ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Держпром, 8-й під'їзд, майдан Свободи, 5, м. Харків, 61022,
тел. приймальня (057) 705-14-50, тел. канцелярія 705-14-41, факс 705-14-41
УХВАЛА
про затвердження ліквідаційного балансу
"25" серпня 2015 р. Справа № 922/2625/14
вх. № 2625/14
Суддя господарського суду Дзюба О.А.
при секретарі судового засідання Шаповалов О.В.
За участю:
Ліквідатора - арбітражного керуючого Антоненко Д.О.
Представника кредитора - Голубєва О.О., довіреність від 11.06.2013р.
По справі за заявою ТОВ "Райтвирт", м. Харків
до ФОП ОСОБА_3, м. Харків
про визнання банкрутом
ВСТАНОВИВ:
Постановою господарського суду Харківської області від "06" серпня 2014 року фізичну особу-підприємця ОСОБА_3 визнано банкрутом та відкрито ліквідаційну процедуру, ліквідатором по справі призначено Солдаткіна Ігоря В’ячеславовича , якого зобов'язано виконати всі дії по ліквідації банкрута, докази надати суду.
Ухвалою господарського суду Харківської області від 28 жовтня 2014 року задоволено клопотання Солдаткіна І.В. про припинення його обов'язків ліквідатора у даній справі; звільнено арбітражного керуючого Солдаткіна І.В. від виконання обов'язків ліквідатора банкрута; призначено ліквідатором банкрута - арбітражного керуючого Антоненко Дмитра Олександровича, якого зобов'язано виконати ліквідаційну процедуру в повному обсязі, докази надати суду.
До канцелярії суду від ліквідатора надійшов звіт (вх№ 28261) про виконання ліквідаційної процедури.
Ухвалою суду від 28 липня 2015 року призначено до слухання звіт ліквідатора на 25 серпня 2015 року.
В судовому засіданні ліквідатор звітував перед судом про виконану роботу по ліквідації банкрута, просив затвердити ліквідаційний звіт, визнати вимоги кредиторів не задоволені за недостатністю майна банкрута погашеними та припинити провадження у справі.
Присутній у засіданні суду представник кредитора проти затвердження ліквідаційного звіту та припинення провадження у справі не заперечував.
Заслухавши присутніх у засіданні суду учасників процесу, розглянувши наданий суду ліквідаційний звіт і документи, що свідчать про виконання ліквідаційної процедури, суд встановив наступне.
Повідомлення про визнання ФОП ОСОБА_3 банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури оприлюднено на Інтернет-сайті Вищого господарського суду України 08.08.2014 р. за № 7415.
Протягом визначеного в повідомленні 60-денного строку заяви із грошовими вимогами до банкрута від кредиторів не надходили.
Відповідно до вимог Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», банкрутом ФОП ОСОБА_3 ліквідатору Антоненку Д.О. за актом приймання-передачі були передані документи банкрута, у тому числі:
податкове повідомлення-рішення ДПІ у Орджонікідзевському районі м. Харкова від 06.09.2011 р. № 0000551702, яким ФО-П ОСОБА_3 було збільшено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість на суму 4612036,90 грн., з яких за основним платежем 3689629,52 грн., та за штрафними (фінансовими) санкціями - 922407,38 грн.;
податкове повідомлення-рішення ДПІ у Орджонікідзевському районі м. Харкова від 06.09.2011 р. № 0000561702, яким ФО-П ОСОБА_3 було визначено штрафну (фінансову) санкцію у розмірі 1,00 грн.;
податкове повідомлення-рішення ДПІ у Орджонікідзевському районі м. Харкова від 28.10.2011 р. № 0000741702, яким ФО-П ОСОБА_3 було збільшено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість па суму 2194106,40 гри., з яких за основним платежем - 0.00 грн. та за штрафними (фінансовими) санкціями -4421,00 грн.;
податкове повідомлення-рішення ДПІ у Орджонікідзевському районі м. Харкова від 06.12.2011 р. № 0000931702, яким ФО-П ОСОБА_3 було збільшено суму грошового зобов'язання з податку на доходи фізичних осіб - суб'єктів підприємницької діяльності на суму 2194106,40 грн., з яких за основним платежем 2293868,92 гри. та за штрафними (фінансовими) санкціями - 0,00 грн.
Згідно із поясненнями, які були надані банкрутом, суми податкового зобов'язання та штрафних санкцій, що визначені зазначеними податковими повідомленнями-рішеннями па цей час ним не оскаржуються та визнаються у повному обсязі.
Загальний розмір податкового боргу за вказаними податковими повідомленнями-рішеннями складає 6 910 327,82 грн.
Статтею 84 Розділу VII Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» встановлено, що відносини, пов'язані з банкрутством суб'єктів підприємницької діяльності, визначених у цьому розділі, регулюються Законом з урахуванням особливостей, передбачених цим розділом.
Норми щодо банкрутства фізичної особи-підприємця містяться у ст.ст. 90-92 Розділу VII Закону. У той же час на процедуру банкрутства фізичної особи-підприємця поширюється дія загальних положень Закону щодо наслідків пропуску строку або неподання конкурсним кредитором заяви із вимогами до боржника.
Відповідно до ч. 8 ст. 91 ЗУ «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» (далі - Закон), офіційне оприлюднення повідомлення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури здійснюється в порядку, встановленому цим Законом, із зазначенням строку пред'явлення кредиторами вимог до банкрута, який не може перевищувати двох місяців.
Згідно ч. 1 ст. 92 Закону, господарський суд розглядає вимоги, заявлені кредиторами або боржником, у строки, передбачені частиною восьмою статті 91 цього Закону. За наслідками розгляду зазначених вимог господарський суд виносить ухвалу про порядок і розмір задоволення вимог кредиторів.
Відповідно до ч. 4 ст. 23 Закону, особи, вимоги яких заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання, або не заявлені взагалі, не є конкурсними кредиторами, а їх вимоги погашаються в шосту (тобто останню) чергу в ліквідаційній процедурі.
Для процедури банкрутства фізичної особи-підприємця статтею 92 Закону встановлено три черги задоволення вимог кредиторів.
Враховуючи, що вимоги щодо сплати податкового боргу ФОП ОСОБА_3 у розмірі 6 910 327,82 грн. не були заявлені уповноваженим податковим органом (Індустріальною ОДНІ м, Харкова ГУ Міндоходів у Харківській області, яка є правонаступником ДПІ у Орджонікідзевському районі м. Харкова) в ліквідаційній процедурі протягом встановленого Законом 60-денного строку, такі вимоги підлягають погашенню у третю чергу в ліквідаційній процедурі.
Однак, відповідно до положень ст.ст. 23, 84, 91, 92 Закону, Індустріальна ОДПІ м. Харкова ГУ Міндоходів у Харківської області не є конкурсним кредитором по справі про банкрутство ФОП ОСОБА_3 і не може користуватися правами, що надані Законом конкурсними кредиторам.
Ухвалою господарського суду Харківської області від 10.07.2014 р. по справі № 922/2625/14 про банкрутство ФОП ОСОБА_3 визнано вимоги ініціюючого кредитора, ТОВ «Райтвирт» (код ЄДРПОУ 32868614), на загальну суму 500119,22 грн. Зазначені вимоги належать до вимог третьої черги, відповідно до положень ч. 2 ст. 92 Закону.
Крім того, як вбачається з матеріалів справи, сума витрат ініціюючого кредитора ТОВ «Райтвирт» на сплату судового збору за подання заяви про порушення справи про банкрутство ФОП ОСОБА_3 склала 6090,00 грн.
Таким чином, загальна сума вимог кредиторів, які необхідно погасити в ході ліквідаційної процедури, склала 7 416 537,04 грн.
Виходячи з викладеного, ліквідатором складено реєстр вимог кредиторів банкрута ФОП ОСОБА_3 із відомостями про вимоги кредиторів, а також окремо - відомості про погашення в ході ліквідаційної процедури вимог кредиторів, які не були включені до реєстру вимог кредиторів.
Ліквідатором Антоненком Д.О. скликано та проведено 07.07.2015 р. збори кредиторів банкрута. За результатами проведення зборів кредиторів було визначено кількісний склад комітету кредиторів, обрано членів комітету кредиторів, визначено повноваження комітету кредиторів, час та місце проведення засідання комітету кредиторів (одразу після закінчення зборів кредиторів) та порядок денний засідання комітету кредиторів.
На виконання вимог господарського суду Харківської області у справі № 922/2625/14 вжито заходів щодо виявлення майна банкрута.
Так, з метою виявлення іншого майна та майнових прав банкрута до органів, що здійснюють його реєстрацію та облік, а також до відділу ДВС ХРУЮ за місцезнаходженням банкрута. Московського ВДВС Харківського МУК) направлені відповідні запити (запити та відповіді на них пред'явлені кредиторам для ознайомлення).
Як вбачається із письмових відповідей зазначених органів, належного банкруту на праві власності майна чи майнових прав не виявлено.
Протягом здійснення ліквідаційної процедури грошові кошти па ліквідаційний рахунок в ПуАТ «Полтава-банк» не надходили; ліквідаційний рахунок було закрито ліквідатором, а залишок коштів на ліквідаційному рахунку на день його закриття становив 0,00 грн.
В банку було отримано довідку про рух коштів по ліквідаційному рахунку, а також довідку про його закриття (оригінали додаються).
Банкрут ФОП ОСОБА_3 не має найманих працівників.
Відповідно до ч. З ст. 92 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», після завершення розрахунків з кредиторами фізична особа - підприємець, визнана банкрутом, звільняється від подальшого виконання грошових вимог кредиторів, що були заявлені після визнання фізичної особи - підприємця банкрутом, за винятком вимог, передбачених абзацом третім частини третьої цієї статті.
До таких вимог, зокрема, належать вимоги кредиторів: ТОВ «Райтвирт» - 506 209,22 гри.; Індустріальної ОДНІ м. Харкова ГУ Міндоходів у Харківській області - 6 455 167,4 грн.
Ліквідатором складено реєстр вимог кредиторів із відомостями про розмір заявлених та визнаних судом вимог кредиторів, а також окремо - відомості про погашення в межах ліквідаційної процедури кредиторських вимог, які не були включені до реєстру вимог кредиторів.
Органам Міндоходів України, органам Пенсійного фонду, Фондам соціального страхування та Харківському міському центру зайнятості направлено повідомлення про завершення ліквідаційної процедури.
Звіт про виплачені кредиторам кошти ліквідатором не складався, у зв'язку із відсутністю будь-яких виявлених та отриманих під час здійснення ліквідаційної процедури грошових коштів.
За наслідками здійсненої ліквідаційної процедури, будь-яке майно, що належне боржнику, та за рахунок якого можливе погашення вимог кредиторів не виявлено.
Згідно ст. 46 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" після завершення всіх розрахунків з кредиторами ліквідатор подає до господарського суду звіт та ліквідаційний баланс, до якого додаються: відомості за результатами інвентаризації майна боржника та перелік ліквідаційної маси; відомості про реалізацію об'єктів ліквідаційної маси з посиланням на укладені договори купівлі-продажу; копії договорів купівлі-продажу та акти приймання-передачі майна; реєстр вимог кредиторів з даними про розміри погашених вимог кредиторів; документи, які підтверджують погашення вимог кредиторів; довідка архівної установи про прийняття документів, які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню; для акціонерних товариств - копія розпорядження про скасування реєстрації випуску акцій, засвідчена Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку; для емітентів цінних паперів - копія звіту про наслідки погашення цінних паперів, засвідчена Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку.
Звіт ліквідатора має бути схвалений комітетом кредиторів, власником майна (органом, уповноваженим управляти майном) боржника (для державних підприємств або підприємств, у статутному капіталі яких частка державної власності перевищує 50 відсотків).
Про час і місце судового засідання, у якому має розглядатися звіт і ліквідаційний баланс, господарський суд повідомляє ліквідатора та членів комітету кредиторів.
Господарський суд після заслуховування звіту ліквідатора та думки членів комітету кредиторів або окремих кредиторів виносить ухвалу про затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу.
Згідно з ч. 5 ст. 45 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" вимоги, не задоволені за недостатністю майна, вважаються погашеними.
Відповідно до ч. 3 ст. 92 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" після завершення розрахунків з кредиторами фізична особа, визнана банкрутом, звільняється від подальшого виконання грошових вимог кредиторів, що були заявлені після визнання громадянина-підприємця банкрутом, за винятком вимог, передбачених абзацом третім частини третьої цієї статті.
Абзацом третім ч. 3 ст. 92 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" передбачено, що вимоги кредиторів щодо відшкодування шкоди, заподіяної життю та здоров'ю громадян, вимоги щодо стягнення аліментів, а також інші вимоги особистого характеру, які не були задоволені в порядку виконання постанови господарського суду про визнання фізичної особи банкрутом або які погашені частково чи не заявлені після визнання фізичної особи банкрутом, можуть бути заявлені після закінчення провадження у справі про банкрутство фізичної особи - підприємця відповідно в повному обсязі або в незадоволеній їх частині в порядку, встановленому цивільним законодавством.
Таким чином, відповідно до ч.3 ст. 92 вищезазначеного Закону передбачено, що громадянин звільняється від подальшого виконання усіх вимог кредиторів, що були заявлені після визнання громадянина банкрутом, за винятком вимог особистого характеру.
Отже, банкрут звільняється від подальшого виконання грошових вимог кредиторів.
Відповідно до п. 6 ч. 1 ст. 83 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" господарський суд припиняє провадження у справі про банкрутство, якщо затверджений звіт ліквідатора в порядку, передбаченому цим Законом.
Частиною 4 ст. 83 Закону встановлено, що у випадках, передбачених пунктами 4 - 7 частини першої цієї статті, господарський суд в ухвалі про припинення провадження у справі зазначає, що вимоги конкурсних кредиторів, які не були заявлені в установлений цим Законом строк або відхилені господарським судом, вважаються погашеними, а виконавчі документи за відповідними вимогами визнаються такими, що не підлягають виконанню.
На підставі вищевикладеного, враховуючи, що ліквідатор здійснив всі заходи з проведення ліквідаційної процедури банкрута, суду надані документи, що свідчать про завершення ліквідаційної процедури, в зв`язку з відсутністю у банкрута будь-яких активів, які можна було б направити на погашення кредиторської заборгованості, суд вважає за необхідне затвердити звіт ліквідатора, припинити підприємницьку діяльність фізичної особи-підприємця, а провадження у справі припинити на підставі п. 6 ч. 1 ст. 83 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
Керуючись п. 7 ст. 19, ст.ст. 46, п.6 ст. 83, 92 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", ст. ст. 68, 86 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд -
УХВАЛИВ:
1. Затвердити наданий суду звіт ліквідатора.
2. Звільнити Фізичну особу підприємця ОСОБА_3 від подальшого виконання грошових вимог кредиторів, що не задоволені за недостатністю майна банкрута.
3. Зобов`язати державного реєстратора внести до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запис про проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності Фізичної особи підприємця ОСОБА_3, ідентифікаційний номер НОМЕР_5, зареєстрованого як підприємець без статусу юридичної особи з 05 грудня 2002 р., номер запису про реєстрацію в ЄДР 2 480 017 0000 053724, адреса: АДРЕСА_1, 61172 та передати органам, які здійснювали облік, відповідне повідомлення про знаття фізичної особи підприємця з обліку.
4. Провадження у справі № 922/2625/14 припинити.
5. Дану ухвалу направити ліквідатору, кредиторам, банкруту, державному органу з питань банкрутства, державному реєстратору, фондам.
Суддя Дзюба О.А.
Суд | Господарський суд Харківської області |
Дата ухвалення рішення | 25.08.2015 |
Оприлюднено | 07.09.2015 |
Номер документу | 49490368 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Харківської області
Дзюба О.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні