Ухвала
від 25.04.2013 по справі 11/347/07-ап
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

Запорізької області

УХВАЛА

25.04.13 № 11/347/07-АП

суддя Гончаренко С.А.

м.Запоріжжя

Суддя Гончаренко С.А., розглянувши матеріали адміністративної справи

за позовом: Бердянська об'єднана державна податкова інспекція Запорізької області (пр. Праці, буд. 20, м.Бердянськ, Запорізька область, 71118)

до відповідача 1: Товариство з обмеженою відповідальністю «Бердянське будівельно-монтажне підприємство» (вул. Червона, буд. 70, м. Бердянськ, Запорізька область, 71100)

до відповідача 2: Товариство з обмеженою відповідальністю «Бердянське будівельно-монтажне управління» (вул. Червона, буд. 70, м. Бердянськ, Запорізька область, 71100)

до відповідача 3: Товариство з обмеженою відповідальністю «Північазовбуд» (вул. Червона, буд. 70, м. Бердянськ, Запорізька область, 71100)

до відповідача 4: Закрите акціонерне товариство «Уренгойська дирекція житлового будівництва» (вул. Ювілейна, буд. 3а, м. Новий Уренгой, Тюменська область, РФ, 629300; вул. Червона, буд. 70, м. Бердянськ, Запорізька область, 71100)

відомості про учасників судового процесу:

від позивача: ОСОБА_1 - дов. № 19973/10/10 від 27.12.2012р.;

ОСОБА_2 - дов. № 128/10/19-015 від 08.01.2013р.;

від відповідача-1: не з'явився;

від відповідача-2: не з'явився;

від відповідача-3: ОСОБА_3 - дов. № 52 від 01.08.2012р.;

від відповідача-4: не з'явився;

про: визнання права власності на майно, -

В С Т А Н О В И В :

До господарського суду надійшла позовна заява Бердянської ОДПІ до ТОВ «Бердянське будівельно-монтажне підприємство», ТОВ «Бердянське будівельно-монтажне управління», ТОВ «Північазовбуд» і ЗАТ «Уренгойська дирекція житлового будівництва» про визнання права власності за державою на майно.

08.05.2007р. відкрито провадження в адміністративній справі і призначений судовий розгляд. За клопотанням відповідачів провадження по справі зупинялось.

В судовому засіданні, яке відбулось 25.04.2013р. представником відповідача-3 - ТОВ «Північазовбуд», заявлено клопотання про закриття провадження у справі. Клопотання вмотивовано тим, що даний спір є спором про право на майно, і не підлягає розгляду в порядку адміністративного судочинства.

Дослідивши викладені у клопотанні доводи суд вважає їх безпідставними, а клопотання таким, що не підлягає задоволенню, виходячи з наступного:

За визначенням понять, що даються у статті 3 Кодексу адміністративного судочинства України: справа адміністративної юрисдикції (адміністративна справа) - переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень (пункт 1 частини першої); суб'єкт владних повноважень - орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень (пункт 7 частини 1). Таким чином, згідно положень статті 3 цього Кодексу, справою адміністративної юрисдикції, яку може бути передано на вирішення адміністративного суду, є спір, що виник між суб'єктами суспільних відносин стосовно їх прав і обов'язків у правовідносинах, в яких хоча б один суб'єкт законодавчо уповноважений керувати поведінкою іншого (інших) суб'єкта, а цей суб'єкт, відповідно, зобов'язаний виконувати вимоги та приписи такого суб'єкта владних повноважень.

Статтею 17 КАС України встановлено категорії спорів, на які поширюється компетенція адміністративних судів щодо вирішення адміністративних справ. З господарськими спорами можуть пересікатися категорії спорів, визначені в пунктах 1, 3, 4 частини першої зазначеної статті, а саме:

а) спори суб'єкта господарювання із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності останнього;

б) спори між суб'єктами владних повноважень з приводу реалізації їхньої компетенції у сфері управління, а також спори з приводу укладання та виконання адміністративних договорів;

в) спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених законом.

Необхідною ознакою суб'єкта владних повноважень є здійснення цим суб'єктом владних управлінських функцій, причому ці функції повинні здійснюватися відповідним суб'єктом саме у тих правовідносинах, у яких виник спір.

Якщо суб'єкт (у тому числі орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа) у спірних правовідносинах не здійснює зазначених владних управлінських функцій (щодо іншої особи, яка є учасником спору), то такий суб'єкт не перебуває «при здійсненні управлінських функцій» і не має встановлених нормами КАС України ознак суб'єкта владних повноважень і, отже, спір за участю останнього повинен вирішуватися господарським судом.

Таким чином, від справ господарської юрисдикції за участю суб'єктів господарської діяльності і суб'єктів владних повноважень адміністративні справи відрізняються особливим змістом правовідносин між сторонами та предметом позовних вимог.

З огляду на викладене до компетенції господарських судів не відноситься розгляд справ у спорах за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених законом.

Господарським судам підвідомчі на загальних підставах справи зі спорів, що пов'язані з визнанням права на майно, на яке накладено арешт, і про звільнення майна з-під арешту та з розглядом позовів до юридичної особи, яка зобов'язана проводити стягнення коштів з боржника у разі невиконання рішення з вини цієї юридичної особи (статті 59 і 86 Закону України «Про виконавче провадження»), - за умови, коли сторонами у судовому процесі є підприємства чи організації у розумінні статті 1 ГПК.

З огляду на предмет спору та суб'єктний склад учасників судового процесу дана справа повинна розглядатись в порядку, передбаченому Кодексом адміністративного судочинства України.

На підставі викладеного, керуючись ч.5 ст.156, п.6 розділу VІІ «Прикінцеві та перехідні положення» Кодексу адміністративного судочинства України, -

У Х В А Л И В :

У задоволенні клопотання ТОВ «Північазовбуд» про закриття провадження у справі відмовити.

Копію ухвали надіслати сторонам у справі.

Суддя С.А.Гончаренко

Дата слухання час слухання

СудГосподарський суд Запорізької області
Дата ухвалення рішення25.04.2013
Оприлюднено04.09.2015
Номер документу49338136
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —11/347/07-ап

Ухвала від 24.07.2014

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Гончаренко С.А.

Ухвала від 11.07.2013

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Гончаренко С.А.

Ухвала від 25.03.2014

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Гончаренко С.А.

Ухвала від 25.01.2014

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Гончаренко С.А.

Ухвала від 06.03.2013

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Гончаренко С.А.

Ухвала від 16.02.2015

Господарське

Господарський суд Запорізької області

К.В. Проскуряков

Ухвала від 25.04.2013

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Гончаренко С.А.

Ухвала від 09.02.2015

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Гончаренко С.А.

Ухвала від 16.12.2014

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Гончаренко С.А.

Ухвала від 30.10.2014

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Баранник Н.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні