Ухвала
від 03.09.2015 по справі 924/645/15
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

29000, м. Хмельницький, майдан Незалежності, 1 тел. 71-81-84, факс 71-81-98


УХВАЛА

"03" вересня 2015 р.Справа № 924/645/15

Господарський суд Хмельницької області у складі: головуючий суддя Танасюк О.Є., суддя Виноградова В.В., суддя Кочергіна В.О. розглянувши матеріали справи

за позовом фізичної особи - підприємця ОСОБА_1 смт. Ярмолинці

до Ярмолинецької районної ради смт. Ярмолинці

за участю третьої особи , яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Ярмолинецький районний будинок культури, смт. Ярмолинці

про стягнення грошових коштів в сумі 284850,47 грн. в якості відшкодування вартості проведеного капітального ремонту

Представники сторін:

від позивача: ОСОБА_2 - представник згідно договору про надання правової допомоги від 17.04.2015р.

від відповідача: ОСОБА_3 - представник за довіреністю від 23.01.15 №35/01-27

від третьої особи: не з'явився

На підставі заяви судді Танасюк О.Є. від 07.07.2015р., відповідно до протоколу автоматичного визначення складу колегії суддів за підписом керівника апарату суду ОСОБА_4 подальший розгляд справи №924/645/15 призначено до розгляду в колегіальному складі суддів: Танасюк О.Є. (головуючий), ОСОБА_5, ОСОБА_6

Ухвалою суду від 07.07.2015р. справу прийнято до провадження колегією суддів.

Суть спору: позивач звернувся до суду з позовом, в якому просить стягнути з відповідача грошові кошти в сумі 284850,47 грн. в якості відшкодування вартості проведеного капітального ремонту.

Ухвалою суду від 18.08.2015р. прийнято заяву позивача про зменшення позовних вимог у зв'язку з чим предметом розгляду спору є стягнення грошових коштів в сумі 279554,15 грн. в якості відшкодування вартості проведеного капітального ремонту.

В обґрунтування позовних вимог зазначає, що рішенням господарського суду Хмельницької області від 30.04.2013р. та постановою Рівненського апеляційного господарського суду від 20.06.2013р. по справі №19/5025/1009/12 присуджено стягнути із Ярмолинецького районного будинку культури 180951,31 грн. відшкодування вартості невід'ємних поліпшень та 2648,16 грн. - відшкодування вартості проведеного експертного дослідження. На виконання даного рішення 10.07.2013р. господарським судом було видано наказ, який був пред'явлений у Відділ державної виконавчої служби Ярмолинецького районного управління юстиції, однак 16.10.2013р. був повернутий позивачу у зв'язку з тим, що Ярмолинецький РБК не включений до Єдиного реєстру розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів, а тому рахунки відкриті на таку установу в органах Казначейства відсутні. Розпорядником коштів по Ярмолинецькому РБК є Відділ культури та туризму Ярмолинецької РДА. Розпорядником майна Ярмолинецького РБК являється Ярмолинецька районна рада.

Також позивач зазначає, що рішенням господарського суду Хмельницької області від 04.12.2013р. по справі № 12/5025/921/12 присуджено до стягнення із Ярмолинецького районного будинку культури 98602,84 грн. вартості здійснених поліпшень та 2648,16 грн. витрат по проведенню експертного дослідження.

19.12.2013р. на виконання зазначеного рішення господарським судом Хмельницької області було видано наказ по справі № 12/5025/921/12, який був пред'явлений в ВДВС Ярмолинецького районного управління юстиції, а 26.02.2014 р. наказ був повернутий позивачу з огляду на те, що згідно відповіді УДКСУ у Ярмолинецькому районі Хмельницької області №01-51/1491 від 30.09.13р. Ярмолинецький РБК не включений до Єдиного реєстру розпорядників бюджетних коштів та одержувачів боджетних коштів, а тому рахунки, відкриті на таку установу в органах Казначейства відсутні. Розпорядником майна по Ярмолинецькому РБК являється "Центр культури та дозвілля" Ярмолинецької ради.

Вказує, що відповідно до ст. 78 ГК України комунальне унітарне підприємство утворюється компетентним органом місцевого самоврядування в розпорядчому порядку на базі відокремленої частини комунальної власності і входить до сфери його управління. Частиною 7 ст. 77 ГПК України передбачено, що казенне підприємство відповідає за своїми зобов'язаннями лише коштами, що перебувають у його розпорядженні. У разі недостатності зазначених коштів держава в особі органу до сфери управління якого входить підприємство, несе повну субсидіарну відповідальність за зобов'язаннями казенного підприємства.

Таким чином, позивач стверджує, що за організаційно-правовою формою Ярмолинецький РБК є комунальним підприємством та у зв'язку з відсутністю коштів в Ярмолинецького РБК, Ярмолинецька районна рада поряд з відповідальністю боржника несе субсидіарну (додаткову) відповідальність, тобто є підстави стягувати з Ярмолинецької районної ради вказану суму грошових коштів, встановлену рішенням господарського суду Хмельницької області.

Ухвалою суду від 28.07.2015р. було залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Ярмолинецький районний будинок культури.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав.

Представник відповідача в судовому засіданні та у письмовому відзиві від 12.05.2015р. №290/01-27, доповненнях до відзиву від 29.05.2015 р. №331/01-27, від 04.08.2015р. №42801-27 проти позову заперечує. Зазначає, що Ярмолинецький районний будинок культури є самостійною юридичною особою і заснований на спільній власності територіальних громад району. При цьому, посилається на ч. ч. 1 та 3 ст. 96 ЦК України, згідно яких юридична особа самостійно відповідає за своїми зобов'язаннями. Засновник юридичної особи не відповідає за зобов'язаннями юридичної особи, а юридична особа не відповідає за зобов'язаннями її учасника (засновника), крім випадків, встановлених установчими документами та законом.

Відповідач наголошує, що Ярмолинецький районний будинок культури не є підприємством, а лише містить ознаки підприємства, заснованого Ярмолинецькою районною радою, а тому відповідно до ч. 9 ст. 78 ГК України, вирішуючи питання щодо особливостей діяльності цього підприємства, слід застосовувати законодавчі положення, що регулюють діяльність державних комунальних підприємств, а не казенних підприємств, як стверджує позивач.

Також вказує, що третя особа не є казенним підприємством, оскільки порядок її утворення не відповідає вимогам ст. 76 ГК України.

Відповідач вважає, що в даному випадку відсутні підстави для застосування до Ярмолинецької районної ради субсидіарної відповідальності шляхом стягнення заборгованості Ярмолинецького районного будинку культури.

Крім того, відповідач зазначає, що відшкодування вартості проведеного капітального ремонту (невід'ємних поліпшень) можливо лише за умови наявності договірних відносин між сторонами, а саме, договору оренди нерухомого майна, як це передбачено ч. 3 ст. 778 ЦК України - якщо поліпшення речі зроблено за згодою наймодавця, наймач має право на відшкодування вартості необхідних витрат або на зарахування їх вартості в рахунок плати за користування річчю. Акцентує увагу, що між сторонами по справі будь-які угоди щодо оренди нерухомого майна не укладалися.

Також відповідач вважає безпідставним посилання позивача та ст. 1212 ЦК України. Вказує, що загальна умова ч. 1 ст. 1212 ЦК України звужує застосування інституту безпідставного збагачення у зобов'язальних (договірних) відносинах, адже отримане однією із сторін у зобов'язанні підлягає поверненню іншій стороні на підставі ст. 1212 ЦК України тільки за наявності ознаки безпідставності такого виконання.

Зазначає, що наявність договорів оренди між Ярмолинецьким районним будинком культури та позивачем, відповідно до яких були здійсненні невід'ємні поліпшення орендованого майна, в результаті чого позивач звертався до суду з позовом про стягнення суми невід'ємних поліпшень з юридичної особи - Ярмолинецького РБК та той факт, що на даний час є рішення господарських судів про стягнення відповідної суми коштів з Ярмолинецького РБК є підставою для відмови в позові до Ярмолинецької районної ради.

У письмових поясненнях від 02.09.2015р. №509/01-27 представник відповідача зазначає, що згідно з рішенням п'ятої сесії XXIII скликання від 25 грудня 1998 року № 8 „Про делегування окремих повноважень районної ради районній державній адміністраціїВ» Ярмолинецькій районній державній адміністрації делеговано повноваження районної ради, а саме: забезпечення відповідно до законодавства розвитку науки, усіх видів освіти, охорони здоров'я, культури, фізичної культури і спорту, туризму, сприяння відродженню осередків традиційної народної творчості, національно-культурних традицій населення, художніх промислів і ремесел... (підпункт 10 пункту 1 рішення).

Повідомляє, що відповідно до подання начальника відділу культури Ярмолинецької районної державної адміністрації (лист від 17.12.2013 р. № 301) рішенням сесії районної ради від 20.12.2013 р. № 2 „Про заснування Комунального закладу В»Центр культури та дозвілляВ» Ярмолинецької районної ради Хмельницької областіВ» було засновано юридичну особу - Комунальний заклад „Центр культури та дозвілляВ» Ярмолинецької районної ради Хмельницької області. Майно спільної власності територіальних громад району згідно з вищезазначеним рішенням сесії вилучено із оперативного управління Ярмолинецького районного Будинку культури Ярмолинецької районної ради Хмельницької області створено комісію по його передачі та передано в оперативне управління Комунального закладу „Центр культури та дозвілля» Ярмолинецької районної ради Хмельницької області (пункти 4 та 5 рішення).

Зазначає, що відповідно до довідки відділу культури Ярмолинецької районної державної адміністрації від 26.08.2015р. №128 Ярмолинецький районного Будинку культури обслуговується централізованою бухгалтерією відділу культури Ярмолинецької районної державної адміністрації та має загальний та спеціальний розрахункові рахунки. На даний час залишок коштів на рахунку Ярмолинецького районного Будинку культури становить 718,52 грн. Нарахування орендної плати здійснювалось централізованою бухгалтерією відділу культури Ярмолинецької районної державної адміністрації згідно укладених РБК договорів оренди. Кошти за оренду приміщень Ярмолинецького РБК надходили на спеціальний рахунок Ярмолинецького районного Будинку культури.

Представник третьої особи в судове засідання не з'явився, витребуваних пояснень та доказів не надав.

Також представник позивача подав клопотання про продовження строку розгляду спору на 15 днів.

Суд, розглянувши подане клопотання, суд вважає за необхідне відповідно до ст. 69 ГПК України продовжити строк розгляду спору на 15 днів.

Враховуючи неявку третьої особи, неподання витребуваних пояснень та доказів, з метою повного, всебічного та об'єктивного розгляду спору, суд вважає за необхідне розгляд справи відкласти.

Керуючись ст. ст. 69, 77, 86 Господарського процесуального кодексу України, суд

УХВАЛИВ:

1. Продовжити строк розгляду спору по справі №924/645/15 до 22 жовтня 2015 р. включно.

2. Розгляд справи відкласти на 14:30 год. "14" вересня 2015 р.

Засідання відбудеться в приміщенні господарського суду Хмельницької області за адресою: м. Хмельницький, Майдан Незалежності, 1, каб. 332.

3. Зобов'язати позивача подати докази відсутності, недостатності коштів на рахунках Клубного закладу Ярмолинецького будинку культури.

4. Зобов'язати відповідача подати в судове засідання додаткові докази, а саме: документальні докази передання приміщення будинку культури в оперативне управління клубному закладу Ярмолинецькому районному Будинку культури його власником Ярмолинецькою районною радою, докази передання майна (приміщення) Ярмолинецькому районному будинку культури (підстави набуття майна) та докази на підтвердження повноважень Ярмолинецького районного будинку культури щодо розпорядження даним приміщенням (укладення договорів оренди приміщення), письмову інформацію з приводу того, в кого знаходиться зазначене приміщення на сьогодні і в якому правовому статусі, письмову інформацію щодо наявності чи відсутності рахунків у Ярмолинецького районного будинку культури, коштів на рахунках, як здійснювалися розрахунки за оренду приміщення, хто був отримувачем коштів, письмову позицію з приводу невиконання рішень судів закладом культури Ярмолинецької районної ради, з огляду на відсутність коштів та майна в розпорядженні.

5. Зобов'язати третю особу надати письмову позицію з приводу позовних вимог, докази передання майна (приміщення) Ярмолинецькому районному будинку культури (підстави набуття майна) та докази на підтвердження повноважень Ярмолинецького районного будинку культури щодо розпорядження даним приміщенням, наявність спеціально побудованого приміщення для здійснення своїх творчо-виробничих функцій, інформацію з приводу того, в кого знаходиться зазначене приміщення на сьогодні, інформацію щодо наявності чи відсутності рахунків у Ярмолинецького районного будинку культури, коштів на рахунках, як здійснювалися розрахунки за оренду приміщення, пояснення з приводу невиконання рішень суддів.

Визнати явку повноважних представників сторін та третьої в судове засідання обов'язковою.

Головуючий суддя Суддя СуддяОСОБА_7 ОСОБА_5 ОСОБА_6 Віддрук. 4 прим. :1 - до справи, 2 - позивачу, 29000, м. Хмельницький, вул.Гагаріна, 5 к. 333; 3 - відповідачу, 32100, Хмельницька обл., смт. Ярмолинці, площа 600-річчя Ярмолинець,1; 4 - третій особі - Хмельницька обл., смт. Ярмолинці, площа 600-річчя Ярмолинець,1 А (рек. з пов).

СудГосподарський суд Хмельницької області
Дата ухвалення рішення03.09.2015
Оприлюднено10.09.2015
Номер документу49612642
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —924/645/15

Рішення від 22.09.2015

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Танасюк О.Є.

Ухвала від 14.09.2015

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Танасюк О.Є.

Ухвала від 14.09.2015

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Танасюк О.Є.

Ухвала від 03.09.2015

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Танасюк О.Є.

Ухвала від 18.08.2015

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Танасюк О.Є.

Ухвала від 28.07.2015

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Танасюк О.Є.

Ухвала від 07.07.2015

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Танасюк О.Є.

Ухвала від 23.06.2015

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Танасюк О.Є.

Ухвала від 09.06.2015

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Танасюк О.Є.

Ухвала від 29.04.2015

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Танасюк О.Є.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні