для будівництва та обслуговування житлового будинку та ведення особистого селянського господарства(т.1 а.с.22)

Рішенням Турівської сільської ради від 12 жовтня 2007 року затверджено технічну документацію з видачі громадянам державних актів на право приватної власності на землю в с.Урсалівка, якою остаточно визначені розміри та площі земельних ділянок, доручено ТОВ «Земля і Ринок» виготовити громадянам державні акти на право приватної власності на землю, відповідно до списку(додаток до рішення Турівської сільської ради від 12 жовтня 2007 року)(т.1 ст.21) вказаному списку ОСОБА_8 -0,75 га ріллі,0,25 га під забудову.

Відповідно до копій державних актів на ім`я ОСОБА_8 на земельну ділянку площею 0,75 га, призначену для ведення особистого селянського господарства, а також на земельну ділянку площею 0,25 га,призначену для будівництва та обслуговування жилого будинку, на території Турівської сільської ради зареєстровані 14 травня 2008 року(т.1 а.с. 23-24).

Згідно розпорядження Згурівської районної державної адміністрації від 19 березня 2007 року надано дозвіл громадянам, в тому числі ОСОБА_8 на виготовлення проекту із землеустрою щодо відведення земельних ділянок для ведення особистого селянського господарства на території Усівської сільської ради(т.1 а.с.135)

Розпорядженням Згуріської районної державної адміністрації Київської області від 26 жовтня 2007 року затверджено проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок громадян України у приватну власність для ведення особистого селянського господарства за рахунок земель запасу Усівської сільської ради, розроблений ТОВ «Земля і ринок» на підставі розпорядження адміністрації від 19 березня 2007 року(т.1 а.с.136)

27 травня 2009 року ОСОБА_8 безоплатно передав земельну ділянку площею 0,75 га у власність ОСОБА_29 (т.1 а.с.24а), а 16 вересня 2008 року земельну ділянку площею 2,001 га,призначену для ведення особистого селянського господарства і розташовану на території Усівської сільської ради Згурівського району Київської області у власність ОСОБА_52 (т.1 а.с.26),призначену для ведення особистого селянського господарства .

Відповідно до відповіді Згурівського ЦДЗК,09 січня 2008 року було зареєстровано державний акт на право власності ОСОБА_8 на земельну ділянку площею 2,001 га,призначену для ведення особистого селянського господарства і розташовану на території Усівської сільської ради Згурівського району Київської області, а 14 травня 2008 року було зареєстровано державний акт на право власності на ОСОБА_8 на земельну ділянку площею 0,75 га,призначену для ведення особистого селянського господарства, а також державний акт на ім`я ОСОБА_8 на земельну ділянку площею 0,25 га,призначену для будівництва та обслуговування жилого будинку,на території Турівської сільської ради(т.1 а.с.40).

Згідно висновку експерта №250-ВКД від 16.04.2013 ,підписи,зображення яких нанесені в графі «начальник відділу земельних ресурсів у Згурівському районі Київської області» лицевої та зворотної сторін копії державного акту на право власності на земельну ділянку площею 0,7500га серії ЯЖ №322026 від 14.05.2008 року на ім`я ОСОБА_8 (т.1 а.с. 23) та копії державного акту на право власності на земельну ділянку площею 2,0001 га серії ЯЕ №981542 від 09.01.2008 на ім`я ОСОБА_8 (т.1 а.с.32),ймовірно виконані ОСОБА_7 . Вирішення запитання в категоричній формі буде можливим за умови надання оригіналів документів. Підписи в графі »Начальник відділу земельних ресурсів у Згурівському районі Київської області « на лицевій та зворотній сторонах державного акту на право власності на земельну ділянку площею 1,0002 га серії ЯЖ №230019 від 06.08.2008 року на ім`я ОСОБА_9 (т.2 а.с.132), виконанні ОСОБА_7 (т.7 а.с.38-44).

Суд оцінюючи даний документ в якості доказу,приходить до висновку що він не може бути належним та допустимим доказом, по скільки судовий експерт ОСОБА_53 на момент проведення почеркознавчої експертизи та складання висновку експерта №250-ВКД від 16.04.2013 року не була включена до державного Реєстру атестованих судових експертів. Відповідно до ст.9 Закону України «Про судову експертизу» атестовані відповідно до цього Закону судові експерти включаються до державного Реєстру атестованих судових експертів,ведення якого покладається на Міністерство юстиції України. Особа або орган, які призначили судову експертизу, можуть доручити її проведення тим судовим експертам, яких внесено до державного Реєстру атестованих судових експертів.

Експерт ОСОБА_53 допитана в судовому засіданні показала, що на час проведення експертизи не була включена до державного реєстру Міністерства юстиції,а на даний час вже зареєстрована.

Згідно висновку експертів за результатами проведення додаткової судово-почеркознавчої експертизи №760/761/15-32 від 13.03.2015 року, підписи у графі «Начальник відділу земельних ресурсів у Згурівському районі Київської області(назва державного органу земельних ресурсів)_____(підпис) ОСОБА_15 (прізвище) на лицевій та зворотній сторонах оригіналу Державного акту серії ЯЖ №230019 від 06.08.2008 року на право власності на земельну ділянку площею 1,0002 га в с.Нова Олександрівка за межами Ноолександрівської сільської ради Згурівського району Київської області для ведення особистого селянського господарства на ім`я ОСОБА_9 виконанні рукописним способом кульковою ручкою без застосування попередньої технічної підготовки і технічних засобів. Підписи у графі «Начальник відділу земельних ресурсів у Згурівському районі Київської області(назва органу земельних ресурсів)___(підпис) ОСОБА_15 (прізвище) на лицевій та зворотній сторонах оригіналу Державного акту серії ЯЖ №230019 від 06.08.2008 на право власності на земельну ділянку площею 1,0002 га в с.Нова Олександрівка за межами Новолександрівської сільської ради Згурівського району Київської області для ведення особистого селянського господарства на ім`я ОСОБА_9 виконані не ОСОБА_15 . Ці підписи виконанні ОСОБА_7 .

Відповідно до примітки 1. вище вказаного висновку , враховуючи п.1.1 Науково-методичних рекомендацій з питань підготовки та призначення судових експертиз та експертних досліджень (затверджених наказом Міністерства юстиції України від 08.10.1998 №53/5 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 08.10.1998 за №705/3145) та оскільки у вищевказаній постанові Березанського міського суду Київської області вказано про відсутність оригіналів державних актів: серії ЯЕ№ 981542 на право власності на земельну ділянку площею 2,0001 га в межах Усівської сільської ради Згурівського району для ведення особистого селянського господарства на ім`я ОСОБА_8 ; серії ЯЖ №322026 на право власності на земельну ділянку площею 0,7500 га в с.Урсалівка в межах Турівської сільської ради Згурівського району Київської області для ведення особистого селянського господарства на ім`я ОСОБА_8 ; серії НОМЕР_1 на право власності на земельну ділянку площею 2,0001 га в межах Усівської сільської ради Згурівського району для ведення особистого селянського господарства на ім`я ОСОБА_8 та серія НОМЕР_2 на право власності на земельну ділянку площею 0,7500 га в с. Урсалівка в межах Турівської сільської ради Згурівського району Київської області для ведення особистого селянського господарства на ім`я ОСОБА_8 ,- то питання про виконання підписів ОСОБА_7 вирішувалося лише відносно підписів в графі «начальник відділу земельних ресурсів у Згурівському районі Київської області (назва державного органу земельних ресурсів)


(підпис) ОСОБА_15 (прізвище)» нам лицевій та зворотній сторонах оригінала Державного акта серії ЯЖ № 230019 від 06.08.2008 на право власності на земельну ділянку площею 1,0002 га в с .Нова Олександрівка за межами Новоолександрівської сільської ради Згурівського району Київської області для ведення особистого селянського господарства на ім`я ОСОБА_9 .

Експерт ОСОБА_54 допитана в судовому засіданні пояснила, що враховуючи те,що для проведення експертизи КНІДСЕ надано лише один оригінал досліджуваного документа процесуальне визначення експертизи №760/761/51-32 змінено з повторної на додаткову. Відповідно до п.1.1 науково методичних рекомендацій,для дослідження надаються оригінали документів, і проведення експертизи без оригіналів документів неможливо. Досліджували лише один, який був наданий як оригінал.

На стадії досудового слідства надавалося окреме доручення начальнику Згурівського РВ ГУ МВС України в Київській області в порядку ст.114 КПК України,щодо проведення оперативно-розшукових заходів,направлених на виявлення матеріалів вказаної технічної документації із землеустрою,щодо складання документів,що посвідчують право на земельні ділянки громадянам України в межах с.УрсалівкаТурівської сільської ради Згурівського району Київської області на громадян ОСОБА_8 , ОСОБА_28 ОСОБА_29 , ОСОБА_55 , ОСОБА_31 та других примірників державних актів на право власності на земельні ділянки в с.УрсалівкаТурівської сільської ради серії ЯЖ №322025 та №322026 на ОСОБА_8 (т.1 а.с.139-140). Доручення не виконано в зв`язку з неможливістю в результаті проведених оперативно- розшукових заходів виявити не представилось можливим(т.1 а.с .141).

Відповідно до листа відділу Держкомзему у Згурівському районі Київської області,другий примірник Державного акту на право власності на земельну ділянку,призначену для ведення особистого селянського господарства ,площею 0,75 га на території с.УрсалівкаТурівської сільської ради ,виданий на ім`я ОСОБА_8 у відділі Держкомзему в Згурівському районі відсутній.(т.6 а.с.64).

Показання свідків ОСОБА_13 ОСОБА_15 в тій частині,що технічна документація до Згурівського районного відділу земельних ресурсів не надходила,заявка на отримання бланку державного акту не реєструвалась, ОСОБА_15 не готувала і не підписувала висновок про наявні обмеження на використання земельної ділянки по ОСОБА_9 , бланк державного акту на ім`я ОСОБА_9 до відділу земельних ресурсів не надходив спростовуються показами свідка ОСОБА_20 (оголошеними в судовому засіданні), що технічна документація на ОСОБА_9 виготовлялась. Про що його просили по телефону хтось з працівників Згурівського районного відділу земельних ресурсів(хто саме він не пам`ятає), така технічна документація була ним підписана,договір на виготовлення технічної документації з ОСОБА_9 не укладався, так як такою на той час була практика, він передав технічну документацію на ОСОБА_9 до відділу земельних ресурсів,отримав бланки державних актів та роздрукував їх,що підтверджується копією накладної №17 від 23 травня 2008( т.2 а.с.59).Також ОСОБА_20 показав,що часто трапляються випадки у відділах земельних ресурсів технічних документацій, така документація десь губиться,однак виготовлення державного акта без технічної документації принципово не можливо. Показання ОСОБА_20 підтверджуються і роздрукованою технічною документацією на ОСОБА_9 (т.2 а.с.69-77), у якій наявний опис меж земельної ділянки,а також письмовими поясненнями ОСОБА_20 (т.4 а.с.4). На державному акті на ім`я ОСОБА_9 наявний опис меж(т.2 а.с.132). Також дані покази спростовуються показами самої ОСОБА_15 даними в судовому засіданні,що кадастровий номер присвоюється в період виготовлення технічної документації ,присвоювала кадастровий номер ОСОБА_14 ,так на державному акті на ім`я ОСОБА_9 вказаний кадастровий номер(т.2 а.с.132). Показами свідка ОСОБА_26 ,що без розпорядження на затвердження технічної документації,акт не підписувався, якщо акт на гр. ОСОБА_11 підписаний, то технічна документація затверджена. Актом перевірки відділу Держкомзему у Згурівському районі Київської області від 18 вересня 2009 року(т.1 а.с.158-161), із якого вбачається ,що за порушення вимог Закону України «Про землеустрій» при розробці технічних документацій відповідальність повинна нести ОСОБА_15 , як особа, відповідальна за виконання покладених на відділ земельних ресурсів завдань. Показами ОСОБА_19 ,що після смерті ОСОБА_9 державний акт був переоформлений,що неможливо без технічної документації.

Відповідно до листа КРУ про недоліки та порушення, встановленні ревізією фінансово-господарської діяльності відділу земельних ресурсів у Згуріському районі(т.2 а.с.11-15) та акта перевірки КРУ з додатками(т.2 а.с.79-109, а.с. 98) встановлено відсутність затвердженої технічної документації на ОСОБА_9 .. Разом з тим , вказана обставина не свідчить про те,що така технічна документація не розроблялася. Державний акт на ОСОБА_9 зареєстрований 06 серпня 2008 року ,акт перевірки складено 22.06.2009 року.

Як вбачається з посадової інструкції ОСОБА_13 (т.6 а.с.146) облік,реєстрація та зберігання документації із землеустрою належить до посадових обов`язків ОСОБА_13 .

Крім того , суд не може прийняти в якості доказів:рапорт помічника прокурора Згурівського району ОСОБА_4 ; старшого о/у в ОВС Бориспільського МРВ УБОЗ ГУ МВС України в Київській області ОСОБА_27 ; рапорт помічника прокурора Згуріського району ОСОБА_32 ;рапорт о/у в ОВС Бориспільського МРВ УБОЗ ГУ МВС України в Київській області ОСОБА_33 про виявлення в ході перевірки додержання вимог земельного законодавства України у відділі земельних ресурсів, фактів зловживання службовим становищем службовими особами відділу земельних ресурсів, по скільки в рапортах зазначено «службовими особами» , а не заступником начальника відділу земельних ресурсів ОСОБА_7 (т.1 а.с. 7,8, том № 2 а.с. 7, 8).

Суд дослідивши акт ревізії фінансово-господарської діяльності відділу , який складений КРУ Згурівського району,не знайшов в ньому підтвердження вини ОСОБА_7 в інкримінованих їй злочинах. Крім того,у зазначеному акті не міститься інформація про порушення законодавства заступником відділу ОСОБА_7 .. Натомість зазначено, що у відділі порушено облік бланків суворої звітності , яке допущено ОСОБА_14 ; вказано про відсутність накладних на одержання та повернення бланків державних актів між відділом та проектною організацією ТОВ «Земля і ринок»; зазначено , про відсутність технічної документації на складання державних актів серії ЯЖ №323117 та №322178; вказано , що у відділі не ведеться контроль щодо співставлення виготовлених державних актів із заявками на отримання бланків державних актів відносно переліку заявлених осіб. Всього у акті зазначено господарсько-фінансових порушень на суму 14907,41 грн.(т.2 а.с.79-105).

Відповідно до висновку експерта за результатами проведеної оціночно-земельної експертизи №9732/14-41 від 07.11.2014 року імовірна ринкова вартість земельної ділянки площею 0,7500га, для ведення особистого селянського господарства,кадастровий номер 3221986407:03:001:0001, яка розташована в с.Урсалівка Згурівського району,Київської області, станом на 14 травня 2008 року, становить 111975 гривень. Імовірна ринкова вартість земельної ділянки площею 1,0002 га. Для ведення особистого селянського господарства,кадастровий номер 3221984200:05:003:0004, яка розташована в с.Нова Олександрівка Згурівського району,Київської області, станом на 06 серпня 2008 року становить 143029 гривень.

Експерт ОСОБА_56 допитана в судовому засіданні пояснила,що при визначені вартості земельної ділянки, були підібрані аналоги до даної земельної ділянки,з цільовим призначенням безпосередньо для ведення селянського господарства, які подібні до даних земельних ділянок, а чи в межах чи за межами населеного пункту,для оцінки це не має значення. Технічна документація для проведення експертизи не потрібна. Земельні ділянки були дослідженні відповідно до публічної кадастрової картки та представників, які показували земельні ділянки.

Відповідно до ч.1 ст.125 ЗК України право власності та право постійного користування на земельну ділянку виникає після одержання її власником або користувачем документа,що посвідчує право власності чи право постійного користування земельною ділянкою, та його державної реєстрації.

Відповідно до п.2.14 Інструкції про порядок складання ,видачі ,реєстрації і зберігання державних актів на право приватної власності на землю,право колективної власності на землю,право власності на землю і право постійного користування землею,договорів на право тимчасового користування землею( в тому числі на умовах оренди) та договорів оренди землі,затвердженої наказом Державного комітету по земельних ресурсах від 04 травня 1999 року,у редакції, чинній на період підписання державного акта на ім`я ОСОБА_9 , ОСОБА_8 державний акт на право власності на земельну ділянку або на право постійного користування земельною ділянкою складається у двох примірниках,підписується органом, який прийняв рішення про передачу(надання) земельної ділянки у власність(постійне користування), та відповідним державним органом земельних ресурсів.

Відповідно до вимог статті 64 КПК України при провадженні досудового слідства, дізнання і розгляді кримінальної справи в суді підлягають доказуванню: подія злочину(подія злочину, час, місце,спосіб та інші обставини вчинення злочину); винність обвинуваченого у вчиненні злочину і мотиви злочину; обставини,що впливають на ступінь тяжкості злочину, а також обставини,що характеризують особу обвинуваченого,пом`якшують та обтяжують покарання;характер і розмір шкоди,завданої злочином, а також розмір витрат закладу охорони здоров» я на стаціонарне лікування потерпілого від злочинного діяння.

Відповідно до вимог ст.62 Конституції України,ніхто не зобов`язаний доводити свою невинуватість у вчиненні злочину. Обвинувачення не може ґрунтуватися на доказах,одержаних незаконним шляхом, а також на припущеннях. Усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на її користь.

Сумнівний характер вчинення ОСОБА_7 інкримінованого їй суспільно-небезпечного діяння не узгоджується із стандартом доказування »поза розумним сумнівом», який знайшов свій вияв в практиці Європейського суду з прав людини,зокрема рішення від 21.07.2011 року у справі «Коробов проти України», в якому зазначалось,що суд при оцінці доказів, як правило,застосовує критерій доведення «поза розумним сумнівом», проте,така доведеність може випливати зі співіснування достатньо переконливих,чітких і узгоджених між собою висновків чи схожих неоспорюваних презумцій факту.

Відповідальність за ст.367 КК України настає лише у випадку, якщо дії,невиконання чи неналежне виконання яких спричинило передбаченні у зазначеній статті наслідки, входило у коло службових обов`язків цієї службової особи. Тому для наявності об`єктивної сторони недбалості необхідно встановити нормативний акт,яким визначається компетенція службової особи,коло службових обов`язків ,покладених на неї цим актом у встановленому законом порядку та у чому саме виявилися допущені нею порушення службових обов`язків.

Відповідно до Положення про відділ земельних ресурсів у Згурівському районі Київської області (т.4 а.с. 47-53) та розподілу обов`язків між начальником та заступником начальника Згурівського районного відділу земельних ресурсів(т.1 а.с.137-138), в коло прямих обов`язків заступника начальника відділу не входило проводити перевірку :щодо використання громадянами раніше свого права на безоплатне отримання земельних ділянок; щодо наявності оформленої і затвердженої технічної документації із землеустрою щодо складання документів,що посвідчують право громадян на земельну ділянку;підписання державних актів від імені державного органу земельних ресурсів.

Стороною обвинувачення не було надано належних та допустимих доказів, які б підтвердили той факт ,що заступник начальника відділу земельних ресурсів у Згурівському районі Київської області наділений обов`язками щодо перевірки при підписані державного акту , інформації ,чи використали громадяни раніше своє право на безоплатне отримання земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства.

Також стороною обвинувачення не було надано належних та допустимих доказів ,щодо підписання державного акту на ім`я ОСОБА_8 ЯЖ №322026 на право власності на земельну ділянку площею 0,7500га в с.Урсалівка в межах Турівської сільської ради Згурівького району, саме заступником начальника відділу земельних ресурсів у Згурівському районі Київської області ОСОБА_7 .

Стороною обвинувачення не надано належних та допустимих доказів, які б підтвердили ,що заступник начальника відділу земельних ресурсів у Згурівському районі наділений обов`язками щодо перевірки наявності оформленої і затвердженої технічної документації із землеустрою щодо складання документів ,що посвідчують право громадян на земельну ділянку.

Ураховуючи те,що ОСОБА_9 мала право на отримання у приватну власність земельну ділянку площею 1,0002 га призначену для ведення особистого селянського господарства на території Новоолександрівської сільської ради, норми передачі земельної ділянки у власність ОСОБА_9 по вказаному виду землекористування не перевищено, державний акт було переоформлено ОСОБА_19 у поряд спадкування . Державний акт на право приватної власності на землю видається на підставі рішення органу місцевого самоврядування або органу виконавчої влади, тому вирішення питання про правомірність видачі державного акта безпосередньо залежить від законності рішення,на підставі якого такий акт виданий, і дотримання вимог,передбачених земельним законодавством,зокрема ст.ст.116,118 ЗК України. . Розпорядження Згурівської районної державної адміністрації№87 від 19 лютого 2003 року про розгляд заяв громадян про передачу у приватну власність земельних ділянок для ведення особистих селянських господарств на території Новоолександрівської сільської ради, в тому числі ОСОБА_9 не скасовано.(т.2 а.с.36-39). Держава взяла на себе обов`язок передати у власність громадянину у власність землю і вона його виконала. Суд не знаходить доведеним в судовому засіданні того,що в наслідок дій підсудної будь-кому завдано тяжкі наслідки.

Відповідно до роз» ясень,що містяться в п.19 постанови Пленуму Верховного Суду України №9 від 01.11.1996 року «Про застосування Конституції при здійсненні правосуддя» визнання особи винною у вчиненні злочину можливе лише за умови доведеності її вини.

Оскільки згідно положень кримінально процесуального закону, суд зобов`язаний обґрунтовувати вирок лише на тих доказах, які були розглянуті в судовому засіданні, враховуючи обставини, встановлені судом, суд приходить до вмотивованого висновку,що в рамках даної кримінальної справи відносно ОСОБА_7 не здобуто жодних переконливих доказів, які б підтверджували пред`явлене їй обвинувачення, і оцінка яких була б позбавлена відповідних сумнівів щодо доведеності участі обвинуваченої у вчинені злочинів, суд вважає що обвинувачена ОСОБА_7 підлягає виправданню у зв`язку з недоведеністю її вини у вчиненні злочинів передбачених ч.1, ч.2 ст.367 КК України.

на підставі викладеного,керуючись ст.ст.323,324,327 КПК України, суд-

З А С У Д И В:

ОСОБА_7 у пред`явленому обвинувачені за ч.1 ст.367,ч.2ст.367 КК України визнати не виною і виправдати за недоведеністю її вини у вчинені злочинів.

Запобіжний захід ОСОБА_7 у вигляді підписки про невиїзд скасувати.

Скасувати вжиті постановою слідчого прокуратури Згурівського району від 29 жовтня 2009 року заходи забезпечення можливого цивільного позову у кримінальній справі - накладення арешту на майно ОСОБА_7 , яке знаходиться АДРЕСА_1 .

Речові докази: Державний акт на ім`я ОСОБА_57 ЯЖ № 678252 на 1 арк.

Державний акт на ім`я ОСОБА_58 ЯЖ № 678366 на 1 арк.

Державний акт на ім`я ОСОБА_59 ЯЖ № 678362 на 1 арк.

Державний акт на ім`я ОСОБА_59 ЯЖ № 678363 на 1 арк.

Державний акт на ім`я ОСОБА_60 ЯЖ № 678368 на 1 арк.

Державний акт на ім`я ОСОБА_61 ЯЕ № 101684 на 1 арк.

Державний акт на ім`я ОСОБА_62 ЯЖ № 678327 на 1 арк.

Державний акт на ім`я ОСОБА_62 ЯЖ № 678326 на 1 арк.

Державний акт на ім`я ОСОБА_63 ЯЖ № 678358 на 1 арк.

Державний акт на ім`я ОСОБА_63 ЯЖ № 678359 на 1 арк.

Державний акт на ім`я ОСОБА_64 ЯЖ № 678396 на 1 арк.

Державний акт на ім`я ОСОБА_65 ЯЖ № 678235 на 1 арк.

Державний акт на ім`я ОСОБА_65 ЯЖ № 678236 на 1 арк.

Державний акт на ім`я ОСОБА_66 ЯЖ № 678309 на 1 арк.

Державний акт на ім`я ОСОБА_67 ЯЖ № 678395 на 1 арк.

Державний акт на ім`я ОСОБА_68 ЯЖ № 678301 на 1 арк.

Державний акт на ім`я ОСОБА_68 ЯЖ № 678302 на 1 арк.

Державний акт на ім`я ОСОБА_69 ЯЖ № 230023 на 1 арк.

Державний акт на ім`я ОСОБА_70 ЯЖ № 678295 на 1 арк.

Державний акт на ім`я ОСОБА_70 ЯЖ № 678296 на 1 арк.

Державний акт на ім`я ОСОБА_70 ЯЖ № 678294 на 1 арк.

Державний акт на ім`я ОСОБА_71 ЯЖ № 678374 на 1 арк.

Державний акт на ім`я ОСОБА_72 ЯГ № 205716 на 1 арк.

Державний акт на ім`я ОСОБА_72 ЯГ № 205717 на 1 арк.

Державний акт на ім`я ОСОБА_73 ЯЖ № 678356 на 1 арк.

Державний акт на ім`я ОСОБА_73 ЯЖ № 678357 на 1 арк.

Державний акт на ім`я ОСОБА_74 ЯЖ № 678238 на 1 арк.

Державний акт на ім`я ОСОБА_74 ЯЖ № 678237 на 1 арк.

Державний акт на ім`я ОСОБА_75 ЯЖ № 678265 на 1 арк.

Державний акт на ім`я ОСОБА_76 ЯЖ № 678266 на 1 арк.

Державний акт на ім`я ОСОБА_77 ЯЖ № 678418 на 1 арк.

Державний акт на ім`я ОСОБА_77 ЯЖ № 678417 на 1 арк.

Державний акт на ім`я ОСОБА_78 ЯЖ № 678228 на 1 арк.

Державний акт на ім`я ОСОБА_78 ЯЖ № 678229 на 1 арк.

Державний акт на ім`я ОСОБА_79 ЯЖ № 678258 на 1 арк.

Державний акт на ім`я ОСОБА_79 ЯЖ № 678259 на 1 арк.

Державний акт на ім`я ОСОБА_57 ЯЖ № 678254 на 1 арк. ;

Державний акт на ім`я ОСОБА_9 ЯЖ 3230019 на 1 арк;

оригінал наказу № 20 від 31.03.2006 р. на 1 акр.;

оригінал наказу № 9-к від 09.09.2008 р. на 1 арк.;

оригінал наказу № 10-к від 26.09.2008 р. на 1 арк.;

оригінал розподілу функціональних обов`язків на 1 арк.;

Табель обліку робочого часу працівників Згурівського районого відділу земельних ресурсів за червень 2008 року на 1 арк.

Наказ про надання відпустки ОСОБА_7 у 2008 році на 1 арк.,

Накладні №287 від 22 травня 2008 року,№17 від 23 травня 2008 року та довіреність від 23 травня 2008 року на ім`я ОСОБА_20 .

Оригінали посадових інструкцій ОСОБА_14 та ОСОБА_13 після вступу вироку в закону силу повернути відділу Держкомзему у Згурівському районі.

Речові докази том 1 Книги записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі( відкритий 10 серпня 2004 року,закритий 31 березня 2009 року) розділ книги 1АА000549,том 1 Книги записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею,договорів оренди землі(відкритий 10 серпня 2004 року, закритий 31 березня 2009 року)розділ книги 1АА 000580- після вступу вироку в закону силу повернути відділу ЦДЗК у Згурівському районі.

Судові витрати за проведення оціночно-земельної експертизи- 3936,00 гривень-віднести на рахунок держави.

Вирок може бути оскаржений до Апеляційного суду Київської області через Березанський міський суд протягом 15 діб з моменту його проголошення,а засудженою протягом 15 діб з моменту вручення їй копії вироку.

Суддя: ОСОБА_1

Дата ухвалення рішення31.08.2015
Оприлюднено20.03.2023
Номер документу49313221
СудочинствоКримінальне

Судовий реєстр по справі —356/1349/13-к

Ухвала від 12.11.2015

Кримінальне

Апеляційний суд Київської області

Капічон О. М.

Ухвала від 12.11.2015

Кримінальне

Апеляційний суд Київської області

Капічон О. М.

Вирок від 31.08.2015

Кримінальне

Березанський міський суд Київської області

Голік Г. К.

Постанова від 14.11.2013

Кримінальне

Березанський міський суд Київської області

Голік Г. К.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні