ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"17" червня 2011 р. Справа № 2a-1619/11/0970
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:
Судді Григорука О.Б.
при секретарі Рудій В.О.
за участю: представника позивача - ОСОБА_1, представник відповідача - не з"явився,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу
за позовом: Долинської об'єднаної державної податкової інспекції в Івано-Франківській області
до відповідача: ТзОВ "Оптовик УА"
про стягнення заборгованості в сумі 62684,81 грн.,-
ВСТАНОВИВ:
Долинська об'єднана державна податкова інспекція в Івано-Франківській області звернулася з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Оптовик УА" про стягнення заборгованості в сумі 62684,81 грн.
Позовні вимоги обґрунтовує тим, що відповідачем у зв'язку з порушенням вимог податкового законодавства допущено заборгованість з податку на додану вартість на суму 62684,81 грн.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав з підстав викладених в позовній заяві. Позов просив задовольнити.
Представник відповідача в судове засідання повторно не з'явився, направлена за адресою державної реєстрації відповідача кореспонденція поверталась на адресу суду з відміткою пошти "за терміном зберігання". Відповідно до ч. 11 ст.35 КАС України розписку про одержання повістки (повістку у разі неможливості вручити її адресату чи відмови адресата її одержати) належить негайно повернути до адміністративного суду. У разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином. Виходячи з цього, судом продовжено розгляд справи за відсутності відповідача.
Розглянувши позовну заяву, вислухавши пояснення представника позивача, дослідивши та оцінивши подані докази судом встановлено наступне.
Згідно ч.1 ст.67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Як досліджено судом, ТзОВ "Оптовик УА" зареєстроване як суб'єкт господарювання 22.02.2010 року та взяте на облік, як платник податку Долинською об'єднаною державною податковою інспекцією 23.02.2010 року.
Законом України В»Про державну податкову службу в Україні В» визначено статус державної податкової служби в Україні, її функції та правові основи діяльності. Зокрема, статтею 11 цього закону (в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин) встановлено, що органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених законами України, мають право здійснювати планові та позапланові виїзні перевірки своєчасності, достовірності, повноти нарахування і сплати податків та зборів, додержання валютного законодавства фізичними особами, які мають статус суб'єктів підприємницької діяльності, а також застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції у випадках, порядку та розмірах, встановлених законами України.
Як вбачається з матеріалів справи Державною податковою інспекцією у Гагарінському районі м. Севастополя проведено документальну невиїзну перевірку ТзОВ "Оптовик УА" з питань перевірки відомостей, отриманих від особи, яка мала правові відносини з платником податку ТОВ "Елфра Дисплей".
За результатами перевірки, податковою інспекцією складено акт №5388/23-211/36966764 від 15.11.2010 року, в якому зафіксовано порушення вимог Закону України "Про податок на додану вартість", а саме порушення ведення податкового обліку, яке призвело до завищення податкового кредиту та заниження суми ПДВ, яка підлягала нарахуванню та сплати в бюджет за підсумками серпня 2010 року.
Згідно пп.7.4.5. п.7.4. ст.7 Закону України "Про податок на додану вартість" (в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин) не підлягають включенню до складу податкового кредиту суми сплаченого (нарахованого) податку у зв'язку з придбанням товарів (послуг), не підтверджені податковими накладними чи митними деклараціями (іншими подібними документами згідно з підпунктом 7.2.6 цього пункту).
У разі коли на момент перевірки платника податку органом державної податкової служби суми податку, попередньо включені до складу податкового кредиту, залишаються не підтвердженими зазначеними цим підпунктом документами, платник податку несе відповідальність у вигляді фінансових санкцій, установлених законодавством, нарахованих на суму податкового кредиту, не підтверджену зазначеними цим підпунктом документами.
Приписами пп.7.7.1 п.7.7 ст.7 зазначеного Закону України, вказано сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного податкового періоду та сумою податкового кредиту такого звітного податкового періоду. При позитивному значенні суми, розрахованої згідно з підпунктом 7.7.1 цього пункту, така сума підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету у строки, встановлені законом для відповідного податкового періоду. При від'ємному значенні суми, розрахованої згідно з підпунктом 7.7.1 цього пункту, така сума враховується у зменшення суми податкового боргу з цього податку, що виник за попередні податкові періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до закону), а при його відсутності - зараховується до складу податкового кредиту наступного податкового періоду.
Статтею 10 Закону визначено, що особами, відповідальними за нарахування, утримання та сплату (перерахування) податку до бюджету, є платники податку, визначені у статті 2 цього Закону.
На підставі акта перевірки від 15.11.2010 року податковою інспекцією ДПІ в Гагарінському районі винесено податкове повідомлення -рішення від 17.01.2011 року про стягнення з ТзОВ "Оптовик УА" грошового зобов'язання за платежами з податку на додану вартість.
Відповідно до пп.54.3.2 п.54.3 ст.54 Податкового кодексу України контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо: дані перевірок результатів діяльності платника податків свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов'язань, заявлених у податкових (митних) деклараціях, уточнюючих розрахунках.
Пунктом 57.3 ст.57 Податкового кодексу України передбачено, якщо у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1-54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
Відповідно до п.59.1 ст. 59 зазначеного кодексу у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
У зв'язку несплатою боргу Долинською об'єднаною державною податковою інспекцією надсилалась податкова вимоги №108 від 08.02.2011 року. Відповідно до акта про неможливість вручення податкової вимоги та розміщення на дошці оголошення, податкову вимогу №108 від 08.02.2011 року розміщено на дошці податкових оголошень.
Отже, допущені порушення відповідачем вимог податкового законодавства призвели до виникнення податкового боргу на суму 62684,81 грн., який на момент винесення рішення не сплачений.
Зазначені вище порушення доведено дослідженими в судовому засіданні письмовими доказами, а саме: актам перевірок, податковими повідомленнями рішеннями та іншими матеріалами справи.
Отже, підсумовуючи вищевикладене, враховуючи встановлені обставини справи, суд вважає вимоги позивача про стягнення податкового боргу в розмірі 62684,81 грн. обґрунтованими, а позов таким, що підлягає до задоволення.
На підставі ст. 124 Конституції України, керуючись ст. ст. 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд ,-
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити.
Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю "Оптовик УА", код 36966764, в дохід бюджету податковий борг в сумі 62684 (шістдесят дві тисячі шістсот вісімдесят чотири) грн. 81 коп.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.
Постанова набирає законної сили в порядку та строки встановлені статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя: Григорук О.Б.
Постанова складена в повному обсязі 22.06.2011 року.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.06.2011 |
Оприлюднено | 04.09.2015 |
Номер документу | 49416299 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Григорук О.Б.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Григорук О.Б.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Григорук О.Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні