ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"20" червня 2011 р. Справа № 2a-1631/11/0970
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:
Судді Микитюка Р.В.
при секретарі Дущак С.М,
за участю представника позивача ОСОБА_1
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу
за позовом: Калуської об'єднаної державної податкової інспекції
до відповідача: СП "Калуське автотранспортне підприємство" ОСС
про стягнення податкового боргу в сумі 350,74 грн.,-
ВСТАНОВИВ:
Калуська об'єднана державна податкова інспекція (надалі -позивач) звернулася в суд з адміністративним позовом до СП "Калуське автотранспортне підприємство" ОСС про стягнення податкового боргу в сумі 350,74 грн.
Позовні вимоги мотивовані тим, що за СП "Калуське автотранспортне підприємство" ОСС виник податковий борг по податку з власників транспортних засобів, який станом на 08.04.2011 року становить 350,74 грн., з яких 333,71 грн. основний борг та 17,03 грн. пеня. Відповідачу надсилалися поштою перша податкова вимога №1/1987881/10/240 від 21.07.2010 року та друга податкова вимога №2/230/8328/10/240, які залишені ним без виконання.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримала з підстав викладених в позовній заяві та зазначила, що у відповідності до пунктів 95.1., 95.3. статті 95 Податкового кодексу України необхідно стягнути вказану заборгованість з рахунків СП "Калуське автотранспортне підприємство" ОСС у банках, обслуговуючих такого платника податків та за рахунок готівки, що належить відповідачу. Просила позов задовольнити.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився, хоча про дату, час та місце судового засідання повідомлявся належним чином. Поштова кореспонденція повернулася на адресу суду за закінченням терміну зберігання, своїм правом на подання письмового заперечення проти позову не скористався. Заяв чи клопотань про відкладення розгляду справи чи про розгляд справи за відсутності відповідача на адресу суду не надходило.
Відповідно до ч.11 ст. 35 КАС України розписку про одержання повістки (повістку у разі неможливості вручити її адресату чи відмови адресата її одержати) належить негайно повернути до адміністративного суду. У разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.
З огляду на вищевказане, суд вважає, що відповідач повідомлявся своєчасно та належним чином, а його неявка в суд не є перешкодою для розгляду справи.
Розглянувши позовну заяву, заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши наявні в матеріалах справи письмові докази, судом встановлено наступне.
Спільне підприємство «Калуське автотранспортне підприємство»зареєстровано Калуською районною державною адміністрацією 20.09.1995 року, включено в ЄДРПОУ та присвоєно ідентифікаційний код 01739182.
В спільного підприємства «Калуське автотранспортне підприємство»виник податковий борг, який станом на 08.04.2011року складає 350,74 грн.
Як вбачається із розрахунку суми податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин та механізмів за 2010 рік, за відповідачем рахується заборгованість в сумі 350,74 грн., в тому числі 17,03 грн. пені.
Згідно із ч.1 ст.67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Закон України В«Про систему оподаткуванняВ» визначає принципи побудови системи оподаткування в Україні, податки і збори (обов'язкові платежі) до бюджетів та до державних цільових фондів, а також права, обов'язки і відповідальність платників.
Статтею 4 Закону України В«Про систему оподаткуванняВ» передбачено, що платниками податків і зборів (обов'язкових платежів) є юридичні і фізичні особи, на яких згідно з законами України покладено обов'язок сплачувати податки і збори (обов'язкові платежі).
В пункті 3 частини 1 статті 9 цього Закону визначено, що платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законами терміни.
Згідно ст. 1 Закону України В«Про податок з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмівВ» платниками податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів є підприємства, установи та організації, які є юридичними особами, іноземні юридичні особи (далі - юридичні особи), а також громадяни України, іноземні громадяни та особи без громадянства (далі - фізичні особи), які здійснюють першу реєстрацію в Україні, реєстрацію, перереєстрацію транспортних засобів та/або мають зареєстровані в Україні згідно з чинним законодавством власні транспортні засоби, які відповідно до статті 2 цього Закону є об'єктами оподаткування.
Як вбачається із змісту абз. 1, 2 ст.6 Закону України В«Про податок з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмівВ» (надалі Закону) податок з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів обчислюється юридичними особами на підставі звітних даних про кількість транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів станом на 1 січня поточного року. Обчислення податку з власників наземних транспортних засобів провадиться виходячи з об'єму циліндрів або потужності двигуна кожного виду і марки транспортних засобів, а податку з власників водних транспортних засобів - виходячи з довжини транспортного засобу за ставками, зазначеними у статті 3 цього Закону.
Юридичні особи на основі бухгалтерського звіту (балансу) у строки, визначені законом для річного звітного періоду, подають відповідному органу державної податкової служби за місцем реєстрації транспортних засобів розрахунок суми податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів на поточний рік за формою, затвердженою центральним податковим органом України. .
Відповідно до абз.1 ст.7 Закону у разі приховування (зниження) об'єктів оподаткування з власників транспортних засобів стягуються сума несплаченого податку, а також пеня або штраф у порядку, передбаченому законом.
Недоїмки із сплати податку, а також суми штрафів, пеня стягуються з платників податку згідно із законодавством (абз. 3 ст. 7).
У відповідності до ст. 16 Закону після закінчення встановлених строків погашення узгодженого податкового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня.
На виконання ст.6 Закону України В«Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондамиВ» відповідачу надсилалися поштою перша податкова вимога №1/1987881/10/240 від 21.07.2010 року та друга податкова вимога №2/230/8328/10/240, які залишені відповідачем без виконання.
Заборгованість відповідача підтверджується розрахунком суми податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів на 2010 рік, довідкою Калуської оДПІ від 08.04.2011 року №1933/10/240 про суми податкового боргу, корінцями першої та другої податкових вимог, та іншими матеріалами справи.
На день слухання справи податковий борг відповідачем добровільно не сплачений, а тому підлягає стягненню в судовому порядку.
Суд погоджується із доводами позивача про те, що фактичне стягнення податкового боргу необхідно здійснити за положеннями Податкового кодексу України, який вступив у дію із 01.01.2011 року. Втім, вирішуючи питання про необхідність застосування положень пунктів 95.1., 95.3. статті 95 Податкового кодексу України у повному їх змісті у даних спірних відносинах суд зазначає, що позовні вимоги про стягнення із відповідача наявного у нього податкового боргу за правилами вказаної статті Кодексу підлягають задоволенню, виходячи із наступних правових позицій.
Відповідно до вимог пунктів 95.1., 95.3., 95.4. статті 95 Податкового кодексу України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Суд, виходячи із системного аналізу наведених положень Кодексу, прийшов до висновку про те, що існують усі підстави для погашення податкового боргу відповідача шляхом стягнення коштів, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника податків, а також за рахунок готівки, що належить платнику податків.
Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими, а позов таким, що підлягає до задоволення.
На підставі ст. 124 Конституції України, керуючись ст. ст. 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд ,-
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити повністю.
Стягнути з СП "Калуське автотранспортне підприємство" ОСС, 77300, вул. Каракая, 26, м. Калуш, Івано-Франківська область, код ЄДРПОУ 01739182 в доход Державного бюджету України податковий борг в сумі 350,74 грн. (триста п'ятдесят гривень 74 коп.) з рахунку СП "Калуське автотранспортне підприємство" ОСС у банку, обслуговуючого такого платника податків, та за рахунок готівки, що належить СП "Калуське автотранспортне підприємство" ОСС.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбаченому частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.
Постанова набирає законної сили в порядку та строки встановлені статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя: Микитюк Р.В.
Постанова складена в повному обсязі 25.06.2011 року.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.06.2011 |
Оприлюднено | 04.09.2015 |
Номер документу | 49416317 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Микитюк Р.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні