Постанова
від 16.01.2012 по справі 2-а-47/12
САРАТСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 2-а-47/12

Саратський районний суд Одеської області

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

16 січня 2012 року Суддя Саратського районного суду Одеської області Бушулян В.І., розглянувши в порядку скороченого провадження в залі суду в с.м.т. ОСОБА_1 області справу за адміністративним позовом ОСОБА_2 до Управління Пенсійного фонду України в Саратському районі Одеської області про визнання відмови відповідача виплачувати державну соціальну допомогу, як дитині війни, безпідставною та зобов’язання його вичнити певні дії, -

В С Т А Н О В И В:

Позивачка звернулася до суду з адміністративним позовом до відповідача, в якому просить визнати протиправною відмову Управління Пенсійного фонду України в Саратському районі щодо виплати їй державної соціальної допомоги, як дитині війни, у розмірі 30% мінімальної пенсії за віком, та зобов’язати відповідача нарахувати і виплатити їй щомісячну державну соціальну допомогу, як дитині війни, за період з жовтня 2010 року по березень 2011 року, на загальну суму 1329 гривень 00 копійок.

Свої позовні вимоги позивачка обґрунтувала тим, що вона є дитиною війни і, згідно до ст. 6 Закону України В«Про соціальний захист дітей війниВ» , має право на отримання щомісячної державної соціальної допомоги у розмірі 30% мінімальної пенсії за віком. Однак, відповідач за 2010 рік, у передбаченому законом розмірі щомісячну державну соціальну допомогу їй не виплатив, що порущує її законні права на належний соціальний захист. Вона зверталася до відповідача з вимогою здійснити відповідні нарахування та виплати, але їй було відмовлено.

Представник відповідача позов не визнав, заперечував проти його задоволення, посилаючись, зокрема на те, що Законом України "Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України" та ст. 14 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту", дітям війни до пенсії або щомісячного довічного грошового утримання чи державної соціальної допомоги, що виплачується замість пенсії, виплачується підвищення в розмірі надбавки, встановленої для учасників війни, приписи яких і було дотримано відповідачем у повному обсязі.

Відповідно до ч. 4 ст. 183-2 КАС України - суддя розглядає справу в порядку скороченого провадження одноособово, без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі.

Дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Позивачка ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1, є громадянкою України, пенсіонеркою, перебуває на обліку в Управлінні Пенсійного фонду України в Саратському районі, та відповідно до ст. 1 Закону України "Про соціальний захист дітей війни" має статус дитини війни, що підтверджується її паспортом, пенсійним посвідченням та довідкою Саратського УПСЗН.

Згідно до ст. 6 Закону України "Про соціальний захист дітей війни" - дітям війни пенсії або щомісячне грошове утримання чи державна соціальна допомога, що виплачується замість пенсії, підвищується на 30% мінімальної пенсії за віком.

Як вбачається з листа та довідок Управління Пенсійного фонду України в Саратському районі, відповідач з 01 січня 2010 року щомісячно виплачує позивачу, як дитині війни, підвищення до пенсії в розмірі 10% прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, що складає 49 гривень 80 копійок.

Законом України "Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України", внесені зміни до Закону № 2195-IV і частину 1 ст. 6 викладено в такій редакції: "Дітям війни (крім тих, на яких поширюється дія Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту") до пенсії або щомісячного довічного грошового утримання чи державної соціальної допомоги, що виплачується замість пенсії, виплачується підвищення у розмірі надбавки, встановленої для учасників війни".

Розмір вказаної надбавки відповідно до ст. 14 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" № 3551-Х11, від 22 жовтня 1993 року, для учасників війни, нагороджених орденами і медалями колишнього СРСР за самовіддану працю і бездоганну військову службу в тилу в роки Великої Вітчизняної війни становив 15% прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, для інших учасників війни - 10%.

Рішенням Конституційного Суду України № 10-рп, від 22 травня 2008 року положення Закону України "Про Державний бюджет України на 2008 рік" щодо внесення змін до ст. 6 Закону № 2195-IV (в редакції від 28 грудня 2007 року) були визнані неконституційними та такими, що втрачають чинність з дня ухвалення Конституційним Судом України цього рішення.

Рішення Конституційного Суду України у цій справі має преюдиціальне значення для судів загальної юрисдикції при розгляді ними позовів у зв'язку з правовідносинами, що виникли внаслідок дії положень статей зазначеного закону, що визнані неконституційними. Рішення Конституційного Суду України є обов’язковим для виконання на території України.

Оскільки редакція ст. 6 Закону № 2195-ІV, від 01 січня 2008 року втратила свою чинність з дня прийняття рішення Конституційним Судом України по справі № 10-рп/2008, від 22 травня 2008 року, то з 22 травня 2008 року у відповідності з вимогами ч. 2 ст. 152 Конституції України відновилася попередня редакція цієї статті, яка встановлює право позивачки, як дитини війни, на отримання підвищення до пенсії у розмірі 30% мінімальної пенсії за віком, визначеної на рівні прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність. Така ж редакція ст. 6 Закону № 2195-ІV діє і до цього часу.

Таким чином, в період дії зазначеної норми відповідач нараховував та виплачував позивачці підвищення до пенсії не у розмірі, встановленому ст. 6 Закону № 2195-ІV, а у розмірі, встановленому підзаконним актом - Постановою Кабінету Міністрів України № 530, від 28 травня 2008 року "Про деякі питання соціального захисту окремих категорій громадян", яка суттєво звужує право позивачки щодо розміру належного підвищення.

Відповідно до ч. 4 ст. 9 КАС України - у разі невідповідності нормативно-правового акта Конституції України, Закону України, міжнародному договору, згода на обов'язковість якого надана Верховною Радою України, або іншому правовому акту, суд застосовує правовий акт, який має вищу юридичну силу.

Статтею 22 Конституції України визначено, що конституційні права і свободи гарантуються і не можуть бути скасовані.

Згідно до ч. 1 ст. 46 Конституції України - громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у старості та в інших випадках, передбачених законом. Законом України "Про соціальний захист дітей війни" реалізовано конституційне право на соціальний захист громадян, які мають статус "дитина війни", серед яких їм надано право на отримання 30% доплати до пенсії.

Відповідно до ч. 2 ст. 6 Конституції України - органи законодавчої, виконавчої та судової влади здійснюють свої повноваження у встановлених Конституцією межах і відповідно до законів України.

Як видно із абз. 1 п. 1 Положення "Про Пенсійний фонд України", затвердженого Указом Президента України від 01.03.2002 року за № 121/2001, - Пенсійний фонд України є центральним органом виконавчої влади. Відповідно до зазначеного Положення, на Пенсійний фонд України покладено обов’язок щодо: призначення пенсії, підготовки документів для її виплати, забезпечення своєчасного і в повному обсязі фінансування та виплату пенсій. Отже, обов’язок по нарахуванню та виплати доплати до пенсії, яка передбачена Законом № 2195-ІV, покладено саме на органи Пенсійного фонду України.

Таким чином, бездіяльність відповідача щодо не нарахування та невиплати позивачці 30% надбавки до пенсії, як особі, яка має статус В«дитина війниВ» , є неправомірною, а тому порушене право позивачки на отримання щомісячної державної соціальної допомоги, як дитині війни, підлягає захисту у межах заявлених позовних вимог шляхом зобов’язання відповідача здійснити нарахування та виплату підвищення до пенсії позивачці у розмірі 30% мінімальної пенсії за віком, за період з жовтня 2010 року по березень 2011 року, з урахуванням фактично виплачених сум.

Позовні вимоги в частині зобов’язання нарахувати та виплатити щомісячну державну соціальну допомогу "Дітям війни" у конкретно визначеній сумі не підлягають задоволенню, так як питання про розрахунок таких виплат відносяться до компетенції відповідача.

Заперечення відповідача про те, що на час розгляду справи законодавчо не визначено розмір мінімальної пенсії за віком відносно дітей війни, суд не може прийняти до уваги, оскільки відповідно до ч. 7 ст. 9 КАС України, - у разі відсутності закону, що регулює відповідні правові відносини, суд застосовує закон, що регулює подібні правові відносини (аналогія закону), а за відсутності такого закону, суд виходить із конституційних принципів і загальних засад права (аналогія права).

Розмір мінімальної пенсії за віком передбачено в ч. 1 ст. 28 Закону України "Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування". Іншого нормативно-правового акту, який би визначав цей розмір або встановлював інший розмір, немає, що не може бути підставою для відмови в реалізації визначених Конституцією гарантій та права на отримання доплати до пенсії, передбаченої ст. 6 Закону України "Про соціальний захист дітей війни". Тому, відповідач повинен здійснити доплату до пенсії позивачу з розрахунку 30 відсотків від розміру мінімальної пенсії за віком, визначеного ч. 1 ст. 28 Закону України "Про загальнообов’язкове пенсійне страхування".

Згідно ст.ст. 94 ч. 1, 256 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб’єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа). Негайно виконуються постанови суду, прийняті в порядку скороченого провадження.

Керуючись ст.ст. 22, 46, 55, 58 Конституції України, ст. 6 Закону України "Про соціальний захист дітей війни", ст.ст. 7, 9, 11, 13, ч. 1 ст. 41, ч. 1 ст. 94, ст.ст. 159-163, 167, 183-2, 256 КАС України,

суддя,

П О С Т А Н О В И В :

Адміністративний позов ОСОБА_2 до Управління Пенсійного фонду України в Саратському районі Одеської області - задовольнити повністю.

Визнати протиправною відмову Управління Пенсійного фонду України в Саратському районі Одеської області щодо невиплати ОСОБА_2 щомісячної державної соціальної допомоги, як дитині війни, за період з жовтня 2010 року по березень 2011 року.

Зобов’язати Управління Пенсійного фонду України в Саратському районі Одеської області нарахувати і виплатити ОСОБА_2 невиплачену щомісячну державну соціальну допомогу, як дитині війни, у відповідності до ст. 6 Закону України "Про соціальний захист дітей війни", у розмірі 30 відсотків мінімальної пенсії за віком, за період з жовтня 2010 року по березень 2011 року, з урахуванням фактично здійснених виплат за даний період.

Стягнути з Державного бюджету України на користь ОСОБА_2 витрати зі сплати судового збору, в сумі 03 (три) гривень 40 копійок.

Допустити негайне виконання постанови суду.

Апеляційна скарга на постанову суду може бути подана до ОСОБА_1 апеляційного адміністративного суду через Саратський районний суд Одеської області протягом десяти днів з дня отримання її копії.

Суддя Бушулян В.І.

СудСаратський районний суд Одеської області
Дата ухвалення рішення16.01.2012
Оприлюднено03.09.2015
Номер документу49327065
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-47/12

Постанова від 21.02.2012

Адміністративне

Кагарлицький районний суд Київської області

Кириченко В. І.

Ухвала від 17.01.2012

Адміністративне

Ковпаківський районний суд м.Сум

Князєв В. Б.

Постанова від 10.01.2012

Адміністративне

Кіцманський районний суд Чернівецької області

Усатий М. В.

Постанова від 15.12.2011

Адміністративне

Чаплинський районний суд Херсонської області

Дюдюн О. В.

Ухвала від 18.08.2011

Адміністративне

Богунський районний суд м. Житомира

Болейко А. П.

Ухвала від 27.03.2013

Адміністративне

Зарічний районний суд м.Сум

Шершак М. І.

Постанова від 16.01.2012

Адміністративне

Саратський районний суд Одеської області

Бушулян В. І.

Ухвала від 15.05.2012

Адміністративне

Печерський районний суд міста Києва

Соколов О. М.

Ухвала від 14.03.2012

Адміністративне

Печерський районний суд міста Києва

Соколов О. М.

Постанова від 28.10.2012

Адміністративне

Садгірський районний суд м. Чернівців

Проскурняк І. Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні