Ухвала
від 10.09.2012 по справі 9/10/5022-199/2012(14/6/5022-137/2012)
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ ОБЛАСТІ

"10" вересня 2012 р.Справа № 9/10/5022-199/2012(14/6/5022-137/2012) УХВАЛА

Господарський суд Тернопільської області

у складі судді Гевка В.Л.

Розглянув заяву № 58 від 29.08.2012р. (вх. №14843 (н) від 29.08.2012 року) про відстрочку або розстрочку виконання рішення у справі:

за позовом Прокурора Бучацького району в інтересах держави, вул. Міцкевича, 11, м. Бучач, Бучацький район, Тернопільська область, 48400, Міністерства екології та природних ресурсів України, в особі Державної екологічної інспекції у Тернопільській області, вул. Шашкевича, 3, м. Тернопіль, 46000

до відповідача ОСОБА_1 Тернопільської обласної ради "Язловецького обласного протитуберкульозного санаторію", с. Язловець, Бучацького району, Тернопільської області, 48467

про стягнення шкоди, завданої порушенням законодавства про охорону атмосферного повітря в сумі 178 683 грн. 18 коп.

Суть справи:

Прокурор Бучацького району, вул. Міцкевича, 11, м. Бучач, Бучацький район, Тернопільська область, звернувся з позовом в інтересах держави в особі Міністерства екології та природних ресурсів України, в особі Державної екологічної інспекції у Тернопільській області, вул. Шашкевича, 3, м. Тернопіль, до ОСОБА_1 Тернопільської обласної ради "Язловецького обласного протитуберкульозного санаторію", с. Язловець, Бучацького району, Тернопільської області про стягнення шкоди, завданої порушенням законодавства про охорону атмосферного повітря в сумі 178 683 грн. 18 коп..

05.06.2012р. господарським судом у справі № 9/10/5022-199/2012(14/6/5022-137/2012) , прийнято рішення яким стягнуто з ОСОБА_1 Тернопільської обласної ради "Язловецького обласного протитуберкульозного санаторію", с. Язловець, Бучацького району, Тернопільської області (код ЄДРПОУ 02000553) на р/р 33114331700114 місцевого бюджету Язловецької сільської ради, код бюджету 24062100, ідент. код одержувача 23588195, МФО 838012 - 178683 (сто сімдесят вісім тисяч шістсот вісімдесят три) грн. 18 коп., а також 3573 (три тисячі п'ятсот сімдесят три) грн. 66 коп. судового збору у дохід Державного бюджету України (одержувач УДКСУ м. Тернопіль 22030001, р/р 31217206783002 у ГУДКСУ у Тернопільській області, МФО 838012, код ЄДРПОУ одержувача 37977726, код ЄДРПОУ суду 03500022, код класифікації доходу 22030001).

На виконання даного рішення 19.06.2012 року господарським судом Тернопільської області видано відповідні накази.

29 серпня 2012 року до господарського суду Тернопільської області надійшла заява вх. № 14843 (н) ОСОБА_1 Тернопільської обласної ради "Язловецького обласного протитуберкульозного санаторію", с. Язловець, Бучацького району, Тернопільської області про відстрочку або розстрочку виконання рішення у справі.

Заявник (відповідач) в судове засідання не з'явився, однак додатком до заяви № 59 від 29.09.2012р. (вх. № 14963 від 04.09.2012р.) подану заяву підтримав зазначивши в її обґрунтування, що являється бюджетною установою та фінансується з місцевого (обласного) бюджету по кошторису на 2012 рік. Також зазначив, що зазначеним кошторисом таких видатків не передбачено.

Заявою № 65 від 10.09.2012р. заявник просить суд відстрочити виконання рішення суду у справі № 9/10/5022-199/2012 (14/65/5022-137/2012) з підстав викладених у раніше поданій заяві, одночасно відмовившись від розстрочки виконання рішення.

Державна екологічна інспекція у Тернопільській області участі представника в судовому засіданні не забезпечила, однак у поданому суду поясненні на заяву про відстрочення виконання рішення господарського суду № 1-1/3614 від 10.09.2012р. не заперечила щодо надання відстрочки, а також просить суд розглядати справу без участі його представника.

Розглянувши матеріали справи, заяву ОСОБА_1 Тернопільської обласної ради "Язловецького обласного протитуберкульозного санаторію", господарський суд прийшов до висновку, що подана заява № 58 від 29.08.2012р. (вх. №14843 (н) від 29.08.2012 року) про надання відстрочки виконання рішення підлягає задоволенню.

При цьому суд керувався наступним.

Відповідно до вимог статті 124 Конституції України, статті 115 Господарського процесуального кодексу України судові рішення, що набули законної сили, є обов'язковими до виконання на всій території України і виконуються у порядку встановленому Господарським процесуальним кодексом України та Законом України "Про виконавче провадження".

Згідно ч. 1 ст. 36 Закону України "Про виконавче провадження" за наявності обставин, що ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим, державний виконавець за власною ініціативою чи за заявою сторін, а також самі сторони мають право звернутися до суду, який видав виконавчий документ, із заявою про відстрочку або розстрочку виконання, а також про встановлення або зміну способу і порядку виконання.

Із змісту ч. 1, 2, 3 ст. 121 ГПК України при наявності обставин, що ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим, за заявою сторони, державного виконавця, прокурора чи його заступника або за своєю ініціативою господарський суд, який видав виконавчий документ, у десятиденний строк розглядає це питання у судовому засіданні з викликом сторін, прокурора чи його заступника і у виняткових випадках, залежно від обставин справи, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, ухвали, постанови, змінити спосіб та порядок їх виконання. При відстрочці або розстрочці виконання рішення, ухвали, постанови господарський суд на загальних підставах може вжити заходів до забезпечення позову. Про відстрочку або розстрочку виконання рішення, ухвали, постанови, зміну способу та порядку їх виконання виноситься ухвала, яка може бути оскаржена у встановленому порядку. В необхідних випадках ухвала надсилається установі банку за місцезнаходженням боржника або державному виконавцю.

Оскільки згадана стаття не обмежує відповідне право господарського суду певним строком, воно може бути реалізоване у будь-який час від набрання рішенням законної сили до його фактичного повного виконання . Підставою для відстрочки, розстрочки, зміни способу та порядку виконання рішення можуть бути конкретні обставини, що ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим у строк або встановленим господарським судом способом. При цьому, слід мати на увазі, що згоди сторін на вжиття заходів, передбачених статтею 121 ГПК, ця стаття не вимагає, і господарський суд законодавчо не обмежений будь-якими конкретними термінами відстрочки чи розстрочки виконання рішення. Проте, вирішуючи питання про відстрочку чи розстрочку виконання рішення, зміну способу і порядку виконання рішення, господарський суд повинен враховувати матеріальні інтереси сторін, їх фінансовий стан , ступінь вини відповідача у виникненні спору, наявність інфляційних процесів у економіці держави та інші обставини справи (абз. 2 п. 1, п. 2 Роз'яснення президії Вищого арбітражного суду України N 02-5/333 від 12.09.96 "Про деякі питання практики застосування статті 121 Господарського процесуального кодексу України").

Як вбачається з матеріалів справи, власником і засновником ОСОБА_1 Тернопільської обласної ради "Язловецького обласного протитуберкульозного санаторію" є Тернопільська обласна рада. Майно санаторію є спільною власністю територіальних громад сіл, селищ, міст області, управління яким здійснює Тернопільська обласна рада (п. 1.2. Статуту ОСОБА_1 Тернопільської обласної ради "Язловецький обласний протитуберкульозний санаторій").

Пунктом 7.1. статуту ОСОБА_1 Тернопільської обласної ради "Язловецький обласний протитуберкульозний санаторій" передбачено, що утримання санаторію здійснюється за рахунок видатків з обласного бюджету та інших надходжень не заборонених чинним законодавством на підставі затвердженого кошторису видатків.

І змісту статті 48 Бюджетного Кодексу України , розпорядники бюджетних коштів беруть бюджетні зобов'язання в межах бюджетних асигнувань, встановлених кошторисами.

Відповідно до абзацу 1 п. 1 Порядку складання, розгляду, затвердження та основні вимоги до виконання кошторисів бюджетних установ затвердженої Постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2002р. № 228 , кошторис бюджетної установи (далі - кошторис) - основний плановий фінансовий документ бюджетної установи, яким на бюджетний період встановлюються повноваження щодо отримання надходжень і розподіл бюджетних асигнувань на взяття бюджетних зобов'язань та здійснення платежів для виконання бюджетною установою своїх функцій та досягнення результатів, визначених відповідно до бюджетних призначень (в редакції станом на 01.01.2012р.) .

Згідно до абзацу 1 п. 2 вищезазначеного Порядку план асигнувань загального фонду бюджету (за винятком надання кредитів з бюджету) (далі - план асигнувань загального фонду бюджету) - це помісячний розподіл бюджетних асигнувань (за винятком надання кредитів з бюджету), затверджених у загальному фонді кошторису, за скороченою формою економічної класифікації видатків, який регламентує протягом бюджетного періоду взяття бюджетних зобов'язань та здійснення платежів відповідно до зазначених зобов'язань.

У відповідності до Порядку складання, розгляду, затвердженню та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ, затвердженого постановою КМУ від 28.02.2002р. № 228 , проекти кошторисів складаються бюджетною установою відповідно до обґрунтованих належним чином розрахунків за кодами класифікації видатків, з додержанням суворого режиму економії коштів, не допускаючи включення до кошторисів асигнувань, не зумовлених потребою.

Абзацом 1 п. 20 вищевказаного Порядку передбачено, що під час визначення обсягів видатків бюджету та/або надання кредитів з бюджету розпорядників нижчого рівня головні розпорядники повинні враховувати об'єктивну потребу в коштах кожної установи, виходячи з її основних виробничих показників і контингентів, які встановлюються для установ (кількість класів, учнів у школах, ліжок у лікарнях, дітей у дошкільних закладах тощо), обсягу виконуваної роботи, штатної чисельності, необхідності погашення дебіторської і кредиторської заборгованості та реалізації окремих програм і намічених заходів щодо скорочення витрат у плановому періоді.

Як вбачається із долученої до матеріалів справи копії кошторису, кошти на покриття витрат по сплаті штрафних санкцій за рішенням господарського суду Тернопільської області у справі № 9/10/5022-99/2012 (14/6/5022-137/2012) від 05.06.2012р. не передбачені.

Згідно п. 24 ч. 1 ст. 116 Бюджетного кодексу України порушенням бюджетного законодавства є, зокрема, нецільове використання бюджетних коштів.

Відповідно до ст. 119 Бюджетного кодексу України нецільовим використанням бюджетних коштів є їх витрачання на цілі, що не відповідають: бюджетним призначенням, встановленим законом про Державний бюджет України (рішенням про місцевий бюджет); напрямам використання бюджетних коштів, визначеним у паспорті бюджетної програми (у разі застосування програмно-цільового методу у бюджетному процесі) або в порядку використання бюджетних коштів; бюджетним асигнуванням (розпису бюджету, кошторису, плану використання бюджетних коштів).

Відповідно до приписів статті 33 ГПК України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. Згідно зі статтею 43 Господарського процесуального кодексу України господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі усіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом.

Таким чином, враховуючи, що кошторисом ОСОБА_1 Тернопільської обласної ради "Язловецького обласного протитуберкульозного санаторію" на 2012 рік не передбачені кошти на покриття витрат по сплаті штрафних санкцій та судових витрат на виконання рішення господарського суду Тернопільської області № 9/10/5022-99/2012 (14/6/5022137/2012) від 05.06.2012р. а сплата таких витрат буде розцінюватиметься як нецільове використання бюджетних коштів, що є порушенням бюджетного законодавства, суд вважає за доцільне задовольнити заяву відповідача та відстрочити виконання рішення.

Враховуючи викладене, керуючись ст.ст. 86, 121 ГПК України, господарський суд, -

УХВАЛИВ:

1.Заяву № 65 від 10.09.2012р. (вх. № 15109 (н) від 10.09.2012 року) ОСОБА_1 Тернопільської обласної ради "Язловецького обласного протитуберкульозного санаторію" про відстрочку виконання рішення господарського суду Тернопільської області від 05.06.2012р. у справі № 9/10/5022-199/2012 (14/6/5022-137/2012) задовольнити.

2.Відстрочити виконання рішення господарського суду Тернопільської області від 05.06.2012р. у справі № 9/10/5022-199/2012 (14/6/5022-137/2012) до 01.01.2013р.

Суддя В.Л. Гевко

СудГосподарський суд Тернопільської області
Дата ухвалення рішення10.09.2012
Оприлюднено04.09.2015
Номер документу49351212
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —9/10/5022-199/2012(14/6/5022-137/2012)

Ухвала від 28.02.2012

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Руденко О.В.

Ухвала від 14.03.2012

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Руденко О.В.

Ухвала від 08.04.2013

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Гевко В.Л.

Ухвала від 29.03.2013

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Гевко В.Л.

Ухвала від 21.01.2013

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Гевко В.Л.

Ухвала від 18.02.2013

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Гевко В.Л.

Ухвала від 11.01.2013

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Гевко В.Л.

Ухвала від 30.08.2012

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Гевко В.Л.

Ухвала від 10.09.2012

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Гевко В.Л.

Судовий наказ від 19.06.2012

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Гевко В.Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні