Ухвала
від 12.12.2013 по справі 924/1532/13
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

29000, м. Хмельницький, майдан Незалежності, 1 тел. 71-81-84, факс 71-81-98


УХВАЛА

"12" грудня 2013 р.Справа № 924/1532/13

Господарський суд Хмельницької області у складі:

суддя Муха М.Є., розглянувши матеріали справи

За позовом Хмельницького міжрайонного прокурора з нагляду за додержанням законів у природоохоронній сфері м. Нетішин в інтересах держави в особі Державної екологічної інспекції в Хмельницькій області м. Хмельницький

до Товариства з обмеженою відповідальністю "Технобазальт-Інвест" м. Славута, Хмельницької області

про відшкодування 43 574 грн. шкоди, завданої у результаті наднормативних викидів забруднюючих речовин у атмосферне повітря стаціонарними джерелами

Представники сторін:

від позивача не з’явився

від відповідача ОСОБА_1 - за довіреністю від 05.09.13р.

від прокуратури ОСОБА_2 прокурор прокуратури м. Хмельницького

Суть спору:

Позивач звернувся з позовом до суду про стягнення з товариства з обмеженою відповідальністю "Технобазальт-Інвест" шкоди в розмірі 43 574 грн. завданої у результаті наднормативних викидів забруднюючих речовин у атмосферне повітря стаціонарними джерелами обґрунтовуючи позовні вимоги наявними в матеріалах справи доказами.

Позивач повноважного представника в судове засідання не направив, причин неявки суд не повідомив, хоча про час та місце розгляду справи повідомлений належним чином про що свідчить повідомлення про вручення поштового відправлення.

Прокурор в судовому засіданні позовні вимоги підтримав.

Представник відповідача в судовому засіданні та у наданому суду відзиві на позов проти позову заперечує, вважає, що позивач вмотивовуючи позовну заяву наголошує, що викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами можуть здійснюватися після отримання дозволу, який видається територіальним органом спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань екології та природних ресурсів за погодженням із територіальним органом спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань охорони здоров'я. Однак, у супереч ЗУ "Про охорону атмосферного повітря" відповідач після закінчення терміну дії дозволу продовжував технологічний процес виробництва базальтового волокна. Крім того, відповідно до листа начальника Державного управління охорони навколишнього природного середовища в Хмельницькій області від 24.04.2013 р. №03/1145, постановою Кабінету Міністрів України №159 від 13.03.2013 р. "Про ліквідацію територіальних органів Міністерства охорони навколишнього природного середовища", територіальні органи Міністерства охорони навколишнього природного середовища Державні управління охорони навколишнього природного середовища в областях ліквідовані. Законом України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо оптимізації повноважень органів виконавчої влади у сфері екології та природних ресурсів, у тому числі на місцевому рівні", передбачено, що свої повноваження територіальні органи, які ліквідуються, виконують до 17.05.2013 р. Як зазначається у листі виконавчого комітету, Державне управління охорони навколишнього природного середовища в Хмельницькій області з 29.04.2013 р. не буде здійснювати прийом документів на видачу (анулювання) документів дозвільного характеру. Термін дії дозволу №6810600000/3 на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами виданий відповідачу 25.01.2008р. закінчився 25.01.2013р. Зауважує, що відповідач 17.12.2012 р. уклав договір №116 з Товариством з обмеженою відповідальністю НВП "Екосфера" з метою інвентаризації джерел викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря та оформлення документів, у яких обґрунтовуються обсяги викидів для отримання дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами. 15.04.2013 р. відповідач отримав звіт по інвентаризації викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря. У зв'язку з тим, що Санітарно-епідеміологічною службою Хмельницької області з 10.12.12 р. було призупинено приймання документів на видачу дозвільних документів, відповідач не мав можливості отримати дозвіл у вказаний період. Більше того, правова позиція відповідача є солідарною правовій позиції виконавчого комітету Славутської міської ради. Зокрема, у листі №1339/04-31 від 09.10.2013 р. міський голова ОСОБА_3 наголошує, що територіальний орган Міністерства охорони навколишнього природного середовища у Хмельницькій області, що має здійснювати видачу документів дозвільного характеру, на час звернення відповідача у період з січня по травень 2013 р. не було розроблено регламенти щодо послідовності дій для отримання документів дозвільного характеру. Лише 14.05.2013 р. відповідач отримав висновок Славутського міськрайонного управління Головного управління Держсанепідслужби у Хмельницькій області за № 05.03.02 - 07/37314, що був необхідний для отримання дозволу. Однак, у зв'язку з тим, що Державне управління охорони навколишнього природного середовища в Хмельницькій області ліквідовувалося, відповідач був позбавлений можливості отримати відповідний дозвіл, не зважаючи на те, що отримав погодження у СМУ ГУ Держсанепідслужби у Хмельницькій області. По-друге, в обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що відповідно до методики розрахунку розмірів збитків, які заподіяні державі в результаті наднормативних викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря, затвердженої наказом Міністерством охорони навколишнього природного середовища та ядерної безпеки України від 10.12.2008 р. №639, зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 21.01.09 р. за №48/16064 спеціалістами Державної екологічної інспекції в Хмельницькій області розрахований розмір шкоди, заподіяної навколишньому природному середовищу, що складає - 43 574,00 грн. Відповідач зазначає, що розрахунок розміру збитків не відповідає вимогам методики. Зокрема розрахунок маси викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря від джерел викидів виконано з порушенням п. 3.7 методики не за результатами інструментально-лабораторних вимірювань, а розрахунковим методом, друге при розрахунку маси наднормативного викиду не враховано час роботи джерела викиду в наднормативному режимі. Факт наднормативного викиду забруднюючих речовин в атмосферне повітря встановлюється державними інспекторами при проведенні перевірки суб'єктів господарювання інструментально-лабораторними методами контролю та розрахунковими методами ( п. 2.2 Методики). Дані таких вимірювань мають бути зафіксовані в журналах первинної облікової документації, у робочих журналах лабораторій або у звітах про інструментально-лабораторні вимірювання. В нашому випадку, на думку відповідача під час проведення перевірки у відповідача був звіт наданий ТОВ "Екосфера" від 15.04.2013 р. В свою чергу, Позивач не використав дані інструментально-лабораторних вимірювань, що містяться у звіті, для розрахунку наднормативних викидів забруднюючих речовин. Як видно із розрахунку розмірів відшкодування збитків, які заподіяні державі відповідачем в результаті наднормативних викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря від джерел викидів, на які відсутній дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами від 25.09.2013 р., розмір збитків розраховувався за формулою 12 методики. У відповідності до п. 3.6 Методики розрахунок маси наднормативного викиду забруднюючої речовини в атмосферне повітря від джерела викиду, який здійснюється без дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами, здійснюється за параметрами джерела викидів (джерел утворення), зафіксованими у відповідній документації суб'єкта господарювання (матеріали інвентаризації стаціонарних джерел викидів, технологічні регламенти виробництва, режимні картки роботи паливовикористовувального обладнання, питомі викиди (показники емісії), дані державних статистичних спостережень з охорони атмосферного повітря за формулою 2, або згідно з методиками розрахунків маси викидів забруднюючих речовин за час роботи джерела без дозволу на викиди. Тобто, наведений пункт методики надає особі, яка здійснює розрахунок маси наднормативного викиду забруднюючих речовин в атмосферне повітря, альтернативи, право вибору: здійснювати такий розрахунок за параметрами джерела викиду або згідно з методиками для розрахунків маси викидів забруднюючих речовин (п.3.7 Методики, формула 10). Поряд з цим, для правильного визначення розміру збитків необхідно встановити час роботи джерела викидів в режимі наднормативного забруднення при проведенні розрахунку. Згідно з п.3.11 Методики час роботи джерела в режимі наднормативного викиду визначається з моменту виявлення порушення до моменту його усунення, з урахуванням фактично відпрацьованого часу. Водночас, на думку відповідача варто зазначити, що відповідач під час господарської діяльності використовує 10 джерел викидів забруднюючих речовин, їх перелік зазначено у звіті ТОВ "Екосфера". Відповідно до довідки відповідача, у якій відображено фактичний час роботи кожного джерела, не всі джерела працювали у період з 27.05.13 р. по 12.08.2013 р. Однак, як вбачається із п. 1.3 Розрахунку збитків, розрахунок маси наднормативного викиду забруднюючих речовин в атмосферне повітря від джерел викидів було здійснено розрахунковим методом із використанням формули для визначення валового викиду забруднюючої речовини , яка надходить у атмосферу у розрахунку за рік. Використовуючи при цьому для розрахунку об'єму використаного газоподібного палива показник об'єму використаного природного газу у кількості 298 316 м 3 (п. 1.5 Розрахунку збитків) що був використаний відповідачем за період роботи з 26.01.13 р. по 12.08.13 р. на підставі довідки наданої відповідачем 17.09.2013 р. за №685. Більше того, вищезазначена величина використовувалася в подальшому інспектором при розрахунку валових викидів оксидів азоту ( п. 2.1 Розрахунку збитків), оксидів вуглецю (п. 2.2 Розрахунку збитків), ртуті (2.3 Розрахунку збитків), метану (п.2.4 Розрахунку збитків). Отже, відповідач просить суд відмовити у задоволенні позовної заяви.

Враховуючи нез'явлення в судове засідання позивача, принцип змагальності господарського судочинства, необхідність витребування додаткових доказів, розгляд справи необхідно відкласти на іншу дату.

Керуючись ст.ст. 77,86 Господарського процесуального кодексу України, суд, -

УХВАЛИВ:

Розгляд справи відкласти на 12:00 "09" січня 2014 р.

Позивачу подати в судове засідання оригінали доказів на підтвердження позовних вимог, письмову позицію з приводу доводів відповідача.

Визнати явку повноважних представників сторін прокурора в судове засідання обов'язковою.

Суддя М.Є. Муха

Віддрук. 2 прим. : 1 - до справи, 2 - позивачу (29000, м. Хмельницький, вул. І.Франка, 2/2).

СудГосподарський суд Хмельницької області
Дата ухвалення рішення12.12.2013
Оприлюднено04.09.2015
Номер документу49436719
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —924/1532/13

Ухвала від 12.12.2013

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Муха М.Є.

Рішення від 22.01.2014

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Муха М.Є.

Ухвала від 29.11.2013

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Муха М.Є.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні